پارک جنگلی جهان نما

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

پارک جنگلی جهان نما پارکی بسیار بزرگ و زیبا در شهر کرج می باشد که از بهترین پارک ها برای گردش و تفریح به شمار می رود. شهر کرج که در استان البرز و در نزدیکی تهران قرار گرفته است، دارای جاذبه های دیدنی و گردشگری متنوع و متعددی است که گردشگران زیادی را حتی از تهران و مناطق اطراف به سمت خود جذب می کند. پارک ها جزء بهترین جاذبه های تفریحی، گردشگری و استراحتی در هر شهری محسوب می شوند که گردشگران برای ساعاتی گردش، تفریح و استراحت به سراغ آن ها می روند. پارک جنگلی جهان نما که از پارک های جنگلی کرج به شمار می رود، توانسته مقصد گردشگری بسیاری از اهالی کرج، تهران و دیگر شهرها و مناطق اطراف شناخته شود. در ادامه این مطلب همراه لوکس ویلا باشید تا با این پارک جنگلی و بزرگ بیشتر آشنا شویم.

پارک جنگلی جهان نما

پارک جنگلی جهان نما کجاست مسیر دسترسی به آن

پارک جنگلی جهان نما از جاذبه های دیدنی کرج می باشد که در شهرک جهان نمای این شهر واقع شده است و گردشگران زیادی از کرج، تهران و دیگر مناطق اطراف برای گردش و پیک نیک به سراغ آن می روند. در این بخش با مسیر دسترسی به این پارک جنگلی زیبا آشنا خواهیم شد.

مسیر دسترسی به پارک جنگلی جهان نما با خودروی شخصی

اگر قصد دارید از تهران به پارک جهان نما بروید و در آن به گردش بپردازید، می توانید وارد بزرگراه تهران – کرج شده و در این مسیر به حرکت خود ادامه دهید. همانطور که در این بزرگراه در حال حرکت هستید، مسیر شهرک جهان نما را پیش بگیرید و وارد آن شوید. پارک جهان نما در این شهرک واقع شده است و به راحتی می توانید آن را پیدا کنید.

مسیر دسترسی به پارک جهان نما کرج با مترو

استفاده از مترو نیز یکی دیگر از مسیرهای دسترسی به پارک جنگلی جهان نما می باشد. اما کمی دشوار بود، چرا که در اطراف این پارک هیچ ایستگاهی وجود نداشته و نزدیک ترین ایستگاه مترو به آن ایستگاه اتمسفر می باشد. برای این منظور سوار مترو خط تهران – کرج شده و در ایستگاه اتمسفر از مترو پیاده شوید. از این ایستگاه تا پارک جهان نما حدود 2 کیلومتر پیاده روی وجود دارد. اما می توانید برای طی کردن این مسیر از خودروهای سواری و یا تاکسی هایی که از جاده عبور می کنند برای دسترسی به پارک استفاده کنید.

ساعت کاری پارک جنگلی جهان نما: شبانه روز

مدت زمان بازدید از پارک جنگلی جهان نما: 2 تا 3 ساعت

قیمت ورودی پارک جنگلی جهان نما: رایگان

آدرس پارک جنگلی جهان نما: استان البرز، کرج، آزادراه تهران – کرج، مقابل کارخانه بهنوش

پارک جنگلی جهان نما

آشنایی با پارک جنگلی جهان نما

پارک های جنگلی از بهترین جاذبه های گردشگری در شهرها به شمار می روند که گردشگران زیادی برای گردش و تفریح به سراغ آن ها می روند و به همراه دوستان و خانواده خود به دورهمی و تفریح و استراحت می پردازند و ساعات خوشی را سپری می کنند. بسیاری از مواقع پیش می آید که پایتخت نشینان برای دور شدن از آلودگی ها، دغدغه های کاری و زندگی و غیره به دنبال جاذبه ای تفریحی و گردشگری هستند تا یک روز هیجان انگیز و گردشگری را برای خود و همراهانشان رقم بزنند. همچنین ممکن است دوست داشته باشید برای یک روز تعطیل به سراغ یکی از جنگل های شمال ایران بروید و سفری یک روزه را تجربه کنید. اما در بسیاری از مواقع و به خصوص آخر هفته ها و ایام تعطیل ترافیک های سنگینی در مسیرهای دسترسی به شهرهای شمالی وجود دارند و امکان آن برای همه وجود ندارد که سفر یک روزه به شمال را تجربه کنند.

لذا اگر کمی بیشتر به جاذبه های گردشگری اطراف خود در شهر کرج بپردازید، پارک های جنگلی مختلف و زیبایی را پیدا خواهید کرد که می توانید برای یک روز تفریحی و گردش در طبیعت به سراغ آن بروید. گردش در جاذبه های طبیعی می تواند خستگی های طولانی مدت را از شما دور کند و شما را آماده ادامه زندگی سازد. یکی از بهترین جاذبه های تفریحی کرج که گردشگران زیادی را برای گردش و تفریح به سمت خود جذب می کند، پارک جنگلی جهان نما می باشد. این پارک دارای مساحت 1400 هکتار بوده و از بزرگترین پارک های جنگلی این شهر به شمار می رود. قدمت این پارک به نیم قرن گذشته می رسد و از همان زمان احداث تا به امروز همواره از بهترین و پر طرفدارترین پارک های جنگلی تهران و کرج محسوب می شود. انواع گیاهان و درختان سرسبز و بلند قامت در این پارک جنگلی وجود دارند و فضایی بسیار تماشایی و لذت بخش را برای گردش و استراحت فراهم کرده اند.

هنگامی که وارد پارک جنگلی جهان نما می شوید و از میان درختان سر به فلک کشیده و تنومند عبور در حال قدم زدن و عبور هستید، هوای تازه را استشمام خواهید کرد و از تمام شلوغی ها و آلودگی ها دور خواهید شد. دریاچه ای مصنوعی در میان پارک جهان نما قرار دارد که بر زیبایی این پارک جنگلی تأثیر به سزایی داشته و قدمت آن همانند قدمت پارک به نیم قرن گذشته بازمی گردد. اگر به دنبال یک پارک جنگلی هستید تا بتوانید به همراه خانواده خود به سراغ آن بروید و از پیک نیک و دورهمی در آن لذت ببرید، می توانید پارک جهان نما انتخاب نمایید و از پیک نیک به همراه خانواده و دوستان خود لذت ببرید و روزی سرشار از هیجان و حس و حال خوب را تجربه کنید.

هر ساله در روزهای سیزده به در جمعیتی زیادی از اهالی کرج و دیگر مناطق اطراف و حتی مسافران به این پارک مراجعه می کنند و جمعیت بسیار زیادی را مشاهده خواهید کرد. پارک جهان نما طبیعتی بسیار زیبا و بی نظیر را برای چندین ساعت دور ماندن از آلودگی ها و شلوغی ها فراهم آورده تا گردشگران بتوانند به آن پناه ببرند و از بودن در کنار خانواده و دوستان لذت بیشتری ببرند. در مقال درب ورودی این پارک، نمادی به صورت کره زمین قرار داده شده که با نام این بوستان که جهان نما می باشد، مطابقت داشته و فضای بسیار زیبایی را پدید آورده است.

پارک جنگلی جهان نما

امکانات تفریحی و رفاهی پارک جهان نما

با توجه به آن که جهان نما پارکی جنگلی به شمار می رود، اما انواع امکانات تفریحی و رفاهی مناسب در آن وجود دارند که با کنار هم قرار گرفتن آن ها توانسته اند گردشگران زیادی را به سویی خود جذب کنند. از امکانات تفریحی پارک جنگلی جهان نما می توان به زمین بازی برای کودکان اشاره کرد که محل مناسبی را برای تفریح و سرگرمی کودکان پدید آورده اند و می توانید فرزندان خود را به بخش زمین بازی کودکان ببرید و شاهد تفریح آن ها باشید. این پارک مجهز به مسیر دوچرخه سواری می باشد و اگر به این ورزش و تفریح علاقه مند هستید، می توانید با همراه داشتن دوچرخه به سراغ مسیر دوچرخه سواری بوستان جهان نما کرج بروید و از دوچرخه سواری در فضای زیبای این پارک نهایت لذت را ببرید.

در بسیاری از نقاط این پارک میز و صندلی های شطرنج قرار داده شده که علاقه مندان به بازی و ورزش شطرنج می توانند با همراه داشتن مهره های شطرنج به سراغ این میزها بروند و از بازی با رقیب خود لذت ببرند. قدم زدن در میان پارک جهان نما و عبور از میان درختان بلند قامت، سرسبز و تنومند و استشمام هوای تازه می تواند شما را از تمام آلودگی ها و دغدغه ها دور کند. داخل این پارک جنگلی بوفه خوراکی و کافه وجود دارد که می توانید از آن ها نیز بهره مند شوید. همچنین در اطراف پارک، انواع کافه های مختلفی وجود دارند که می توانید به سراغ آن ها نیز بروید. از دیگر امکانات رفاهی پارک جهان نما کرج می توان به وجود نمازخانه و سرویس بهداشتی نیز اشاره نمود. دریاچه ای که در میان این پارک قرار دارد نیز از بهترین لوکیشن ها برای عکاسی و قدم زدن به شمار می رود. اگر در کرج به دنبال جاذبه های دیدنی و گردشگری بیشتری هستید تا بتوانید برای گردش و پیک نیک به سراغ آن بروید، می توانید باغ فاتح کرج را انتخاب کنید و به گردش و تفریح در آن بپردازیدد.

پارکینگ

اگر با خودروی شخصی به این پارک مراجعه کردید، نگران جای پارک خودرو نباشید. چرا که بخشی از فضای این پارک جنگلی به پارکینگ اختصاص یافته و گردشگران می توانند برای پارک خودرو به پارکینگ مجموعه مراجعه کنند. همچنین اطراف پارک جنگلی جهان نما جای پارک مناسب برای خودرو وجود دارد. فراموش نکنید که این پارک به صورت شبانه روزی میزبان گردشگران می باشد.

پارک جنگلی جهان نما

رزرو آپارتمان در کرج

کرج شهری گردشگری در نزدیکی تهران است که گردشگران زیادی برای سفرهای تفریحی و کاری به سراغ آن می روند. این شهر دارای جاذبه های دیدنی و تفریحی متعددی می باشد که گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. گردشگرانی هستند که برای چند روزی قصد اقامت در این شهر را دارند و لذا می بایست اقامتگاه مناسبی را برای خود انتخاب و رزرو کنند تا بتوانند در این شهر به اقامت بپردازند. یکی از انواع اقامتگاه های مناسبی که در کرج وجود دارند، آپارتمان هایی هستند که به صورت روزانه به گردشگران اجاره داده می شوند. شما نیز می توانید با اجاره آپارتمان روزانه در کرج از اقامت در این شهر لذت ببرید و در هزینه های اقامتی خود صرفه جویی نمایید.

سوالات متداول

پارک جنگلی جهان نما کجاست؟

پارک جنگلی جهان نما در شهر کرج و روبروی کارخانه بهنوش قرار دارد.

پارک جنگلی جهان نما چه امکاناتی دارد؟

از امکانات تفریحی و رفاهی پارک جنگلی جهان نما می توان به زمین بازی کودکان، مسیر مناسب پیاده روی و دوچرخه سواری، میز و صندلی شطرنج، کافه، پارکینگ و سرویس بهداشتی اشاره نمود.

نزدیک ترین ایستگاه مترو به پارک جنگلی جهان نما کدام است؟

ایستگاه اتمسفر با فاصله 2 کیلومتر، نزدیک ترین ایستگاه به پارک جنگلی جهان نما می باشد.

ساعت کاری پارک جنگلی جهان نما چگونه است؟

ساعت کاری پارک جنگلی جهان نما به صورت شبانه روزی می باشد.

راهنما سایت

آدرس

استان البرز، کرج، آزادراه تهران – کرج، مقابل کارخانه بهنوش

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه