آبشار شی الیم بابل

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

خوشبختانه می توان گفت که کشور ایران به دلیل دارا بودن طبیعتی زیبا و بکر، از جاذبه های گردشگری بسیاری برخوردار است. همواره آبشار های زیبای بسیاری در اقصی نقاط ایران وجود دارد که از جمله می توان به آبشار شی الیم بابل اشاره کرد. این آبشار یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری استان مازندارن است که در شهر بابل واقع شده و یکی از مکان زیبا برای دوست داران طبیعت است. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی آبشار شی الیم شهر بابل بپردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی آبشار شی الیم

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، شمال کشور ایران به خصوص استان مازندران دارای جاذبه های گردشگری زیبایی است که آبشار شی الیم بابل نیز جزء آنها است. آبشار شی الیم یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشی وتفریحی در بین گردشگران است که در استان مازندارن، شهر بابل و روستا گاوزن محله واقع شده.

این آبشار یکی از مکان های زیبا و دیدنی است که در دو کیلومتری جنوب شرقی روستای گاوزن محله در میان دره ای انبوه از درختان جنگلی و سرسبز  واقع شده و موجب خلق منظره ای خارق العاده گشته است. لازم به ذکر است که دسترسی به آبشار شی الیم از طریق جاده های ارتباطی شهرستان بابل به گلوگاه، جاده سیرباغ و گاوزن محله نیز امکان پذیر است.

جالب است بدانید که این آبشار، آبشاری طبقاتی با ارتفاع بالغ بر 30 متری می باشد که بر دل صخره ها جاری است. از جمله منظره های زیبا در این حوضچه های پلکانی است که در اثر فرسایش ایجاد شده اند و جلوه ای زیبا و دیدنی را به این آبشار بخشیده اند. در واقع جاری شدن آب در ارتفاع 30 متری بر روی صخره ها باعث فرسایش در طبقات آبشار شده و حوضچه هایی کوچک و مملو از آبی را تشکیل داده است که آب را از گوشه و کنار به طبقه زیرین هدایت می کنند و جلوه ی زیبا و خارق العاده ای را به ارمغان می آورند. هم چنین از دیگر موارد  جالب و دیدنی این منطقه، وجود کلبه های چوبی در مسیر رسیدن به آبشار است که این کلبه ها تنها آثار باقی مونده از زلزله سال 1366 بند پی هستند.

آبشار شی الیم

درباره روستا گاوزن محله

روستای گاوزن محله که آبشار شی الیم در آن واقع شده است، یکی از روستا های ییلاقی با چشم اندازی زیبا و طبیعی است و آب و هوای بسیار مطبوعی دارد. همچنین این روستا در قسمت شرقی رودخانه سجارود (سجرود) قرار دارد و در همسایگی روستا های فیروزه جاه ثابت، لمسوکلا، سرجیکلا و سماکوش محله نیز است.

شما علاوه بر اینکه در این روستا می توانید از این آبشار زیبا دیدن نمایید، می توانید از چشم انداز زیبا و آب و هوای این روستا ییلاقی لذت ببرید؛ زیرا این روستا به دلیل ییلاقی بودن در تابستان هوای بسیار مطبوع و دلپذیری دارد. خوب است بدانید که روستای گاوزن محله در قسمت شرقی بخش بند پی شهرستان بابل است. از دیگر دلایلی که باعث منحصر به فرد شدن این منطقه شده، علاوه بر آب و هوای مطبوع، تنوع گیاهی آن است که در هر فصل دارای زیبایی خاص خود است.

بهترین فصل بازدید از آبشار شی الیم بابل

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که بهترین فصل برای بازدید از آبشار شی الیم بابل چه فصلی است؟ این منطقه در کدام فصل زیبا تر است؟

در واقع می توان این گونه بیان کرد که، این منطقه در تمامی فصل ها دارای زیبایی خاص خود است. اما با توجه به این مسئله که روستای گاوزن محله جزء روستاهای ییلاقی می باشد، به همین دلیل نیز می توان گفت که بهترین فصل برای بازدید از این آبشار فصل تابستان است. زیرا که اغلب در فصل زمستان و پاییز به دلیل سردی بسیار هوا، این منطقه خالی از سکنه می شود.

آبشار شی الیم کجاست و مسیر دسترسی به آن

برای دسترسی به این آبشار زیبا و دیدنی می بایست از مسیر ارتباطی شهرستان بابل به سمت منطقه گلوگاه، و جاده سیر باغ عبور کنید تا سپس به روستای گاوزن محله برسید. همان طور که در ابتدا نیز گفته شد آبشار شی الیم در دره ای در قسمت شرقی روستا گاوزن محله و در میان انبوهی از درختان جنگلی واقع شده. به همین دلیل برای رسیدن به این منطقه، لازم است مدت زمانی را تا آبشار پیاده روی کنید تا به این منطقه زیبا و دیدنی برسید.

آدرس آبشار شی الیم بابل: بابل – دو کیلومتری جنوب شرقی روستای گاوزن محله

 آبشار شی الیم

جاذبه های دیگر اطراف آبشار شی الیم بابل

همان طور که در ابتدا اشاره نمودیم استان مازندران به خصوص شهر بابل به دلیل حاصلخیزی دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است. هم چنین در اطراف این آبشار نیز مناطق دیدنی بسیاری وجود دارد که از جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

آبگرم ازرود

آبگرم ازرود بابل از دیگر جاهای دیدنی بابل است و در قسمت بندپی شرقی و روستای آری قرار دارد و حدود 33 کیلومتر با بابل فاصله دارد. این آبگرم در مجاورت با رودخانه و در دل دره ای جنگلی واقع شده است. یکی از دلایل جذابیت این منطقه آب معدنی فیروزه رنگ آن است که با ترکیب جنگل های سبز، باعث ایجاد منظره ای خارق العاده شده است.

آبشار کیمون

از دیگر جاذبه های زیبای شهر بابل می توان به آبشار کیمون اشاره نمود. این آبشار در روستا کیمون و در 30 کیلومتری شهر بابل در بندپی شرقی واقع شده است. این روستا به دلیل قرار گیری در دل جنگل دارای چشم انداز بی نظیر و آب و هوای معتدلی است و مکانی مناسب برای گردشگران و دوست داران طبیعت است.

سده شیاده

سده شیاده نیز یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شهر بابل است که در 33 کیلومتری جنوب غربی این شهر واقع شده. این منطقه به دلیل آب پوشش گیاهی و جنگلی زیبا و آب و هوای مساعد، محبوبیت بسیاری در بین گردشگران دارد. همچنین در سد شیاده امکان ماهی گیری برای افرادی که وسایل ماهی گیری به همراه دارند، وجود دارد. گردشگران می توانند به طور آزاد از این منظره زیبا بازدید کنند و از فضای اطراف سد نهایت لذت را ببرند.

راهنما سایت

آدرس

بابل - دو کیلومتری جنوب شرقی روستای گاوزن محله

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه