پارک ژوراسیک تهران

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

پارک ژوراسیک یک پدیده ی غیر واقعی است که تاریخ قرن ها پیش کره زمین را به یک تصویر واقعی و قابل لمس کشیده که یکی از پارک هایی است که همانند شهر بازی هیجان و نشاط را به همراه خود دارد،  پارک ژوراسیک نمونه و اثر دیگری به این ظرافت و زیبایی در کشور ندارد.

تجربه و دیدن پارک ژوراسیک ما را یاد فیلم سینمایی جومانجی می اندازد و حال و هوای آن به واسطه مهیج بودن گونه های خارق العاده ای که به صورت کاملا طبیعی به تصویر کشیده شده است همانند مستند می ماند.

معرفی پارک ژوراسیک

اسم پارک ژوراسیک از اثر رمان پارک ژوراسیک که نوشته (مایکل کرایکتون) است و گفته شده ۳ سال بعد از انتشار آن، در سال ۱۹۹۳ فیلم سینمایی معروف پارک ژوراسیک که توسط (استیون اسپیلبرگ) گرد آوری و اکران شده است.

پارک ژوراسیک به پارک دایناسورها معروف شده که یک منطقه تفریحی و آموزشی است، در اواخر سال ۱۳۹۲ در شهر تهران این پروژه بنیان شده و امروزه یکی از جاذبه های تهران به عنوان محلی خاص هم برای آموزش و هم بازدید گردشگران و مسافران شده است.

تقریبا همه ما به طور حدودی چیز هایی راجب گذشته زمین و نیاکانمان چه در کتب درسی و چه مراکز دیگر شنیده ایم اما به این دلیل که کلا سرانه مطالعه در کشور ما بسیار پایین است، امکان ندارد در ذهن ما پیدایش این گونه حیوانات و چگونگی به انقراض رسیدن آنها کنجکاوی ایجاد نکند، به همین علت پارک ژوراسیک به یک مکان علمی و تفریحی تبدیل شده است.

پارک ژوراسیک محیط کاملا مناسبی برای گردش خانوادگی و جایی مهیج برای کودکان می باشد. به غیر از آن محیطی مناسب برای اردو های مدارس برای گردش و پویایی ذهن کودکان می باشد.

دیدن دایناسور ها با ابعاد و اندازه واقعی که بر حسب استخوان بندی فسیل آنها بر انداز و براورد شده همراه با صدا آن حیوانات و گفته شده در گونه هایی برای طبیعی تر جلوه دادن دم آنها و پلک چشمانشان حرکت می کند.

در زیر هر اثر هنری چیزی همانند کتیبه قرار دارد که اسم درست هر کدام از گونه ها و روش زندگی و غذا و خلق و خوی آن حیوان نوشته شده که این چه به کودکان و بزرگ سالان اطلاعات عمومی علمی می دهد و کاملا مفید است.

گفته شده که در پارک ژوراسیک مجسمه های حیوانات دیگر مثل خرس قطبی و گرگ و فیل قرار دارد.

پارک ژوراسیک

امکانات رفاهی و تفریحی پارک ژوراسیک تهران

در پارک ژوراسیک علاوه بر حیوانات و عجایب آنها مکان های تفریحی دیگری همانند کافه و رستوران، بوفه، کارگاه سفال و… نیز وجود دارند که در ادامه این مطلب به تمامی آن ها پرداخته ایم. همگی این امکانات دست به دست هم داده اند تا این پارک به یکی از معروف ترین جاهای دیدنی تهران مبدل گردد.

سینما 8 بعدی

همانند خیلی از پارک های دیگر، پارک ژوراسیک تهران نیز سینما ۴ بعدی یا ۶ بعدی و یا حتی8 بعدی دارد که برای کسانی که به هیجان بیشتر نیاز دارند، گزینه پیشنهادی بسیار مناسبی می باشد. تجربه رفتن به سینما های چند بعدی تجربه ای جدید و بسیار هیجان انگیز است و برای چند دقیقه ای بسیار آدرنالین خون شما را بالا می برد و لذتی وصف نشدنی را به شما هدیه می کند.

سینما 8 بعدی پارک ژوراسیک

آتلیه عکاسی استودیو ژوراسیک

پارک ژوراسیک یک آتلیه عکاسی به نام استودیو ژوراسیک نیز دارد که شما می توانید با دایناسورها عکس بگیرید و می گویند در کم ترین زمان ممکن عکس را به شما تحویل می دهند و مجهز به چاپ فوری عکس های یادگاری شما با دایناسور های دوست داشتنی پارک ژوراسیک تهران هستند.

فروشگاه هدیه و اسباب بازی

یکی دیگر از امکانات پارک ژوراسیک این است که این پارک، فروشگاهی دارد که داخل آن گیفت و اسباب بازی های مرتبط در حال فروش هستند. شما عزیزان می توانید ضمن بازدید از پارک ژوراسیک تهران در این فروشگاه با اجناس متنوع و فوق العاده گشتی بزنید و اگر کالایی مد نظرتان بود و نظرتان را جلب کرد آن را خریداری نمایید و همچنین از طریق خرید بلیط، به بازی های متنوعی که مهیا شده اند نیز بپردازید و از آنها لذت ببرید.

کارگاه سفال

یکی دیگر از جاذبه های سرگرم کننده و جالب برای کودکان،کارگاه سفال پارک ژوراسیک است که کودکان دلبندتان می توانند بدون داشتن محدودیت با گل و خاک به ساختن مجسمه های با مزه و زیبای دایناسوری بپردازند و تجربه های جدید و خوبی را در این پارک کسب نمایند. علاوه بر همه این ها، کارگاه سفال مجموعه ژوراسیک، محیطی برای سفالگری و خرید انواع مختلف عدوات سفالی می باشد.

کافه رستوران

داخل پارک ژوراسیک محلی برای استراحت و استفاده کردن از محیط قرار داده اند که هم یک کافه رستوران با منو کافه ای و رستورانی فوق العاده می باشد و هم بوفه کاملی برای خدمت رسانی به بازدید کنندگان گرامی می باشد.

جاذبه های گردشگری پارک ژوراسیک تهران

علاوه بر تمامی امکانات تفریحی و رفاهی ذکر شده، پارک ژوراسیک تهران، جاذبه های گردشگری متنوع دیگری نیز دارد که همگی آن ها باعث شده اند تا این پارک به یک پارک محبوب برای کودکان و بزرگسالان مبدل گردد و همگی مجذوب این پارک نوستالژی و جالب شوند.

مجسمه دایناسور ها و حیوانات

در این مجموعه، علاوه بر امکان بازدید از مجسمه های غول پیکر و عظیم الجسه دایناسور هایی از انواع مختلف گوشت خوار و گیاه خوار، می توانید مجسمه های بزرگ دیگری از حیواناتی مانند ماموت، گوریل، فیل، پاندا، خرس، زرافه و اسب آبی و… نیز ببینید و از تابلوی کناری که اطلاعات جامعی درباره نوع و گونه آن حیوان توضیح داده است دریافت نمایید و از دیدن آنها به وجد بیایید و اگر علاقمند بودید، با آنها عکس ها یادگاری بیندازید.

نکته جالبی که درباره مجسمه های پارک ژوراسیک تهران لازم به ذکر است این است که تمامی این مجسمه ها صدادار هستند و هرکدام ویس و صدای مخصوص به خود را دارند تا بتوانند شما را در واقعیت غرق کنند و کمی ملموس تر صحنه این حیوانات را به رخ بکشند.

مجسمه های پارک ژوراسیک تهران

اسپایدر پارک تهران

اسپایدر پارک تهران در پارک بی نظیر ژوراسیک واقع شده است و دقیقا پس از اتمام پروژه ژوراسیک در کنار آن تصمیم به ساخت اسپایدر پارک گرفته شد. این پارک درباره حشرات و خزندگان است و قصد دارد تا کودکان را با این موجودات بیشتر آشنا کند.

در این پارک انواعی از مجسمه های خزندگان و حشرات و بندپایان وجود دارد و بیش از 20 نوع از این مجسمه ها در این پارک قابل مشاهده هستند که از بین آنها می توان به مجسمه هایی مانند مجسمه عنکبوت، کرم ها، کفشدوزک، زنبور، تمساح، لاک پشت و… اشاره کرد.

یکی از امکانات جالب و مهیج و البته بسیار خاصی که در اسپایدر پارک تهران مهیا شده است، بخش جهان از دید حشرات است. همانطور که می دانید حشرات به علت داشتن چشم های مرکب دارای بینایی خاص و قدرت بینایی بالایی هستند. حال در این بخش از پارک سعی شده است تا ما انسان ها نیز با استفاده از دستگاه های VR، جهان را از دید حشرات خاصی مانند زنبور عسل، مگس و… ببینیم.

دیدن جهان از دید حشرات بسیار لذت بخش است و می تواند تجربه بسیار جدید و جالبی در این زمینه به شما هدیه دهد. علاوه بر آن در این پارک میکروسکوپ هایی نیز تعبیه شده اند تا کودکان و بزرگسالان بتوانند بخش های مختلف بدن حشرات و بند پایان را به راحتی زیر میکروسکوپ مشاهده نمایند و با بدن این موجودات بیشتر آشنا شوند.

اسپایدر پارک

جاذبه های دیدنی و گردشگری اطراف پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک تهران، در منطقه خوش آب و هوا و فوق العاده سعادت آباد واقع شده است و در اطراف آن چندین بوستان بسیار زیبا و مراکز خرید و تجاری متنوع و جاذبه های گردشگری مختلفی واقع شده اند که در ادامه به چند مورد از آن ها پرداخته می شود.

پارک پرواز تهران

پارک پرواز تهران یکی از مرتفع ترین پارک های غرب تهران است که در فاصله ۷۰۰ متری از پارک ژوراسیک واقع شده است. این پارک بسیار محبوب است و از آنجا که دارای ارتفاع زیادی است، در نتیجه منظره بسیار زیبا و چشم نوازی دارد و برای عکاسی به شدت پیشنهاد می شود. پارک پرواز دارای امکانات رفاهی و ورزشی کاملی است و در بخشی از این پارک که بام پارک پرواز نام دارد می توانید کل تهران را مشاهده کنید و‌ از منظره فوق العاده آن به وجد بیایید.

همچنین پارک پرواز دارای شهر بازی برای کودکان و مسیر پیاده روی ورزشی و امکانات رفاهی دیگری همچون کافه رستوران می باشد. در برخی از ماه های سرد سال داخل پارک همایش قرفه های خوراکی و ادویه جات و نون محلی در زمان مشخصی به فروش می رسانند.

اگر شما نیز جزو علاقمندان به پیک نیک و عکاسی هستید، پیشنهاد می شود دست کم برای یک بار هم که شده به پارک پرواز تهران سر بزنید و از منظره بی نظیر و آب‌ و هوای بکر آن لذت ببرید.

هتل اسپیناس پالاس تهران

در مجاورت پارک ژوراسیک هتل بزرگ اسپیناس وجود دارد که در آخرین طبقه از هتل اسپیناس پلاس رستورانی خیلی شیک و تمیز و با غذا های لذیذ که واقعا پیشنهاد می شود و دارای چند تراس سر تا سری که با چشم انداز زیبای ناحیه غرب تهران روبرو می شوید و می توانید از منظره و کافه رستوران خاطره جذابی را برای خود رقم بزنید.

هتل اسپیناس تهران

ساعت بازدید و قیمت بلیط ورودی پارک ژوراسیک

قیمت بلیط پارک ژوراسیک برای بازدید کنندگان در تعرفه سال ۱۴۰۰ مبلغ ۴۴ هزار تومان می باشد، ضمنا به مناسبت های مختلف در سایت های مختلف از طریق خرید اینترنیتی از تخفیف آن می توانید بهره مند شوید، شما با خرید بلیط پارک ژوراسیک می توانید از (اسپایدر پارک) یا همان پارک حشرات که در کنار پارک ژوراسیک است دیدن کنید.

گفته شده بخش میکروسکوپی حشرات را حتما دیدن فرمایید و اگر کودکی به همراه خود دارید می توانید با توضیح و تحلیل کردن برای او به صورت علمی به کودکتان آموزش دهید.

ساعات بازدید پارک ژوراسیک تهران شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ الی ۲۱ پنج شنبه، جمعه و روزهای تعطیل از ساعت ۱۰ الی ۲۲ می باشد که در تمامی این ساعات میزبان شما می باشند.

پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک کجاست و مسیر دسترسی به آن

اگر با وسیله شخصی به آنجا می روید نگران جای پارک نباشید پارکینگ اختصاصی دارد و اگر با وسیله نقلیه عمومی با مترو یا اتوبوی می روید از میدان صنعت هم تاکسی و هم اتوبوس وجود دارد. مسیر دسترسی به پارک ژوراسیک تهران بسیار سر راست و راحت است و از اکثر نقاط تهران می توانید به راحتی خود را به این پارک جالب و هیجان انگیز برسانید.

آدرس پارک ژوراسیک: سعادت آباد، انتهای بلوار پاک‌ نژاد، میدان بهرود، بلوار شقایق، پایین‌ تر از پارک پرواز، پارک ژوراسیک تهران

راهنما سایت

آدرس

سعادت آباد، انتهای بلوار پاک‌ نژاد، میدان بهرود، بلوار شقایق، پایین‌ تر از پارک پرواز، پارک ژوراسیک تهران

شماره تماس

هزینه بازدید

۴۴/۰۰۰ تومان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

10 الی 21

یک‌شنبه

10 الی 21

دو‌شنبه

10 الی 21

سه‌شنبه

10 الی 21

چهار‌شنبه

10 الی 21

پنج‌شنبه

10 الی 21

جمعه

10 الی 22
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه