باغ وحش وکیل آباد

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

باغ وحش وکیل آباد یکی از جاذبه های دیدنی و گردشگری است که در بخش جنوب غربی مشهد واقع شده است. در این مجموعه باغ وحش انواع مختلفی از حیوانات علف خوار، گوشت خوار و پرندگان مختلف نگهداری می شوند. علاوه بر حرم امام رضا (ع) جاذبه های دیدنی متعددی در شهر مشهد وجود دارند که می توان برای بازدید از آن ها راهی این شهر شد. اکنون می خواهیم با این جاذبه گردشگری بیشتر آشنا شویم.

معرفی باغ وحش وکیل آباد

باغ وحش وکیل آباد مشهد در مساحتی بالغ بر 40 هزار متر مربع ساخته شده است که عنوان بزرگترین باغ وحش کشور را به خود اختصاص داده است. همچنین تنها باغ وحشی که در شهر مشهد وجود دارد باغ وحش وکیل آباد می باشد. این مجموعه در سال 1395 در بخش جنوب غربی مشهد احداث شده و گردشگران بسیاری به منظور بازدید از مجموعه راهی آن می شوند.

در این باغ وحش 125 گونه جانوری نگهداری می شوند که شامل 61 گونه پستاندار، 49 گونه پرنده مختلف، 10 گونه آبزی و 5 گونه خزنده می باشند. تعداد تمام این جانوران حدود 812 عدد می باشد. همچنین در این مجموعه گونه های نادر و رو به انقراضی وجود دارند که بازدیدکنندگان می توانند از آن ها دیدن کنند.

لازم به ذکر است که این مجموعه به دلیل رعایت نکردن بهداشت بخش سردخانه در تاریخ 10 مرداد سال 1397 پلمپ شد. اما در تاریخ 6 شهریور سال 1397 نیز دوباره بازگشایی شد و برای میزبانی از گردشگران و بازدیدکنندگان آماده شد. حیواناتی همچون ببر، تمساح، شیر، خوک، گوزم، شامپانزه، مار، قوچ، گراز، سیاهگوش و بسیاری از جاندارانی که رو به انقراض هستند نگهداری می شوند که می توان آن ها را مشاهده کرد.

گردشگران می توانند علاوه بر بازدید از این باغ وحش، می توانند اگر اهل گردشگری هستند به بازدید از کوهسنگی مشهد نیز بپردازند که یکی از مشهورترین جاذبه های دیدنی شهر مشهد به شمار می آید. جالب است بدانید که زمین این باغ وحش نیز از زمین های موقوفه مرحوم حاج حسین ملک می باشد.

باغ وحش وکیل آباد

چه حیواناتی در باغ وحش بزرگ وکیل آباد زندگی می کنند؟

هنگامی که به بازدید از باغ وحش بزرگ وکیل آباد می روید حیواناتی همچون شیر، شامپانزه، گراز، ببر، تمساح، گوزن، مار، لاما (جانوری شبیه به شتر)، خوک، قوچ، سیاهگوش،ببر بنگال، ببر اندونزی، قوچ و میش آئوراد، کروکودیل، سیاه گوش، پلنگ آفریقایی و… را که در قفس از آن ها مراقبت می شود مشاهده خواهید کرد.

ببشیر نیز یکی از حیواناتی است که شاید کمتر کشی باشد که نام این جاندار را شنیده باشد، درواقع پیوندی از شیر و ببر می باشد در این باغ وحش از آن نگهداری می شود. لازم به ذکر است که ببشیر برای نخستین بار حدود 15 سال گذشته در آمریکا به دنیا آمد.

سالن موزه باغ وحش وکیل آباد

یکی از جذاب ترین بخش های باغ وحش مشهد سالن موزه تاکسیدرمی می باشد. اگر به بازدید از این موزه بروید، جانورانی را مشاهده خواهید کرد که تاکسیدرمی شده اند و در این بخش از باغ وحش نگهداری می شوند و بازدیدکنندگان می توانند به تماشای آن ها بپردازند.

اغلب حیواناتی که تاکسیدرمی شده اند و در این بخش قرار گرفته اند، از همان حیواناتی بودند که در این باغ وحش زندگی می کردند و پس از مرگشان آن ها را با روش هایی تخصصی تاکسیدرمی می کنند و در شیشه هایی نگهداری می کنند. این باغ وحش یکی دیگر از دیدنی های مشهد به شمار می رود که می توانید به بازدید از آن ها بروید.

باغ وحش وکیل آباد

بخش های مختلف باغ وحش وکیل آباد

در این باغ وحش به جز سالن موزه تاکسیدرمی بخش های مختلف دیگری وجود دارد و یکی از آن ها مربوط به بخش تکثیر حیوانات می باشد. تحقیقاتی را در این بخش روی حیوانات انجام می دهند تا با شیوه های تخصصی تر و بهتری بتوانند از حیوانات نگهداری کنند. یکی از ویژگی های جالب بخش تکثیر این است که جانوران رو با انقراض را در این بخش نگهداری می کنند و براساس تحقیقات مناسب را تکثیر می کنند. بازدیدکنندگان می توانند از این بخش مجموعه باغ وحش نیز دیدن کنند.

ساعت کاری باغ وحش وکیل آباد

این باغ وحش در باغ وکیل آباد مشهد جای گرفته و گردشگران می توانند همه روزه از ساعت 8:30 صبح تا 16 بعد از ظهر برای بازدید از مشهورترین باغ وحش مشهد اقدام نمایند.

قیمت بلیط باغ وحش وکیل آباد مشهد

بازدیدکنندگان ایرانی برای بازدید از این باغ وحش می بایست بلیطی به بهای 10 هزار تومان تهیه کنند. همچنین بازدید از این باغ وحش برای گردشگران خارجی رایگان می باشد و نیازی به پرداخت هزینه نیست.

باغ وحش وکیل آباد

آیا باغ وحش وکیل آباد باز است؟

باتوجه به آن که این باغ وحش در سال 1397 به دلایل رعایت نکردن بهداشت پلمپ شد اما پس از گذشت 2 ماه دوباره شروع به ادامه فعالیت خود نمود و هم اکنون با رعایت پروتوکل های بهداشتی در زمان کرونا آماده پذیرایی از گردشگران و بازدیدکنندگان می باشد.

باغ وحش وکیل آباد مشهد کجاست و مسیر دسترسی به آن

این باغ وحش که بزرگترین و مشهورترین باغ وحش مشهد به شمار می رود در انتهای بلوار وکیل آباد و جنب بوستان وکیل آباد واقع شده است.

آدرس باغ وحش وکیل آباد: استان خراسان رضوی، شهر مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد، جنب بوستان وکیل آباد

شماره تماس باغ وحش وکیل آباد: 35014433-051

اجاره اقامتگاه روزانه در مشهد

هنگامی که قصد سفر به شهر مشهد را داریم، اولین اقدام برای سفر رزرو اقامتگاهی مناسب در مشهد می باشد. برای اجاره و رزرو اقامتگاه در مشهد بهتر است چند روز پیش از تاریخ سفرتان شروع بع اقدام آن نمایید. در مشهد خانه هایی هستند که با تمام امکانات قابل رزرو برای گردشگران می باشند. می توانید با مبلغ بسیار مناسبی برای اجاره آپارتمان روزانه در مشهد اقداکم کنید. این آپارتمان ها با امکانات متنوع و متراژهای مختلف در وبسایت لوکس ویلا وجود دارند که می توانید با هزینه مناسبی یکی از آن ها را طبق سلیقه خود برای یک الی چند روز اجاره کنید.

باغ وحش وکیل آباد

راهنما سایت

آدرس

استان خراسان رضوی، شهر مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد، جنب بوستان وکیل آباد

شماره تماس
هزینه بازدید

۱۰/۰۰۰ تومان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

8:30 الی 16

یک‌شنبه

8:30 الی 16

دو‌شنبه

8:30 الی 16

سه‌شنبه

8:30 الی 16

چهار‌شنبه

8:30 الی 16

پنج‌شنبه

8:30 الی 16

جمعه

8:30 الی 16
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه