پارک جنگلی پیشکوه

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

استان خراسان رضوی یکی از بهترین استان های کشور بوده که توانسته عده زیادی را به سمت خود جذب نماید. این استان به دلیل قطب مذهبی بودن نیز گردشگران و زائران متعددی را در طول سال به سمت خود می کشاند. یکی از شهرستان های آن به نام تربت حیدریه دارای جاذبه های مختلفی در خود بوده که شما می توانید با مراجعه به هر کدام از آن ها تجربه خوبی داشته باشید. در این مقاله به سراغ یکی از این دیدنی ها به نام پارک جنگلی پیشکوه رفتیم تا بتوانید اطلاعات کافی درباره آن به دست آورید بنابراین بهتر است تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

پارک جنگلی پیشکوه کجاست و مسیر دسترسی

برای رسیدن به پارک جنگلی پیشکوه می توانید ابتدا خود را به بلوار قرنی برسانید و سپس به سمت جنوب حرکت کنید. کمی بعد با رسیدن به خیابان پروین به سمت راست پیچیده و وارد آن شوید. این خیابان را ادامه دهید تا به کافه قرار برسید و از آن جا به سمت چپ بپیچید. مستقیم ادامه داده و کمی بعد با رسیدن به زمین های خراسانی به طرف چپ بپیچید. مسیر پیش رویتان را تا رسیدن به مقصد ترک نکنید تا به این پارک تربت حیدریه که کمی بعد از بستنی قندیل قرار دارد وارد شوید.

مسافت مسیر گفته شده در حدود 1.6 کیلومتر بوده و تقریبا 4 دقیقه نیز در راه هستید تا به جاذبه مورد نظرتان برسید. شما هم چنین می توانید از مسیر دسترسی زیر استفاده کنید تا با نقشه و به آسانی راهتان را بیابید. بدین منظور کافیست ابتدا لوکیشن و اینترنت همراهتان را روشن کرده و سپس بر روی مسیر دسترسی زیر کلیک کنید.

آدرس پارک جنگلی پیشکوه: خراسان رضوی، تربت حیدریه، پیشکوه

ساعت کاری پارک جنگلی پیشکوه

یکی از مواردی که در مراجعه به جاهای دیدنی باید در نظر بگیرید، زمان مراجعه و ساعت کاری مقصد می باشد. معمولا جاهای تاریخی ساعت کاری مشخصی دارند که قبل از مراجعه بهتر است از آن اطلاع یابید. اما جاذبه های دیدنی مثل آبشار رود تعجن یا همین پارک پیشکوه را می توانید در هر بازه زمانی که تمایل داشتید تماشا نمایید چرا که به صورت شبانه روزی باز هستند و برای ورود به آن ها نیز نیاز به پرداخت هزینه نخواهید داشت.

پارک جنگلی پیشکوه

درباره پارک جنگلی پیشکوه

تربت حیدریه دارای جاذبه های مختلفی در خود می باشد که شما می توانید برای مراجعه به آن ها در سفر به این منطقه اقدام نمایید. یکی از جاذبه های گردشگری تربت حیدریه به نام پارک جنگلی پیشکوه معرفی می شود. این پارک جنگلی به عنوان یکی از بهترین و بزرگ ترین پارک های استان معروف شده است. وسعت این پارک به 800 کیلومتر می رسد و تحت عنوان یکی پارک کوهستانی قلمداد می شود. این پارک در کنار کوه و در دامنه آن قرار گرفته و به همین دلیل دارای آب و هوای معتدل و مناسبی می باشد. شما در پارک پیشکوه می توانید از امکانات رفاهی و تفریحی قرار داده شده استفاده کنید و هم چنین در صورت تمایل برای کمپینگ نیز از آن استفاده نمایید.

کوهی که این پارک در دامنه آن واقع شده به نام سه قله می باشد و به همین دلیل است که در زمره پارک های کوهستانی تلقی می شود. از آن جا که این پارک جنگلی در کنار جاده قرار گرفته معمولا مسافران مختلفی در سفر خود از استان های کرمان، یزد و سیستان با رسیدن به این منطقه از آب و هوای حاکم بر آن لذت می برند. مسافران معمولا برای استفاده از فضای این پارک به آن وارد شده و اوقات خود را از چند ساعت تا چند روز در آن می گذرانند. اگر شما نیز تمایل دارید به تربت حیدریه سفر کنید بهتر است مراجعه به این پارک را از دست ندهید.

موقعیت جغرافیایی پارک جنگلی پیشکوه

همان طور که به آن اشاره کردیم این پارک در ارتفاعی بالا و در کنار کوه قرار گرفته و همین موضوع نیز باعث شده تا بتوانید به کل شهر تربت حیدریه مسلط باشید و همه آن را ببینید. این منطقه به خصوص در شب می تواند منظره ای زیبا به شما هدیه دهد. در سال 1379 شروع به جنگل کاری در این پارک کردند و توانستند 300 هکتار از ان را درخت بکارند. وسعتی در حدود 50 هکتار نیز برای به وجود آمدن امکانات رفاهی در نظر گرفته شد.

شما در این پارک هم اکنون می تواید درختانی سر به فلک کشیده را تماشا نمایید و گل های زیبای درون پارک را که زیبایی محیط را چند برابر کرده اند ببینید. علاوه بر موارد گفته شده شما هم چنین می توانید نمایی از پرندگان درختی را که طرح آن ها به وجود آمده ببینید که در کنار آبشار مصنوعی، فواره های مختلف درون استخرها، رستوران، شهربازی، پارک سنگی و… خود نمایی می کنند.

زائرین می توانند از کمپی که در مسیر جاده ساخته شده نیز در کنار امکانات گفته شده استفاده نمایند تا تجربه ای خوب داشته باشند. تمامی موارد گفته شده سبب گشته تا این پارک به عنوان یک منطقه گردشگری در استان شناخته شود. جالب است بدانید که پارک جنگلی پیشکوه هم چنین به عنوان یکی از بهترین مناطق مشهد نیز شناخته می شود.

پارک جنگلی پیشکوه

بهترین زمان مراجعه به پارک پیشکوه

اگر تمایل دارید به این پارک جنگلی مراجعه کنید بهتر است زمانی را برای این بازدید در نظر بگیرید که شرایط آب و هوایی و دیگر موارد باعث نشود تا تجربه ای ناخشنود داشته باشید. معمولا اکثر مسافران یا زائران نیمه اول سال را برای مراجعه به این شهرستان انتخاب می کنند تا بتوانند به خوبی از جاذبه های این منطقه دیدن نمایند. بهتر است این مورد را در نظر داشته باشید که تربت حیدریه در این مواقع از سال شلوغ بوده و ممکن است ازدحام جمعیت شما را اذیت کند.

بنابراین اگر دمای هوا و جمعیت کمتر برایتان اهمیت دارد بهتر است پاییز را برای سفر برگزینید. این فصل هم دمای هوا در شرایط خوبی می باشد و هم جمعیت مسافران بسیار کم شده است. شما هم چنین در اوایل پاییز می توانید مناظر زیبایی را شاهد باشید. یکی از بهترین اوقات سال برای مراجعه به پارک جنگلی پیشکوه نیز اوایل پاییز و تابستان است.

راهنما سایت

آدرس

خراسان رضوی، تربت حیدریه، پیشکوه

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه