چشمه علی بلاغی

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

یکی از بهترین مناطقی که شما می توانید برای مراجعه به آن اقدام کنید زنجان می باشد. این استان به دلیل دارا بودن جاذبه های مختلف طبیعی و تاریخ درون خود توانسته همه ساله عده زیادی از گردشگران را جذب نماید. این منطقه را سرزمینی چهار فصل دانسته اند و به همین دلیل می توان برای تماشای جاذبه های آن در اوقات مختلف سال اقدام نمود. بهتر است جاذبه های طبیعی زنجان را زمانی تماشا کنید که در زیبا ترین حالت خود هستند. در این مقاله به سراغ معرفی یکی از جاذبه های این منطقه به نام چشمه علی بلاغی ابهر رفتیم که یک جای دیدنی در این شهرستان بوده و شما در یک زمان مناسب سفر می توانید از تماشای آن لذت ببرید. بهتر است تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا بتوانید اطلاعات کامل درباره این جاذبه را به دست آورید.

چشمه علی بلاغی کجاست و مسیر دسترسی

برای رسیدن به این جاذبه باید از هر جایی که در ابهر بودید ابتدا خود را به غرب این شهرستان برسانید. بعد از ورود به جاده ابهر-قیدار آن را ادامه دهید تا به دوتپه سفلی برسید سپس با رسیدن به تویض روغنی و فروشگاه لاستیک سعید محمدی به طرف راست بپیچید. مسیر پیش رویتان را ادامه دهید تا در نهایت به مقصدتان برسید. بهتر است در رسیدن به چشمه علی بلاغی از لوکیشن زیر استفاده کنید تا بتوانید آسان تر و با نقشه خود را به مقصدتان برسانید. بدین منظور کافیست ابتدا لوکیشن و اینترنت همراه دستگاه خود را روشن کرده و بعد بر روی مسیر دسترسی زیر کلیک نمایید. مسافت مسیر گفته شده از غرب ابهر تقریبا 45.7 کیلومتر می باشد و بدون ترافیک در حدود 35 دقیقه در راه هستید تا به این جاذبه وارد شوید.

آدرس چشمه علی بلاغی: زنجان، شهرستان ابهر، جاده ابهر-قیدار

درباره چشمه علی بلاغی ابهر

همان طور که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم شما می توانید با سفر به زنجان از تماشای جاذبه های مختلف این استان که در اقصی نقاط این منطقه قرار دارد لذت ببرید. این ناحیه از کشور به دلیل آب و هوای بسیار خوبی که دارد توانسته عده زیادی را در طول سال به خود جذب کند و اکثر کسانی که به آن سفر می کنند معمولا برای دفعات بعدی نیز اقدام می کنند. اگر تمایل دارید به یک منطقه خوب برای سفر اقدام کنید بهتر است زمانی را برای این منظور انتخاب کنید که بتوانید از هوای مقصد لذت ببرید. در ادامه به بهترین زمان سفر نیز اشاره خواهید کرد.

یکی از جاذبه های گردشگری ابهر که شما می توانید برای سفر به آن اقدام کنید چشمه علی بلاغی می باشد. این جاذبه در هر ثانیه به مقدار 10 لیتر آبدهی داشته و چشمه ای بسیار زلال می باشد به گونه ای که شما اگر از آن تصویر برداری کنید می توانید قاب های زیبایی را داشته باشید. جالب است بدانید که اهالی این منطقه برای چشمه علی بلاغی ارزش معنوی زیادی قاعلند و حتی برای حاجت گرفتن به آن مراجعه می کنند! اگر به ابهر سفر کردید بهتر است سری به این جاذبه نیز بزنید و حتی برای پیک نیک یا کمپ نیز می توانید این منطقه را انتخاب نمایید.

چشمه علی بلاغی

بهترین زمان بازدید از چشمه علی بلاغی

یکی از مواردی که در سفر به ابهر باید در نظر داشته باشید این است که زمانی را انتخاب کنید که تعداد مسافران کمتر باشد چرا که جمعیت زیادی می تواند شما را کلافه نماید. از نظر آب و هوایی معمولا شما می توانیددر هر زمان از سال که خواستید به این منطقه سفر کنید چرا که می توانید به آسانی و در هوایی مناسب و مطبوع از جاذبه های این منطقه لذت ببرید. به طور کلی می توان گفت بهترین زمانی که می توانید برای مراجعه به این جاذبه در نظر بگیرید اواسط بهار و اوایل تابستان می باشد.

البته تا انتهای تابستان شما در هر زمانی که بخواهید می توانید به این منطقه سفر کنید و از دیدنی های آن استفاده کنید. بهتر است بهار را انتخاب کنید که جمعیت کمتری به خصوص اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد به اینجا سفر می کنند. هر چ جمعیت مسافران کمتر باشد در مراجعه و بازدید از جاذبه ها کمتر به مشکل بر می خورید.

کمپینگ در منطقه چشمه

اگر می خواهید زمانی چند روزه در این منطقه داشته باشید تا هم از طبیعت لذت ببرید و هم از جاذبه های نزدیک به این جاذبه لذت ببرید. اگر تمایل داشتید در طبیعت این منطقه کمپ کنید ابتدا بتر است با یک گروه اقدام کنید و تنها نباشید و تعدادی تجهیزات نیز در این مورد به همراه داشته باشید. از جمله این تجهیزات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چادر مسافرتی
  • کیسه خواب
  • زیر انداز
  • لباس مناسب و اضافه
  • کفش مناسب پیاده روی
  • منقل و هیزم آماده
  • وسایل مربوط به پخت غذا
  • مواد غذایی مورد نیاز
  • آب آشامیدنی
  • کیسه زباله
  • کلاه و عینک آفتابی
  • کرم ضد آفتاب و کرم ضد گزیدگی حشرات

با به همراه داشتن این موارد می توانید تجربه ای خوب از کمپ کردن خود در این ناحیه داشته باشید تا بتوانید سفر بهتری را تجربه کنید. همان طور که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم این منطقه با مرکز شهر ابهر فاصله داشته و بهتر است تجهیزات و لوازم مورد نیاز خود را همراه داشته باشید تا در صورت نیاز با مشکل مواجه نشوید.

چشمه علی بلاغی

جاذبه های اطراف چشمه

این چشمه که در ارتفاع 700 متری از سطح جاده قرار گرفته در اطراف خود جاذبه های دیگری نیز داراست که مراجعین می توانند از آن ها نیز دیدن نمایند. از جمله این دیدنی ها غار های مختلفی است که در اطراف چشمه علی بلاغی قرار دارند و یکی از مهم ترین این غار ها با نام غار زگیل شناخته می شود. این غار تقریبا 100 متر طول داشته ولی هنوز هم به صورت کامل این منطقه را کاوش نکرده اند. در داخل غار می توانید سنگ هایی رسوبی را ببینید که در واقع این سنگ ها در کنار حضور آب گزینه های تشکیل دهنده غار هستند. علاوه بر این موارد شما می توانید برای دیدن جاذبه های دیگر مثل کوه های اطراف نیز اقدام کنید که کوه نوردان معمولا بیشتر مشتاق هستند.

مدت زمان بازدید از چشمه علی بلاغی

اگر تصمیم دارید از این چشمه و جاذبه های اطراف آن دیدن کنید و سپس به شهر برگردید بهتر است مدتی را که برای این کار طول می کشد در نظر بگیرید و سپس اقدام نمایید تا بتوانید برای زمان خود برنامه ریزی نمایید. مدت زمان لازم برای بازدید از این جاذبه بین یک تا دو ساعت بوده ولی اگر بخواهید به اطراف آن نیز بروید زمانی 3 تا 5 ساعته  را باید در نظر داشته باشید. هم چنین لازم به ذکر است بازدید از این چشمه رایگان می باشد و به آسانی بدون پرداخت هزینه می توانید هر موقع که تمایل داشتید به آن مراجعه کنید.

راهنما سایت

آدرس

زنجان، شهرستان ابهر، جاده ابهر-قیدار

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه