تله سیژ ناژوان اصفهان

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

اصفهان یکی از شهر های تاریخی ایران است که قدمت آن بالا بوده و همیشه به عنوان یکی از مناطق مهم ایران شناخته شده است. این کلان شهر به دلیل داشتن سازه های تاریخی فراوان درون خود و هم چنین معماری بی نظیر بناهایش، توریست های زیادی را در ادوار مختلف به خود جذب کرده. به همین دلیل مناطق گردشگری و تفریحی زیادی در آن به وجود آمده اند.

یکی از تفریحاتی که در سال های اخیر بین مردم به شهرت رسیده، تله سیژ ناژوان اصفهان می باشد که در سال 92 ساخته شد. در این مقاله به سراغ معرفی بیشتر این تله سیژ رفتیم تا اطلاعات بیشتری از آن به دست آورید پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

درباره تله سیژ

تله سیژ در حقیقت همان تله کابین است ولی مانند آن اتاقک ندارد و به جایش صندلی هایی چهار نفره داشته که ایمنی آن ها بالا می باشد و جای نگرانی وجود ندارد. افرادی که روی صندلی می نشینند به وسیله اهرم های بسیار محکم محافظت می شوند و از نظر ایمنی چیزی از اتاق های محصور تاله کابین کم ندارد حتی به گفته افراد زیادی تله سیژ به دلیل برخورد مستقیم هوای آزاد با آن ها به مراتب پر هیجان تر از تله کابین می باشد.

شما با تله سیژ ناژوان می توانید زیبایی اصفهان را از ارتفاع تماشا نمایید و لحظات خوبی را در کنار دوستان و خانوادتان بگذرانید. این تفریح پر هیجان چند سالیست که مورد توجه بسیاری از افراد قرار دارد و تاسیس آن در شهرهای مختلف باعث جذب بیشتر مسافر به آن جا خواهد شد. تله سیژ ناژوان در اسفهان نیز یک گردش هیجان انگیز برای کسانی می باشد که تمایل دارند سفرشان را بهتر از قبل تجربه نمایند و خاطرات خوبی برای خود بسازند.

تله سیژ ناژوان اصفهان

معرفی تله سیژ ناژوان اصفهان

تله سیژ ناژوان طولی به درازای 1925 متر دارد و ارتفاع آن از زمین 24 متر می باشد. تعاد دکل های تله سیژ ناژوان 13 عدد می باشد و در هر ساعت می تتواند 1000 نفر را انتقال دهد که عدد بالایی می باشد. نخستین ایستگاه تله سیژ نزدیک به میدان سهروردی بوده و ایستگاه پایانی آن در جوار باغ پرندگان می باشد که این مسیر 1925 متری را شما در حدود 35 دقیقه طی کرده و از مناظر درختان زیبای پارک جنگلی ناژوان استفاده خواهید نمود.

این پارک مجموعه ای از بخش های مختلف می باشد که بر فراز آن ها پرواز کردن توسط تله سیژ این منطقه باعث می شود حسی ناب را تجربه کنید و شاهد زیبایی های درون این پارک از بالا باشید. این پارک مساحتی معادل 1200 هکتار دارد که در کنار زاینده رود خود نمایی می کند. هرچند که زاینده رود در حال حاضر خالی از آب می باشد و فروغ زیبایی این منطقه بسیار کم شده است ولی هنوز هم این پارک و جذابیت بخش های مختلف آن خودنمایی می کند و وجود تفریحاتی مثل تله سیژ ناژوان نیز بر جذابیت این منطقه افزوده است. با استفاده از این تله سیژ می توانید منظره زیبای کوه صفه و دیگر سازه های زیبای اطراف که بعضی از آن ها به عنوان جاذبه های دیدنی اصفهان شناخته می شوند را تماشا کنید.

بهترین زمان سفر به اصفهان

اصفهان دارای زمستان هایی بسیار سرد و تابستان هایی بسیار گرم می باشد که در این فصول سفر کردن به این شهر برای دیدن جاذبه های آن شما را اذیت خواهد کرد. بهتر است در پاییز که این شهر بهترین گزینه برای دیدن زیبایی پاییز در این فصل می باشد را انتخاب نمایید. در این فصل می توانید عکس های زیبایی را بر روی تله سیژ ثبت کنید و قاب های جذابی را مقابل چشمانتان تماشا کنید.

تله سیژ ناژوان

تابستان علاوه بر گرمای زیاد به دلیل تعطیلات، خانواده های زیادی را به خود جذب می کند و به همین دلیل شاهد تعداد بالایی جمعیت خواهید بود که این مورد می تواند به خودی خود اذیت کننده باشد چرا که نقاط تفریحی شهر در چنین شرایطی بیش از قبل شلوغ خواهد بود و هیچ لذتی از خرید یا گردش نخواهید برد. بهار به عنوان بهترین فصل برای سفر به این شهر شناخته می شود و آب و هوا در بهترین حالت خود قرار دارد. ولی اگر به دنبال سفری اقتصادی هستید بهتر است زمستان را برای این منظور انتخاب کنید چرا که در این فصل قیمت ها در وضعیت مناسبی قرار دارند.

تله سیژ ناژوان کجاست و مسیر دسترسی

در هر نقطه از اصفهان که باشید می توانید با پیدا کردن یک راه کوتاه تا مقصد به راحتی خود را به تله سیژ ناژوان برسانید. بدین منظور یک لوکیشن از این نقطه برایتان گذاشته شده تا به وسیله آن راهتان را بیابید. یکی راهی که بعد از رسیدن به اصفهان می توانید از آن استفاده نمایید، مسیر بوستان سعدی می باشد. برای استفاده از این راه باید ابتدا به سمت جنوب در خیابان شمس آبادی رفته و به طرف شیخ بهایی برانید. کمی بعد به طرف پل فلزی بپیچید و به طرف بوستان سعدی بروید.

راه را ادامه دهید تا به یک میدان برسید و از آن به اولین خروجی وارد شوید. بعد از 200 متر به سمت راست و به طرف ورودی ناژوان رفته و در میدان بعدی از طریق خروجی دوم به سمت خیابان الفت ادامه دهید. این راه را تا رسیدن به مقصد ترک نکنید و بهتر است بدانید که مسیر گفته شده بدون ترافیک تنها 10 دقیقه وقت شما را خواهد گرفت و مسافت آن 5.8 کیلومتر می باشد.

تله سیژ ناژوان

آدرس تله سیژ ناژوان: اصفهان، اتوبان حبیب اللهی، میدان سهروردی، خیابان الفت، پارک جنگلی ناژوان

اجاره سوئیت در اصفهان

اگر تصمیم دارید به اصفهان سفر کنید و از مناطق تاریخی و دیدنی آن دیدن نمایید، بهتر است کمتر از سه روز برای این سفر در نظر نگیرید چرا که این شهر تفریحات و جاذبه های زیادی همانند تله سیژ و پارک جنگلی ناژوان دارد که تماشای هر کدام می تواند خاطره ای جذاب برایتان بسازد. برای انتخاب اقامتگاه نیز می توانید هم از هتل ها استفاده کنید و هم به سایت لوکس ویلا مراجعه کرده و از بین گزینه های پیش رویتان برای اجاره سوئیت در اصفهان اقدام نمایید.

همانطور که گفته شد تابستان و تعطیلات نوروز جمعیت زیادی به این شهر روانه می شد که انتخاب و اجاره ویلا یا سوئیت را برایتان دشوار خواهد کرد پس در این اوقات از سال بهتر است یک الی دو هفته قبل از ورود به شهر برای رزرو محل اقامت مورد نظرتان تماس بگیرید تا خیالتان از این بابت راحت باشد که در زمان ورود با مشکلی مواجه نخواهید شد.

سوالات متداول

تله سیژ ناژوان کجاست؟

این تله سیژ در پارک جنگلی ناژوان واقع در خیابان الفت و بعد از میدان سهروردی می باشد.

در اصفهان کجا باید اقامت کنیم؟

شما می توانید با مراجعه به سایت لوکس ویلا با توجه به لینکی که در مطلب قرار داده شده یک اقامتگاه مناسب برای خود انتخاب نمایید.

تله سیژ ناژوان چند متر است؟

این تله سیژ 1925 متر می باشد و 60 صندلی 3 نفره دارد.

قیمت بلیط تله سیژ ناژوان چند است؟

قیمت بلیط 30000 تومان است ولی با توجه به نوسان قیمت ها این رقم تغییر می کند.

راهنما سایت

آدرس

اصفهان، اتوبان حبیب اللهی، میدان سهروردی، خیابان الفت، پارک جنگلی ناژوان

شماره تماس

هزینه بازدید

۷۰/۰۰۰ تومان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

10 الی 19:30

یک‌شنبه

10 الی 19:30

دو‌شنبه

10 الی 19:30

سه‌شنبه

10 الی 19:30

چهار‌شنبه

10 الی 19:30

پنج‌شنبه

10 الی 19:30

جمعه

10 الی 19:30
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه