منطقه شکار ممنوع خراسانلو

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

یکی از بهترین مناطق در استان زنجان که توانسته افراد مختلفی را به سمت خود جذب نماید ابهر می باشد. این شهرستان به عنوان دومین شهر بزرگ در استان شناخته می شود و دارای جاذبه های متعدد تاریخی و طبیعی است. یکی از این جاذبه ها به نام منطقه شکار ممنوع خراسانلو بوده که در این مقاله به بررسی آن پرداختیم. بهتر است تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا بتوانید اطلاعات کافی درباره آن به دست آورید.

منطقه شکار ممنوع خراسانلو کجاست و مسیر دسترسی

اگر تمایل دارید به این منطقه مراجعه کنید باید ابتدا خود را از هر جایی در ابهر که بودید به بلوار مدرس برسانید و سپس در جهت شمال شرقی برانید. کمی بعد از سمت چپ وارد آزادراه قزوین-زنجان شوید و آن را ادامه دهید. مدتی بعد باید به سمت راست پیچیده و از جاده سیلک عبور کنید. مسیرتان را بعد از عبور از این جاده مستقیم ادامه دهید تا در نهایت به مقصدتان وارد شوید.

مسافت مسیر گفته شده در حدود 32 کیلومتر بوده و تقریبا 25 دقیقه بدون ترافیک نیز در راه خواهید بود. بهتر است در راه رسیدن به این منطقه از مسیر دسترسی زیر نیز استفاده کنید تا بتوانید آسان تر و با نقشه برای رسیدن به آن اقدام نمایید. بدین منظور کافیست ابتدا لوکیشن و اینترنت همراه دستگاه خود را روشن نموده و سپس بر روی مسیر دسترسی زیر کلیک کنید.

آدرس منطقه شکار ممنوع خراسانلو: زنجان، شهرستان ابهر، 4 کیلومتری شمال اتوبان زنجان-قزوین

درباره منطقه شکار ممنوع خراسانلو

ابهر یکی از بهترین مناطق استان زنجان بوده که به دلیل جاهای دیدنی مختلف خود توانسته عده زیادی را به سمت خود جذب نماید. یکی از این جاذبه ها به نام منطقه شکار ممنوع خراسانلو می بشد که در فاصله 32 کیلومتری از شهرستان ابهر واقع شده است. منطقه خراسانلو در جوار ناحیه حفاظت شده باشگل تاکستان می باشد و وسعت آن بالغ بر 70157 هکتار اندازه گیری شده است.

ارتفاع این منطقه حداقل 1550 و حداکثر 2971 متر بوده و میزان بارندگی در سال نیز به 400 میلی متر می رسد. دراین ناحیه گونه های گیاهی و جانوری متعددی زندگی می کنند که گونه های گیاهی به 170 مورد و گونه های جانوری به 35 مورد می رسد. لازم به ذکر است در منطقه خراسانلو تقریبا 44 روستا وجود دارد که از 24 کیلومتری شهرستان ابهر شروع و تقریبا تا 30 کیلومتری بخش شرقی ابهر ادامه دارد.

در گذشته شکار موجودات در این منطقه آزاد بود اما با توجه به اهمیت حیواناتی که در اینجا ساکن هستند قانون منع شکار لحاظ شد. از آن پس که تقریبا بیش از یک دهه می گذرد، حفظ گونه های جانوری به شکل بهتری انجام گرفت. در حال حاضر این منطقه امنیت خوبی داشته و افراد نمی توانند حتی به صورت قانونی برای شکار اقدام نمایند.

منطقه شکار ممنوع خراسانلو

پوشش گیاهی و جانوری منطقه خراسانلو

همان طور که به آن اشاره کردیم پوشش گیاهی و جانوری منطقه شکار ممنوع خراسانلو غنی بوده و شامل تعداد بالایی از گونه های مختلف می شود. از گونه های گیاهی منطقه می توان به چوبک، گون، کلاه میر حسن، بومادران، پسته وحشی، سیاه تلو و… اشاره نمود. هم چنین از گونه های جانوری آن نیز می توان به خرس قهوه ای، پلنگ، سیاه گوش، قوچ و میش وحشی، کبک و… اشاره نمود.

اگر تمایل داشتید به این منطقه مراجعه کنید بهتر است زمانی رابرای مراجعه به آن انتخاب کنید که بتوانید حداقل پرندگان آن را تماشا نمایید. هم چنین فراموش نکنید این منطقه یکی از مهم ترین زیستگاه های حفاظت شده در کشور می باشد بنابراین در هنگام مراجعه به آن به این قسمت آیبی وارد نکنید و زباله های خود را به هیچ وجه در طبیعت رها نسازید.

بهترین زمان مراجعه به منطقه شکار ممنوع خراسانلو

اگر تصمیم دارید به زنجان سفر کنید و از جاذبه های گردشگری ابهر لذت ببرید بهتر است زمانی را برای این منظور انتخاب کنید که بتوانید تجربه خوبی داشته باشید. بدین منظور می توان گفت بهترین زمان برای شما نیمه اول سال بوده که طبیعت و زیبایی های آن در بهترین حالت خود هستند. سرسبزی طبیعت در این ایام از سال خودنمایی کرده و بهتر است تماشای آن ها را از دست ندهید. البته شما می توانید پاییز را نیز برای رفتن به این منطقه انتخاب کنید چرا که هم آب و هوا خوب بوده و هم جمعیت مسافران کاسته شده است. به طور کلی می توان گفت که تابستان بهترین فصل برای سفر به ابهر و تماشای جاهای دیدنی آن می باشد چرا که آب و هوای خنک و مطبوعی را تجربه خواهید کرد.

منطقه شکار ممنوع خراسانلو

مدت زمان بازدید از منطقه خراسانلو

اگر تمایل داشتید در سفر خود به ابهر به منطقه شکار ممنوع خراسانلو نیز سری بزنید بهتر است بدانید که تماشای این منطقه کمتر از یک ساعت زمان نیاز دارد. هم چنین برای بازدید نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت و می توانید رایگان برای مراجعه به آن اقدام نمایید.

کمپینگ در منطقه خراسانلو

یکی دیگر از مهم ترین گزینه های یک سفر، انتخاب محل اقامت می باشد. شما در سفر به شهرستان ابهر می توانید هم در خود این شهر برای رفتن به هتل ها، سوئیت ها یا اقامتگاه های مختلف اقدام کنید و هم این که در صورت مساعد بودن آب و هوا برای کمپینگ چادر بزنید. کمپ کردن هم هیجان بیشتری داشته و هم سفری با هزینه پایین تر را تجربه خواهید کرد.

برای این منظور نیز هم می توانید در منطقه خراسانلو به همراه دوستان خود کمپ کنید که این مورد با مراجعه به روستای خراسانلو ممکن خواهد بود و هم در پارک ها یا اطراف شهر ابهر این مورد را انجام دهید. در غیر این صورت نیز اقامتگاه های بومگردی هم می توانند برای مقرون به صرفه تر بودن اقامتتان به شما کمک کرده تا هم امنیت بیشتری را تجربه کنید و هم در صورت مناسب نبود آب و هوا بتوانید شرایط بهتری را تجربه نمایید.

راهنما سایت

آدرس

زنجان، شهرستان ابهر، 4 کیلومتری شمال اتوبان زنجان-قزوین

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه