جنگل بونده محمودآباد

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

در تمام طول سال، استان های شمالی کشور نظیر محمودآباد میزبان بسیاری از گردشگران از تمام اقصی نقاط کشور می باشد. محمودآباد علاوه بر دریای زیبای خزر، جنگل های سرسبز با چشم انداز های بی نظیری را در اختیار گردشگران قرار داده است. یکی از این جنگل های انبوه محمودآباد جنگل بونده واقع در روستای بونده می باشد. شهر محمودآباد که یکی از شهرهای شمالی کشور ایران می باشد علاوه بر دریای زیبا و بی کران دریای خزر، منابع طبیعی و سرسبز و جنگل های انبوهی را در خود جای داده است که گردشگران متعددی را به سمت خود جذب می کند. در شهر محمود آباد روستایی به نام بونده وجود دارد که جنگل بونده در آن قرار دارد.

جنگل بونده

روستای بونده

در استان مازندران و یکی از شهرهای آن که محمودآباد نام دارد روستایی به نام بونده واقع شده است. روستای بونده یکی از روستاهای مرکزی محمودآباد به شمار می آید که دارای چشم اندازی زیبا و فوق العاده ای می باشد. کسانی که به دنبال آرامش و دوری از هرگونه شلوغی هستند را به سوی خود دعوت می کند. موقعیت مکانی این روستا به گونه ای است که از شمال به روستای تجنکار، اهلم و نور و از سمت جنوب آن به روستای گلیرد، کلوده، شومیا و آمل می رسد. همچنین از شرق به روستای آزادمون و از غرب به برنج ده، شرفتی و در نهایت به شورستا منتهی می شود.

در این روستا جنگلی به نام همین روستا یعنی جنگل بونده قرار دارد که درختان سرسبز و طبیعت بی نظیر آن، چشم انداز فوق العاده ای را برای این منطقه به وجود آورده است. جنگل های وسیعی به مساحت حدود 1500 تا 2000 متر روی تپه ای که در این روستا قرار دارد واقع شده است که متاسفانه با گذشت زمان از وسعت این جنگل کم شده و به قلای بونده شهرت پیدا کرده است.

یکی دیگر از جاذبه های روستای بونده مربوط به رودخانه هراز می باشد. روستای بونده دارای مساحتی کوچک و جمعیتی حدود 600 نفر است. هنگامی که در مسیر روستای بونده هستید احتمال دارد روستاهایی از جمله آزادمون، اهلم، یوسف آباد و خشت را خواهید دید.

سفری به جنگل بونده محمودآباد

همانطور که در بالا گفته شد، جنگل بونده از اماکن دیدنی روستای بونده محسوب می شود که دارای مساحتی حدود 800 هکتار می باشد. اگر سری به جنگل بونده بزنید پوشش های گیاهی نظیر واس، اوجی، تمشک، سرخاب، شالدم، تلی، چماز و پلم را خواهید دید. علاوه بر تمام این ها درختانی که در جنگل بونده دیده می شوند درختانی اعم از افرا، بلوط، ممرز، توسکا، شیردار، زبان گنجشک، گردو، نارون، انجیلی، ولیک، راش، کرات، آزاد و لرگ می باشند.

بسیاری از افراد برای دوری و فرار از شلوغی و آلودگی های شهرها، برای طبیعت گردی و لذت از سرسبزی های موجود در استان های شمالی راهی روستای بونده می شوند تا از این جنگل زیبا نهات لذت را ببرند. جنگل بونده به خصوص در ایام تعطیل میزبان جمع کثیری از مسافران و گردشگران می باشد. با قدم زدن در جنگل، هوای تازه ای را استشمام می کنید که می تواند روحتان را جلا دهد. طبیعت این جنگل تنها به سرسبزی و درختان ختم نمی شود.

اگر به بخش شمالی جنگل بروید، چند آب بند و بدنه آبی را خواهید دید که از بدنه های آب بند برای آبیاری زمین های زراعی استفاده می شود. مساحت این جنگل به گونه ای است که تا شهر نور هم می رسد و بخشی از پارک جنگلی نور است.

بهتر است هنگامی که به طبیعت های زیبایی که خداوند در اختیار مخلوقات قرار داده می رویم در حفظ و نگه داری هرچه بهتر آن ها کوشا باشیم و زباله های خود را در طبیعت رها نکنیم.

جنگل بونده

جنگل بونده کجاست و مسیر دسترسی به آن

برای دسترسی به جنگل بونده باید از استان مازندران و شهر محمودآباد، وارد جاده آمل شده و به روستای بونده راهی شوید. پس از آن که وارد روستای بونده شدید به سمت شمال روستا حرکت کنید که تقریبا حدود 20 کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد.

اقامت در بونده

بسیاری از گردشگران دوست دارند که شب را در جنگل بونده سپری کنند. اما ممکن است در شب وجود حیوانات خطراتی برای جان افراد داشته باشد. پس بهتر است قبل از تاریک شدن هوا جنگل را ترک کرده و در ویلاها یا هتل هایی که در حوالی محمودآباد قرار دارند اقامت کرد.

راهنما سایت

آدرس

شهرستان محمود آباد، خیابان اهلم، خیابان تجکنار، جنگل روستای بونده

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه