آبشار آینه رود دماوند

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

یکی از شهرهای اطراف استان تهران که بسیاری از افراد را در تمام طول سال به خصوص فصل های گرم به سوی خود جذب می کند، شهر دماوند است. این شهر دارای جاذبه های گردشگری متعددی مانند چشمه های خروشان، طبیعت دلنواز و آبشار های زیبا نظیر آبشار آینه رود می باشد. در این مقاله می خواهیم با آبشار آینه رود دماوند که در تنگه روح افزا واقع شده است بیشتر آشنا شویم. شاید در میان شما افرادی باشند که بخواهند در فصول گرم سال برای فرار از گرمای شهر به سمت این منطقه خوش آب و هوا روانه شوند و از هوای خنک منطقه بهره مند شوند.

معرفی آبشار آینه رود دماوند

یکی از جاذبه های طبیعی اطراف تهران که در شهر دماوند واقع شده است، آبشار آینه رود دماوند می باشد که از زیبایی های طبیعی این منطقه به شمار می رود. این آبشار در منطقه ای خوش آب و هوا قرار داشته و در تابستان ها آب و هوایی مطلوب و خنک تر از شهر تهران دارد. آبشار آینه رود در تنگه ای به نام تنگه روح افزا بوده و فاصله کمی از تهران قرار داشته و در مدت زمان کوتاهی می توان به آن دسترسی پیدا کرد.

آبشار آینه رود دارای 30 متر ارتفاع بوده و در ارتفاعات البرز قرار دارد. یکی از دلایل شهرت این آبشار، آب زلالی است که از آن جاری می شود. رفتن به سمت این منطقه در فصل تابستان بسیار لذت بخش بوده و در صورت رعایت تمام جوانب می توانید خود را به زیر آبشار آینه رود برسانید و از خنکای آب نهایت لذت را ببرید.
منطقه ای که آبشار آینه رود در آن واقع شده است دارای ارتفاعی حدود 2 هزار و 100 متر از سطح دریا می باشد. دلیل نام گذاری این آبشار به آینه رود، داشتن آبی زلال است که از آن جاری شده است و سزاوار این نام می باشد.
یکی از بهترین ویژگی های این منطقه دسترسی آسان و راحت آن می باشد که علاوه بر خودروی شخصی می توان توسط وسایل نقلیه عمومی خود را به این آبشار رساند.

آبشار آینه رود دماوند

نکات لازم برای رفتن به آبشار آینه رود

اگر قصد رفتن و بازدید از آبشار آینه رود در تنگه روح افزا را دارید، می بایست یک سری نکات را پیش از رفتن رعایت کنید. حتما از کفش مناسب برای پیاده روی استفاده کنید، شاید برای عبور از برخی نقاط لازم باشد از داخل آب رد شوید.

شاید برخی افراد هنگام عبور از آب خواهند کفش خود را از پا در بیاورند، پس بهتر ات از دمپایی برای داخل آب استفاده کنید تا کفشتان خیس نشود. همچنین یک کوله پشتی همراه داشته باشید تا بتوانید تمام وسایل مورد نیاز خود را نظیر آب، مواد خوراکی، لباس بیشتر که اگر در آب خیس شدید همراه داشته باشید را داخل آن جای دهید.

آبشار آینه رود دماوند

بهترین زمان بازدید از آبشار آینه رود دماوند

برای بازدید از آبشار آینه رود که یکی از جاذبه های دیدنی دماوند می باشد، بهترین زمانی که می توانید انتخاب کنید، نیمه اول سال به خصوص فصل تابستان می باشد. از آنجایی که این آبشار در موقعیت مکانی کوهستانی واقع شده است، دارای تابستان های خنک و مطلوب و زمستان های بسیار سرد می باشد. پس اگر می خواهید برای گردش یک روزه راهی این منطقه شوید بهترین زمان برای شما می توانید تابستان باشد تا از گرما و آلودگی شهرها دور شوید.

آبشار آینه رود دماوند

آبشار آینه رود کجاست و مسیر دسترسی به آن

آبشار آینه رود در فاصله 2 کیلومتری از شمال شرق دماوند واقع شده است که با تهران حدود 60 کیلومتر فاصله دارد. اگر از تهران قصد سفر به این منطقه را دارید باید ابتدا وارد آزادراه تهران- پردیس شده و پس از آن که کمربندی بومهن را رد کردید به گیلاوند می رسید. از گیلاوند نیز عبور کرده و اکنون به شهر دماوند می رسید. در سمت چپ بلواری به نام بلوار شهید بهشتی قرار دارد که باید وارد آن شوید.

در مسیری که پیش می گیرید چهار میدان در آن قرار دارد که باید آن ها را رد کنید تا به بلوار شهرداری برسید. به انتهای این بلوار که بروید در سمت راستتان خیابانی به نام روح افزا قرار دارد که باید وارد آن شوید. در این جا از دامنه کوه باید خیابان سمت راست را انتخاب کنید و وارد آن شوید تا از شهر خارج شوید.

وارد مسیری خاکی می شوید که حدود 2 کیلومتر مسافت دارد. به اواسط این مسیر که برسید، رودخانه را که در سمت راست جاده جریان دارد مشاهده خواهید کرد. به انتهای این جاده که برسید باید ماشین خود را پارک کنید و در سمت چپ به سمت شمال بروید که پیاده روی یک کیلومتری در پیش خواهید داشت. در نهایت در مسیر تنگه روح افزا به آبشار زیبای آینه رود خواهید رسید.
اگر از شهرهای سمنان و یا گرمسار می خواهید به بازدید این آبشار بروید، باید از جاده سمنان- فیروزکوه و یا جاده ایوانکی- آبسرد_ دماوند به شهر دماوند بروید و از آنجا همان مسیری که در بالا ذکر شد را پیش بگیرید تا به آبشار آینه رود دماوند برسید.

همچنین اگر خودروی شخصی ندارید و می خواهید با وسیله نقلیه عمومی به این منطقه سفر کنید، می توانید از خط دو مترو استفاده کنید و در ایستگاه فرهنگسرا که ایستگاه پایانی می باشد پیاده شوید. در این ایستگاه تاکسی های شهر دماوند قرار دارند که با استفاده از این تاکسی ها خود را به شهر دماوند برسانید و از آنجا نیز با تاکسی دربست به سمت آبشار بروید. برای برگشت به تهران نیز می توانید از همان مسیر و تاکسی ها استفاده کنید.

آبشار آینه رود دماوند

رزرو اقامتگاه در دماوند

اگر قصد بازدید از جاذبه های گردشگری شهر دماوند را دارید و می خواهید برای بازدید از آن ها راهی این شهر شوید، بهتر است از ویلاهای موجود در این منطقه استفاده کنید تا بتوانید به بازدید بسیاری از مناطق و جاذبه های دیدنی و گردشگری بروید. برای انجام این کار می توانید با مراجعه به بخش اجاره ویلا دماوند در سایت لوکس ویلا، ویلا مورد نظر خود را از میان ویلاهای متنوع، از اقتصادی گرفته تا ویلاهای لاکچری که وجود دارند باتوجه به سلیقه و بودجه خود انتخاب کنید و پس از آن با کارشناسان بخش پشتیبانی تماس حاصل کرده و به رزرو آن اقدام نمایید. توجه داشته باشید هرچه امکانات موجود در ویلاهای دماوند بیشتر شود به نسبت، قیمت اجاره آن ها نیز افزایش می یابند. همچنین قیمت اجاره ویلا در دماوند در زمان های خاص مانند ایام تعطیل و یا آخر هفته ها با افزایش رو به رو خواهند بود.

راهنما سایت

آدرس

تهران، دماوند، روح افزا، تنگ گروبار

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه