بهترین پارک های مشهد

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

بهترین پارک های مشهد جزء جاذبه های گردشگری و تفریحی در شهر مشهد شناخته می شوند که علاوه بر اهالی این شهر، گردشگرانی که به مشهد سفر می کنند، به سراغ آن ها می روند و به گردش و تفریح می پردازند. شهر مشهد از مهمترین و معروف ترین شهرهای گردشگری در ایران می باشد که در تمام طول سال گردشگران و زائران زیادی آن را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می کنند. اصلی ترین دلیل انتخاب این شهر برای سفر و گردش، وجود حرم مطهر امام رضا می باشد و از مهمترین و معروف ترین مقاصد مذهبی در ایران شناخته می شود. شهرهای بزرگ ایران دارای جذابیت های متنوعی بوده و پارک ها و فضاهای سبز نیز که جزء جاذبه های گردشگری و تفریحی محسوب می شوند، در شهر مشهد از تنوع بالایی برخوردار می باشند. در ادامه این مطلب همراه لوکس ویلا باشید تا با بهترین پارک های مشهد آشنا شویم و هر زمانی که به این شهر سفر کردید، بتوانید به راحتی گزینه گردشگری و تفریحی خود را از میان تمام بوستان های مشهد انتخاب نمایید.

پارک ملت مشهد

پارک ملت مشهد به عنوان معروف ترین، بزرگترین و بهترین پارک های مشهد شناخته می شود که قدمت آن به دوران حکومت پهلوی بازمی گردد. این پارک زیبا و گردشگری در بخش شمال غربی میدان آزادی جای گرفته و به قدری شهرت دارد که اگر در شهر مشهد به دنبال یکی از بهترین پارک های مشهد باشید، نخستین گزینه پیشنهادی به شما، پارک ملت می باشد. ابتدا مهندسی این بوستان به عهده دو مهندس انگلیسی بود که پس از مدتی مهندسی آن به عهده مهندسان ایرانی قرار داده شد و در سال 1343 کار آن به پایان رسید.

زمانی که پارک ملت مشهد در حال ساخت بود، آن منطقه جزء حاشیه شهر محسوب می شد و به مرور زمان که این بخش از مشهد نیز بافت شهری به خود گرفت و میدان آزادی در نزدیکی آن قرار گرفت و آن را به نام فلکه پارک شناختند. از مهمترین دلایل محبوبیت پارک ملت مشهد نسبت به سایر بوستان ها و پارک های مشهد، شهربازی آن می باشد که انواع بازی ها و تفریحات سرگرم کننده و هیجان انگیز برای تمام سلیقه ها و سنین وجود دارند. حتی این بخش از بوستان ملت نیز به عنوان یکی از بهترین شهربازی های مشهد شناخته می شود و بازی های آن شامل ترن هوایی، سورتمه، اسکیت بورد، کشتی دو قلو، صندلی فضایی، ماشین برقی، انواع بازی ها ویژه کودکان و غیره می شوند.

از جمله پرطرفدارترین بازی این شهربازی، چرخ و فلک آن می باشد که به عنوان بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه شناخته می شود و چشم انداز بسیار زیبایی از مناطق اطراف و شهر مشهد را به نمایش می گذارد. درختان کهن سال و انبوهی در این پارک وجود دارند که فضایی بسیار زیبا و دلپذیر را پدید آورده اند و گردشگران می توانند از گردش، تفریح و استراحت در زیر سایه سار آن ها لذت ببرند. جالب است بدانید، باغی سرپوشیده در پارک ملت مشهد وجود دارد که ویژه بانوان بوده و از بهترین ویژگی های این بوستان نسبت به دیگر بوستان های مشهد می باشد. با توجه به امکانات هیجان انگیز و سرگرم کننده ای که در این بوستان وجود دارد، به عنوان یکی از بهترین پارک های مشهد برای خانواده ها تبدیل شده است و خانواده های زیادی برای تفریح و استراحت به آن مراجعه می کنند.

آدرس پارک ملت مشهد: استان خراسان رضوی، مشهد، بزرگراه وکیل آباد، بلوار امامت، مقابل امامت 8

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”برای مسیریابی کلیک کنید” shape=”round” color=”warning” align=”center” i_icon_fontawesome=”fas fa-map-marked-alt” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fmaps%3Fq%3D36.320645500000005%2C%2059.53500299995038%26z%3D17%26hl%3Dfa|target:_blank”][/vc_column][/vc_row][vc_column][/vc_column]

بهترین پارک های مشهد

پارک وکیل آباد مشهد

اگر در میان پارک های مشهد به دنبال پارکی هستید که بتوانید عکس های زیبا و خاطره انگیزی را ثبت کنید، پارک وکیل آباد می تواند گزینه مناسبی برای شما به شمار رود. پارک وکیل آباد مشهد که از قدیمی ترین پارک های مشهد محسوب می شود، ابتدا با نام باغ میرطراز شناخته می شد و از املاک مرحوم حاج حسین ملک، از معروف ترین تجار مشهد، به حساب می آمد و در سال 1348 هجری شمسی وقف گردید. حاج حسین ملک اموال زیادی را در شهرهای مختلف و به ویژه مشهد وقف کرده بود که می توان به خانه ملک مشهد نیز اشاره نمود.

از زیبایی های پارک وکیل آباد مشهد می توان به دریاچه فصلی آن اشاره کرد که طبیعت بسیار زیبا و تماشایی را برای پارک پدید آورده است. این پارک در واقع جزء پارک های جنگلی مشهد محسوب شده و در انتهای بزرگراه وکیل آباد جای گرفته است. درختان انبوه و فراوانی نظیر چنار، کاج و سرو در میان پارک جنگلی وکیل آباد وجود دارند که سبب به وجود آمدن فضایی زیبا و دلنشین شده اند و از بهترین پارک های مشهد برای پیک نیک به شمار می رود و خانواده های زیادی برای برپایی بساط پیک نیک به آن مراجعه می کنند. مساحت این پارک به 70 هکتار می رسد و از بخش های مختلفی تشکیل شده که می توان به باغ وحش، کافه ها، رستوران ها و غیره اشاره نمود. باغ وحش وکیل آباد مشهد که در این پارک جنگلی قرار دارد، از پرطرفدارترین بخش های پارک جنگلی وکیل آباد برای کودکان می باشد.

آدرس پارک وکیل آباد: استان خراسان رضوی، مشهد، میدان آزادی، بلوار وکیل آباد

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”برای مسیریابی کلیک کنید” shape=”round” color=”warning” align=”center” i_icon_fontawesome=”fas fa-map-marked-alt” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fmaps%3Fq%3D36.33728247783742%2C%2059.44389972600574%26z%3D17%26hl%3Dfa|target:_blank”][/vc_column][/vc_row][vc_column][/vc_column]

پارک کوهسنگی مشهد

پارک کوهسنگی مشهد جزء قدیمی ترین پارک های مشهد بوده که در انتهای خیابان کوهسنگی واقع شده و به واسطه درختان سرسبز و انبوهی که در آن وجود دارند، جزء پارک های جنگلی مشهد به حساب می آید. پارک کوهسنگی مشهد علاوه بر آن که جزء جاذبه های گردشگری مشهد به شمار رود، به دلیل آن که اتفاقات تاریخی متعددی در زمان تاج گذاری شاه عباس اول روی داده، جزء جاذبه های تاریخی مشهد نیز محسوب می شود. پارک کوهسنگی در میان دو قله کوه سنگی جای گرفته و یک مسیر پلکانی برای آن ها در نظر گرفته شده که می توان توسط آن به پارک رسید.

دو مجسمه شیر سنگی در بخش ورودی این بوستان قرار دارند که علاوه بر آن ها، چندین مجسمه دیگر در فضای پارک وجود دارند که اهدایی از طرف شهردار شهر میلان ایتالیا در سال 1318 هجری شمسی می باشند. پارک کوهسنگی که جزء بهترین پارک های مشهد به شمار می رود، جزء آن دسته از جاهای دیدنی مشهد است که گردشگران زیادی آن را برای گردش و تفریح انتخاب کرده و به سمت آن می روند و به جرأت می توان گفت کمتر کسی پیدا می شود که به مشهد سفر کرده باشد و به سراغ این پارک زیبا و معروف نرفته باشد.

چگونه به پارک کوهسنگی مشهد برویم؟

پارک کوهسنگی که از معروف ترین پارک های مشهد به شمار می رود، در میان دو قله کوه سنگی که از رشته کوه های بینالود می باشند، قرار گرفته است. اگر در شهر مشهد قرار دارید و می خواهید برای یک روز گردشگری به سراغ این پارک زیبا و تاریخی بروید، می توانید از وسایل نقلیه عمومی نیز به آن دسترسی پیدا کنید. ایستگاه های اتوبوس و مترو کوهسنگی در نزدیکی این پارک قرار دارند که در صورت استفاده از مترو و یا اتوبوس می توانید به راحتی و در مدت زمان کوتاهی خود را به پارک کوهسنگی مشهد برسانید و از گردش در آن لذت ببرید.

آدرس پارک کوهسنگی مشهد: استان خراسان رضوی، مشهد، جنوب غربی مشهد، انتهای خیابان کوهسنگی

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”برای مسیریابی کلیک کنید” shape=”round” color=”warning” align=”center” i_icon_fontawesome=”fas fa-map-marked-alt” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fmaps%3Fq%3D36.27973719783786%2C%2059.55919381339914%26z%3D17%26hl%3Dfa|target:_blank”][/vc_column][/vc_row][vc_column][/vc_column]

بهترین پارک های مشهد

بوستان کوهشار

شهر مشهد انواع پارک و بوستان های زیبا و گردشگری را در خود جای داده که هر کدام از آن ها به واسطه امکانات تفریحی و رفاهی که در خود جای داده اند، جزء جاذبه های گردشگری مشهد محسوب می شود. یکی دیگر از پارک های مشهد که توانسته افراد زیادی را به سمت خود جذب کند، مجموعه تفریحی کوهشار مشهد می باشد. این مجموعه تفریحی که در مساحتی حدود 78 هکتار پدید آمده، طبیعتی بسیار زیبا از کوه و آبشار را در خود جای داده و محیطی بسیار فرح بخش و دلنواز دارد و هنگامی که این پارک را به عنوان مقصد گردشگری خود در شهر مشهد انتخاب نمایید، با گردش در میان آن به دلیل وجود بزرگترین آبشار مصنوعی ایران، تازگی و طراوت را در آن تجربه کنید و برای ساعاتی بتوانید از آلودگی ها و شلوغی های شهری دور شوید.

این پارک به صورت طبقه ای بوده و برای دسترسی به طبقات بالا که در سمت آبشار وجود دارد، پله های بیشتری قرار داشته و در طول مسیر نیز نیمکت هایی برای استراحت در نظر گرفته شده اند. نمونه مشابهی از این پارک در شهر تهران وجود دارد و با نام پارک آبشار تهران شناخته می شود. از آنجایی که پارک کوهشار مشهد دارای ارتفاع بیشتری نسبت به دیگر مناطق می باشد، چشم انداز بسیار زیبایی از مناطق اطراف خود را در اختیار گردشگران قرار می دهد. جالب است بدانید این پارک در تابستان سال 1400 افتتاح شده و جزء جدیدترین پارک های مشهد شناخته می شود و در همین مدت زمان کوتاهی که از افتتاح آن می گذرد، توانسته توجه های زیادی را به سمت خود جلب نماید.

مسیر دسترسی به پارک کوهشار مشهد

پارک کوهشار مشهد که امکانات تفریحی و رفاهی متعددی را در خود جای داده و با نام مجموعه تفریحی کوهشار مشهد نیز شناخته می شود، در بلوار نماز مشهد قرار گرفته است. برای دسترسی به این پارک بهتر است از خودروی شخصی و یا تاکسی استفاده نمایید. برای این منظور ابتدا خود را به بلوار نماز در منطقه 8 شهرداری مشهد برسانید و سپس مسیر کوی سیدی را پیش بگیرید و توسط آن به سمت بلوار نماز حرکت کنید. هنگامی که در بلوار نماز در حال حرکت هستید، به اولین تقاطع که در سمت چپ قرار دارد رسیدید، وارد شده تا بتوانید به پارک کوهشار مشهد دسترسی پیدا نمایید.

آدرس پارک کوهشار مشهد: استان خراسان رضوی، مشهد، بلوار نماز، بین بلوار شهدا ارتش و کوشش

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”برای مسیریابی کلیک کنید” shape=”round” color=”warning” align=”center” i_icon_fontawesome=”fas fa-map-marked-alt” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fmaps%3Fq%3D36.256741431529846%2C%2059.577033852780474%26z%3D17%26hl%3Dfa|target:_blank”][/vc_column][/vc_row][vc_column][/vc_column]

رود پارک مشهد

پارک های تازه تأسیس زیادی در شهر مشهد وجود دارند که با توجه به آن که مدت زمان زیادی از تأسیس آن ها نگذشته، توانسته اند توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب نمایند و جزء بهترین جاذبه های تفریحی و پارک های مشهد شناخته شوند. رود پارک مشهد نیز از دیگر پارک های مشهد است که مدت زمان زیادی از افتتاح آن نگذشته و در میان گردشگران محبوب واقع شده است. رودخانه کشف رود که از شهر طرقبه مشهد سرچشمه می گیرد، از میان این پارک عبور کرده و فضایی بسیار دل انگیز و فرح بخش را برای آن پدید آورده است. رود پارک مشهد بخشی از بوستان چهل بازه به شمار می رود و در سه فاز طراحی شده اما بهره برداری آن تمکیل نشده است.

آدرس رود پارک مشهد: استان خراسان رضوی، مشهد، بلوار نمایشگاه، نمایشگاه 15

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”برای مسیریابی کلیک کنید” shape=”round” color=”warning” align=”center” i_icon_fontawesome=”fas fa-map-marked-alt” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fmaps%3Fq%3D36.34618090469879%2C%2059.46550359511235%26z%3D17%26hl%3Dfa|target:_blank”][/vc_column][/vc_row][vc_column][/vc_column]

بهترین پارک های مشهد

کوه پارک مشهد

اگر در میان پارک های مشهد به دنبال پارکی زیبا با امکانات رفاهی و تفریحی تکمیل هستید، کوه پارک مشهد می تواند بهترین گزینه انتخابی برای شما به شمار رود. چرا که به لحاظ امکانات تفریحی و رفاهی بسیار کامل بوده و می توانید از گردش و استراحت در آن بهره مند شوید. کوه پارک مشهد نیز جزء جدیدترین پارک هاس مشهد بوده و هنگامی که در فضای داخلی این پارک قرار داشته باشید و به هر طرفی نگاهی بی اندازید، می بینید که با کوه محاصره شده اید و همین سبب شده فضایی دل انگیز و متفاوت تر از دیگر پارک ها برای آن به وجود آید. اما فضاهای خالی که مابین کوه ها وجود دارند، چهره ای جالب توجه از شهر را در اختیار شما قرار می دهند.

از جمله پر طرفدارترین بخش هی این پارک، مسیر پیاده روی آن می باشد که افراد زیادی برای پیاده روی و قدم زدن به سراغ آن می روند و از میان درختان سر به فلک کشیده عبور خواهند کرد و از طبیعت بی نظیر پارک بهره مند می شوند. این پارک زیبا را می توان جزء جنگل های مصنوعی و دست سازه مشهد به شمار آورد. از آنجایی که کوه پارک مشهد از طبیعت کوهستانی بهره می برد، آب و هوایی سرد و کوهستانی در آن حاکم بوده و در فصل های نیمه اول سال نیز دارای آب و هوایی خنک تر از شهر مشهد می باشد.

از امکانات تفریحی و رفاهی کوه پارک مشهد می توان به مسیر دوچرخه سواری، مسیر پیاده روی، سینماکار، آبشارها، کارفود ون ها، رستوران ها، سرویس بهداشتی و غیره اشاره کرد که همگی گرد هم آمده اند و جاذبه ای تفریحی و گردشگری در میان شهر مشهد پدید آورده اند تا گردشگران بتوانند برای یک روز گردشگری به آن مراجعه نمایند.

آدرس کوه پارک مشهد: استان خراسان رضوی، مشهد، سرافرازان، بلوار شهید فکوری، خیابان دلاروان، خیابان نخل

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”برای مسیریابی کلیک کنید” shape=”round” color=”warning” align=”center” i_icon_fontawesome=”fas fa-map-marked-alt” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fmaps%3Fq%3D36.281623777478416%2C%2059.49918793928885%26z%3D17%26hl%3Dfa|target:_blank”][/vc_column][/vc_row][vc_column][/vc_column]

زیست پارک مشهد

همانطور که از نام این پارک پیداست، جزء آن دسته از پارک هایی است که اغلب فضای آن سرسبز بوده و آن را جزء طبیعی ترین پارک های مشهد به شمار می آورند. گاهی آنقدر در زندگی شهری غرق می شویم و از طبیعت های اطراف خود غافل می شویم و حتی از وجود آن ها بی خبریم. در میان شهر مشهد طبیعت هایی وجود دارند که ما را برای یک روز گردشگری و به دور از هر گونه آلودگی و هیاهو فرا می خوانند. طبیعتی بی نظیر و هیجان انگیز به نام زیست پارک مشهد در حوالی کوه پارک مشهد قرار دارد و به عنوان دهکده طبیعت خانواده شناخته می شود که خانواده های زیادی برای گردش و تفریح به سمت آن روانه می شوند و خود را به گردشی حسابی دعوت می کنند.

زیست پارک مشهد نیز همانند کوه پارک در میان دامنه های کوه های اطراف مشهد جای گرفته و پس از آن که وارد محوطه دلنشین این پارک می شوید، نخستین موردی که چشم شما را به خود خیره می کند و به سمت خود جذب می کند، تراش چشم انداز آن می باشد که با بالا رفتن از چندین پله می توانید به آن دسترسی پیدا کنید و از آن قسمت چشم انداز بسیار زیبایی از مناطق اطراف را در اختیار داشته باشید و عکس های زیبایی تهیه کنید. دریاچه ای زیبا در میان طبیعت زیست پارک مشهد وجود دارد که پرنده های متعددی در آن زندگی می کنند و می توانید با رفتن کنار دریاچه از تماشای آن ها لذت ببرید.

آدرس زیست پارک مشهد: استان خراسان رضوی، مشهد، انتهای بلوار دلاوران، بلوار بوستان خورشید، نزدیک کوه پارک مشهد

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”برای مسیریابی کلیک کنید” shape=”round” color=”warning” align=”center” i_icon_fontawesome=”fas fa-map-marked-alt” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fmaps%3Fq%3D36.29595978581723%2C%2059.472926883468546%26z%3D17%26hl%3Dfa|target:_blank”][/vc_column][/vc_row][vc_column][/vc_column]

بهترین پارک های مشهد

پارک مینیاتوری مشهد

پارک مینیاتوری مشهد پارکی با نمادهای باستانی ایران بوده و موزه ای با ماکت های زیبا را در خود جای داده و از زیباترین پارک های مشهد برای گردش به شمار می رود. هنگامی که به پارک مینیاتوری مشهد مراجعه می کنید، به دلیل وجود نمادهای متنوع و متعددی که در فضای پارک وجود دارند، به هر سوی خود نگاهی بی اندازید، جاذبه ای برای تماشا را خواهید یافت. نمادهای این پارک بالغ بر 50 مورد بوده و تنوع و جذابیت پارک را افزایش داده اند و هر کدام از آن ها یادآور گوشه ای از ایران عزیز برای ما می باشند.

این نمادها شامل مواردی نظیر آرامگاه نیشابوری، پل خواجو، باغ شاهزاده کرمان، تخت جمشید و غیره می شوند و هر کدام از آن ها ارزش و تاریخ ایران را بازگو می کنند. در واقع ماکت های این پارک را می توان ماکت های آثار باستانی و گردشگری ایران دانست. وجود این ماکت ها در یک مجموعه گردشگری سبب شده اند، اگر به تمام شهرها سفر نکرده اید، بتوانید این جاذبه های تاریخی و ارزشمند را در کنار یکدیگر پیدا کنید. همچنین بهترین فرصت برای عکاسی در کنار این ماکت ها را پدید آورده اند. امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی در بوستان مینیاتوری مشهد وجود دارند که لذت گردش و تفریح را دو چندان کرده اند. با مراجعه به پارک مینیاتوری مشهد گویا در یک روز، به کل شهرهای ایران سفر کرده اید.

آدرس پارک مینیاتوری مشهد: استان خراسان رضوی، مشهد، بزرگراه میثاق، بلوار الهیه، بلوار سجادیه، سجادیه 26

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”برای مسیریابی کلیک کنید” shape=”round” color=”warning” align=”center” i_icon_fontawesome=”fas fa-map-marked-alt” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fmaps%3Fq%3D36.376574132748814%2C%2059.47853441045669%26z%3D17%26hl%3Dfa|target:_blank”][/vc_column][/vc_row][vc_column][/vc_column]

پارک ارم مشهد

از معروف ترین پارک های مشهد می توان به پارک ارم مشهد اشاره نمود که از قدیمی ترین پارک های این شهر نیز می باشد. پارک ارم مشهد به دلیل بهره مندی از امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی نظیر زمین فوتبال، دریاچه، باشگاه ورزشی، وسایل بازی، آب نما، فضای سبز، امکان دوچرخه سواری و غیره در میان محبوب ترین پارک های مشهد از نظر مردم قرار گرفته است. اگر در میان بوستان های مشهد به دنبال پارکی زیبا هستید تا بتوانید به همراه کودک خود به سراغ آن بروید و لحظات شاد و به یاد ماندنی را برای خود و خانواده تان بسازید، می توانید پارک ارم مشهد را انتخاب کنید.

بوستان ارم مشهد در سال 1386 در مساحتی حدود 17 هکتار افتتاح شده است و یکی دیگر از مهمترین دلایل محبوبیت این پارک، نزدیک بودن آن به حرم امام رضا (ع) می باشد. از همین رو به دلیل مجاورت با حرم مطهر، گردشگرانی که برای زیارت به حرم مطهر مراجعه کرده اند می توانند برای گردش و تفریح نیز به پارک ارم سری بزنند.

آدرس پارک ارم مشهد: استان خراسان رضوی، مشهد، گلشهر، بلوار شهید آوینی، خیابان 145 پنج تن

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”برای مسیریابی کلیک کنید” shape=”round” color=”warning” align=”center” i_icon_fontawesome=”fas fa-map-marked-alt” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fmaps%3Fq%3D36.30910175404877%2C%2059.67575929696156%26z%3D17%26hl%3Dfa|target:_blank”][/vc_column][/vc_row][vc_column][/vc_column]

بهترین پارک های مشهد

باغ ملی مشهد

در این بخش می خواهیم به آشنایی با یکی از زیباترین و قدیمی ترین پارک های مشهد که با نام باغ ملی مشهد شناخته می شود، بپردازیم. باغ ملی نیز یکی دیگر از املاک موقوفی حاج حسین ملک، از ثروتمندترین تجار مشهد، می باشد و با وجود درختان انبوه، کهن سال و سرسبز و گل ها رنگارنگ، از فضایی بسیار دلچسب و زیبا بهره می برد. همچنین آب نماهای بسیار زیبایی در میان درختان و فضای سرسبز این باغ وجود دارند که بر طراوت و تازگی باغ ملی مشهد کمک شایانی کرده اند و سبب شده اند گردشگران از گردش در میان این باغ، لذت ببرند و سرشار از انرژی شوند.

مساحت باغ ملی به حدود 40 هزار متر مربع می رسد و تاریخ افتتاح آن به سال 1345 بازمی گردد و از همان زمان تا به امروز به یکی از جذاب ترین و باصفاترین جاهای دیدنی مشهد تبدیل گردید. موقعیت مکانی این پارک در مرکز شهر بوده و جنب خیابان امام خمینی (ارگ) جای گرفته است. از دیگر ویژگی های باغ ملی مشهد می توان به آب قنات رکن آباد اشاره نمود که از میان این باغ عبور می کند و فضایی بی نظیر و طراوت بخش را برای باغ پدید می آورد. هنگامی که در حال قدم زدن در فضای داخلی این باغ هستید، مجسمه هایی از مشاهیر و بزرگان علم و ادب را مشاهده خواهید کرد.

آدرس باغ ملی مشهد: استان خراسان رضوی، مشهد، خیابان امام خمینی، بعد از خیابان پاسداران، قبل از خیابان جنت

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”برای مسیریابی کلیک کنید” shape=”round” color=”warning” align=”center” i_icon_fontawesome=”fas fa-map-marked-alt” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fmaps%3Fq%3D36.28950729523333%2C%2059.59968395860265%26z%3D17%26hl%3Dfa|target:_blank”][/vc_column][/vc_row][vc_column][/vc_column]

پارک هفت حوض مشهد

در میان کوه های خلج، جاذبه ای دیگر از پارک های مشهد جای گرفته که با نام پارک هفت حوض شناخته می شود و مساحتی حدود 570 هکتار را از آن خود کرده و به جرأت می توان گفت این پارک از زیباترین و جذاب ترین پارک های مشهد به شمار می رود و نامی که برای آن انتخاب کرده اند، کاملا درخور طبیعت آن می باشد. بدین صورت که هفت حوض پرآب و کاملا طبیعی در میان طبیعت پارک هفت حوض وجود دارند و فضایی بسیار جذاب و تماشایی را پدید آورده اند.

تمام حوض هایی که در این پارک وجود دارند، کاملا طبیعی بوده و بدون هیچگونه دخالت انسان پدید آمده اند. دلیل اصلی به وجود آمدن این حوضچه های آب در دل صخره ها مربوط به عوامل طبیعی نظیر فرسایش ها بر اثر باد و بارندگی ها می باشد. آب هایی که داخل این حوضچه ها جمع می شوند نیز فضایی بسیار تماشایی و زیبا را برای پارک پدید می آورند و یکی از بهترین تجربه های گردشگری شما در میان جاذبه های دیدنی مشهد را به خود اختصاص می دهند.

چگونه خود را به پارک هفت حوض مشهد برسانیم؟

پارک هفت حوض مشهد که جزء بهترین پارک های مشهد برای گردش و تفریح به شمار می رود، در میان کوه های خلج جای گرفته و طبیعتی زیبا را از آن خود نموده است. برای دسترسی به این پارک بهتر است از خودروی شخصی استفاده کنید و ابتدا به سمت بزرگراه غدیر یا بزرگراه کلانتری حرکت نمایید. در هر دوی این بزرگراه ها می توان خروجی جاده خلج را مشاهده کرد و از طریق آن خارج شده تا به یک دو راهی برسید. مسیر سمت چپ را انتخاب کرده و در آن به مسیر خود ادامه دهید تا بتوانید به بوستان هفت حوض مشهد برسید. در نظر داشته باشید از جایی که خودروی خود را پارک می کنید، مابقی مسیر را که حدود 2 کیلومتر مسافت می باشد، بایستی به صورت پیاده طی نمایید.

آدرس پارک هفت حوض مشهد: استان خراسان رضوی، مشهد، بخش جنوب غربی مشهد، جاده خلج، دو راهی سمت چپ

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”برای مسیریابی کلیک کنید” shape=”round” color=”warning” align=”center” i_icon_fontawesome=”fas fa-map-marked-alt” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fmaps%3Fq%3D36.187875113038324%2C%2059.55792546696502%26z%3D17%26hl%3Dfa|target:_blank”][/vc_column][/vc_row][vc_column][/vc_column]

بهترین پارک های مشهد

پارک پروفسور بازیما

از جمله خاص ترین و متفاوت ترین پارک های مشهد کودکان، پارک پروفسور بازیما می باشد که مجتمع تجاری وصال مشهد جای گرفته و می توانید با خلقت جهان آشنا شوید. این مجموعه جذاب و تماشایی علاوه بر آن که برای کودکان جالب باشد، پدران و مادرانی که همراه با فرزند خود به این مجموعه می روند، نیز جذب بخش های مختلف آن می شوند. یکی از جالب ترین بخش های پارک پروفسور بازیما صورت یک انسان است که توسط دهان آن وارد بدن انسان می شوید و در آن به آشنایی با تمام بخش های مختلف داخلی بدن می پردازید.

از دیگر بخش های این پارک جذاب و هیجان انگیز ماشین زمان می باشد که با سوار شدن بر آن می توانید سفر در زمان را تجربه کنید و با آفرینش جهان هستی آشنا شوید. از همین رو پارک پروفسور بازیما پارکی متفاوت در میان خاص ترین پارک های مشهد به شمار می رود و علاوه بر امکانات و سرگرمی های متنوعی که در آن وجود دارند، بر میزان علم و دانشته هایتان بی افزایید.

آدرس پارک پروفسور بازیما: استان خراسان رضوی، مشهد، میدان خیام، انتهای بلوار خیام شمالی، بلوار بهارستان، مجتمع تجاری وصال، طبقه چهارم

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”برای مسیریابی کلیک کنید” shape=”round” color=”warning” align=”center” i_icon_fontawesome=”fas fa-map-marked-alt” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fmaps%3Fq%3D36.346176063147595%2C%2059.59824606812713%26z%3D17%26hl%3Dfa|target:_blank”][/vc_column][/vc_row][vc_column][/vc_column]

پارک جنگلی غدیر مشهد یا کمپ طرق مشهد

کمپ طرق مشهد یا پارک جنگلی غدیر مشهد از جمله مکان های مناسب برای اقامت و کمپ زدن مسافران و زائران به شمار می رود که از مقرون به صرفه ترین محل ها برای اقامت در مشهد محسوب می شود. پارک جنگلی طرق مشهد در سال 1377 و در مساحتی حدود 100 هزار هکتار احداث گردید. اگر به شهر مشهد سفر کرده اید و به دنبال محلی برای اقامت ارزان قیمت هستید، می توانید به پارک جنگلی غدیر مشهد مراجعه کنید و در آن به برپایی چادر در میان طبیعت پارک جنگلی بپردازید. همچنین امکانات رفاهی مناسبی در این محل تعبیه شده اند تا گردشگران و زائران بتوانند از اقامت در آن لذت ببرند.

از امکانات رفاهی پارک جنگلی غدیر مشهد می توان به آب شرب، نانوایی، فروشگاه، حمام عمومی، سرویس بهداشتی، پارکینگ و غیره اشاره کرد که با کنار هم قرار گرفتن آن ها توانسته اند اقامتی لذت بخش را برای زائران و مسافران به وجود بیاورند. اقامت در میان یک پارک جنگلی با فضایی دلنشین، بسیار لذت بخش خواهد بود. محوطه این پارک امکان برپایی 4 هزار چادر را فراهم آورده و همچنین 280 کلبه نیز در آن وجود دارند که بر همین اساس پارک جنگلی غدیر مشهد را به عنوان بزرگترین پارک ها و محل اقامت و اسکان گردشگران در ایران می شناسند.

آدرس پارک جنگلی غدیر مشهد: استان خراسان رضوی، مشهد، خیابان جمهوری، بزرگراه شهید کلانتری، حدفاصل پل الغدیر و شهرک ابوذر

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”برای مسیریابی کلیک کنید” shape=”round” color=”warning” align=”center” i_icon_fontawesome=”fas fa-map-marked-alt” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fmaps%3Fq%3D36.239541540181186%2C%2059.61729918161563%26z%3D17%26hl%3Dfa|target:_blank”][/vc_column][/vc_row][vc_column][/vc_column]

بهترین پارک های مشهد

پارک های بانوان مشهد

پارک های بانوان از جمله بهترین جاذبه های گردشگری در میان طبیعت ها برای بانوان محسوب می شوند که بانوان می توانند با خیالی راحت و با پوشش دلخواه خود در آن ها به گشت و گذار بپردازند. امروزه با توجه به مورد استقابل قرار گرفتن آن ها، بر تعداد پارک های بانوان افزوده شده و از بهترین جاذبه های گردشگری به حساب می آیند. در این بخش از مطلب می خواهیم به آشنایی با پارک های بانوان مشهد بپردازیم.

پارک باباقدرت مشهد یا پارک ریحانه

در بخش جنوب شرقی مشهد پارکی دیگر به نام پارک باباقدرت قرار دارد که با مساحتی حدود 20 هکتار از بزرگترین پارک های مشهد به شمار می رود. نکته جالبی که در رابطه با پارک بابا قدرت مشهد وجود دارد این است که تا پیش از سال 1393 این محل مورد استفاده زائران قرار می گرفت و می توانستند چادرهای خود را در این بوستان بر پا کنند و از طبیعت اطراف خود لذت ببرند. در واقع زائران می توانستند از این محل به عنوان محلی برای کمپ استفاده نمایند و از آنجایی که تنها حدود 6 کیلومتر با حرم امام رضا (ع) فاصله دارد، بسیاری از زائران و مسافران برای اقامت خود به این بوستان مراجعه می کردند.

اما بعد از سال 1393 تغییراتی در این پارک صورت پذیرفت و بر امکانات تفریحی و رفاهی آن افزوده شد و با نام پارک ریحانه به فعالیت خود ادامه می دهد و جزء پارک های بانوان مشهد شناخته می شود. از مهمترین امکانات پارک ریحانه می توان از مواردی همچون زمین های ورزشی، زمین بازی برای کودکان، فضای سبز، مسیر مناسب پیاده روی، پارکینگ، سرویس بهداشتی و غیره نام برد. با توجه به امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی که در این مجموعه وجود دارند، پارک ریحانه یکی از بهترین پارک های بانوان مشهد شناخته می شوند.

آدرس پارک باباقدرت (پارک ریحانه): استان خراسان رضوی، مشهد، انتهای بلوار جمهوری، ابتدای میدان فرودگاه، قبل از میدان غدیر

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”برای مسیریابی کلیک کنید” shape=”round” color=”warning” align=”center” i_icon_fontawesome=”fas fa-map-marked-alt” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fmaps%3Fq%3D36.24948720280486%2C%2059.615356439494924%26z%3D17%26hl%3Dfa|target:_blank”][/vc_column][/vc_row][vc_column][/vc_column]

بهترین پارک های مشهد

پارک بانوان رجا

همانطور که گفته شد، پارک های متعددی در شهر مشهد وجود دارند که برای بانوان تعبیه شده اند که و تنها بانوان می توانند از فضا و امکانات آن ها بهره مند شوند. پارک بانوان رجا از دیگر پارک های بانوان مشهد بوده که از امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی بهره می برد و از هیجان انگیز ترین و پرطرفدارترین بخش های پارک بانوان رجا می توان به امکان ورزش های گروهی یا فردی، مشاوره های خانوادگی و مذهبی، ایستگاه سلامت، فروشگاه محصولات فرهنگی و غیره اشاره نمود.

بانوان می توانند با خیالی آسوده به همراه خانواده و یا دوستان خود یک روز گردشگری و تفریحی را در این پارک تجربه کنند. توجه داشته باشید که روزهای آخر هفته از شلوغ ترین زمان های این پارک بوده و افراد زیادی برای گردش و تفریح به سراغ پارک بانوان رجا در مشهد می روند.

آدرس پارک بانوان رجا: استان خراسان رضوی، مشهد، بلوار حر، بعد از حر 31

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”برای مسیریابی کلیک کنید” shape=”round” color=”warning” align=”center” i_icon_fontawesome=”fas fa-map-marked-alt” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fmaps%3Fq%3D36.26293508006277%2C%2059.68651516997466%26z%3D17%26hl%3Dfa|target:_blank”][/vc_column][/vc_row][vc_column][/vc_column]

پارک بانوان بهشت

سومین پارک بانوان مشهد، پارک بانوان بهشت نام دارد که در محله گلشور جای گرفته و از فضایی بسیار زیبا و دلنشین بهره می برد. از جمله بهترین ویژگی های و امکانات پارک بانوان بهشت، امکان دسترسی به آن می باشد که گردشگران می توانند علاوه بر خودروی شخصی برای دسترسی به این پارک، از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمایند.

آدرس پارک بانوان بهشت: استان خراسان رضوی، مشهد، تقاطع خیابان شهید مفتح، بلوار نبوت

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”برای مسیریابی کلیک کنید” shape=”round” color=”warning” align=”center” i_icon_fontawesome=”fas fa-map-marked-alt” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fmaps%3Fq%3D36.29169531322949%2C%2059.651987168125025%26z%3D17%26hl%3Dfa|target:_blank”][/vc_column][/vc_row][vc_column][/vc_column]

بهترین پارک های مشهد

پارک بانوان گلایل

اگر در میان پارک های بانوان مشهد به دنبال پارکی هستید تا بتوانید به راحتی به ورزش در فضای آزاد بپردازید، پارک بانوان گلایل از بهترین گزینه ها در میان پارک های مشهد به شمار می آید. این پارک از فضای سرسبز و زیبایی بهره می برد و بانوان می توانند به همراه دوستان و یا خانواده به سراغ پارک بانوان گلایل بروند و در طبیعت زیبای این پارک بساط پیک نیک خود را به راه بی اندازند و یک روز تفریحی را به دور از آلودگی ها و همهمه ها سپری کنند.

بوستان گلایل که از وسعت زیادی برخوردار است، نسبت به دیگر پارک های بانوان مشهد بزرگ تر می باشد و درختان تنومند و سرسبز زیادی در میان طبیعت آن جای گرفته اند. از دیگر امکانات رفاهی پارک پانوان گلایل می توان به پارکینگ اختصاصی آن اشاره نمود و بانوانی که با استفاده از خودروی شخصی خود به این مجموعه مراجعه کرده اند، می توانند خودروی خود را با خیالی راحت در پارکینگ مجموعه پارک نمایند و به گردش و تفریح خود در مجموعه بپردازند.

آدرس پارک بانوان گلایل: استان خراسان رضوی، مشهد، شهرک بهارستان، میدان ثامن، خیابان قاسمی

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”برای مسیریابی کلیک کنید” shape=”round” color=”warning” align=”center” i_icon_fontawesome=”fas fa-map-marked-alt” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fmaps%3Fq%3D36.22562950381997%2C%2059.62205973928678%26z%3D17%26hl%3Dfa|target:_blank”][/vc_column][/vc_row][vc_column][/vc_column]

پارک بانوان بهار

از آنجایی که پارک های بانوان مشهد مورد استقبال بسیاری از بانوان اهالی این شهر و گردشگران قرار گرفته اند، بر تعداد آن ها افزوده شده و پارک های بانوان جدیدی در مشهد احداث می شوند. از جدیدترین پارک های بانوان مشهد می توان به پارک بانوان بهار اشاره نمود که امکانات تفریحی و رفاهی متعدد و متنوعی را در خود جای داده و به همین جهت از بهترین گزینه های گردشگری برای بانوان به شمار می رود. از جمله بهترین و پرطرفدارترین امکانات تفریحی پارک بهار بانوان می توان به زمین های ورزشی نظیر زمین بسکتبال، والیبال، هندبال، بدمینتون، مسیر دوچرخه سواری و غیره اشاره نمود.

از همین رو بانوان می توانند در فضایی زیبا و دنج به ورزش و تفریح بپردازند. از آنجایی که این بوستان ها برای بانوان طراحی شده اند، از مناطق اطراف هیچ گونه اشرافی به داخل فضای پارک نبوده و بانوان می توانند به راحتی با پوشش دلخواه خود در فضای پارک گشت و گذار داشته باشند.

آدرس پارک بانوان بهار: استان خراسان رضوی، مشهد، بلوار خواجه ربیع، انتهای بلوار شهیدی ناصری

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”برای مسیریابی کلیک کنید” shape=”round” color=”warning” align=”center” i_icon_fontawesome=”fas fa-map-marked-alt” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fmaps%3Fq%3D36.332012626986916%2C%2059.635441296962526%26z%3D17%26hl%3Dfa|target:_blank”][/vc_column][/vc_row][vc_column][/vc_column]

پارک حجاب بانوان

نخستین پارک بانوان مشهد، با نام پارک حجاب شناخته می شود که دارای مساحتی حدود 12 هکتار بوده و به واسطه امکانات رفاهی و تفریحی متعدد و متنوعی که در آن وجود دارند، جزء بهترین پارک های بانوان مشهد شناخته می شود. از آنجایی که محدوده زیادی از پارک حجاب مشهد به فضای سبز اختصاص یافته، هنگامی که در حال گردش در میان این پارک هستید، هوای تازه و اکسیژن را استشمام خواهید کرد و سرتاسر وجودتان را مملو از تازگی خواهید کرد. به دلیل زنانه بودن محیط پارک، بانوان زیادی هستند که تمایل دارند برای یک روز تفریحی خود به سراغ آن بروند و یک روز خود را در میان گردش در طبیعت سپری کنند.

امکانات تفریحی متعددی در پارک بانوان حجاب مشهد در نظر گرفته شده اند که شامل زمین فوتبال، وسایل ورزشی بدنسازی و عمومی، آلاچیق، مسیر دوچرخه سواری، میز پینگ پنگ، بوفه خوراکی، زمین بازی برای کودکان و غیره می شوند. گردشگران می توانند یک روز گردشگری و تفریحی خود را در پارک حجاب مشهد سپری کنند و از امکانات فوق العاده ای که در آن ها وجود دارند، بهره مند شوند.

یکی دیگر از جالب ترین ویژگی های پارک های بانوان این است که از بهترین محل ها برای اردوهای دانش آموزی محسوب می شوند. نکته قابل توجه در رابطه با ساعت کاری پارک حجاب بانوان مشهد این است که از صبح تا زمان غروب این بوستان در اختیار بانوان بوده و از ساعات غروب و تا شب امکان ورود آقایان و بانوان وجود دارد و خانواده های زیادی برای پیک نیک و گردش به آن مراجعه می کنند.

مسیر دسترسی به پارک حجاب بانوان مشهد

اگر تصمیم گرفته اید از میان پارک های بانوان مشهد به سراغ پارک حجاب مشهد بروید، می توانید علاوه بر خودروی شخصی از وسایل نقلیه عمومی نیز برای دسترسی به آن استفاده نمایید.

آدرس پارک حجاب بانوان مشهد: استان خراسان رضوی، مشهد، بلوار خیام، بلوار هدایت

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”برای مسیریابی کلیک کنید” shape=”round” color=”warning” align=”center” i_icon_fontawesome=”fas fa-map-marked-alt” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fmaps%3Fq%3D36.3374438754135%2C%2059.594121825798474%26z%3D17%26hl%3Dfa|target:_blank”][/vc_column][/vc_row][vc_column][/vc_column]

بهترین پارک های مشهد