پارک لاله سنندج

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

پارک لاله سنندج بی شک یکی از زیبا ترین و بکر ترین مکان های شهر سنندج به حساب می آید. شهر سنندج بطور کلی به دلیل دارا بودن مکان ها و جاذبه های دیدنی و گردشگری بسیار، همواره شاهد وجود تعداد کثیری از گردشگران و توریستان سرتاسر ایران و همچنین جهان بوده که یکی از قطب های گردشگری استان کردستان است.این شهرستان که مرکز استان کردستان به حساب می آید با توجه به دارا بودن جاذبه های متنوع و دیدنی گردشگری از جمله پارک لاله سنندج، به صنعت گردشگری استان لرستان بسیار کمک کرده و برای مردم این استان و شهرستان سنندج، وجود این شهرستان بسیار حائز اهمیت است.

از این رو ما در ادامه این مطلب قصد داریم تا به معرفی کامل پارک لاله سنندج و همچنین آدرس و مسیر دسترسی به آن به همراه نکات جالب توجه در رابطه با این پارک بپردازیم تا شما عزیزان در صورت عزیمت به شهرستان سنندج بتوانید به راحتی از این جاذبه گردشگری بی نظیر بهره برده و از آن استفاده کنید. حتی اگر ساکن شهرستان سنندج هستید بهتر با ما همراه باشید تا اطلاعات کامل تری نسبت به این پارک بی نظیر را برای شما خوبان بازگو کنیم تا به اهمیت این پارک و تأثیر آن در گردشگری شهرستان خود بیشتر آشنا شوید. در هر صورت با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

پارک لاله سنندج

پارک لاله سنندج کجاست؟

پارک لاله سنندج همانطور که از نام آن پیداست در استان کردستان و بطور مشخص تر در شهرستان سنندج قرار گرفته و از جمله جاهای دیدنی سنندج محسوب می شود. این پارک بطور دقیق تر در محدوده شمال شرق شهرستان سنندج واقع شده که با توجه به مکان قرار گیری در منطقه ای خوش آب و هوا، این پارک را میتوان به یکی از بکر ترین و بهترین پارک های شهرستان سنندج نامید که نه تنها از پوشش گیاهی مناسب بلکه از آب و هوایی بسیار دلنشین و خنک برخوردار است. منطقه شمال شرق سنندج یکی از مناطق پر رفت و آمد در شهرستان سنندج به حساب می آید که توجه بسیاری از توریستان و گردشگران مختلف را به خود جلب کرده و با توجه به وجود اماکن تفریحی و دیدنی متفاوت من جمله پارک لاله سنندج این منطقه را به عنوان یکی از بهترین نواحی شهرستان سنندج به عموم معرفی کند.

برای دست یابی و دیدن کردن از پارک لاله این شهرستان مطلوب است که ابتدا می بایست خود را به شهرستان سنندج برسانید که امری طبیعی است. اما برای دسترسی بهتر به این پارک زیبا و دیدنی از شمال و جنوب شهرستان سنندج دو راه وجود دارد که در ادامه به هردوی آنها به طور کامل میپردازیم و شمارا با این مسیر ها بیشتر آشنا کرده تا بتوانید به راحتی به پارک لاله سنندج دست پیدا کنید و از زیبایی و بکر بودن آن بهره مند شوید.

مسیر جنوبی برای رسیدن به پارک لاله سنندج: برای اینکه شما عزیزان بتوانید از سمت جنوبی شهر سنندج به پارک لاله این شهر دسترسی پیدا کنید راه های متنوعی وجود دارد که بهترین مسیر برای انجام این کار رسانیدن خود به بلوار پاسارگاد به سمت شمال است. با دسترسی به این بلوار و حرکت به سمت شمال، مسیری ۱۰ دقیقه ای پیش روی شماست که با طی کردن آن میتوانید به پارک لاله سنندج برسید. بعد از اینکه وارد بلوار پاسارگاد به سمت شمال شهر سنندج شدید باید به مسیر خود تا رسیدن به ورودی اتوبان کرمانشاه – سنندج ادامه دهید. بعد از اینکه وارد این اتوبان شدید میبایست مسیری حدودا ۲.۵ کیلومتری را بپیمایید.

با طی کردن این مقدار مسیر به ورودی اتوبان بسیج مستضعفین میرسید. در این نقطه از مسیر باید در دور برگردان ابتدای این میدان دور زده و به طرف غربی این اتوبان وارد شوید. با ورود به سمت غربی اتوبان بسیج مستضعفین شما به آخرای راه خود میرسید که دقیقا در کنار پارک لاله سنندج قرار دارد که فضای داخلی این پارک قابل ممشاهده است. برای دسترسی به داخل این پارک می بایست به مسیر خود ادامه دهید تا به خیابان لاله برسید و وارد ان شوید. که وارد شدن به این خیابان به معنای رسیدن شما به پارک لاله سنندج است. جایی برای پارک کردن وسیله نقلیه خود پیدا کنید و وارد پارک شوید تا در نهایت بتوانید از جلوه های زیبا و امکانات مختلف این پارک به خوبی و از نزدیک بهره مند شوید.

مسیر شمالی رسیدن به پارک لاله سنندج: برای دسترسی به پارک لاله سنندج از شمال این شهرستان، شما باید خود را به جاده سنندج – دیواندره برسانید. البته این مسیر برای افرادی است که در شمالی ترین بخش شهرستان سنندج قرار دارند و الی اگر آنقدر در شمال این شهرستان نیستید میتوانید با رسانیدن خود به بلوار معلم که در ادامه همین جاده قرار دارد به سمت پارک لاله شهرستان سنندج بروید. در ادامه مسیر خود در بلوار معلم تا رسیدن به میدان سهره وردی پیش میروید. به این میدان که رسیدید با دور زدن در آن به سمت خیابان ارشاد تغییر مسیر میدهید.

این خیابان را نیز تا انتها طی میکنید تا به ورودی خیابان گلستان برسید. با قرار گیری در این خیابان به مسیر خود تا جایی ادامه میدهید که به دور برگردانی که به خیابان لاله منتهی میشود برسید. در این دوربرگردان مسیر خود را به سمت خیابان لاله که مقصد نهایی شماست تغییر داده و به پارک لاله سنندج برسید. به لطف مکان قرار گیری این پارک که به نوعی در قلب شهرستان سنندج است فاصله زمانی بین هردو مسیر حدودا یکسان است و بین ۱۰ تا ۱۲ دقیقه می باشد که شما با توجه به محل اقامت خود در شهرستان سنندج میتوانید یکی از این مسیر ها را برای دسترسی به پارک لاله انتخاب کنید.

پارک لاله سنندج کجاست؟

همه چیز در مورد پارک لاله سنندج

پارک لاله سنندج همانطور که گفته شد یکی از زیبا ترین و دیدنی ترین اماکن تفریحی و گردشگری موجود در شهرستان سنندج است که از پوشش گیاهی و طبیعی بی نظیر و آب و هوایی بکر و دوست داشتنی برخوردار است که با توجه به محل قرار گیری، جزء اماکن پر تردد به حساب می آید. این پارک بی نظیر به دلیل دارا بودن فضایی خانوادگی جایی بسیار مناسب برای گذران اوقات فراغت و داشتن لحظاتی شاد و به یاد ماندنی همراه با خانواده و عزیزان شماست که میتوانید به راحتی از آن بهره ببرید. پارک لاله سنندج همانطور که از نامش پیداست معدن گل های لاله مختلف است.

در داخل این پارک انواع مختلف گل های لاله با شکل و ظاهر های زیبا و زنگ های مختلف و نشاط آور وجود دارد که به دور آنها حصار کوتاهی جهت محافظت و نگهداری صحیح کشیده شده است. وجود دسته های مختلف گل های لاله باعث شده تا این پارک بیشتر از مابقی جاذبه های طبیعی و گیاهی و به خصوص پارک های مختلف شهر سنندج، مورد توجه گردشگران و توریستان مختلف قرار بگیرد به طوری که در برخی از اوقات سال جای سوزن انداختن در این پارک نباشد. در فصل بهار که گلهای لاله موجود در این پارک به زیباترین  و چشم نواز ترین حالت خود بدل میشوند وجود گردشگران بسیاری را در این پارک به همراه دارد. اما لازم به ذکر است که جاذبه ها و تفریحات بوستان لاله سنندج به همینجا ختم نمیشود بلکه جاذبه های تفریحی بسیاری نیز در این پارک بی نظیر قرار دارد که لذت دیدن کردن و استفاده از این مکان را برای شما عزیزان دوچندان میکند که در ادامه به طور کامل به آنها میپردازیم.

پارک لاله کردستان

امکانات پارک لاله سنندج

پارک لاله سنندج علاوه بر وجود بسیاری از جلوه های چشم نواز و پوشش گیاهی آرامش بخش و از همه مهمتر وجود گل های لاله دوست داشتنی و دیدنی در کنار امکان پیکنیک و استراحت به همراه عزیزان و خانواده، دارای امکانات و تفریحاتی همچون شهر بازی، دریاچه مصنوعی، مسیر پیاده روی، سرویس بهداشتی و هر آن چیز که لازم است تا گردشگران و علاقه مندان به این مکان تفریحی و دیدنی لذت کافی از بازدید و همچنین عزیمت به این پارک را ببرند وجود دارد.

دریاچه ای مصنوعی و حدودا بزرگ در درون این پارک قرار گرفته که در کنار پوشش طبیعی و گیاهی بی نظیر و آرامش بخش، لذت حضور در ابن پارک را برای شما دوچندان میکند. علاوه بر این ها وجود این دریاچه سبب شده تا شما بتوانید در کنار استفاده از جلوه های متنوع پارک لاله سنندج، از آرامش و همچنین زیبایی این دریاچه نیز بهره مند شوید و حسی شبیه به قرار گیری در مناطق طبیعی و جنگل های استان کردستان به شما دست بدهد. به علاوه ابن دریاچه شهربازی مفرح و بسیار مناسبی در انتهای این پارک و بطور مشخص در قسمت جنوب شرقی پارک لاله در کنار پارک ۱۲ فروردین که چسبیده به پارک لاله است وجود دارد که شما برای ایجاد خاطره ای بی نظیر برای کودکان و حتی نوجوانان خود میتوانید به این شهر بازی نیز سری بزنید. ساعت کار شهر بازی از صبح تا ساعت ۱۰ شب است که برای دسترسی بهتر و عدم ایجاد مشکل در برنامه بازدید خود از پارک لاله سنندج و بهره بری از شهر بازی بهتر است در زمان مناسب و تعیین شده به این شهربازی سر بزنید.

همچنین وجود سرویس بهداشتی، مغازه های مختلف مانند سوپر مارکت و حتی وجود رستوران های مختلف در نزدیکی این پارک سبب شده تا پارک لاله سنندج به مکانی مناسب و آرامش بخش و همچنین بی نظیر برای وقت گذرانی و داشتن اوقاتی مفرح و شاد در کنار خانواده و عزیزان شما بدل شود بطوری که تمام نگرانی های ممکن از ذهن شما حذف شده و بهترین امکانات برای داشتن تجربه ای لذت بخش در فضای آرامش بخش و طبیعی این پارک برای شما فراهم گردیده است.

امکانات تفریحی پارک لاله سنندج

جاهای دیدنی اطراف پارک لاله سنندج

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، شهرستان سنندج جزء جاهای دیدنی کردستان محسوب می شود که جاذبه ها و مکان های گردگشری بسیاری را در خود جای داده است و یکی از آنها پارک لاله سنندج به حساب می آید. اما لازم به ذکر است که در نزدیکی همین پارک جاذبه ها و دیدنی های دیگری از شهرستان سنندج مانند پارک جنگلی توس نوذر، پارک ملت و موزه سنندج موجود دارد که خالی از لطف نیست باا آنها نیز آشنا شوید. از این رو در ادامه بطور جداگانه به تمامی این جاذبه ها که در نزدیکی پارک لاله نیز قرار دارند میپردازیم تا بتوایند با بازدید از آن ها، سفری مفرح و شاد را برای خود و همراهان خودتان برجای بگذارید.

پارک جنگلی توس نوذر: یکی از جاذبه های گردشگری که در فاصله چند دقیقه ای از پارک لاله سنندج و به نوعی چسبیده به آن قرار دارد پارک جنگلی توس نوذر است. این پارک جنگلی با پوشش گیاهی بکر و طبیعی خود همواره مکانی مناسب برای علاقه مندان و بازدید کنندگان از مناطق طبیعی شهرستان سنندج و همچنین افرادی که قصد اقامتی چند ساعته، طبخ غذا یا حتی پیکنینک کردن را دارند مناسب است. این پارک جنگلی به دلیل داشتن پوشش گیاهی مناسب و همچنین منظره ای چشم نواز به شهر سنندج همواره جزء مکان های دوست داشتنی و پر بازدید شهرستان سنندج به حساب می آید که بد نیست شما هم به آن سر بزنید.

پارک جنگلی توس نوذر

پارک ملت: یکی دیگر از مکان های تفریحیو همچنین گردشکری شهر سنندج پارک ملت این شهر است. این پارک با دارا بودن مکان های دیدنی و همچنین شرایط و امکانات مناسب همچون سرویس بهداشتی، زمین بازی کودکان، سوپر مارکت و حتی غذا خوری های متنوع در نزدیکی خود همورا آماده پذیرایی از گردشگران و توریستان مختلفی که به شهر سنندج سفر میکند میباشد. علاوه بر این پارک ملت سنندج یکی از قدیمی ترین مکان هایی است که در شهر سنندج ساخته شده که همین قدیمی بودن و تاریخچه غنی آن قباعث شده توجه بسیاری را به خود جلب کند و برای اهالی و مردمان سنندج بسیار حائز اهمیت واقع شود.

این جاذبه گردشگری فاصله ای قریب به ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با پارک لاله سنندج را دارد که میتوانید به راحتی از آنجا نیز دیدن کنید. همچنین جاذبه دیگری به نام دهستان سارال در شهر مریوان استان کردستان وجود دارد که از دشت هایی وسیع و سرسبز برخوردار بوده و به عنوان بهشتی برای عاشقان طبیعت شناخته می شود.

پارک ملت سنندج

موزه سنندج: بی شک یکی از زیبا ترین و جالب توجه ترین بنا های گردشگری شهرستان سنندج موزه این شهر است. موزه سنندج که یادگاری زمان قاجار در این شهر است ابتدا به دستور ناصر الدین شاه به عنوان خانه ای برای استراحت شخصی وی ساخته شد که حاوی اندرونی و اتاق های جداگونه و بسیار مجلل در زمان خود بود.

مهم ترین و در عین حال زیبا ترین بخش این موضه بی شک پنجره های آن است. پنجره هایی که با تیکه های کوچک شیشه همراه با رنگ های مختلف و طیف های رنگی چشم نواز ساخته شده که در هنگامی که درون ساختمان آن قرار میگیرید و نور آفتاب به این پنجره ها میتابد باعث به وجود آمدن صحنه ای زیبا و چشم نواز در درون این موزه می شود. همانطور که گفته شد این موزه در زمان قاجار ساخته شد و تا سالها مکانی برای استراحت ناصر الدین شاه بود و در طی تغییر هایی که در حکومت ایران رخ داد کارایی خود را از دست داده بود و این بنای بسیار زیبا و چشم نواز تبدیل به یک خانه متروکه شده بود.

اما در نهایت سازمان میراث فرهنگی به کمک شهرداری سنندج، با مرمت های مختلف و بازسازی آن بطوری که از بافت تاریخی خود خارج نشود این مکان را ابتدا به ثبت میراث فرهنگی رسانیده و سپس تبدیل به موزه ای برای نشان دادن آثار باقی مانده از تاریخ سنندج کردند تا باعث حفظ این بنای تاریخی بسیار زیبا از تخریب و تغییر کاربری غیر اصولی شوند. فاصله این موزه تا پارک لاله سنندج چیزی نزدیک به ۲۰ دقسقه است که این امکان را فراهم کرده که به راحتی بتوانید از آن دیدن کنید.

موزه سنندج

نکات مهم و بهترین زمان بازدید از پارک لاله سنندج

در بازدید از پارک لاله سنندج بی شک نکات قابل توجهی وجود دارد که شما برای همکاری با مسئولین پارک و همچنین نگه داشتن جلوه بکر این مکان گردشگری استان کردستان و شهر سنندج باید به آنها توجه کنید تا در طی عزیمت به این مکان با آرامش خاطر و خیالی آسوده بتوانید از جلوه های مختلف و چشم نواز این پارک استفاده کنید.

یکی از مهمترین این نکات عدم وارد کردن آسیب به بافت پارک است. از جمله فعل و انفعالات اشتباه که برخید از گردشگران و عزیزان در طی سفر به این پارک انجام میدهند کندن گل های لاله موجود در پارک است. این کار باعث میشود تا جلوه بی نظیر پارک لاله سنندج آسیب دیده و مسئولان و همچنین شهرداری سنندج هزینه ای گزاف برای مرمت این اشتباه متحمل شوند. جدا از اینکه نگهبانان پارک در صورت مشاهده این رفتار به شما تذکر جدی داده و یا حتی از ورود به این پارک شمارا منع میکند بهتر است بدانید که پارک لاله سنندج سرمایه ای ارزنده در شهر سنندج به حساب می آید که در امر گردشگری این منطقه بسیار حائز اهمیت است و ما به عنوان گردشگر یا بازدید کننده از این منطقه باید کوشا باشیم تا به این سرمایه ارزنده آسیبی این چنین وارد نکنیم.

نکته بعدی برای آن دسته از عزیزان است که قصد پیکنیک یا اقامتی چند ساعته را در پارک لاله دارند. باید عرض کنیم که نریختن زباله در دامان طبیعی پارک نیز یکی از مهمترین نکات برای انجام پیکنیک است که شما نیز باید اینت قانون را رعایت کنید تا جلوه ناپسند و زشتی را به پارک بی نظیر  و چشم نواز لاله سنندج اهدا نکنید.

علاوه بر این ها لازم به ذکر است که پارک لاله سنندج در تمامی ساعات شبانه روز و همچنین تمامی اوقات هفته حتی روز های تعطیل آماده پذیرایی از شما بازدید کنندگان و گردشگران عزیز میباشد ولی اگر قصد دارید در بهترین زمان ممکن برای دیدن تمامی جلوه های این پارک و همچنین دیدن کردن از پوشش گیاهی این ناحیه در بهترین حالت خود بهره ببرید، نیمه اول سال و بطور مشخص تر فصل بهار برای این کار مناسب است تا شما عزیزان از زیبایی چشم نواز و دلنشین پارک لاله سنندج به خوبی بهره برده و از آن استفاده کنید و همچنین از دلربایی مهم ترین گیاه موجود در این پارک یعنی گل لاله در بهترین حالت خود بهره مند شوید و صحنه های بی نظیری را به چشمان خود هدیه دهید.

این نکته نیز لازم به ذکر است که بازدید از پارک لاله سنندج بهای بلیطی ندارد و بطور کاملا رایگان است و همین موضوع باعث شده تا علاقه مندان به بازدید و بهره بری از این قبیل اماکن گردشگری شهر سنندج که فضایی بی نقص و همچنین آرامش بخش را در خود جای داده، این پارک را در صدر برنامه تفریحی و گردشگری خود قرار دهند.

پارک لاله سنندج استان کردستان

راهنما سایت

آدرس

استان کردستان، شهر سنندج، خیابان لاله

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه