پیست اسکی کاکان

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

پیست اسکی کاکان جاذبه ای هیجان انگیز برای عاشقان اسکی بوده و از بهترین پیست های اسکی ایران در شهرستان یاسوج به شمار می رود. این پیست اسکی با نام پیست اسکی دنا نیز شناخته شده و از جاذبه های گردشگری یاسوج محسوب می گردد. با آمدن فصل زمستان و بارش اولین برف زمستانی، این پیست همانند بسیاری دیگر از پیست های اسکی که در نقاط مختلفی از ایران وجود دارند، فعالیت خود را آغاز نموده و گردشگران و اسکی بازان زیادی را به سمت خود دعوت می کند. علاوه بر اسکی بازان، گردشگران معمولی نیز می توانند برای برف بازی و لذت بردن از طبیعت به سراغ این پیست بروند. اگر شما هم از عاشقان اسکی هستید و به شهرهای مختلف ایران سفر می کنید، در ادامه این مطلب با لوکس ویلا همراه باشید تا با پیست اسکی کاکان که از بهترین جاذبه های هیجان انگیز و دلپذیر به حساب می آید، آشنا شویم.

پیست اسکی کاکان کجاست و مسیر دسترسی

پیست اسکی کاکان یا همان پیست اسکی دنا یاسوج یکی از هیجان انگیز ترین جاذبه های گردشگری یاسوج است که گردشگران زیادی را برای لذت بردن از انواع ورزش های زمستانی به سمت خود جذب می کند. اگر اهل یاسوج یا شهرهای اطراف یاسوج هستید و یا از شهرهای دیگری به این منطقه سفر کرده اید و می خواهید برای یک روز گردشگری خود به سراغ این مجموعه بروید و به دنبال مسیر دسترسی به آن هستید بهتر است بدانید که اگر از شهرهای نیمه شمالی ایران می خواهید به این منطقه بروید، بهتر است از شهر اراک، مسیر خود را آغاز نمایید و در طول مسیر خود از شهرهای مختلفی نظیر خرم آباد، پلدختر، اندیمشک، دزفول، شوشتر، مسجد سلیمان و ایذه عبور نمایید.

در صورتی که اهل گردش و طبیعت گردی باشید، می توانید در شهرهایی که در مسیرتان قرار دارند نیز توقف کوتاهی داشته باشید و سپس مسیر یاسوج را پیش بگیرید و به سمت آن حرکت نمایید. مسیر جاده یاسوج – اقلید می تواند شما را به راحتی به این پیست اسکی برساند.

آدرس پیست اسکی کاکان: استان کهگیلویه و بویراحمد، 18 کیلومتری یاسوج، 7 کیلومتری دهستان کاکان (روستای عباس علیخانی)، پیست اسکی کاکان یاسوج

پیست اسکی کاکان

آشنایی با پیست اسکی کاکان

ایران کشوری پهناور با طبیعت و شرایط اقلیمی متفاوتی بوده که هر بخش از این کشور، از شرایط آب و هوایی گوناگونی بهره می برند و همین موضوع سبب گردیده، جاذبه های دیدنی و گردشگری متنوعی در بخش های متفاوت آن وجود داشته باشند. شهرستان یاسوج که به عنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در غرب ایران شناخته می شود، انواع جاذبه های دیدنی و گردشگری مختلفی را در خود جای داده که هر گردشگری می تواند برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت خود به سراغ آن ها برود.

هر نقطه ای از طبیعت شهر یاسوج، جاذبه ای وجود دارد که بسیاری از آن ها جزء جاذبه های طبیعی به شمار می روند. جاذبه ای هیجان انگیز در میان طبیعت اطراف شهر یاسوج وجود دارد که پیست اسکی کاکان نام داشته و طرفداران خاص خود را دارد. خوشبختانه پیست های اسکی متعدد و زیادی در شهرهای مختلف ایران وجود دارند که هر یک از آن ها دارای ویژگی های خاص خود بوده و انواع امکانات تفریحی و رفاهی متعدد را در خود جای داده است. اغلب پیست های اسکی ایران، فعالیت خود را از اوایل فصل زمستان تا اواخر آن ادامه می دهند و علاوه بر پیست اسکی کاکان، پیست های اسکی دیگری هم در دیگر شهرهای ایران وجود دارند که در تابستان ها نیز تفریحات تابستانی را برای گردشگران برگزار می کنند.

پیست اسکی کاکان نیز به نوبه خود در شهر یاسوج جاذبه ای هیجان انگیز و پرطرفدار تلقی می گردد. لازم به ذکر است، ماشین برف کوب این مجموعه حدود 4 سال گذشته خراب شد و همین موضوع سبب شد پیست اسکی دنا به حالت نیمه تعطیل درآید.

مشخصات پیست اسکی کاکان

همانطور که گفته شد، پیست اسکی کاکان با نام پیست اسکی دنا یاسوج شناخته شده و جزء جاهای دیدنی یاسوج شمرده می رود. این پیست در استان کهگیلویه و بویراحمد و در شهرستان یاسوج و در منطقه دنا قرار گرفته است. محل قرارگیری پیست اسکی دنا یاسوج در میان دامنه رشته کوه زاگرس و شرق قله دنا بوده در ارتفاع 2.600 متری واقع شده است. این پیست دارای طول مفید 600 متر و عرض 150 متر بوده و امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی در آن جای گرفته اند. با آمدن فصل زمستان، منطقه دنا پوشیده از برف شده و محیطی مناسب را برای برف بازی و اسکی بازی فراهم می کند.

علاوه بر اهالی شهرستان یاسوج، گردشگرانی که زمستان ها را برای سفر به این شهر و گردش در میان دیدنی های یاسوج را انتخاب می کنند، برای اسکی و یا برف بازی به سراغ این پیست اسکی می روند. در سال 1373 یک بالابر در این پیست نصب گردید و فعالیت خود را به صورت رسمی از همان زمان آغاز نمود. پس از افتتاح این مجموعه، پیست اسکی کاکان به یکی از 30 پیست اسکی فعال ایران تبدیل گردید و از همان زمان تا کنون، گردشگران زیادی به آن مراجعه می کنند. به خصوص آخر هفته ها و ایام تعطیل، اسمی بازان و گردشگران زیادی برای گردش و تفریح به این مجموعه مراجعه می کنند و به یکی از بهترین و توریستی ترین امکان تفریحی زمستانی جنوب ایران تبدیل شده است.

همچنین در سال 1384 دو تله اسکی در این مموعه تفریحی نصب شدند و بر امکانات و محبوبیت آن نیز افزوده شد. در حال حاضر یک دستگاه بالا بر جهت استفاده افراد مبتدی و دو دستگاه بالا بر جهت استفاده اسکی بازان حرفه ای در این مجموعه وجود دارند. این بالا برها از نوع بشقابی بوده و به صورت صفحه ای گرد بوده و اسکی بازان بایستی این صفحه گرد را مابین پاهای خود قرار دهند تا توسط آن به سمت بالای پیست بروند. این پیست به قدری در میان استان های ناحیه جنوب و غرب ایران به محبوبیت رسیده که روزانه حدود 3 هزار نفر از دیگر شهرها و استان های اطراف نظیر بوشهر، خوزستان، اصفهان و فارس به این مجموعه مراجعه می کنند. وجود امکانات تفریحی و رفاهی در این پیست اسکی بر محبوبیت آن افزوده اند. نکته جالب درباره پیست اسکی کاکان این است که از زمستان تا اوایل فصل بهار در میان پیست های اسکی فعال در میان ناحیه نیمه جنوبی کشور شناخته می شود.

پیست اسکی کاکان

تفریح در پیست اسکی کاکان

با روی آوردن اغلب خانواده ها به زندگی شهر نشینی، بسیاری از تفریحات و گردش های ما محدود شده اند و برای آخر هفته ها و تعطیلات خود به دنبال بهترین فرصتی هستیم تا بتوانیم نهایت لذت و هیجان را از آن تجربه کنیم و چه جایی در زمستان ها بهتر از پیست های اسکی می تواند برای ما باشد تا بتوانیم هیجان خود را در آن تخلیه کنیم و خود را در میان انبوه زیادی از برف سفید رنگ و تمیز بغلتانیم و لذت ببریم. پیست های اسکی تنها برای اسکی بازان حرفه ای نیست و تمام گردشگران می توانند با مراجعه به آن ها، لحظات شاد و هیجان انگیزی را تجربه کنند.

اگر شما هم دوست دارید گردش و تفریح در پیست اسکی کاکان را تجربه کنید اما اسکی بلد نیستید، اصلا نگران نباشید؛ چرا که پیست های اسکی دارای امکانات تفریحی مناسبی برای اسکی بازان مبتدی و گردشگران عادی می باشد که می توانند تنها با استفاده از دستگاه بالابر خود را به پیست اسکی برسانند و از گردش در میان برف و برف بازی لذت ببرند.

همچنین تیوپ سواری نیز یکی از هیجان انگیزترین تفریحاتی است که گردشگران می توانند با مراجعه به پیست اسکی دنا یاسوج از آن لذت ببرند. ناگفته نماند پیست اسکی کاکان یاسوج یکی از پیست های اسکی ایران است که جشنواره ساخت آدم برفی در آن برگزار می شود. اگر جزء افراد خوش ذوق هستید، حتما در این جشنواره شرکت کنید و به سلیقه خود، آدم برفی های زیبا و بامزه ای را  بسازید. طبیعتی زیبا به نام روستای کریک یاسوج در طبیعت این شهر وجود دارد که می توانید از آن نیز دیدن کنید.

امکانات رفاهی و تفریحی پیست اسکی کاکان

پیست اسکی کاکان یاسوج از هیجان انگیزترین جاذبه های تفریحی این شهر است که در ناحیه جنوب غربی ایران از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و انواع امکانات تفریحی و رفاهی در این پیست اسکی وجود دارند. از امکانات تفریحی این پیست می توان به پیست کوب، 3 تله اسکی بشقابی، دستگاه بالابر ویژه اسکی بازان حرفه ای، دستگاه بالابر ویژه اسکی بازان مبتدی و انواع امکانات رفاهی و خدماتی دیگری نظیر اقامتگاه و رستوران اشاره نمود. وجود هر یک از امکانات نام برده شده در این پیست توانسته اند، پیست اسکی کاکان را به یکی از پیست های اسکی فعال کشور تبدیل سازند.

یکی دیگر از امکاناتی که در اسرع وقت قرار است در این پیست تعبیه شود، تله کابین آبشار یاسوج می باشد. در آخر پیشنهاد می شود با مراجعه به رستوران مجموعه، صرف یک کاسه آش داغ در سرما و برف را حتما تجربه کنید. تنها نقطه ضعف این مجموعه گردشگری، عدم وجود پارکینگ می باشد که گردشگران بایستی خودروی خود را بیرون از مجموعه پارک نمایند.

پیست اسکی کاکان

جشنواره پیست اسکی کاکان

بسیاری از شهرها و روستاهای ایران، انواع جشنواره ها و مراسم های مختلفی برای جذب گردشگر می باشند که شهرستان یاسوج نیز جزء این دسته از مناطق ایران بوده و جشنواره ای جذاب و هیجان انگیز را در فصل های زمستان در پیست اسکی یاسوج برگزار می کند. برگزاری جشنواره ملی برف پیست اسکی کاکان به عنوان مهمترین و محبوب ترین برنامه اداره کل ورزش و جوانان، هیئت اسکی و اداره کل میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویر احمد به شمار می رود.

انواع مسابقات ورزشی برفی نیز در این پیست برگزار می گردد که علاقه مندان زیادی در آن ها شرکت می کنند. از دیگر مسابقات و برنامه های این مجموعه می توان به مسابقات تندیس سازی، کوه پیمایی و اسکی اشاره نمود که علاقه مندان می توانند در آن ها شرکت نمایند. مربیان حرفه ای و حاذق نیز در این مجموعه مشغول به کار هستند که علاقه مندان به اسکی می توانند زیر نظر آن ها، اسکی را از سطح مبتدی تا حرفه ای آموزش ببینند. انواع ورزش های زمستانی در این مجموعه وجود دارند که یک فرصت را برای گردشگران فراهم آورده اند و وجود انواع امکانات تفریحی و رفاهی نیز در این مجموعه، بر لذت گردش و تفریح گردشگران افزوده اند.

بهترین زمان بازدید از پیست اسکی کاکان

پیست اسکی کاکان از آن دسته جاذبه های گردشگری یاسوج است که اگر قصد بازدید از آن را داریم، بایستی بهترین زمان را برای بازدید از آن در نظر بگیریم تا بتوانیم نهایت لذت را از تفریح و گردش خود در پیست اسکی یاسوج تجربه کنیم و خاطرات به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنیم. از بهترین زمان های بازدید از پیست اسکی کاکان از اوایل فصل زمستان یعنی دی ماه تا اوخر زمستان می باشد؛ چرا که در این بازه زمانی بیشترین بارش برف در این منطقه رخ می دهد و از آنجایی که اسکی بازی نیازمند فضای مناسب و پوشیده از برف می باشد، بهتر است اوایل فصل زمستان را برای مراجعه خود به این مجموعه انتخاب نمایید. اما به صورت کلی، مجموعه تفریحی پیست اسکی کاکان یاسوج از اواخر فصل پاییز تا اوایل اردیبهشت ماه، پذیرای گردشگران و اسکی بازان می باشد.

پیست اسکی کاکان

مطالب مشابه