تالاب حمیدآباد ساری

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

بسیاری از جاذبه های گردشگری کشور ایران را می توان در شهرهای شمالی کشور پیدا کرد. یکی از دیدنی های شهرهای شمالی، تالاب حمیدآباد است که در شهر ساری قرار دارد. این تالاب از مناطق گردشگری استان مازندران بوده که در جاده دریای ساری سمت فرح آباد قرار گرفته است. در این مقاله قصد داریم به توضیح بیشتر تالاب حمیدآباد بپردازیم، شاید شما هم با خواندن این مقاله دوست داشته باشید به این منطقه سفر کنید، با ما همراه باشید.

سفری به تالاب حمیدآباد ساری

تالاب حمیدآباد دارای مساحتی حدود 1.5 کیلومتر مربع بوده و همانطور که گفته شد، این تالاب یکی از مناطق گردشگری شهر ساری محسوب می شود که در جاده دریای ساری به سمت فرح آباد یا خزرآباد و در روستایی به نام حمیدآباد واقع شده است. اگر به تالاب حمیدآباد سری بزنید، گل های نیلوفر آبی را خواهید دید که سرتاسر این تالاب را فرا گرفته اند. به خصوص زمانی که گل های نیلوفر آبی شکفته می شوند چهره بسیار زیباتری را برای این تالاب به وجود می آورند.

وجود این نیلوفرهای آبی در تالاب حمیدآباد، این منطقه را به یک تابلوی نقاشی زیبا تبدیل کرده است. همچنین گونه های مختلفی از پرندگان مهاجر و غیر مهاجر نیز در این تالاب دیده می شوند. اگر به این منطقه سفر کردید حتما یک دوربین عکاسی همراه خود داشته باشید تا بتوانید این منطقه زیبا را در تصاویر خود به ثبت برسانید.

تالاب حمیدآباد ساری

پوشش گیاهی تالاب حمیدآباد

در بخش بالا ذکر شد که بیشتر سطح روی تالاب را نیلوفرهای آبی زیبا فرا گرفته اند. گیاهانی نظیر تیره نیلوفر آبی، پایا به همراه برگ هایی ساده و علف های آبزی می باشند. گل های این ناحیه نیز از تیپ مارپیچی، حلقوی و یا سه پر هستند. وجود این گل ها علاوه بر نیلوفرهای آبی، زیبایی این تالاب را صد چندان کرده اند.

تمام گیاهانی که در تالاب حمیدآباد دیده می شوند، آبزی بوده و دارای 7 جنس و حدود 100 گونه در تمام جهان هستند. در آب های راکد و شیرین بخش شمال و غرب ایران، 3 جنس و 4 گونه از تیره های نیلوفر آبی رشد می کنند. ناگفته نماند در حاشیه تالاب نیز گیاه نی به صورت فراوان یافت می شود.

تالاب حمیدآباد ساری

پوشش جانوری تالاب حمیدآباد

علاوه بر پوشش گیاهی زیبایی که در این تالاب قابل مشاهده است، پرندگان مهاجری نظیر: قو، غاز، اردک بلوطی، چنگر، اردک سر سفید، خوتکا، کشیم ها، اگرت ها، حواصیل ها، باکلان، سلیم ها، کاکایی، پرستوهای دریایی که در زمستان ها به این تالاب مهاجرت می کنند، دیده می شوند. همچنین از جمله دوزیستانی که در این منطقه قابل مشاهده هستند می توان از: وزغ بز، لاک پشت افغانی، قورباغه مردابی و انواع مختلف مارمولک ها نام برد.

پوشش گیاهی و جانوری در این مرداب به زیبایی این منطقه افزوده است.

تالاب حمیدآباد ساری

بهترین زمان سفر به تالاب حمیدآباد

تالاب حمیدآباد که یکی از دیدنی های ساری محسوب می شود، در تمام فصول سال زیبایی های خاص خود را دارد. برای مثال می توان گفت که در فصل بهار که گل های نیلوفر آبی در حال شکفته شدن هستند و فصل رویش سرسبزی می باشد بسیار دیدنی هستند که تا تابستان ادامه دارد. با مسافرت در فصل پاییز به این منطقه می توانید یکی از بهترین حالت این تالاب را که در سال قابل مشاهده خواهد بود را ببینید، فصلی که تمام رنگ ها در آن به چشم می خورند. در نهایت فصل زمستان نیز زیبایی هایی که به یک تصویر نقاشی شده شباهت دارد را مشاهده خواهید کرد.

دیگر جاذبه های اطراف تالاب حمیدآباد

هنگامی که به این منطقه زیبا و چشم نواز سفر کنید، می توانید علاوه بر تالاب حمیدآباد در روستای سرسبز و خوش آب و هوای حمیدآباد کمی فراتر رفته تا به مجموعه تاریخی فرح آباد و ساحل خزر برسید و از آن ها هم دیدن کنید.

تالاب حمیدآباد

تالاب حمیدآباد کجاست و مسیر دسترسی به آن

برای دسترسی به تالاب حمیدآباد می بایست خود را به استان مازندران برسانید و از آنجا جاده دریای شهر ساری به سمت فرح آباد را پیش بگیرید. تابلوی روستای دارمیزکنده در مقابل شما نمایان می شود. از دوربرگردانی که در مسیرتان قرار دارد دور بزنید، کارخانه چسب رازی را رد کنید، پس از طی این مسیر به روستای سرسبز و زیبایی به نام حمیدآباد خواهید رسید. تالاب حمیدآباد نیز در همین روستا واقع شده است.

تالاب حمیدآباد

رزرو اقامتگاه در ساری

ساری یکی از شهرهای اصلی و بزرگ استان مازندران است که در تمام طول سال میزبان بسیاری از گردشگران از سراسر ایران می باشد. رزرو اقامتگاه در ساری از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و در سال های اخیر بسیاری از گردشگران برای اقامت خود به سوی اجاره ویلا در ساری می روند. حال با توجه به امکانات و قیمت های مناسبی که ویلاهای این شهر دارند، می توانند با سلیقه و بودجه اغلب گردشگران و مسافران جور باشد. ویلاهایی که در ساری وجود دارند به ویلا استخردار سرپوشیده و ویلا استخردار روباز تقسیم می شوند.

راهنما سایت

آدرس

ساری، جاده فرح آباد، روستای حمیدآباد

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه