پارک جنگلی ناژوان اصفهان

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

شهر اصفهان را اغلب با آثار باستانی و اماکن تاریخی آن می شناسند. اما بهتر است با اماکن تفریحی و گردشگری دیگری که در شهر اصفهان وجود دارد و مورد بازدید بسیاری از گردشگران قرار می گیرد، آشنا شویم و اگر قصد سفر به این شهر را دشتیم به آن ها هم سری بزنیم. پارک جنگلی ناژوان یکی از آن اماکن دیدنی و گردشگری است که می خواهیم در این مقاله بیشتر با آن آشنا شویم، با ما همراه باشید.

معرفی پارک جنگلی ناژوان اصفهان

پارک جنگلی ناژوان یکی از اماکن گردشگری اصفهان بوده که در غرب این شهر واقع شده است و در این قسمت از استان اصفهان توانسته طبیعت سرسبز و هوای تازه را به وجود بیاورد. پارک جنگلی ناژوان در زمینی با مساحت 1200 هکتار و در حاشیه زاینده رود واقع شده است. قرار گرفتن این پارک جنگلی در بستر رودخانه باعث شده آب و هوای آن منطقه رو به تازگی رود.

به همین دلیل این پارک را با عنوان ریه شهر اصفهان می شناسند. وجود امکانات تفریحی، رفاهی و گردشگری در این پارک باعث شده گردشگران زیادی برای بازدید از این پارک راهی آن شوند. در این پارک جنگلی وزش های نسیم و وجود درختان صنوبر باعث شده اختلاف دمای چشمگیری با خود شهر اصفهان داشته باشد و بسیاری از شهروندان اصفهان و حتی گردشگران و مسافران برای استفاده از اوقات فراغت خود، به این منطقه می روند و از امکانات تفریحی و رفاهی در این مجموعه لذت می برند.

دلیل نام گذاری این پارک جنگلی به ناژوان این است که ناژ نوعی درخت از خانواده صنوبر بوده و پسوند وان نیز به معنای جا و مکان می باشد. یعنی جایگاه درختان ناژو صنوبر.

پارک جنگلی ناژوان اصفهان

امکانات تفریحی پارک جنگلی ناژوان

در این پارک چنگلی که از بهترین پارک های اصفهان به شمار می رود، درختان صنوبر به وفور دیده می شوند، کلمه ناژوان نیز به معنای جایگاه درختان صنوبر بوده و به همین علت این پارک را پارک جنگلی ناژوان می نامند. از جمله تفریحاتی که در پارک جگلی ناژوان وجود دارد می توان به: آکواریوم اصفهان، تله سیژ، دوچرخه سواری، باغ پرندگان، استخر، قایق رانی و… اشاره کرد. اگر هم قصد استفاده از این امکانات تفریحی را ندارید می توانید از پیاده روی و استشمام هوای تازه در میان درختان صنوبر لذت ببرید. همچنین در حاشیه رودخانه به دوچرخه سواری بپردازید. علاوه بر تمام این ها می توان به پیک نیک و دورهمی های خانوادگی و دوستانه اشاره کرد.

پارک جنگلی ناژوان اصفهان

باغ موزه پروانه پارک جنگلی ناژوان

باغ موزه پروانه ها در پارک جنگلی ناژوان در مساحتی حدود 2000 متر مربع قرار گرفته است. در این باغ موزه بالغ بر 100 گونه گل و گیاه طبیعی از جمله: درختچه سیکاس، درختچه فردوس، انواع گونه های بنجامین، درختچه لیندا، انواع فیکوس، آگاو و انواع بگونیا دیده می شوند. علاوه بر این گیاهان نام برده شده، در سه ناحیه از باغ موزه پروانه ها، 48 عدد قاب که شامل 2200 عدد پروانه های رنگارنگ و زیبا می باشند قرار داده شده است.

ساعت بازدید و هزینه بلیط باغ موزه پروانه ها

برای بازدید از این باغ موزه می توانید در تمام روزهای هفته از ساعت 8:30 صبح الی 19:30 عصر اقدام کنید.

هزینه بلیط باغ موزه پروانه ها: 4000 تومان

شماره تماس: ۳۷۷۸۰۰۵۰

پارک جنگلی ناژوان اصفهان

باغ پرندگان پارک جنگلی ناژوان

در سال 1375 توسط شهرداری استان اصفهان در پارک جنگلی ناژوان باغ پرندگان اصفهان احداث شد که در مساحتی به وسعت 55 هزار هکتار واقع شده است. فضای داخلی باغ پرندگان دارای وسعت 17 هزار متر مربع بوده که علاوه بر زیبایی توانسته تمام نیازهای زیست محیطی پرندگان را فراهم آورد. سقف این باغ با پوشش توری که دارای مساحت 40 هزار متر مربع روی 16 ستون فلزی به همزاه ارتفاع 25 الی 32 متر نصب شده است. در باغ پرندگان اصفهان بالغ بر 3500 پرنده از 200 گونه مختلف حفظ و نگهداری می شود.

ساعت بازدید و هزینه بلیط باغ پرندگان

ساعت بازدید: برای بازدید از باغ پرندگان می توانید همه روزه از ساعت 8:30 صبح الی 18:30 عصر اقدام کنید.

هزینه بلیط باغ پرندگان: 10000 تومان

شماره تماس: ۳۷۷۱۳۵۰۰ – ۳۷۷۲۶۸۶۹

پارک جنگلی ناژوان اصفهان

تله سیژ پارک جنگلی ناژوان

تله سیژ نیز وسیله ای است مانند تله کابین که به جای کابین از صندلی های کاملا ایمن استفاده شده است. تله سیژ پارک جنگلی ناژوان دارای طول 1925 متر و به صورت رفت و برگشت برابر 3850 متر می باشد. همچنین 60 عدد صندلی 3 نفره دارد که گردشگران و مسافران بر روی ارتفاع 24 متمری از شهر اصفهان رفته و از طبیعت زیبای این منطقه لذت می برند. درب ورودی پارک جنگلی ناژوان به عنوان ایستگاه اول تله سیژ بوده و ایستگاه دوم نیز کنار باغ پرندگان قرار دارد. همچنین امکانات رفاهی در دو ایستگاه برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

ساعت بازدید و هزینه بلیط تله سیژ پارک جنگلی ناژوان

ساعت بازدید: برای استفاده از تله سیژ پارک جنگلی ناژوان می توانید همه روزه از ساعت 10 صبح الی 19 عصر اقدام کنید.

هزینه بلیط تله سیژ پارک جنگلی ناژوان: 18000 تومان

شماره تماس: ۹۵۰۱۵۹۱۵

پارک جنگلی ناژوان اصفهان

آکواریوم اصفهان

آکواریوم اصفهان به عنوان نخستین و بزرگ ترین آکواریوم ایران می باشد که در زمینی به وسعت 3500 متر مربع واقع شده است. این آکواریوم از یک تونل آکواریوم در زیرزمین با طول 30 متر تشکیل شده است و 30 عدد آکواریوم مختلف با ابعاد 5 الی 10 متر وجود دارد. در این مجموعه گونه های مختلف آبزیان و ماهی های جهان جمع آوری شده است.

ساعت بازدید و هزینه بلیط آکواریوم اصفهان

ساعت بازدید: برای بازدید از آکواریوم اصفهان می توانید همه روزه از ساعت 8 صبح الی 22 شب اقدام کنید.

هزینه بلیط آکواریوم اصفهان: 21000 تومان

شماره تماس: ۳۷۷۸۰۰۱۳

باغ خزندگان پارک جنگلی ناژوان

در باغ خزندگان پارک جنگلی ناژوان 25 عدد ویواریوم بزرگ و 12 عدد ویواریوم کوچک قرار داده شده که در آن انواع مختلفی از خزندگان سمی، نیمه سمی و غیر سمی که شامل: گونه های مختلف مارها، تمساح ها و… می باشند نگهداری می شوند.

ساعت بازدید و هزینه بلیط باغ خزندگان اصفهان

ساعت بازدید: برای بازدید از باغ خزندگان پارک ناژوان می توانید همه روزه از ساعت 8:30 صبح الی 21 شب اقدام کنید.

هزینه بلیط باغ خزندگان اصفهان: 7000 تومان

شماره تماس: ۳۷۷۷۳۸۳۱

پارک ناژوان اصفهان

موزه صدف پارک جنگلی ناژوان

در موزه صدف پارک ناژوان اصفهان حدود 2 هزار صدف از انواع مختلف که شامل: نمونه هایی از خرچنگ های آب شور، گونه های مختلف خارپوستان و نرم تنان دریایی و خشکی قرار داده شده است. جمع آوری این نمونه های حدود 25 سال طول کشیده است.

ساعت بازدید و هزینه بلیط موزه صدف پارک جنگلی ناژوان

ساعت بازدید: برای بازدید از موزه صدف پارک جنگلی ناژوان می توانید همه روزه از 8:30 صبح الی 21 شب اقدام کنید.

هزینه بلیط موزه صدف ها: 4000 تومان

شماره تماس : ۳۷۷۸۰۰۵۰

پارک ناژوان اصفهان

شهربازی پارک جنگلی ناژوان اصفهان

در مجموعه شهربازی ناژوان بالغ بر 30 بازی مختلف که شامل: پارک بادی کودکان و بزرگسالان، کارتینگ، سینما 5 بعدی و… می باشند.

ساعت بازدید و هزینه بلیط شهربازی پارک جنگلی ناژوان اصفهان

ساعت بازدید: برای بازدید از شهربازی پارک جنگلی ناژوان می توانید همه روزه از ساعت 10 صبح الی 22 شب اقدام کنید.

هزینه بلیط شهربازی: 5000 تومان، کارتینگ: 18000 تومان

پارک ناژوان اصفهان

پارک جنگلی ناژوان کجاست و مسیر دسترسی به آن

برای دسترسی به پارک ناژوان اصفهان می بایست از وسیله نقلیه شخصی یا تاکسی استفاده کرد. متاسفانه تاکنون اتوبوس یا مترو برای این منطقه قرار نداده اند. برای رفتن به پارک ناژوان خود را غرب استان اصفهان برسانید. ابتدا وارد اتوبان شهید حبیب اللهی شوید و پس از آن به میدان سهروردی بروید. از آنجا وارد خیابان الفت شده و اکنون می توانید وارد پارک جنگلی ناژوان اصفهان شوید و یک روز به یاد ماندنی و پرخاطره را برای خود و همراهانتان رقم بزنید.

آدرس پارک جنگلی ناژوان

استان اصفهان، اتوبان شهید حبیب اللهی، میدان سهروردی، خیابان الفت

پارک ناژوان اصفهان

اقامت در اصفهان

استان اصفهان جزو شهرهای توریستی و گردشگری بوده و در تمام طول مسافران زیادی برای بازدید از آثار باستانی و مناطق تاریخی به این استان سفر می کنند. از این رو اقامت در اصفهان بازار داغی دارد. در این شهر اقامتگاه های متنوعی از جمله، ویلا، باغ یلا، ویلا استخردار، سوئیت، آپارتمان مبله و… وجود دارند. اگر برای اقامت خود در این شهر، به دنبال اقامتگاهی مناسب و ارزان قیمت هستید، اجاره سوئیت اصفهان می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد. زیرا که هم قیمت مناسبی دارند و هم امکانات خوب و مجهزی برخودار هستند. ناگفته نماند با اجاره سوئیت می توانید در بسیاری از هزینه های خود برای اقامت صرفه جویی کنید.

راهنما سایت

آدرس

استان اصفهان، اتوبان شهید حبیب اللهی، میدان سهروردی، خیابان الفت

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه