باغ وکیل آباد مشهد

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

محتوا پنهان

باغ وکیل آباد مشهد یا پارک وکیل آباد یکی از معروف ترین جاهای تفریحی و گردشگری شهر مشهد می باشد که گردشگران زیادی به هنگام سفر به این شهر زیارتی و سیاحتی به سراغ این پارک می روند و ساعاتی را اوقات فراغت سپری می کنند. پارک وکیل آباد همانند باغی سرسبز در میان دره ای واقع شده که درختان بلند و قامت و کهن سال، آب و هوای دل انگیز، گیاهان سرسبز، یک رودخانه فصلی با آبی زلال و شفاف طبیعت این پارک را به وجود آورده اند. وجود امکانات تفریحی و رفاهی مناسب در باغ وکیل آباد توانسته جاذبه ای بسیار معروف در شهر مشهد باشد که گردشگران برای گذراندن اوقات فراغت به سمت آن راهی می شوند. در ادامه این مطلب قصد داریم با این جاذبه گردشگری در شهر مشهد بیشتر آشنا شویم، پس با لوکس ویلا همراه باشید.

باغ وکیل آباد مشهد کجاست و مسیر دسترسی به آن

پارک وکیل آباد یکی از جاذبه های گردشگری و تفریحی شهر مشهد به شمار می رود که در منطقه 9 شهرداری مشهد و در انتهای بلوار وکیل آباد و در نزدیکی های طرقبه واقع شده است. این منطقه از زمان های گذشته به عنوان تفرجگاه مشهد شناخته می شده و در بخش شمال غرب این شهر جای گرفته است. اکنون می خواهیم بدانیم که این منطقه گردشگری از شاخص ترین مکان های شهر مشهد چقدر فاصله دارد.

این پارک در فاصله 19.6 کیلومتری از مرکز شهر، در فاصله 18 کیلومتری از حرم مطهر امام رضا (ع)، در فاصله 19.7 کیلومتری از ایستگاه راه آهن مشهد، 19.1 کیلومتری از اتوبوسرانی مشهد و 25.6 کیلومتری از فرودگاه بین المللی مشهد قرار دارد. اگر در شهر مشهد قرار داشته باشید و بخواهید با خودروی شخصی به سراغ این جاذبه بروید، بدون در نظر گرفتن ترافیک از تمام مکان های شاخصی که در بالا ذکر شد، می توانید با کمتر از مدت زمان نیم ساعت خود را به آن برسانید. اکنون می خواهیم با مسیر دسترسی به پارک وکیل آباد آشنا شویم و بدانیم که چگونه می توانیم با قرار داشتن در شهر مشهد خود را به آن برسانیم.

مسیر دسترسی به پارک وکیل آباد با خودروی شخصی

اگر از اهالی مشهد هستید و یا با خودروی شخصی به این شهر سفر کرده ای و می خواهید با خودروی شخصی خود به سراغ باغ وکیل آباد مشهد بروید، می توانید ابتدا خود را به اتوبان کلانتری رسانده و از طریق آن به سمت میدان آزادی حرکت کنید. به میدان آزادی که رسیدید، خیابان سمت چپ میدان را انتخاب کنید و وارد آن شوید تا بتوانید از طریق آن به اتوبان وکیل آباد برسید. این اتوبان را تا انتها پیش بروید، به پارک زیبای وکیل آباد خواهید رسید.

مسیر دسترسی به باغ وکیل آباد مشهد با وسایل نقلیه عمومی

اگر به هر دلیلی می خواهید با وسایل نقلیه عمومی خود را به این منطقه گردشگری در مشهد برسانید، یکی از گزینه ها می تواند استفاده از تاکسی باشد که برای استفاده از آن می توانید به راحتی خود را به این پارک زیبا برسانید. همچنین می توانید با سوار شدن به اتوبوس های خط 12 اتوبوسرانی حرم مطهر و خط 13 اتوبوسرانی پایانه الهیه برای رسیدن به پارک وکیل آباد استفاده نمایید. یکی دیگر از مسیرهای دسترسی به پارک وکیل آباد مشهد، استفاده از مترو می باشد که می توانید از میدان بسیج تا پایانه وکیل آباد بروید و به این مجموعه دسترسی پیدا کنید.

آدرس باغ وکیل آباد مشهد: استان خراسان رضوی، شهر مشهد، جنوب غربی مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد

آشنایی با باغ وکیل آباد مشهد

همه ما شهر مشهد را تنها با حرم مطهر امام رضا می شناسیم و اغلب تنها به سراغ این جاذبه می رویم. اما اگر کمی بیشتر در دل این شهر بزرگ و گردشگری کاوش کنیم، جاذبه های بیشتری را برای گشت و گذار خود پیدا خواهیم کرد. در میان دره ای در شهر مشهد، باغی سرسبز جای گرفته که با نام باغ وکیل آباد جای گرفته که به واسطه آب و هوای دل انگیز، رودخانه فصلی زیبا، گیاهان و درختان سرسبز توانسته در میان اهالی این شهر و گردشگران شهرت پیدا کند. اگر در این شهر قرار داشتید و به دنبال جاذبه ای گردشگری بودید، پارک وکیل آباد مشهد می تواند انتخاب مناسبی برای گردش، تفریح، پیک نیک و گذراندن اوقات فراغت به شمار رود.

جریان داشتن رودخانه فصلی و درختان کاج، سرو و چنار بر حال و هوای باصفای این باغ افزوده و پیاده روی و قدم زدن در میان آن بسیار لذت بخش خواهد بود. امروزه پارک جنگلی وکیل آباد جزء محدوده خدماتی منطقه 9 شهرداری محسوب می شود که نگهداری و مراقبت از آن را نیز به عهده دارد. این باغ سرسبز که به عنوان تفرجگاه مردم به شمار می رود، حدود 70 هکتار از زمین های مشهد را از آن خود کرده که مساحت نسبتا زیادی می باشد.

باغ وکیل آباد مشهد

تاریخچه باغ وکیل آباد مشهد

وکیل آباد نامی آشنا برای هر ایرانی است که به مشهد سفر کرده و یا از بومیان این شهر می باشد. باغ وکیل آباد که در زمان های قدیم با نام میرطراز شناخته می شد و یکی از اموال موقوفی حاج حسین ملک می باشد. حاج حسین ملک در سال 1348 هجری شمسی این زمین را به همراه قنات موجود در آن به شهرداری مشهد واگذار نمود و امروزه از آن به عنوان یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری و تفریحی مشهد شناخته می شود. لذا سال تاسیس این باغ به سال 1348 هجری شمسی باز می گردد. این باغ دارای مساحت 70 هکتاری می باشد که درختان بلند قامتی مانند کاج، افرا، چنار، سرو، تبریزی، ارغوان، زبان گنجشک، باران طلایی و درختان میوه همانند گردو، شاه توت، زیتون و… در طبیعت آن وجود دارند و با قرار گرفتن در کنار یکدیگر توانسته اند طبیعتی بی نظیر و منحصر به فرد را پدید آورند.

پیش از آنکه با امکانات تفریحی و رفاهی این مجموعه آشنا شویم، بهتر است کمی درباره تاریخچه این باغ بیشتر بدانیم. حاج حسین ملک فرزند یکی از تجار و خیرین ایرانی به نام حاج محمد کاظم ملک بود. وی اصالتا تبریزی بود و در سال 1250 هجری شمسی در شهر تهران چشم به جهان گشود. حاج حسین ملک اموال زیادی را وقف نموده که می توان به خانه ملک مشهد، بیمارستان های چناران، بیمارستان های تربت جام، باغ صبای تهران، قصر ملک شهرری تهران و… اشاره نمود.

موقوفات ایشان به قدری زیاد است که آستان قدس رضوی اداره ای را با نام اداره موقوفات ملک به وجود آورد. اولین موزه موقوفی حاج حسین ملک در تهران، کتابخانه و موزه ملی ملک است که آن را وقف آستان قدس رضوی نمود. اگر بخواهیم باز هم از کارهای خیر ایشان بگوییم می توان به چند 10 هزار متر مربع زمین جهت ساخت پارک عمومی در مشهد، 2 میلیون متر مربع زمین برای ساخت خانه برای فرهنگیان اشاره نمود.

شهرداری مشهد یکی از میادین اصلی این شهر را به نام ملک آباد نامگذاری کرده و این میدان در نزدیکی های باغ ملک آباد قرار دارد. از آنجایی که باغ وکیل آباد مشهد در نزدیکی های طرقبه قرار دارد، دارای موقعیتی ییلاقی بوده و از آب و هوایی دلنشین برخوردار است. به واسطه درختان سر به فلک کشیده ای که در این باغ وجود دارند، زمینه زندگی برای پرندگانی همچون طوطی، جغد، انواع بلبل ها، مینا، شانه به سر و… مهیا شده است. عمارتی زیبا در فاصله نزدیکی از استخر قدیمی و در بخش مرکزی این باغ واقع شده که به عنوان بهترین و جالب توجه ترین قسمت های پارک وکیل آباد مشهد را تشکیل داده است. حاج حسین ملک از این عمارت به عنوان عمارت ییلاقی و تابستانی خود استفاده می کرد.

اوایل از این بنا به عنوان مهمان خانه استفاده می کردند، اما بعدها تبدیل به موزه شد و با عنوان موزه فعالیت می کرد. از اقدامات بسیار خوب برای این مجموعه تفریحی می توان به ساختن لانه و دانخوری برای پرندگان، تهیه نشانه های چوبی زیبا از چوب درختان خشکیده، نصب بنرهای تبلیغاتی جهت رفتار صحیح با حیوانات و… اشاره کرد که بسیار قابل احترام نیز می باشند.

در تاریخ آبان سال 1392 هجری شمسی این باغ زیبا را مورد بازسازی قرار دادند و آن را با مصالح طبیعی نوسازی کردند. جهت پی بردن به سنگ بستر این منطقه تحقیقاتی صورت پذیرفت که در این تحقیقات محققان دریافتند که سنگ بستر باغ زیبای وکیل آباد از سنگ گرانیت یا خارا بوده که در عین زیبایی و چشمگیر بودن، مقومت و استحکام بالایی هم دارد.

از این نوع سنگ نیز در ساخت پله ها، کف و نماکاری ها نیز استفاده شده است. در دل طبیعت این پارک جنگلی یک چشمه قدیمی و فعال وجود دارد که دارای سه دهانه بوده و آن را هم مورد بازسازی و مرمت قرار دادند. در نتیجه از برداشت غیرقانونی از آب این چشه نیز جلوگیری می شود. هنگامی که در حال قدم زدن و گشت و گذار در این باغ هستید، مدام باید دوربین عکاسی یا موبایل مجهز به دوربین دستتان باشد و از سوژه های تازه و هیجان انگیز عکاسی کنید.

باغ وکیل آباد مشهد

آشنایی با بخش های مختلف باغ وکیل آباد مشهد

باغ وکیل آباد مشهد که حدود 70 هکتار مساحت آن می باشد، دارای بخش هایی همچون باغ های مختلفی است که کاربری های متفاوتی داشته و بر اساس کاربری با نام های متفاوتی شناخته می شوند. باغ های داخل این مجموعه شامل باغ خورگشت که اتراق معنی می دهد، باغ شب، باغ هنرمندان، باغ بانوان، باغ دانش آموزی و باغ صخره ای می باشند. پارک وکیل آباد به واسطه اعمال کارهای هنری و خلاقانه ای که شهرداری مشهد در آن انجام می دهد، بسیار زیبا و منحصر به فرد به نظر می رسد. بدین گونه که از چوب های درختان خشکیده مجسمه و تندیس های بسیار زیبایی از جمله هفت سین ایرانی، کاوه آهنگر، دوچرخه، خلیج فارس، مجسمه های هفت کوتوله، اسب و… ساخته اند و منظره بسیار زیبا و جالب توجهی را برای این باغ عمومی پدید آورده اند.

به همین جهت می توانید عکس های بسیار زیبایی در کنار این المان ها و مجسمه ها ثبت کنید. محدوده باغ وکیل آباد مشهد استخرهای متعددی را در خود جای داده که استخر روس ها معروف ترین این استخرها می باشد که در مرکز این باغ واقع شده است. کنار استخر روس ها دو ساختمان قدیمی وجود دارند که قدمت آن ها به 80 سال گذشته می رسد و کاربری قدیمی خود را از دست داده اند و از آن ها به عنوان موزه استفاده می شود. یکی از جالب توجه ترین مواردی که در این بخش به چشم می خورد، مجسمه ای برنزی از حاج حسین ملک می باشد که در یکی از کارگاه های کشور ایتالیا ساخته شده است.

دریاچه پارک وکیل آباد مشهد

هرجایی که آب جریان داشه باشد، زیبایی، طراوت و تازگی را به آن منطقه هدیه می دهد. در میان پارک جنگلی وکیل آباد دریاچه ای فصلی، پر آب و خروشان جریان دارد که اوج زیبایی آن را می توان در فصل های بهار و پاییز که بارندگی زیاد است مشاهده کنید. همچنین زیباترین و چشم نوازترین بخش این باغ مربوط به این دریاچه می باشد.

نزدیکی های این دریاچه بهترین مکان برای برپایی بساط پیک نیک بوده و می توانید برای صرف وعده غذایی دلنشینی کنار این دریاچه بروید و از شنیدن صدای آرامش بخش و تماشای آب زلال و پرقدرت آن لذت ببرید. همچنین می توانید کنار آن بنشینید و پاهایتان را داخل آب خنک و شفاف آن فرو ببرید و آرامش را احساس کنید. این رودخانه به همراه قناتی قدیمی در میان پارک وجود دارند که بخشی از این رودخانه سنگین شده و به عنوان مبدا آب قنات می باشد. سرچشمه اصلی این دریاچه از بند گلستان می باشد. در تقاطع با بلوار وکیل پلی بر روی این دریاچه احداث شده که با نام پل مهندس پرتویی شناخته می شود.

باغ وکیل آباد مشهد

باغ بانوان پارک وکیل آباد

یکی از باغ های این پارک جنگلی باغ بانوان می باشد و همانطور که از نامش پیداست تنها مختص به بانوان می باشد و به لحاظ مساحت به عنوان سومین بوستان مخصوص بانوان در مشهد شناخته می شود. این باغ دارای امکانات تفریحی و رفاهی بسیار مناسبی بوده که معروف ترین باغ بانوان مشهد به شمار می رود. از امکانات تفریحی و رفاهی باغ بانوان وکیل آباد می توان به مسیرهای مناسب برای پیاده روی و دوچرخه سواری، مسیر سلامت، آب نماهای زیبا، سالن آمفی تئاتر، کافی شاپ، رستوران، فضای مناسب برای استراحت، زمین های بازی و ورزشی روباز، زمین تنیس روباز، نمازخانه و سرویس بهداشتی اشاره کرد.

باغ وحش پارک وکیل آباد مشهد

یکی از بخش های تماشایی پارک وکیل آباد مشهد، باغ وحش وکیل آباد می باشد که به عنوان تنها باغ استان خراسان رضوی شناخته می شود. از جمله حیواناتی که در این باغ وحش زندگی می کنند جانورانی گوشت خوار، علف خوار و آبزی می باشند که می توان به ببر، گرگ، شیر، گوزن، میمون، پلنگ، لاما، سیاه گوش، تاگون، قوچ و… اشاره کرد. در میان جانورانی که در این باغ وحش زندگی می کنند، نیمی از آن ها بومی و مابقی غیربومی هستند. همچنین علاوه بر جانوران نام برده شده، پرندگان، خزندگان و آبزیانی هم در این باغ وحش نگهداری می شوند. بخشی از باغ وحش وکیل آباد مشهد به بخش حیوانات تاکسیدرمی شده اختصاص داشته که گردشگران می توانند ازآن ها هم دیدن کنند.

این بخش از پارک وکیل آباد برای گردشگران به خصوص کودکان بسیار هیجان انگیز بوده و پیشنهاد می شود اگر به همراه فرزندتان به این باغ گردشگری می روید، حتما به این بخش از باغ نیز سری بزنید. اگر قصد بازدید از به باغ وحش وکیل آباد را دارید، خوب است بدانید این باغ وحش دارای ورودی های جداگانه ای می باشد که می بایست برای مراجعه به هرکدام بلیطی جداگانه تهیه نمایید. یکی از این بخش ها به حیوانات و دیگری نیز به بخش حیوانات تاکسیدرمی شده اختصاص یافته است.

زمان بازدید از باغ وحش باغ وکیل آباد مشهد

اگر در میان جاهای دیدنی مشهد قصد داشتید به سراغ پارک وکیل آباد بروید و از باغ وحش آن دیدن کنید، خوب است بدانید ساعت کاری این باغ وحش در نیمه اول سال از ساعت 8:30 صبح الی 18:30 عصر و در نیمه دوم سال از ساعت 8:30 صبح تا پیش از غروب آفتاب می باشد.

آدرس باغ وحش باغ وکیل آباد مشهد: استان خراسان رضوی، شهر مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد، کنار کوهستان پارک

شماره تماس باغ وحش پارک وکیل آباد مشهد: 35014433-051

باغ وکیل آباد مشهد

شهربازی پارک وکیل آباد

تا چندی پیش، در نزدیکی باغ وحش این مجموعه تفریحی یک شهربازی قرار داشت که با نام کوهستان پارک شادی شناخته می شد. اما اگر در حال حاضر به این پارک مراجعه کنید، خبری از شهربازی آن نیست و چندین سال است که تعطیل شده. این شهربازی به گونه ای بود که با دیدن وسایل هیجان انگیز آن و شنیدن صدای جیغ و فریادهایی از فرط شادی و هیجان، کمتر کسی پیدا می شد به این باغ مراجعه کند و سری به این شهربازی نزند. اما امروزه که به این باغ بروید، خبری از این شهربازی مهیج نیست و به دلایلی نامشخص تعطیل شده است.

امکانات تفریحی پارک وکیل آباد مشهد

نخستین گزینه از امکانات تفریحی که در پارک وکیل آباد مهیا است و بسیاری از خانواده ها به سراغ آن می روند، برپایی بساط پیک نیک می باشد. شما نیز می توانید برای صرف وعده غذایی دلچسب تداراکات لازم را ببینید و کوله بار سفر را ببندید و به سراغ طبیعت این پارک جنگلی راهی شوید. یکی از بهترین بخش های باغ برای پیک نیک نزدیکی های دریاچه می باشد که لذت استراحت و تفریح را می تواند برای گردشگران دو چندان کند. به لطف شهرداری منطقه 9 مشهد، امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی در این پارک وجود دارند که می توان به باربیکیوهایی اشاره نمود که در گوشه و کنار پارک وجود دارند و می توانید با استفاده از آن ها غذایی دلچسب را تهیه کنید و در فضایی بسیار دل انگیز میل کنید. درختان سر به فلک کشیده طراوت و شادابی را میهمان این باغ کرده اند و به لطف وجود آن ها می توانید در میان آن ها قدم بزنید و اکسیژن تازه را استشمام کنید.

همچنین در زیر سایه سار آن ها به استراحت بپردازید. میزهای تنیس و فوتبال دستی از دیگر امکانات تفریحی این باغ هستند که در اختیار گردشگران قرار داده شده و می توانید از آن ها بهره مند شوید. سینما 5 بعدی نیز یکی دیگر از تفریحات هیجان انگیز باغ وکیل آباد مشهد می باشد که اغلب کسانی که به دنبال هیجان هستند به سراغ آن می روند. پارک جنگلی وکیل آباد مجهز به بخش هایی به نام گلخانه و باغ گیاه شناسی می باشد و اگر به تماشای گل های رنگارنگ و دنیای گیاهان علاقه مند هستید، می توانید از آن ها نیز دیدن کنید. گوشه و کنار این باغ جاذبه هایی دارد که می تواند برای عکاسی بسیار جذاب و چشمگیر باشند. پس عکاسی در این فضای دل انگی را فراموش نکنید.

امکانات رفاهی باغ وکیل آباد مشهد

فضای این باغ عمومی به گونه ای طراحی شده که دارای خیابان کشی های مناسب، کف سازی، فضای سبز مناسب و زیبا، مسیرهای پیاده روی، و…. می باشد و توانسته فضایی را برای گردشگران پدید آورد که در تمام طول سال آن را مملو از جمعیت مشاهده کنید. همچنین اگر آخر هفته ها و یا ایام تعطیل به این باغ مراجعه کنید، جمعیت زیادی را خواهید دید که برای گشت و گذار و تفریح و گذراندن اوقات فراغت خود به سراغ این مجموعه تفریحی آمده اند. وجود وسایل بازی برای کودکان، بوفه های خوراکی، آلاچیق های متعدد، باربیکیو، زمین های ورزشی، آبخوری، موزه، نیمکت برای استراحت، نمازخانه، سکو، نگهبانی، نمازخانه و سرویس بهداشتی توانسته اند لذت گشت و گذار در این پارک جنگلی را دو چندان کنند.

باغ وکیل آباد مشهد

ساعت کاری و قیمت بلیط ورودی باغ وکیل آباد مشهد

باغ وکیل آباد مشهد در تمام مدت شبانه روز آماده میزبانی از گردشکران می باشد و به دلیل وجود نگهبانی، می تواند منطقه ای امن محسوب شود. حتی برای کمپ زدن نیز بسیار مناسب می باشد و می توانید در فضایی دل انگیز از اتراق و استراحت لذت ببرید. پس گردشگران می توانند در هر ساعت از شبانه روز که بخواهند به این منطقه گردشگری مراجعه کنند.

در رابطه با قیمت بلیط ورودی به این پارک باید بدانید که برای ورود به پارک وکیل آباد نیازی به پرداخت هزینه نبوده و کاملا رایگان می باشد. اما اگر بخواهید با خودروی شخصی وارد این پارک شوید بایستی مبلغ بسیار کمی را بابت استفاده از پارکینگ مجموعه پرداخت نمایید.

امکان بازدید از باغ وکیل آباد مشهد در ایام کرونا

مجموعه پارک جنگلی وکیل آباد در ایام کرونا با رعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی آماده پذیرایی از گردشگران بوده و شما نیز اگر قصد بازدید از این باغ زیبا را در ایام کرونا دارید، می توانید با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به بازدید از این جاذبه گردشگری بروید.

بهترین زمان بازدید از باغ وکیل آباد

سفر به شهر مشهد آب و هوا نمی شناسد. در تمام طول سال گردشگران و زائران زیادی برای زیارت حرم امام رضا راهی این شهر می شوند. اما اگر به دنبال بهترین زمان گشت و گذار در این شهر هستید، خوب است بدانید که این شهر در فصل بهار دارای بهترین آب و هوا می باشد. پس بنابراین پارک وکیل آباد در فصل بهار به واسطه داشتن فضای سرسبز فراوان در بهترین حالت خود قرار دارد و از گشت و گذار در آن لذت خواهید برد.

فصل های تابستان در این شهر به نسبت طاقت فرسا بوده و در فصل های زمستان نیز سرمایی بسیار زیادی در این شهر حاکم است. شهر مشهد در اوایل پاییز و فصل بهار بهترین آب و هوا را دارد. فصل پاییز این پارک جنگلی غرق در طبیعتی به رنگ های زرد و نارنجی می شود و زمین آن نیز غرق در برگ های درختان شده که چهره بسیار زیبایی برای این پارک جنگلی پدید می آورد.

باغ وکیل آباد مشهد

اجاره آپارتمان مبله در مشهد

شهر مشهد علاوه بر حرم مطهر امام رضا (ع) آن قدر جاذبه های گردشگری و دیدنی در خود دارد که اگر می خواهید به آن سفر کنید، بایستی چند روزی را برای گشت و گذار و زیارت در آن کنار بگذارید. از همین رو به دنبال اقامتگاهی می روید که بتوانید چند روزی را که میهمان این شهر بزرگ و گردشگری هستید، در آن اقامت داشته باشید. برخی گردشگران برای اقامت خود به دنبال اقامتگاهی هستند که بتوانند هزینه کمتری نسبت به هتل ها برای آن پرداخت نمایند. از همین رو به سراغ آپارتمان های مبله ای می روند که می توانند با پرداخت هزینه ای مناسب در آن اقامت کنند. لذا اگر شما هم به دنبال اقامتگاهی با قیمت مناسب در شهر مشهد هستید، می توانید به سراغ اجاره روزانه آپارتمان در مشهد بروید و برای هر تعداد روز که بخواهید در آن اقامت داشته باشید.

باغ وکیل آباد مشهد

سوالات متداول

باغ وکیل آباد مشهد کجاست؟

استان خراسان رضوی، شهر مشهد، جنوب غربی مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد

ساعت فعالیت باغ وکیل آباد مشهد چگونه است؟

ساعت فعالیت باغ وکیل آباد مشهد به صورت شبانه روزی می باشد.

هزینه ورودی باغ وکیل آباد مشهد چقدر است؟

هزینه ورودی باغ وکیل آباد مشهد رایگان می باشد.

باغ وکیل آباد مشهد شامل چه بخش هایی می باشد؟

باغ وحش وکیل آباد، باغ بانوان وکیل آباد، دریاچه و غیره می باشد.

[html_block id=”71064″]

راهنما سایت

آدرس

استان خراسان رضوی، شهر مشهد، جنوب غربی مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه