پارک های بانوان تهران

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

پارک های بانوان تهران جزء پرطرفدارترین و جذابترین جاذبه های گردشگری پایتخت برای بانوان محسوب می شوند که در انواع مختلفی وجود دارند. از سال 1387 تأسیس پارک های بانوان در شهر تهران شروع شد و به دلیل مورد توجه قرار گرفتن آن ها از طرف بانوان، به مرور زمان بر تعداد آن ها افزوده شد. تهران به عنوان مهمترین کلانشهر ایران توانسته از مهمترین جاذبه های دیدنی و گردشگری را در خود جای دهد. پارک ها و بوستان ها جزء بهترین جاهایی هستند که گردشگران می توانند برای گردش، تفریح و استراحت به سراغ آن ها بروند و یک روز گردشگری، هیجان انگیز و در عین حال آرامش بخش را تجربه کنند. پارک هایی تحت عنوان پارک های بانوان در برخی از شهرهای کشور ساخته شده اند و بانوان می توانند یک روز بدون آقایان را سپری کنند و در آن ها به تفریح و گردش بپردازند. در پارک های بانوان تهران انواع امکانات تفریحی و رفاهی جای گرفته اند که توانسته اند بر جذابیت آن ها بیافزایند و محیطی آرام و دلنشین را برای گردش بانوان به وجود بیاورند. در ادامه این مطلب قصد داریم با انواع پارک های بانوان تهران که دارای محیطی کاملا زنانه می باشند، آشنا شویم.

بوستان بهشت مادران، نخستین پارک بانوان تهران

در تاریخ 22 اردیبهشت ماه سال 1387 نخستین پارک بانوان تهران با مساحتی حدود 2 هکتار در محدوده بزرگراه حقانی ساخته شد و از همان زمان ابتدا تا کنون به عنوان یکی از بهترین پارک های بانوان تهران شناخته می شود. پارک های بانوان توانسته اند به خوبی حقوق بانوان را در زمینه تفریحی تأمین کنند و فضایی امن و با آرامش را برای گردش و تفریح بانوان پدید بیاورند. پارک بانوان بهشت مادران در محدوده ای واقع شده که هیچ گونه دید و اشرافی از بیرون نداشته و بانوان می توانند با خیالی آسوده با پوشش مورد علاقه خود به گردش و تفریح در میان این بوستان بپردازند و یک روز بدون آقایان را در پایتخت تجربه کنند. بخش های زیادی از بوستان بهشت مادران در اختیار فضای سبز قرار گرفته و از همین رو محوطه ای بسیار زیبا و دلنشین برای این پارک پدید آمده است.

تعداد 3 آب نما در میان طبیعت پارک بهشت مادران قرار گرفته اند و فضایی با طراوت و زیبا برای این پارک به وجود آورده و از آنجایی که سرسبزی و طراوت در فصل های نیمه اول سال میهمان این پارک است، وجود این آب نماها در بوستان بهشت مادران سبب زیبایی دو چندان بوستان شده اند. تعدادی آلاچیق در میان این بوستان وجود دارند که از بهترین فضاها برای رفع خستگی و دورهمی به شمار می روند. بوستان بهشت مادران علاوه بر آن که مکانی تفریحی و گردشگری را برای بانوان پدید آورد، توانسته با وجود خانه فرهنگ حورا فضایی آموزشی را برای بانوان فراهم آورد. استخر روباز از پرطرفدارترین بخش های این بوستان بوده که بسیاری از بانوان برای شنا و آفتاب گرفتن به سراغ آن می روند.

توجه داشته باشید که روزهای جمعه و ایام تعطیل این پارک تنها در اختیار بانوان نبوده و همه افراد می توانند به همراه خانواده از ساعت 5 صبح تا 24 بامداد به سراغ آن بروند و به گردش بپردازند. از همین رو نه تنها این بوستان از بهترین پارک های بانوان بوده، بلکه از بهترین پارک های تهران نیز شناخته می شود.

ورزش در پارک بانوان بهشت مادران

علاوه بر وجود مسیرهای پیاده روی، دوچرخه سواری و وسایل ورزشی، مجموعه ای ورزشی به نام مجموعه ورزشی محبوبه دانش در این بوستان وجود دارد و کلاس های مختلف ورزشی در آن برگزار می شوند که بانوان می توانند به هر کدام از رشته های ورزشی که علاقه مند باشند، در این مجموعه ثبت نام کنند. از دیگر امکانات ورزشی پارک بهشت مادران می توان به زمین های والیبال، بسکتبال و تنیس اشاره نمود که با کنار هم قرار گرفتن این امکانات، توانسته اند بوستان بهشت مادران را به یکی از بهترین پارک های بانوان تهران تبدیل سازند.

شماره تماس بوستان بهشت مادران: 02122881115

ساعت کاری بوستان بهشت مادران: همه روزه از ساعت 5 صبح تا 19 عصر، جمعه ها و ایام تعطیل از ساعت 5 صبح تا 24 بامداد (آزاد برای عموم مردم)

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”برای مسیریابی کلیک کنید” shape=”round” color=”warning” align=”center” i_icon_fontawesome=”fas fa-map-marked-alt” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fmaps%3Fq%3D35.74593238017927%2C%2051.43948863998466%26z%3D17%26hl%3Dfa|target:_blank”][/vc_column][/vc_row][vc_column][/vc_column]

پارک های بانوان تهران

بوستان نرگس

بوستان نرگس از دیگر پارک های بانوان تهران است که زمان افتتاح آن به اواخر سال 1390 می رسد و دارای مساحتی حدود 200 هزار متر مربع می باشد. پارک های بانوان بهترین فرصت را فراهم آورده اند تا بانوان بتوانند در فضایی امن و آسودگی خیال با پوششی راحت به گردش و تفریح خود بپردازند. بانوان زیادی هستند که برای یک روز به همراه بانوان خانواده یا دوستان خود به سراغ پارک های بانوان می روند و یک روز گردشگری بدون آقایان را تجربه می کنند. دور تا دور بوستان نرگس دیوارهای بلند و سفید رنگی فرا گرفته که امنیت کامل را برای فضای داخلی این مجموعه فراهم آورده اند.

از جمله پرطرفدارترین بخش های بوستان نرگس که از بهترین پارک های بانوان تهران به شمار می رود، سالن های استخر آن می باشند که امکانات متنوعی نظیر استخر، سونا، جکوزی، استخر ویژه کودکان، بوفه، حمام آفتاب، رختکن و غیره در آن وجود دارند. کتابخانه از دیگر امکانات فرهنگی پارک بانوان نرگس می باشد که بانوان علاقه مند به کتابخوانی و مطالعه می توانند به آن مراجعه نمایند و در محیطی آرام به مطالعه کتاب مورد علاقه خود بپردازند. در میان طبیعت پارک بانوان نرگس دریاچه ای مصنوعی جای گرفته که مساحت آن به 7 هزار متر مربع می رسد و منظره ای زیبا و چشمنواز را برای پارک به وجود می آورد.

در گوشه ای از این پارک، بازارچه ای دیده می شود که انواع صنایع دستی، هنری، خوراکی های سنتی و غیره در غرفه های آن به فروش می رسند. اگر به دنبال جاذبه ای گردشگری در میان جاذبه های دیدنی تهران هستید تا بتوانید با مراجعه به آن از گردش و تفریح در آن لذت ببرید، می توانید پارک نرگس را انتخاب کنید که ویژه بانوان بوده و با توجه به امکانات متنوعی که در آن وجود دارند، روزی سرشار از هیجان را تجربه کنید.

مسیر دسترسی به بوستان بانوان نرگس

بوستان بانوان نرگس که جزء بهترین پارک های بانوان تهران شناخته می شود، در منطقه یافت آباد تهران جای گرفته و برای دسترسی به آن به آن می توانید هم از طریق وسایل نقلیه عمومی و هم از طریق خودروی شخصی اقدام نمایید. اگر بخواهید با استفاده از خودروی شخصی به سراغ این مجموعه تفریحی بروید، می بایست ابتدا وارد بزرگراه آزادگان یا بزرگراه آیت الله سعیدی شوید و به سمت شهرک ولیعصر حرکت کنید تا به منطقه یافت آباد برسید و به سمت این بوستان مسیر خود را ادامه دهید.

آدرس بوستان بانوان نرگس: تهران، یافت آباد، بلوار معلم، خیابان قائم، خیابان آبشار، بعد از پارک قائم

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”برای مسیریابی کلیک کنید” shape=”round” color=”warning” align=”center” i_icon_fontawesome=”fas fa-map-marked-alt” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fmaps%3Fq%3D35.643345580106015%2C%2051.32921399768499%26z%3D17%26hl%3Dfa|target:_blank”][/vc_column][/vc_row][vc_column][/vc_column]

پارک بانوان پردیس تهران

در منطقه افسریه تهران یکی دیگر از پارک های بانوان پایتخت جای گرفته که با نام پارک بانوان پردیس شناخته می شود و مساحتی حدود 27 هکتار را به خود اختصاص داده است. این بوستان در سال 1388 و همزمان با تولد حضرت زهرا (س) افتتاح گردید و حتی با نام پارک بانوان افسریه نیز شناخته می شود. این بوستان به دلیل بهره مندی از متوع ترین امکانات تفریحی و رفاهی، جزء بهترین پارک های بانوان تهران دسته بندی می شود. با توجه به آن که بوستان پردیس تهران ویژه بانوان بوده، امنیت کامل برای آن در نظر گرفته شده و دیوار و حصارهایی برای آن قرار داده شده اند که سبب شده هیچ گونه دید و اشرافی از خارج به داخل فضای پارک نداشته باشد. از همین رو بانوان می توانند با پوشش دلخواه خود و لباس های راحتی در میان محوطه پارک به گردش بپردازند و لحظات خاطره انگیزی را برای خود و همراهانشان رقم بزنند.

دریاچه ای مصنوعی در میان فضای پارک پردیس بانوان تهران قرار داشته و امکان قایق سواری را فراهم آورده که جزء امکانات رفاهی این بوستان به شمار می روند. جالب توجه ترین ویژگی پارک پردیس بانوان تهران، سبک معماری آن می باشد که از سبک معماری مدرن و سنتی ایرانی بهره گرفته شده و فضایی بسیار زیبا و چشمنواز نتیجه آن شده است. مسیر پیاده روی به صورت سنگفرش در این بوستان در نظر گرفته شده و بانوان می توانند در آن به ورزش پیاده روی بپردازند. همچنین مسیر دیگری به عنوان مسیر دوچرخه سواری به صورت آسفالت در نظر گرفته شده و کیوسک اجاره دوچرخه در پارک وجود دارد که بانوان می توانند با کرایه دوچرخه، به دوچرخه سواری در این بوستان بپردازند.

حدود 20 هکتار از فضای داخلی بوستان پریس بانوان تهران به فضای سبز و درختکاری شده اختصاص یافته و به همین جهت می توانید در فضایی دل انگیز و پاک به تفریح و استراحت بپردازید. در انتهای پارک بانوان پردیس، ساختمانی قرار دارد که به عنوان مجموعه ورزشی پردیس بانوان شناخته می شود و از بخش های مختلفی تشکیل شده است. استخر مجموعه به همراه چندین سالن ورزشی در این مجموعه قرار دارند که بانوان برای ورزش و شنا می توانند به آن مراجعه نمایند. از جمله پرطرفدارترین بخش های مجموعه ورزشی پردیس بانوان اتاق آفتاب می باشد که مورد توجه بسیاری از بانوان به خصوص در فصل تابستان قرار گرفته است. صندلی ماساژور از پرطرفدارترین امکانات رفاهی مجموعه ورزشی این پارک می باشد که در مدت زمان محدودی می توانید آن را کرایه کنید.

گیاهان متنوع و زیادی در این پارک وجود دارند که حدود 280 هکتار از مساحت کل پارک در اختیار فضای سبز قرار گرفته اند و حدود 54 گونه درخت، درختچه و گیاهان فصلی و بوته ای بسیار زیبا و چشمنواز در پارک پردیس بانوان تهران وجود دارند. از انواع گیاهانی که در این پارک وجود دارند می توان به درختان توت، بید مجنون، صنوبر، زبان گنجشک، بید فری و غیره اشاره نمود.

مسیر دسترسی به بوستان پردیس بانوان تهران

بسیاری از مواقع پیش می آید که قصد داریم با استفاده از وسایل نقلیه عمومی در تهران تردد داشته باشیم و خود را به مقاصد مختلفی از پایتخت برسانیم. خوشبختانه بوستان بانوان پردیس تهران که جزء بهترین پارک های بانوان تهران به شمار می رود، در منطقه افسریه پایتخت جای گرفته و جزء پارک های بانوان شرق تهران شناخته می شود، این امکان را فراهم آورده تا با استفاده از خودروی شخصی و وسایل نقلیه عمومی خود را به آن برسانیم. برای این منظور می توانید از مترو که بدون ترافیک می باشد، استفاده نمایید.

در این صورت سوار مترو میدان صنعت – بسیج شده و در ایستگاه میدان بسیج از مترو پیاده شوید. از ایستگاه مترو بسیج تا پارک بانوان پردیس حدود 5 کیلومتر مسافت وجود دارد که می توانید این مسافت را با استفاده از تاکسی و یا اتوبوس های تندرو طی نمایید و در ایستگاه رحیمی از اتوبوس پیاده شوید و به راحتی خود را به پارک برسانید.

شماره تماس پارک بانوان پردیس تهران: 02133461619

آدرس پارک بانوان پردیس تهران: تهران، شهرک مشیریه، خیابان شرکت واحد، خیابان بوعلی، مقابل پارک آزادگان

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”برای مسیریابی کلیک کنید” shape=”round” color=”warning” align=”center” i_icon_fontawesome=”fas fa-map-marked-alt” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fmaps%3Fq%3D35.634661080107975%2C%2051.47667121117565%26z%3D17%26hl%3Dfa|target:_blank”][/vc_column][/vc_row][vc_column][/vc_column]

پارک بانوان پردیس تهران

پارک بانوان ریحانه

همانطور که گرفته شد، با توجه به استقبال از پارک های بانوان، انواع پارک های مختلف با امکانات متنوع در محله های مختلفی از تهران برای بانوان افتتاح گردیدند که یکی دیگر از آن ها در محدوده غرب تهران واقع شده و با نام پارک بانوان ریحانه تهران شناخته می شود. بوستان ریحانه نیز همانند دیگر پارک های بانوان تهران انواع امکانات تفریحی و رفاهی مختلف را در خود جای داده که گردشگران می توانند از گردش در آن نهایت لذت را تجربه کنند و روز گردشگری را در کنار دیگر بانوان تجربه کنند. این پارک زیبا و گردشگری در سال 1395 در مساحتی به وسعت 18 هکتار احداث گردیده است. مسیر تندرستی در این پارک وجود دارد که بانوان می توانند برای پیاده روی از آن استفاده نمایند.

از آنجایی که انواع درختان سرسبز و انبوه زیادی در پارک بانوان ریحانه وجود دارند، فضایی بسیار مناسب را برای پیاده روی فراهم کرده اند و بانوان می توانند در فضایی با هوایی بسیار دل انگیز، پیاده روی را تجربه کنند. سکوهای نشیمن خانوادگی از دیگر امکانات بوستان ریحانه به شمار می روند که خانواده ها می توانند برای استراحت و لذت بردن از فضای پارک از آن ها استفاده کنند. سالن بدنسازی، سالن بیلیارد، ایستگاه تندرستی، سالن پینگ پنگ، فوتبال دستی، مسیر پیاده روی، مسیر دوچرخه سواری، خانه عکس، سکوهای نشیمن خانوادگی، آمفی تئاتر روباز، سکوی اسکیت، زمین بازی، نمازخانه، میز شطرنج و غیره از انواع امکانات رفاهی و تفریحی به شمار می آیند.

آلاچیق های متعدد و سرپوشیده مختلفی در فضای این پارک وجود دارند که از بهترین فضاها برای دورهمی های دوستانه و خانوادگی محسوب می شوند. این مجموعه تفریحی محیطی بسیار امن و مناسب را برای گردش و تفریح بانوان فراهم آورده و بانوان می توانند یک روز گردشگری و سرشار از هیجان را تجربه کنند.بسیاری از بانوانی که به سلامت و تندرستی خود اهمیت می دهند، برای ورزش های صبحگاهی به این پارک مراجعه می کنند و می توانند با استفاده از لباس های ورزشی و راحت به ورزش بپردازند.

چگونه به پارک بانوان ریحانه تهران برویم؟

اگر قصد داشته باشید از میان پارک های بانوان تهران، بوستان ریحانه را انتخاب کنید و به سراغ آن بروید، می توانید با خودروی شخصی به راحتی خود را به این پارک برسانید. برای این منظور می توانید با استفاده از بزرگراه شیخ فضل الله جنوب خود را به اتوبان تهران – کرج برسانید. در ادامه وارد خیابان دستواره شده و ادامه مسیر را با استفاده از تابلوهای راهنما طی نمایید و خود را به این مجموعه تفریحی برسانید و به گشت و گذار بپردازید.

ساعت کاری بوستان بانوان ریحانه: نیمه اول سال همه روزه از ساعت 8 صبح تا 20 شب، نیمه دوم همه روزه از ساعت 8 صبح تا 18 عصر

شماره تماس بوستان بانوان ریحانه: 02196022505

آدرس پارک بانوان ریحانه: تهران، اتوبان تهران – کرج، ورودی شماره یک پارک چیتگر، میدان سرو، خیابان سرو

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”برای مسیریابی کلیک کنید” shape=”round” color=”warning” align=”center” i_icon_fontawesome=”fas fa-map-marked-alt” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fmaps%3Fq%3D35.72831558008605%2C%2051.22840351303288%26z%3D17%26hl%3Dfa|target:_blank”][/vc_column][/vc_row][vc_column][/vc_column]

بوستان بانوان لویزان

در سال 1387 پروژه ساخت یکی دیگر از پارک های بانوان تهران کلید خورد و تا سال 1398 به مرحله بهره برداری رسید و بوستان بانوان لویزان یا پارک بانوان مرضیه حدیدچی نام گذاری شد. پارک بانوان لویزان با مساحتی حدود 35 هکتار در منطقه لویزان که یکی از خوش آب و هواترین مناطق تهران به حساب می آید، جای گرفته است. پارک های بانوان معمولا یکی از بهترین گزینه های گردشگری برای اردوهای دانش آموزی به شمار می روند و دانش آموزان یک روز گردشگری و تفریحی بسیار لذت بخش را تجربه خواهند کرد. پارک بانوان لویزان با توجه به بهره مندی از موقعیت جغرافیایی و شرایط ویژه سایت، فضایی بسیار مناسب و خوش آب و هوا را برای گردش و تفریح بانوان فراهم آورده اند و در نزدیکی پارک جنگلی لویزان قرار گرفته است.

جالب است بدانید این پارک را با حفظ درختان سرسبز و انبوه و توپوگرافی طبیعی محل طراحی و با استفاده از مصالح بومی و سازگار با محیط ساخته اند. از همین رو پارک بانوان لویزان را به عنوان بزرگترین و خوش آب و هواترین پارک های بانوان تهران می شناسند. این پارک زیبا و گردشگری نیز همانند دیگر پارک بانوان تهران از امکانات تفریحی و رفاهی متعددی بهره می برد که همین موضوع سبب گردیده توجه بسیاری از بانوان را به خود جلب نماید تا بانوان برای یک روز گردشگری و به دور از هر گونه مشغله های ذهنی به این پارک مراجعه نمایند. مسیری مناسب در میان درختان بلند قامت و سرسبز وجود دارد که با نام جاده سلامتی شناخته می شود و مسیری بسیار مناسب برای پیاده روی محسوب می شود.

از امکانات تفریحی و رفاهی بوستان بانوان لویزان می توان به مواردی نظیر مسیر دوچرخه سواری، پیست اسکیت، سالن های ورزشی چندمنظوره، زمین بدمینتون، فوتبال دستی، تنیس روی میز، زمین بازی برای کودکان، چایخانه، کافی شاپ، نمازخانه، سرویس بهداشتی و غیره اشاره کرد که همگی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و محیطی بسیار مناسب را برای یک روز گردشگری پدید بیاورند. اگر قصد داشته باشید که یک روز بدون آشپزی در طبیعت را سپری کنید، خوشبختانه به دلیل وجود کافی شاپ در این مجموعه می توانید وعده غذایی و یا میان وعده را با مراجعه به آن صرف نمایید.

شماره تماس پارک بانوان لویزان: 02177443366

ساعت کاری پارک بانوان لویزان: روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت 7 صبح تا 18 عصر، روزهای پنجشنبه از ساعت 20 شب و روزهای جمعه و ایام تعطیل ورود آقایان به این مجموعه آزاد می باشد.

آدرس پارک بانوان لویزان: تهران، اتوبان بابایی مسیر غرب به شرق، خیابان کوهستان، مقابل باغ پرندگان، شمال پارک جنگلی لویزان

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”برای مسیریابی کلیک کنید” shape=”round” color=”warning” align=”center” i_icon_fontawesome=”fas fa-map-marked-alt” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fmaps%3Fq%3D35.76986756993845%2C%2051.525423297688754%26z%3D17%26hl%3Dfa|target:_blank”][/vc_column][/vc_row][vc_column][/vc_column]

پارک های بانوان تهران

[html_block id=”69330″]