بهترین رستوران های شیراز

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

از صدها جاذبه تاریخی و جای دیدنی در شیراز که بگذریم، از غذاهای لذیذ و محلی شیراز نمیشود گذشت. شیراز یکی از بهترین شهرهای ایران برای رستوران گردی و چشیدن طعم بی نظیر غذاهای محلی است. اما این موضوع باعث شده در نقاط مختلف شیراز انواع و اقسام رستوران های مختلف تاسیس شود. در میان این رستوران ها اما، ما میخواهیم برخی از بهترین رستوران های شیراز را معرفی کنیم لذا اگر قصد رستوران گردی در شیراز را دارید و میخواهید با بهترین رستوران هایی که در این شهر وجود دارد بیشتر آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید.

#1 مجموعه رستوران های باغ راز شیراز

از همان ابتدا که میخواهید وارد رستوران باغ راز شوید، متوجه سرسبزی و جذابیت یکی از معروف ترین و لوکس ترین باغ رستوران های شیراز خواهید شد. رستورانی بزرگ و جذاب و ورودی سرسبز و تزئین شده که حال و هوای دلنشینی را القاء می کند. رستوران باغ راز شیراز دارای سه محیط می باشد که شامل محیط سرپوشیده، محیط روباز و و کافی شاپ. محیط سرپوشیده رستوران که شلوغ تربین بخش رستوران می باشد از دکوراسیون لوکس و دیدنی برخوردار است و دیوارهای شیشه ای رستوران، چشم انداز زیبایی از باغ را ارائه می دهد. اگر در جستجوی یکی از بهترین رستوران های شیراز برای برگزاری مراسم دارید و میخواهید رستوران مورد نظر از ظرفیت بالایی برخوردار باشد، رستوران باغ راز می تواند یکی از بهترین انتخاب ها به شمار رود چراکه در فضای سرپوشیده، میز و صندلی های لوکس بسیاری دیده می شود و ظرفیت فضای سرپوشیده رستوران هم به بیش از 300 نفر می رسد.

بخش دوم رستوران که فضای بازش است درواقع قسمت باغ و سرسبز رستوران می باشد و میز و صندلی های بسیاری به همراه سایبان در آنجا قرار دارد تا طعم بی نظیر غذاهای محلی و ایرانی را در فضایی سرسبز و دلنشین میل کنید. همچنین امکان رزرو میز و صندلی های فضای باز هم همانند قسمت سرپوشیده وجود دارد. اما در نهایت می رسیم به بخش کافی شاپ مجموعه رستوران باغ راز شیراز که در طبقه بالا قرار دارد. کافی شاپ رستوران درواقع روف گاردن است و در محیط روباز به همراه چشم انداز زیبا، صدها میز و صندلی شیک چیده شده و همیشه هم جای سوزن انداختن در بخش کافی شاپ مجموعه وجود ندارد.

از محیط های جذاب و دلنشین رستوران باغ راز که بگذریم می رسیم به غذاهای لذیذ و دوست داشتنی رستوران که مهم ترین دلیل قرار گیری رستوران باغ راز در میان بهترین رستوران های شیراز به حساب می آید. در منوی رستوران انواع غذاهای ایرانی و محلی مشاهده می شود که قیمت های مناسبی با توجه به خدمات سرویس دهی، کیفیت و غیره دارند. اکثر مشتریانی که به رستوران باغ راز مراجعه می کنند علاوه بر محیط جذاب، از غذاهای باکیفیت هم راضی هستند چراکه تمامی غذاها از بهترین مواد اولیه به صورت روزانه تهیه شده و توسط سرآشپزان مجرب رستوران سرو می شود. در بخش کافی شاپ هم منویی با انواع نوشیدنی های گرم و سرد، دسرها و غیره روبرو می شوید که بعد از یک وعده غذای سنگین و لذیذ، شدیداً پیشنهاد می شود. در ادامه می توانید اطلاعات لازم درباره این که رستوران های شیراز کجاست را نیز کسب نمایید.

آدرس رستوران باغ راز شیراز

برای دسترسی به رستوران باغ راز شیراز ابتدا به منطقه 6 و قصرالدشت مراجعه کنید و سپس، وارد بلوار شاهد شوید تا در انتهای بلوار و قبل از رسیدن به خیابان میرزا کوچک خان، رستوران را مشاهده کنید. همچنین در نظر داشته باشید با اینکه رستوران باغ راز از جمله شلوغ ترین باغ رستوران های شیراز می باشد اما در جلوی رستوران پارکینگ اختصاصی وجود داشته و همیشه جای پارک به راحتی پیدا می شود.

شماره تماس رستوران باغ راز شیراز: 36234000-071 و 36235000-071

ساعت کاری رستوران باغ راز شیراز: همه روزه از ساعت 8 صبح الی 11 شب

[vc_row][/vc_row][vc_column][/vc_column][vc_btn title=”برای مسیریابی کلیک کنید” shape=”round” color=”warning” align=”center” i_icon_fontawesome=”fas fa-map-marked-alt” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fmaps%3Fq%3D29.666339411550993%2C52.479487012929674%26z%3D17%26hl%3Dfa|target:_blank”][vc_row][/vc_row][vc_column][/vc_column][vc_column_text]

[widgetkit id=”533″ name=”رستوران باغ راز شیراز”]

#2 رستوران سنتی شرزه

یکی از قدیمی ترین و بهترین رستوران های شیراز با قیمت مناسب، رستوران سنتی شرزه است. رستورانی که سال های زیادیی از عمرش میگذرد و همچنان در صدر بهترین رستوران های شیراز و شلوغ ترین رستوران های شهر قرار دارد. رستوران سنتی شرزه در نزدیکی بازار وکیل و در خیابان وکیل قرار دارد و بخاطر اینکه منطقه بازار یکی از شلوغ ترین نقاط در شیراز به حساب می آید، مشتریان بسیاری هم به رستوران سنتی شرزه مراجعه می کنند تا انواع غذاهای ایرانی و محلی را با بهترین طعم و کیفیت میل کنند.

فضای رستوران سنتی شرزه شیراز بسیار زیبا و دوست داشتنی است و دکوراسیون زیبای رستوران حال و هوای دلنشینی را ارائه می دهد هرچند این محیط زیبا و دوست داشتنی به لطف شلوغی و ازدحام جمعیت چندان خود را نشان نمی دهد. رستوران شرزه یکی از بهترین خدمات سرویس دهی را در میان رستوران های شیراز ارائه می دهد و از نظر مشتریان، پرسنل رستوران علاوه بر اینکه بسیار مودب و مشتری مدار هستند، خدمات مطلوبی را هم ارائه می دهند.

رستوران شرزه چیزی جز انواع غذاهای ایرانی و شیرازی را برای مشتریانش سرو نمی کند. تنوع بالایی از انواع غذاهای ایرانی و شیرازی در منوی رستوران وجود دارد و تمامی غذاها از بهترین مواد اولیه تهیه شده و طعم و ظاهری بی نظیر دارند. همچنین اگر اتواع کباب ها و جوجه های رستوران را سفارش دهید مخصوص از نوع خوراک و بودن برنج، نان های سنتی که در رستوران پخته می شود هم در کنار آن ها قرار میگیرد که بسیار لذیذ هستند. بطور کلی، از نظر مشتریان قیمت غذاهای رستوران شرزه نسبت به سایر رستوران های شیراز بالا است اما این قیمت بالا در ازای خدمات و سرویس دهی مطلوب و کیفیت کم نظیر غذاهای رستوران بوده و ارزش پرداخت این هزینه را دارد. در آخر، اگر به دنبال کیفیت بالا و طعمی به یاد ماندنی بوده و قیمت برای شما از اهمیت کمتری برخوردار است، رستوران شرزه را به هیچ عنوان از دست ندهید.

آدرس رستوران سنتی شرزه

رستوران سنتی شرزه همانطور که گفتیم، در نزدیکی بازار قرار دارد و برای دسترسی به رستوران کافیست وارد خیابان زند شده و به تقاطع خیابان طالقانی برسید. در خصوص جای پارک هم در اطراف رستوران، پارکینگ های عمومی مختلفی وجود دارد که می توانید خودروی خود را در آنجا پارک کرده و با کمتر از 200 متری پیاده روی به رستوران برسید. لازم به ذکر است در نزدیکی رستوران سنتی شرزه، برخی از محبوب ترین جاهای دیدنی شیراز هم قرار دارد که شامل بازار وکیل، حمام وکیل، عمارت کلاه فرنگی یا آرامگاه وکیل، موزه پارس یا باغ موزه نظر هستند و بازدید از آن ها هم خالی از لطف نخواهد بود.

شماره تماس رستوران سنتی شرزه: 32241963-071

ساعت کاری رستوران سنتی شرزه: همه روزه از ساعت 11 صبح الی 10:45 شب

[vc_row][/vc_row][vc_column][/vc_column][vc_btn title=”برای مسیریابی کلیک کنید” shape=”round” color=”warning” align=”center” i_icon_fontawesome=”fas fa-map-marked-alt” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fmaps%3Fq%3D29.6154713682007%2C52.54617785651436%26z%3D17%26hl%3Dfa|target:_blank”][vc_row][/vc_row][vc_column][/vc_column][vc_column_text]

[widgetkit id=”530″ name=”رستوران سنتی شرزه شیراز”]

#3 رستوران باکویه شیراز

یکی دیگر از رستوران های گران قیمت شیراز، رستوران باکویه است. در این رستوران خبری از غذاهای عادی ایرانی که در سایر رستوران ها مشاهده می شود نیست و رستوران باکویه با خرج کردن خلاقیت، غذاهای لذیذ و خاصی را ابداع کرده که همین موضوع، رستوران را جزء معروف ترین و بهترین رستوران های شیراز بخصوص برای علاقمندان به رستوران گردی کرده است. رستوران باکویه کادری آموزش دیده و حرفه ای دارد که به لطف آن، سرویس دهی در رستوران بی نظیر بوده و غذاهایی هم که از مواد اولیه باکیفیت و مرغوب به صورت روزانه تهیه شده اند هم توسط سرآشپزان مجرب سرو می شود.

در رستوران باکویه غذاهای شیرازی که سرو می شود حرفی برای گفتن باقی نمی گذارند. غذاها بسیار لذیذ و باکیفیت بوده و با خلاقیت هم تزئین می شوند. همچنین از نظر مشتریان، کلم پلو شیرازی بهترین غذای محلی است که در این رستوران می توانید طعم خاطره انگیز آن را تجربه کنید. از طرفی، به غیر از غذاهای محلی غذاهای دیگری هم سرو می شود که مختص به رستوران بوده و شامل کباب لاری، مرغ لاری، بختیاری مخصوص، چیکن آرت کباب، اسپیسی چیکن، کباب ماهی شیر و غیره هستند و اگر غذاهای بدون برنج در رستوران سفارش دهید، در کنارش آن نان های اختصاصی رستوران قرار داده می شود که بسیار لذیذ هستند.

تمامی این غذاهای جذاب، لذیذ، خاص و متنوعی که رستوران باکویه ارائه می دهد درواقع در سه رستوران سرو می شود. مجموعه رستوران باکویه دارای سه رستوران می باشد که شامل رستوران غار، رستوران قشقایی و رستوران آلاچیق کاج می باشد. رستوران غار در دامنه کوه واقع در ارتفاعات شمال شیراز قرار دارد و همانند رستوران کوه نور کیش، در دل کوه قرار دارد. رستوران قشقایی رستورانی سنتی بوده و درکنار محیط جذاب و دوست داشتنی انواع غذاهای سنتی و لذیذ را برای مشتریانش سرو می کند. در آخر هم به رستوران آلاچیق کاج می رسیم که نسبت به دو رستوران دیگر در ارتفاع بالاتری قرار داشته و با مراجعه به رستوران آلاچیق کاج از چشم انداز زیبای شهر هم برخوردار خواهید شد.

در مجموعه رستوران باکویه، انواع غذاهای فست فودی شامل پیتزاها و ساندویچ های مختلف هم سرو می شود و در صورتیکه غذاهای رستوران باب میلیتان بود و می توانید به بخش رستوران بیرون بر مراجعه کرده و غذاهای رستوران را هم جهت میل کردن برای وعده های دیگر هم سفارش دهید. لازم به ذکر است همانطور که پیش تر گفتیم، رستوران باکویه جزء رستوران های گران قیمت شیراز به شمار می رود اما از نظر مشتریان، هزینه پرداخت شده برای غذاهای لذیذ رستوران در قبال حجم، کیفیت و خدمات سرویس دهی بسیار معقول می باشد.

آدرس رستوران باکویه شیراز

اگر در میان بهترین رستوران های شیراز برای صرف غذاهای متنوع و خاص میخواهید به رستوران باکویه مراجعه کنید، می بایست ابتدا از طریق بلوارهای حجرت، جمهوری اسلامی و هفت تنان به میدان ابوالکلام آزاد واقع در شمال شیراز برسید و سپس در شمال میدان، ورودی مجموعه باکویه را مشاهده کرده و در انتهای مجموعه، رستوران باکویه شیراز را میبینید. همچنین این رستوران دارای پارکینگ اختصاصی می باشد و در روزهای شلوغ و تعطیلات چند روزه هم مشکلی از بابت جای پارک وسایل نقلیه نخواهید داشت. لازم به ذکر است رستوران باکویه در نزدیکی دروازه قرآن، ورودی شهر شیراز از قسمت شمال قرار دارد و از نزدیک ترین جاذبه های دیدنی شیراز به این رستوران می توان به هتل بزرگ شیراز، باغ جهان نما، مجموعه ورزشی هتل شیراز و آرامگاه باباکوهی اشاره کرد که همگی در شعاع 500 متری رستوران قرار دارند.

شماره تماس رستوران باکویه شیراز: 32291000-071

ساعت کاری رستوران باکویه شیراز: همه روزه از ساعت 12 صبح الی 12 شب

[vc_row][/vc_row][vc_column][/vc_column][vc_btn title=”برای مسیریابی کلیک کنید” shape=”round” color=”warning” align=”center” i_icon_fontawesome=”fas fa-map-marked-alt” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fmaps%3Fq%3D29.635636955535325%2C52.55599381045445%26z%3D17%26hl%3Dfa|target:_blank”][vc_row][/vc_row][vc_column][/vc_column][vc_column_text]

[widgetkit id=”517″ name=”رستوران باکویه شیراز”]

#4 رستوران خانه سنتی پرهامی

اگر در میان رستوران های شیراز با قیمت مناسب و رستوران گردی در این شهر به دنبال رستورانی کاملاً سنتی بوده و میخواهید وارد حال و هوای فرهنگ اصیل ایرانی شوید، یکی از بهترین رستوران های شیراز در این زمینه، رستوران خانه سنتی پرهامی است. این رستوران به واسطه محیطی زیبا و دوست داشتنی، قرارگیری در بافت قدیم شیراز و همچنین سرو غذاهای لذیذ و باکیفیت توانسته خود را در میان بهترین رستوران های شیراز قرار دهد.

رستوران خانه سنتی پرهامی از محیطی سنتی با دکوراسیون و تزئینات رنگارنگ برخوردار است. از درب ورودی که وارد رستوران می شوید، با حیاطی قدیمی و زیبا روبرو خواهید شد که در وسطش حوضی کوچک به همراه فواره قرار دارد. در حیاط قدیمی رستوران وسایل عتیقه ای را مشاهده می کنید که شامل تلویزیون های کوچک، دستگاه های تایپ و غیره هستند و در کنار شیشه های رنگارنگ و پرده هایی زیبا و دیدنی، جلوه ای دوست داشتنی و سنتی را به رستوران داده اند. بعد از اینکه در جای مورد نظر نشستید، برای شما منوی رستوران آورده می شود و در این منو، فقط غذاهای سنتی و اصیل شیرازی را مشاهده می کنید که از قیمت های خوب و کیفیت بالایی هم برخوردار هستند.

از نظر مشتریان، خدمات سرویس دهید در رستوران به بهترین شکل ممکن صورت میگیرد و هنگام سرو غذا، ناگهان با میزی رنگارنگ از غذاهای زیبا و لذیذ شیرازی به همراه پیش غذاهای مختلف روبرو می شوید. همچنین طبق نظرسنجی مشتریان، تمامی غذاها در این رستوران عالی و باکیفیت بوده و انتخاب غذا تنها به سلیقه و ذائقه برمیگردد.

آدرس رستوران خانه سنتی پرهامی

رستوران خانه سنتی پرهانی در نزدیکی بازار وکیل شیراز قرار دارد و برای دسترسی به رستوران، از سمت خیابان زینبیه وارد خیابان لطفعلی خان زند شوید تا قبل از اینکه به بازار بزرگ برسید، رستوران را در سمت راست خیابان مشاهده کنید. لازم به ذکر است در روزهای آخر هفته و ایام خاس سال مانند تعطیلات چند روزه بخاطر مشتریان زیادی که رستوران خانه سنتی پرهامی دارد، شاید پیدا کردن جای پارک در نزدیکی رستوران کمی مشکل باشد. اما در نزدیکی بازار بزرگ تنها تابلوی ورودی رستوران را مشاهده می کنید و می بایست از کوچه پس کوچه های محله بافت قدیم شیراز عبور کنید تا به رستوران برسید. از نزیک ترین جاهای دیدنی شیراز به رستوران خانه سنتی پرهامی که در شعاع 300 متری رستوران قرار دارند می توان به بازار حاجی، مسجد نصیرالملک، مدرسه خان و امامزاده زنجیری اشاره کرد.

شماره تماس رستوران خانه سنتی پرهامی: 32232015-071

ساعت کاری رستوران سنتی خانه پرهامی: همه روزه از ساعت 12 ظهر الی 12 شب

[vc_row][/vc_row][vc_column][/vc_column][vc_btn title=”برای مسیریابی کلیک کنید” shape=”round” color=”warning” align=”center” i_icon_fontawesome=”fas fa-map-marked-alt” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fmaps%3Fq%3D29.61058556775984%2C52.548818376437644%26z%3D17%26hl%3Dfa|target:_blank”][vc_row][/vc_row][vc_column][/vc_column][vc_column_text]

[widgetkit id=”501″ name=”رستوران پرهامی شیراز”]

#5 رستوران هفت خوان شیراز

در طی چند سال اخیر و به عبارتی، از زمانی که رستوران هفت خوان تاسیس شد، رستوران هفت خوان نه تنها میان بهترین رستوران های شیراز قرار گرفت بلکه از نظر بسیاری از مردم، جذاب ترین و لاکچری ترین رستوران شیراز هم به شمار می رود. همچنین رستوران هفت خوان بزرگترین رستوران شیراز هم هست چراکه مجموعه ای بزرگ و متشکل از 5 رستوران و 2 کافی شاپ می باشد. رستوران هفت خوان از معدود رستوران هایی است که هر نوع غذایی دارد و اگر هم غذا نمی خواهید و به دنبال کافه هستید، باز هم هفت خوان یکی از بهترین ها خواهد بود. جالب است بدانید رستوران هفت خوان هفت طبقه دارد و در هر طبقه هم رستوران خاص و جذابی قرار دارد.

اول از رستوران بوفه سیندخت شروع می کنیم که خوان هفتم رستوران هفت خوان است. بوفه سیندخت رستورانی است که برای وعده صبحانه و ناهار آماده پذیرایی از مشتریان می باشد. بوفه سیندخت برای وعده صبحانه که از ساعت 7 صبح الی 11 می باشد، منوی متنوعی از انواع صبحانه ها را دارد. هم انواع صبحانه های ایرانی شامل نیمرو، املت، نان و پنیر و غیره و هم انواع صبحانه های گرم و سرد به همراه تنوعی از نوشیدنی های سرد و گرم در این ستوران سرو می شود اما چیزی که رستوران سیندخت را محبوب کرده، سرو کله پاچه است و از نظر عاشقان کله پاچه، یکی از بهترین کله پاچه های شیراز را در رستوران سیندخت می توان پیدا کرد.

برای وعده ناهار، رستوران سیندخت منوی غذاهای ایرانی دارد و به همراه سالادها، پیش غذاها و دسرها، 30 آیتم در منوی ناهار رستوران مشاهده می شود. برخی از بهترین غذاهای ایرانی رستوران سیندخت از نظر مشتریان، زرشک پلو با مرغ و شوید پلوی رستوران بی نظیر هستند. در کنار غذاها هم پیشنهاد می کنیم آبمیوه ها، قهوه ها و انواع نوشیدنی های سرد و گرم رستوران سیندخت را هم امتحان کنید. لازم به ذکر است رستوران سیندخت به صورت بوفه آزاد می باشد و غذا به صورت بیرون بر هم ارائه می دهد.

مجموعه هفت خوان

خوان ششم رستوران هفت خوان، رستوران نوفل است که شلوغ ترین رستوران مجموعه هفت خوان می باشد. این رستوران بهترین جا برای شکم گردی بوده و عاشقان غذاهای سنگین، علاقه زیادی به رستوران نوفل دارند. رستوران نوفل برای دو وعده ناهار و شام باز است و ساعت کاری رستوران هم همه روزه از ساعت 12 الی 16:30 برای وعده ناهار و از ساعت 19:00 الی 12 شب برای وعده شام می باشد. رستوران نوفل یکی از لوکس ترین رستوران های مجموعه رستوران هفت خوان است و ظرفیت رستوران هم بالا می باشد برای همین، شلوغ ترین بخش رستوران هفت خوان رستوران نوفل می باشد.

در رستوران نوفل برای وعده ناهار و شام، غذاهای متنوعی دارد. از جمله غذاهای ایرانی رستوران می توان به خوراک کباب های مختلف شامل لقمه زعفرانی، شیشلیک، سلطانی، جوجه های با استخوان و بدون استخوان، خورشت هایی همچون فسنجان، قیمه و قرمه سبزی، غذاهای دریایی ماهنند خوراک کباب ماهی شیر، قلیه ماهی و غیره اشاره کرد. در کنار غذاهای ایرانی، رستوران دارای منوی غذاهای ایتالیایی و فرنگی هم هست که برخی از محبوب ترین آن ها شامل انواع پاستا، پیتزاهای ایتالیایی، لازانیان، میگو، اسپاگتی، استیک، بیف و چیکن استراگانف و غیره هستند. اما با اینکه غذاهای اصلی رستوران نوفل بسیار جذاب، لذیذ، باکیفیت و خوشمزه هستند نباید از پیش غذاهای رستوران غافل شد و پیشنهاد می کنیم میان پیش غذاها، سالاد میگو، سالاد شیرازی، سالاد استیک یا بیکن، سالاد مغز، سالاد ماکارونی و غیره را هم سفارش دهید.

لازم به ذکر است رستوران نوفل در صورتیکه کودک به همراه دارید، دارای منوی اختصاصی ویژه غذاهای کودکان هم دارد و تمامی غذاهای منوی کودکان سالم و بدون روغن هستند تا خیال والدین از غذاها راحت باشد. پیشنهاد می کنیم به همراه غذاهای جذاب رستوران، سفارش نوشیدنی هایی همچون آبمیوه های طبیعی، موهیتو به همراه عسل و غیره هم سفارش دهید تا لذت حضور در رستوران نوفل و میل کردن غذاهای بی نظیرش دوچندان شود.

خوان پنجم رستوران هفت خوان، رستوران باربکیو گرسیوز است که طرفداران خاص خود را دارد. این رستوران بر روی پشت بام مجموعه هفت خوان واقع شده و محیط زیبا و دوست داشتنی اش به صورت چهارفصل است. در واقع سقفی که بر روی رستوران گرسیوز قرار دارد دارای تکنولوژی جمع شونده است و رستوران در روزهایی که هوای شیراز بسیار دلنشین است به صورت روباز خواهد بود.

رستوران هفت خوان

رستوران باربکیو گرسیوز همه روزه از ساعت 7 شب آماده پذیرایی از مشتریان است و تا پاسی از نیمه شب هم باز می باشد. رستوران گرسیوز غذاهای خاص و متفاوتی دارد که با همه جا و اکثر رستوران های شیراز متفاوت است. در این رستوران می توانید غذاهایی همچون شاورما لبنانی، برگرهای خاصی که اختصاصی رستوران گرسیوز هستند، مرغ هایی با طبخ متفاوت و چندین نوع غذای جذاب و دوست داشتنی دیگر را سفارش دهید. اگر گشت و گذاری میان رستوران های شیراز داشته اید در کنار غذاهای ایرانی، شیرازی، ایتالیایی و فست فودی به دنبال غذاهای خاص و متفاوت برای تنوع هستید، رستوران گرسیوز بی شک گزینه ای بی نظیر خواهد بود.

خوان چهارم رستوران هفت خوان، کافه گیسیا است. بی شک بعد از یک وعده غذایی سنگین در هر یک از خوان های رستوران هفتم، سپری کردن ساعاتی خوش و خاطره انگیزدر کافه گیسیا خالی از لطف نیست. بخاطر اینکه رستوران های هفت خوان برای وعده ناهار و شام از ساعت 12 ظهر الی 12 شب باز هستند، کافه گیسیا هم در این بازه در روزها باز است تا مشتریان دسرهای لذیذ و نوشیدنی های بی نظیر کافه را بعد از غذاهای سنگین و خوشمزه میل کنند اما برخی تصور می کنند تنها بعد از صرف وعده غذایی در رستوران های مجموعه هفت خوان می توان به کافه گیسیا مراجعه کرد در صورتیکه کافه گیسیا جدا از سایر رستوران ها بوده و جزء شلوغ ترین کافه های شهر به حساب می آید برای همین، اگر به دنبال کافه ای دنج هستید، کافه گیسیا بخاطر شلوغی که دارد گزینه ایده آلی نخواهد بود.

در کافه گیسیا، فقط دسرها و نوشیدنی های سرد و گرم سرو می شود. منویی که در این کافه وجود دارد یکی از کامل ترین منوی های کافه ای در میان رستوران ها و کافه های شیراز است و هر نوع نوشیدنی گرم شامل انواع قهوه ها، اسپرسوها، دمنوش ها، نوشیدنی های سرد شامل اسموتی، کوکتل، آبمیوه های طبیعی به همراه انواع و اقسام دسرها شامل ژله، کرم کارامل، انواع کیک های تازه و غیره را می توانید در اینجا سفارش دهید. همچنین در نظر داشته باشید بخاطر اینکه تمام نوشیدنی ها و دسرهای کافه گیسیا بسیار باکیفیت و خوشمزه هستند، قیمت هایی به مراتب بیشتر از سایر کافه ها دارند هرچند بخاطر کیفیت بالایشان ارزش دارد در این کافه هزینه کنید تا لحظات خاطره انگیزی را سپری کنید. در آخر هم خوب است بدانید با اینکه کافه بین المللی گیسیا یک کافه بی نظیر است، برخی از غذاهای ایتالیایی شامل پیتزاهای ایتالیایی هم در اینجا سرو می شود.

می رسیم به خوان سوم رستوران هفت خوان که فست فود هفت خوان است و از نظر بسیاری از رستوران گردها، یکی از بهترین فست فودهای شیراز می باشد. در کنار غذاهای شیرازی و ایرانی، فست فود گردی هم جذابیت های خاص خود را دارد و از آنجایی که همه به غذاهای فست فودی علاقمند هستند، فست فودهای بسیاری در نقاط مختلف شیراز وجود دارد هرچند از نظر بسیاری از رستوران گردها، هیچ کدام به پای فست فود هفت خوان نمی رسند.

در فست فود هفت خوان شما با محیطی بسیار زیبا و دوست داشتنی مواجه می شوید و هر نوع پیتزای آمریکایی، ساندویچ، غذاهای سوخاری، برگرهای متنوع، پیش غذاها شامل انواع سیب زمینی ها به صورت سرخ شده، تنوری و با مخلفات مختلف را می توانید میل کنید. فست فود هفت خوان که با نام فست فود بلیان شناخته می شود دو محیط روباز و سرپوشیده دارد و در مواقعی که شیراز از آب و هوای خوبی برخوردار است، محیط روباز بسیار شلوغ خواهد شد برای همین به ندرت پیش می آید در این ایام، بتوانید جای خالی در بالکن پیدا کنید. فست فود بلیان غذاهایی که سرو می کند را به صورت بیرون بر هم ارائه می دهد و در صورت نیاز هم می توانید آن ها را به صورت تلفنی یا اینترنتی سفارش دهید تا با استفاده از پیک های مجموعه، داغ به دست شما برسد.

خوان دوم مجموعه هفت خوان هم به کافی شاپ زریر اختصاص داده شده است. در این کافی شاپ هم همانند کافی شاپ گیسیا، انواع و اقسام دسرها، نوشیدنی های سرد و گرم، منوش ها و قهوه های مختلف، بستنی های متنوع و غیره ارائه می شود و چه از لحاظ کیفیت و چه از لحاظ تنوع منوی کافه ای، دست کمی از کافه گیسیا ندارد.

رستوران های هفت خوان شیراز

در آخر هم به خوان اول رستوران هفت خوان می رسیم که رستوران سنتی فرود است و در طبقه منفی یک مجموعه واقع شده است. رستوران سنتی فرود همانطور که از نامش مشخص است، رستورانی با محیط سنتی بسیار قشنگ، تزئینات و دکوراسیون بی نظیر و پرسنلی خوش برخورد و شیک پوش است تا مشتریان رستوران با رضایت کامل از همه چی از آنجا خارج شوند. رستوران سنتی فرود که فضایی خاص و جالب دارد و مانندش را در هیچ کدام از رستوران های شیراز پیدا نمی کنید. رستوران سنتی فرود غذاهایی شامل انواع خوراک های اصیل ایرانی، انواع غذاهای محلی، نوشیدنی های خاص که به عرقیات شیرازو معروفند و دسرهای مختلف را سرو می کند. غذاهای سرو شده در این رستوران به معنای کلمه، باکیفیت خوشمزه هستند و اگر یکبار آن ها را امتحان کنید، به مشتری دائمی رستوران سنتی فرود تبدیل خواهید شد.

رستوران سنتی فرود هم به صورت داخل سالن و هم به صورت بیرون بر غذا سرو می کند و غذاهای رستوران با استفاده از پیک های مجموعه هفت خوان در همه جای شیراز ارسال می شود اما در صورتیکه بخواهید حضوری به رستوران مراجعه کرده و وعده های غذایی لذیذش را امتحان کنید نه تنها در داخل محیطی زیبا و متفاوت مینشینید بلکه از موسیقی زنده هم برخوردار می شوید البته این موضوع را هم بدانید اکثر رستوران های هفت خوان رستوران های با موسیقی زنده در شیراز هستند.

در آخر هم خوب است این نکات را در نظر داشته باشید. رستوران هفت خوان در سال 1389 افتتاح شد و نام خوان های رستوران برگرفته از شاهنامه بوده و به ترتیب هم هستند. در این رستوران مکان برگزاری جشن ها و مراسم های مختلف هم وجود داشته و سالن های بزرگ و مخصوصی برای برگزاری جشن ها دارد. این رستوران اگر هم علاقمند به غذاهای گیاهی دارید و یا کودک هم به همراه دارید، منوی اختصاصی برای کودکان و گیاه خواران هم دارد و بطور کلی، در رستوران هفت خوان بالای 500 نوع غذا سرو می شود که مانندش را در هیچ جای دیگری چه از نظر قیمت و چه از نظر کیفیت آن هم در همچین محیطی پیدا نخواهید کرد.

آدرس رستوران هفت خوان شیراز

رستوران هفت خوان در بلوار دروازه قرآن شیراز قرار دارد که یکی از معروف ترین و جذاب ترین مناطق شیراز می باشد. برای اینکه بتوانید به رستوران دسترسی داشته باشید، باید از سمت غرب و شمال غربی وارد بلوار جمهوری اسلامی شوید تا در انتهای بلوار به میدان ابوالکلام برسید. در سمت مرکز و جنوب شیراز هم می بایست وارد بلوار هجرت شوید تا در انتهای بلوار به بلوار ربانی رسیده و در انتهی بلوار هم به میدان ابوالکلام برسید. در سمت شرق میدان ابوالکلام وارد بلوار آیت الله ربانی خواهید شد و رستوران را در سمت راست بلوار واقع در کوچه هفدهم مشاهده خواهید کرد.

شماره تماس رستوران هفت خوان شیراز: 32270000-071 و 32280000-071

ساعت کاری رستوران هفت خوان شیراز: همه روزه از ساعت 6:30 الی 12 شب

[vc_row][/vc_row][vc_column][/vc_column][vc_btn title=”برای مسیریابی کلیک کنید” shape=”round” color=”warning” align=”center” i_icon_fontawesome=”fas fa-map-marked-alt” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fmaps%3Fq%3D29.6326933%2C52.5566569%26z%3D17%26hl%3Dfa|target:_blank”][vc_row][/vc_row][vc_column][/vc_column][vc_column_text]

[widgetkit id=”515″ name=”رستوران هفت خوان شیراز”]

#6 رستوران صوفی شیراز

رستوران صوفی از جمله رستوران های محبوب و باکیفیت در شیراز است و بخاطر اینکه به محبوبیت بالایی دست پیدا کرده بود و سفارش غذاهای بیرون بر بسیاری هم داشت، تصمیم گرفت شعبه دیگری هم در شیراز افتتاح کند و امروزه، رستوران صوفی با تولید روزانه بیش از 10هزار پرس غذا و بستن قرارداد با اکثر کارخانه ها و شرکت ها، از جمله رستوران هایی است که اکثر شیرازی ها آن را پیشنهاد می کنند. رستوران صوفی در سال 1361 افتتاح طولی نکشید که بخاطر کیفیت خوب، قیمتی مناسب، محیطی بی نظیر و سرویس دهی عالی میان بهترین رستوران های شیراز قرار گرفت در آن سال، رستوران که 150 نفر ظرفیت داشت، دکوراسیون و معماری خود را به سبک قاجاریه تغییر داد تا رستورانی خاص، زیبا و متفاوتی در شیراز باشد اما در سال 1383 برای تنوع و جذاب تر شدن رستوران، معماری و دکوراسیون آن به سبک زندیه تغییر پیدا کرد با این حساب، رستوران صوفی از جمله لاکچری ترین رستوران های شیراز به شمار میرود.

رستوران صوفی یک مجموعه غذایی بزرگ است و دارای رستوران کلاسیک، کترینگ، مجتمع گردشگری صوفی و سفره خانه سنتی می باشد و اکثر شیرازی ها برای برگزاری جشن ها و مراسم های مختلف، رستوران صوفی را انتخاب می کند چراکه کترینگ رستوران صوفی سالنی بسیار بزرگ و لوکس دارد و برای برگزاری مراسم های باشکوه و مجلل گزینه ای عالی خواهد بود.

رستوران صوفی شیراز دو منوی غذایی کلی دارد که یکی غذاهای ایرانی و دیگری غذاهای فرنگی هستند. هرکدام از این منوها هم تنوع بالایی دارند و اگر به دنبال رستورانی هستید تا طعم واقعی غذاهای شیرازی را امتحان کنید، رستوران صوفی یکی از بهترین ها خواهد بود. از جمله غذاهای محبوبی که در این رستوران سرو می شود از نظر مشتریان بهترین غذاهای رستوران صوفی هستند می توان به چلوکباب لاری، چلوکباب درباری، مرغ شکم پر و غیره و غذاهایی هم هستند مانند شکر پلو، کلم پلو شیرازی، کوفته هل که طرفداران خاص خود را دارند اما گفته می شود کلم پلوی شیرازی سرو شده در رستوران صوفی، خوشمزه تر و خاص تر نسبت به اکثر رستوران های شیراز می باشد.

اگر هم به اندازه کافی تجربه غذاهای محلی و ایرانی را در میان بهترین رستوران های شیراز داشته اید، می توانید به سراغ به منوی فرنگی رستوران صوفی مراجعه کنید. منوی فرنگی رستوران صوفی تقریباً کامل است و استیک های لذیذی، پاستاهای متنوع، لازانیا، پیتزا، استراگانف ها و غیره را در خود جای داده اما از غذای اصلی به گذریم، بعد از میل کردن یک وعده غذایی لذیذ و دلچسب در رستوران صوفی، نوبت به دسرها می رسد. بعد از میل کردن غذا، برای شما منوی دسرها آورده می شود و انواع دسرهای ایرانی، ژله، کیک و غیره را می توانید سفارش دهید اما این دسرها بدون نوشیدنی کامل نمی شوند و در کنار آن ها از چای تا نوشیدنی های گرم و سرد هم قابل سفارش است.

آدرس رستوران صوفی شیراز

برای دسترسی به مجتمع گردشگری صوفی، می بایست در شهر شیراز به سمت خیابان 9 دی حرکت کنید و در این خیابان، در مقابل شاهچراغ رستوران را مشاهده می کنید. در صورتی هم که به مجموعه صوفی میخواهید مراجعه کنید، وارد خیابان ستارخان شوید تا در سمت غرب ستارخان و مابین خیابان های یازدهم و استادان، رستوران را مشاهده کنید. در نظر داشته باشید هر دو شعبه رستوران صوفی بخاطر محبوبیتی که دارند همیشه شلوغ هستند اما در زمان های اوج شلوغی مانند بازه 12 تا 14 و 19 تا 21، جای پارک در نزدیکی رستوران به سختی پیدا می شود.

شماره تماس شعبه ستارخانه رستوران صوفی: 36490000-071

شماره تماس شعبه خیابان 9 دی رستوران صوفی: 37391122-071

ساعت کاری رستوران صوفی: همه روزه از ساعت 9 صبح الی 12 شب

[vc_row][/vc_row][vc_column][/vc_column][vc_btn title=”برای مسیریابی کلیک کنید” shape=”round” color=”warning” align=”center” i_icon_fontawesome=”fas fa-map-marked-alt” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fmaps%3Fq%3D29.6235317%2C52.4998905%26z%3D17%26hl%3Dfa|target:_blank”][vc_row][/vc_row][vc_column][/vc_column][vc_column_text]

[widgetkit id=”484″ name=”رستوران صوفی شیراز”]

#7 رستوران شاطر عباس شیراز

رستوران شاطر عباس یکی از رستوران های زنجیره ای شیراز است و به قدری این رستوران توانسته رضایت مشتریان خود را از همه لحاظ چه کیفیت و تنوع غذا، چه محیط دوست داشتنی و چه خدمات سرویس دهی جلب کند که یکی از شلوغ ترین و محبوب ترین رستوران های شیراز بوده و سه شعبه در این شهر دارد که همیشه هم شلوغ هستند. رستوران شاطر عباس هم جزء آن دسته از رستوران های سنتی است که در سفر به شیراز نباید آن را از دست بدهید.

رستوران شاطر عباس محیطی بسیار زیبا و دوست داشتنی دارد و تم سنتی خود را حفظ کرده است. دکوراسیون و میز و صندلی های چوبی، درب و پنجره چوبی و تزئینات شکیل، جلوه زیبا و سنتی به رستوران داده هرچند این ظاهر زیبا میان شلوغی و ازدحام جمعیت در رستوران چندان به چشم نمی آید. رستوران شاطر عباس برای دو وعده ناهار و شام از 11 صبح تا 11 شب باز است و طبق گفته مشتریانی که قبلاً به رستوران مراجعه کرده اند، تا قبل از ساعت 12:30 بهترین زمانی است که می توانید در محیطی به مراتب خلوت تر هر نوع غذایی که میخواهید را سفارش داده و با خیال راحت نوش جان کنید چراکه بعد از آن، رستوران به قدری شلوغ می شود که باید سریع غذای خود را میل کنید و رستوران را ترک کنید تا شخص دیگری بنشیند.

خدمات سرویس دهی در این رستوران به بهترین شکل ممکن ارائه می شود و با اینکه رستوران همیشه شلوغ است اما غذاها به موقع سرو می شوند. هنگامی که غذای خود را سفارش می دهید، تا حاضر شدن غذا برای شما نان و پنیر می آورند تا سرگرم شوید و معده خود را برای میل کردن غذاهای جذاب و هیجان انگیز رستوران آماده کنید. در این رستوران هم غذاهای ایرانی و هم غذاهای محلی سرو می شود. تنوع غذایی در رستوران بالا است و انواع کباب ها و غذاهای شیراز در منوی رستوران مشاهده می شود. با اینکه تمامی غذاهای رستوران خوشمزه و باکیفیت هستند اما اکثر مشتریان می گویند انواع کباب های رستوران شاطر عباس خوشمزه تر و بی نظیر هستند و اگر به دنبال بهترین کباب ها هستید، شاطر عباس را نباید از دست بدهید.

آدرس رستوران شاطر عباس شیراز

رستوران شاطر عباس سه شعبه در شهر شیراز دارد. شعبه مرکزی که اولین شعبه و محبوب ترین شعبه شاطر عباس می باشد در خیابان خاکشانی شیراز قرار دارد. برای دسترسی به این شعبه، می بایست به غرب پارک آزادی شیراز مراجعه کنید که از طریق بلوار آزادی امکان پذیر است. در غرب بلوار آزادی و ضلع جنوبی میدان فلکه گاز، وارد خیابان خاکشناسی شوید تا در سمت غرب خیابان و نبش کوچه یکم، رستوران شاطر عباس را مشاهده کنید.

شعبه دوم رستوران شاطر عباس که با نام شعبه سعدی شناخته می شود در خیابان سعدی قرار دارد و دسترسی به این رستوران از طریق بلواز زند امکان پذیر است. در نهایت هم به شعبه سوم رستوران شاطر عباس شیراز می رسیم که شعبه کوبانی مجتمع گردشگری می باشد و این رستوران در خیابان قدوسی غربی، خیابان سبحانی و مجتمع امیریه واقع شده است.

شماره تماس شعبه مرکزی رستوران شاطر عباس: 32261370-071

شماره تماس شعبه سعدی رستوران شاطر عباس: 32237495-071

شماره تماس شعبه کوبانی رستوران شاطر عباس: 38335003-071

ساعت کاری رستوران شاطر عباس شیراز: همه روزه از ساعت 11:30 صبح الی 11:30 شب

[vc_row][/vc_row][vc_column][/vc_column][vc_btn title=”برای مسیریابی کلیک کنید” shape=”round” color=”warning” align=”center” i_icon_fontawesome=”fas fa-map-marked-alt” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fmaps%3Fq%3D29.6317315%2C52.5362037%26z%3D17%26hl%3Dfa|target:_blank”][vc_row][/vc_row][vc_column][/vc_column][vc_column_text]

[widgetkit id=”529″ name=”رستوران شاطر عباس شیراز”]

#8 رستوران بل پاسی

بین رستوران های سنتی و رستوران هایی که معروف ترین غذا های شیراز را ارائه می دهند، گاهی مراجعه به یک رستوران ایتالیایی و ایجاد تنوع در رستوران گردی بد نیست اما در شهر شیراز، به همان اندازه که رستوران سنتی هست، کافه رستوران و رستوران های ایتالیایی هم پیدا می شود که اغلبشان گران قیمت هستند. از این رو، یکی از چالش های رستوران گرد ها پیدا کردن رستورانی ایتالیایی خوب و باکیفیت می باشد لذا ما به شما رستوران بل پاسی را معرفی می کنیم.

رستوران بل پاسی جزء معروف ترین رستوران های ایتالیایی شیراز است و رستوران گرد ها و عاشقان غذا های ایتالیایی این رستوران را به خوبی میشناسند. رستوران ایتالیایی بل پاسی سعی کرده برخلاف اکثر رستوران های ایتالیایی، در طراحی و دکوراسیون محیط رستوران اغراق نکرده و محیطی ساده اما در عین حال شیک داشته باشد. این رستوران چون فضایش بزرگ است، ظرفیت بالای 100 نفر دارد و در ایام شلوغ سال یعنی زمان هایی که گردشگران بسیاری راهی شیراز می شوند مانند عید نوروز، رستوران بل پاسی بین شلوغ ترین رستوران های شیراز قرار میگیرد و گاه از نظر مشتریان، رستوران آنقدری شلوغ است که سر و صدا، مزاحمت ایجاد می کند.

رستوران بل پاسی شیراز سه وعده صبحانه، ناهار و شام را ارائه می دهد. شما همه روزه از ساعت 10:30 صبح برای وعده صبحانه می توانید به رستوران مراجعه کنید و از منویی متنوع شامل کلی صبحانه ایرانی، انواع املت های خوشمزه، کلی بشقاب از بشقاب ایرانی تا انگلیسی و فرانسوی به همراه کلی نوشیدنی سرد و گرم را سفارش دهید و یک وعده صبحانه به یاد ماندنی را در شیراز برای خود رقم بزنید. اما از ساعت 12 ظهر تا 12 شب، رستوران منویی دارد که هم برای ناهار و هم برای شام ارائه می شود. غذا های رستوران فست فودی هستند یعنی شامل پیتزا، همبرگر، بشقاب های استیک، غذا های سوخاری و کلی پیش غذا و سالاد. اگر هم خواستید از مراجعه به رستوران ایتالیایی بل پاسی هم خاطرات خوشی را رقم بزنید، کافیست بعد از غذا نگاهی به منوی دسر ها و نوشیدنی های سرد و گرم بیاندازید و یک دسری رویایی سفارش دهید.

رستوران بل پاسی دارای فروشگاه هم هست و کلی قهوه و کوکی و دسر عرضه می کند و برخی از این محصولات انحصاری خود رستوران بوده و در آشپزخانه رستوران تهیه می شوند که برای مصرف شخصی یا ارائه به عنوان سوغاتی گزینه های ایده آلی هستند. لازم به ذکر است در ایامی مانند عید نوروز که رستوران کلی مشتری دارد، می توانید از قبل هم رزرو کنید. اما می رسیم به نظر سنجی مشتریان از رستوران بل پاسی. اکثر مشتریان بل پاسی افرادی هستند که به مشتری دائمی رستوران تبدیل شده اند چون کلی گشت و گذار بین رستوران های ایتالیایی شیراز داشته اند و در آخر دیدند رستوران بل پاسی جایی است که غذا های باکیفیتی ارائه می دهد، خدمات سرویس دهی حتی در ایام شلوغ مطلوب است و قیمت پرداخت شده هم بسیار خوب می باشد.

آدرس رستوران بل پاسی

رستوران های خوب شیراز بخصوص سنتی ها اکثراً در مرکز شهر و نزدیک به معروف ترین جاهای دیدنی بخصوص منطقه بازار قرار دارند از این رو، برای دسترسی به آن ها باید ترافیک های سنگینی را تحمل کرد اما رستوران بل پاسی به دور از این شلوغی ها واقع شده و در جایی نسبتاً دنج قرار دارد لذا مشتریان رستوران که خودرو شخصی دارند هم زمان کمتری را برای پیدا کردن جای پارک صرف می کنند. با این حال، رستوران بل پاسی در منطقه ارم و کوی عرفان شیراز نزدیک به باغ ارم واقع شده و از طریق بلوار های آزادی و دانشجو می توانید به این خیابان دسترسی داشته باشید. در خیابان ارم و قابل باغ ارم، خیابانی با نام سروناز میبینید، در داخل خیابان سروناز هم اولین کوچه، خاکشناسی نام دارد که رستوران بل پاسی در ابتدای آن واقع شده است.

شماره تماس رستوران بل پاسی: 32274924-071

ساعت کاری رستوران بل پاسی: همه روزه از ساعت 10:30 صبح الی 11 شب

[vc_btn title=”برای مسیریابی کلیک کنید” shape=”round” color=”warning” align=”center” i_icon_fontawesome=”fas fa-map-marked-alt” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fmaps%3Fq%3D29.6355088%2C52.5299993%26z%3D17%26hl%3Dfa|target:_blank”]

[widgetkit id=”516″ name=”رستوران بل پاسی شیراز”]

#9 رستوران عمارت شاپوری

عمارت شاپوری از جاهای دیدنی و تاریخی شیراز محسوب می شود که قدمتی چند صد ساله دارد. اگر علاقمند به جاهای دیدنی شیراز باشید قطعاً نام بنای تاریخی عمارت شاپوری را بار ها دیده اید یا حتی اگر به شیراز سفر کرده باشید بخصوص با تور های گردشگری، شما را به این جای دیدنی و دوست داشتنی برده اند. اما در این عمارت بزرگ و باشکوه، رستورانی هست که نه تنها از رستوران های خاص شیراز به شمار میرود بلکه از معدود باغ رستوران های شیراز هم است که در یک بنایی قدیمی و با قدمت بالا قرار داده شده.

رستوران عمارت شاپوری دو محیط دارد و هر دوی آن ها جذابیت های خاص خود را دارند. محیط اول قسمت سرپوشیده رستوران است که مانند بهترین رستوران های سنتی شیراز، تمی سنتی دارد شامل پنجره های رنگارنگ، میز و صندلی های سنتی ایرانی و غیره. اما محیط روباز رستوران در داخل باغ عمارت شاپوری واقع شده و همانطور که می دانیم، عمارت شاپوری از باغی بسیار بزرگ، زیبا و سرسبز برخوردار است حال فرض کنید در این باغ برای شما میز و صندلی هم قرار داده شده تا غذا های خوشمزه رستوران عمارت شاپوری را در این محیط میل کنید بخصوص زمانی که کنار حوض عمارت شاپوری مینشینید. در نظر داشته باشید اگر به دنبال رستوران با موسیقی زنده در شیراز هستید، ما به شما رستوران عمارت شاپوری را پیشنها می کنیم چون همه روزه از ساعت 7 تا 11 شب برنامه موسیقی زنده در فضای روباز رستوران برگزار می شود.

رستوران عمارت شاپوری برای سه وعده صبحانه، ناهار و شام آماده پذیرایی از مشتریانش می باشد. از آنجایی که رستوران از ساعت 9 صبح باز می شودف تا ساعت 11 وعده صبحانه شامل انواع صبحانه های ایرانی را سرو می کند. برای دو وعده ناهار و شام، منوی رستوران شامل غذا های ایرانی از جمله انواع کباب و منویی متنوع از کلی غذای محلی است. درست است که تمامی غذا های رستوران کیفیتی بالا و مزه ای به یاد ماندنی دارند اما چیزی که آن ها جذاب می کند و در کمتر رستورانی مشاهده می شود، تزئین خلاقانه بشقاب غذا است.

در آخر هم خوب است بدانید اینجا یک رستورانی باکیفیت و توصیه شده می باشد ولی اگر به دنبال رستوران ارزان در شیراز هستید، روی رستوران عمارت شاپوری حساب نکنید. هرچند هزینه ای که برای غذا های رستوران پرداخت می شود بخاطر اینکه در یکی از بناهای تاریخی ایران قرار دارد، محیطش لوکس و دلنشین است و موسیقی زنده هم دارد آن هم در فضای روباز و کنار حوض بزرگ، ارزشش را دارد. همچنین در رستوران عمارت شاپوری خدمات عکاسی هم ارائه می شود و شما با لباس های محلی، در این عمارت عکس های یادگاری هم تهیه می کنید.

آدرس رستوران عمارت شاپوری

از آنجایی که رستوران عمارت شاپوری در بنای تاریخی عمارت شاپوری قرار دارد، شما برای دسترسی به این رستوران کافیست راهی عمارت شاپوری شیراز شوید. رستوران در خیابان انوری شیراز واقع در غرب منطقه بازار وکیل قرار دارد. دسترسی به خیابان انوری از دو خیابان کریم خان زند و لطفعلی خان زند امکانپذیر است. فرقی ندارد در کدامیک از این خیابان ها قرار دارید کافیست خیابان انوری را بین دو خیابان توحید و خیام مشاهده کنید تا به عمارت شاپوری نبش کوچه 6ام برسید.

شماره تماس رستوران عمارت شاپوری: 32347491-071

ساعت کاری رستوران عمارت شاپوری: همه روزه از ساعت 9 صبح الی 12 شب

[vc_btn title=”برای مسیریابی کلیک کنید” shape=”round” color=”warning” align=”center” i_icon_fontawesome=”fas fa-map-marked-alt” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fmaps%3Fq%3D29.6188964%2C52.5361121%26z%3D17%26hl%3Dfa|target:_blank”]

[widgetkit id=”531″ name=”رستوران عمارت شاپوری شیراز”]

#10 رستوران سنتی سرای مهر

رستوران سرای سنتی مهر تاریخچه پر فراز و نشیبی را طی کرده تا امروزه میان بهترین رستوران های شیراز قرار گیرد. رستورانی با تم سنتی و محیطی بسیار شلوغ که در ابتدای کار، غذا هایش تعریفی نداشتند و بعضاً بسیار بی کیفیت و بدمزه بودند اما برای رستوران درس عبرتی شد تا تغییر تحولاتی را ایجاد نماید و بین رستوران های خوب شیراز قرار گیرد. ولی یک سوالی پیش می آید چطور رستورانی که غذا هایش تعریفی نداشتند آنقدر شلوغ بوده؟

رستوران سنتی سرای مهر در بازار وکیل شیراز واقع شده و یکی از دلایل شلوغی رستوران هم همین بازار وکیل است. بازار وکیل از شلوغ ترین جاهای شیراز به شمار میرود و وقتی گردشگران در حال گشت و گذار در این بازار هستند، حسابی خسته می شوند و چه انتخابی بهتر از یک رستوران که در داخل همین بازار قرار دارد. از طرف دیگر، شایعاتی در گذشته بوده در خصوص رستوران که گفته میشد رستوران به تور لیدر ها مبلغی را پرداخت می کرده تا گردشگران را به این رستوران بیاورند. با این حال، رستوران کم کم محبوبیت خود را از دست داد و تصمیم گرفت که راه درست را انتخاب کند و امروزه با رستورانی طرف هستیم که خدمات سرویس دهی مطلوبی دارد و غذا های فوق العاده ای هم برای مشتریانش سرو می کند.

در بازار وکیل و اطرافش رستوران های مختلفی هست اما برخی از آن ها فقط انواع کباب ها را سرو می کنند. در رستوران سنتی سرای مهر نه تنها کباب بلکه برخی از غذا های محلی شیراز هم در آنجا سرو می شود. اینجا منویی داریم که بخش غذا ها دارای دو سمت پیش غذا و غذای اصلی است. برای پیش غذا، انواع ماست از ماست ساده تا ماست موسیر و ماست خیار، ترشی، سالاد شیرازی و غیره در کنار دوغ محلی می توانید انتخاب کنید و در بخش غذای اصلی هم چلوکباب کوبیده، چلو کباب جوجه، زرشک پلو با مرغ و چلو ماهی به کنار، دیزی مخصوص، کلم پلو شیرازی، لوبیا پلو با ماهی و چلو گردن هم می توانید سفارش دهید.

امروزه غذا های رستوران سنتی سرای مهر از کیفیت و مزه خیلی خوبی برخوردار هستند و این غذا ها در محیطی سنتی و با تزئینات و دکوراسیون پر زرق و برق که حس و حال جذابی دارد سرو می شود و چون اینجا به رستورانی معروف تبدیل شده، توریست های خارجی بسیاری هم میبینید. محیط رستوران سنتی سرای مهر دارای میز و صندلی های چوبی است و روی میز ها هم ترمه ای سنتی و زیبا قرار داده شده. بر روی دیوار ها کلی نقاشی سنتی میبینید و حتی فرش های دستباف زیبا هم روی دیوار ها قرار داده شده است. راستی اگر بین جذاب ترین رستوران های شیراز، رستوران سنتی سرای مهر را انتخاب کردید، منوی نوشیدنی و دمنوش را از دست ندهید چون در این منو کلی دمنوش از زعفران تا گل گاوزبون و کلی نوشیدنی سرد شامل شربت های متنوع هست که در لیوان های بسیار زیبا و دوست داشتنی سرو می شوند.

آدرس رستوران سنتی سرای مهر

همانطور که گفتیم، رستوران سنتی سرای مهر در بازار وکیل شیراز قرار دارد و دسترسی به بازار وکیل هم از طریق خیابان های زند و لطفعلی خان زند امکان پذیر است. حال زمانی که وارد بازار وکیل می شوید کافیست به بخش سرای مشیر مراجعه کنید و رستوران سنتی سرای مهر هم در این بخش از بازار وکیل قرار دارد.

شماره تماس رستوران سنتی سرای مهر: 32229572-071

ساعت کاری رستوران سنتی سرای مهر: از شنبه تا پنج شنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر و جمعه ها تعطیل

[vc_btn title=”برای مسیریابی کلیک کنید” shape=”round” color=”warning” align=”center” i_icon_fontawesome=”fas fa-map-marked-alt” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fmaps%3Fq%3D29.6129754%2C52.5464752%26z%3D17%26hl%3Dfa|target:_blank”]

[widgetkit id=”532″ name=”رستوران سنتی سرای مهر شیراز”]

#11 رستوران سنتی حاجی بابا

شیراز مملو از رستوران های سنتی است. رستوران هایی که محیط های قدیمی و سنتی دارند حال برخی قدمتشان بالا بوده و برخی تازه تاسیس هستند اما محیطشان سبکی سنتی دارد. رستوران سنتی حاجی بابا از رستوران های قدیمی شیراز است که در سال 1332 تاسیس شده و اگر به دنبال رستورانی خوب در شیراز هستید که غذا های ایرانی باکیفیت و خوش قیمتی را سرو کند می توانید رویش حساب کنید. اینجا برخلاف تمامی رستوران های شیراز، قسمت آقایان و بانوان دارد تا مشتری ها با آرامش خاطر بیشتری لحظات به یاد ماندنی را تجربه کنند. شاید این موضوع برای برخی جالب باشد و برای عده ای هم سوال شود پس خانواده ها چه می شوند؟

رستوران سنتی حاجی بابا دو طبقه دارد. یک طبقه به آقایان اختصاصی داده شده و طبقه دیگر دارای دو بخش یکی برای بانوان و دیگری برای خانواده ها می باشد. رستوران چون قدیمی می باشد و قدمت بالایی هم دارد، از محیطی سنتی و دوست داشتنی برخوردار است اما برخلاف رستوران های لاکچری شیراز که محیط سنتی آن ها پرزرق و برق می باشد، اینجا با محیطی نسبتاً ساده مواجه هستیم که همچنان میز و صندلی های چوبی، پنجره های رنگارنگ و تم سنتی خود را حفظ کرده است. در این محیط زیبا و دوست داشتنی، خدمات سرویس دهی به بهترین شکل ممکن ارائه می شود یعنی کارکنانی را میبینیم که خوش پوش هستند و برخوردی بسیار محترمانه دارند و آن ها همیشه در حال رفت و آمد می باشند تا محیط رستوران را پاکیزه نگه دارند و غذا ها را سریع و داغ سرو کنند.

در رستوران سنتی حاجی بابا برخلاف رستوران های سنتی شیراز که غذا های محلی هم سرو می کنند، با منویی محدود طرف هستیم که چند مدل غذا بیشتر ندارد. غذا ها شامل کباب و جوجه با برنج یا خوراک، کباب درباری، کباب بختیاری، شیشلیک، ماهیچه و انواع سالاد و نوشیدنی است. از طرفی، با اینکه رستوران منویی متنوع ندارد و غذا هایش بیشتر کبابی هستند اما این موضوع باعث شده آن هایی که میان رستوران های شیراز به دنبال بهترین کوبیده ها و غذا های کبابی می گردند یا به دنبال بهترین کبابی شیراز هستند روی حاجی بابا حساب کنند. غذا ها کیفیتی عالی و مزه ای به یاد ماندنی دارند و چون رستوران قدمت بالایی هم دارد، هم شناخته شده است و هم غذا ها از قیمت های خیلی خوبی هم برخوردارند.

آدرس رستوران سنتی حاجی بابا

رستوران سنتی حاجی بابا در بلوار کریم خان زند و نزدیک به منطقه بازار شیراز قرار دارد. به عبارت دیگر، اگر تصمیم دارید بین رستوران های خوب شیراز به رستوران سنتی حاجی بابا مراجعه کنید، بهترین مسیر دسترسی این است که از طریق خیابان استقلال یا بلوار های کریم خان زند و آزادی به میدان امام حسین (ع) برسید. در سمت شرقی میدان وارد بلوار کریم خان زند می شوید و بعد از مسافتی 600 متری، رستوران سنتی حاجی بابا را در سمت راست خیابان و نبش کوچه 37 مشاهده خواهید کرد. از آنجایی که رستوران سنتی حاجی بابا در جای شلوغی قرار دارد، پیشنهاد می شود اگر در ایامی میخواهید مراجعه کنید که تعطیلات بوده و گردشگران زیادی هم به شهر شیراز سفر کرده اند از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید.

از سوی دیگر، رستوران سنتی حاجی بابا تا میدان شهدا هم فاصله ای 700 متری دارد و در اطراف میدن شهدا هم برخی از معروف ترین جاهای دیدنی شیراز مانند ارگ کریم خان، موزه پارس، حمام و بازار وکیل قرار دارد و در صورتیکه از این جاهای دیدنی و تاریخی میخواهید بازدید کنید و بعد از آن به فکر وعده ناهار هستید، اگر رستوران های آن منطقه را تا به حال تجربه کرده این بار می توانید روی رستوران حاجی بابا حساب کنید.

شماره تماس رستوران سنتی حاجی بابا: 32332563-071

ساعت کاری رستوران سنتی حاجی بابا: همه روزه از ساعت 11 ظهر الی 11 شب

[vc_btn title=”برای مسیریابی کلیک کنید” shape=”round” color=”warning” align=”center” i_icon_fontawesome=”fas fa-map-marked-alt” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fmaps%3Fq%3D29.6207967%2C52.5370798%26z%3D17%26hl%3Dfa|target:_blank”]

رستوران حاجی بابا

رزرو ویلا در شیراز

اقامت در هتل های شیراز بی شک هزینه های سفر را به طرز قابل توجهی افزایش می دهد و برای همین، بسیاری از گردشگران برای کاهش هزینه ها به سمت اجاره ویلا در شیراز یا اجاره روزانه آپارتمان و خانه های مبله در شیراز می روند. در اقصی نقاط شیراز به وفور نعمت کلی آپارتمان و خانه های مبله با امکانات متنوع ارائه شده حال برخی خانه هایی با تم سنتی هستند و برخی آپارتمان های مدرن و لوکس. اما از سوی دیگر، برای ویلاها می بایست به اطراف شهر مراجعه کنید و همیشه بهترین اقامتگاه های شیراز از سوئیت و آپارتمان تا ویلا و باغ را با بهترین قیمت ها از طریق کارشناسان لوکس ویلا می توانید رزرو کنید.

سوالات متداول

بهترین کبابی شیراز کجاست؟

رستوران عمارت شاپوری در بنای تاریخی عمارت شاپوری شیراز

رستوران های شیراز با موسیقی زنده کدام ها هستند؟

رستوران های عمارت شاپوری و هفت خوان جزء بهترین رستوران های با موزیک زنده شیراز هستند.

بهترین رستوران های سنتی شیراز کدام ها هستند؟

رستوران های سنتی شرزه، باکویه، خانه سنتی پرهامی، هفت خوان، شاطر عباس، بل پاسی، عمارت شاپوری، حاجی بابا و سرای مهر

لاکچری ترین رستوران های شیراز کدام ها هستند؟

رستوران های باکویه، باغ راز، عمارت شاپوری، هفت خوان و صوفی رستوران های لوکس شیراز هستند.