پارک جنگلی تلو

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

پارک جنگلی تلو با مساحت بسیار وسیعی در حوالی تهران جای گرفته و نقش به سزایی در تلطیف هوا و کاهش آلودگی های کلانشهر تهران ایفا می کند. در تمام شهرها، پارک ها به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری و تفریحی به شمار آیند که گردشگران زیادی برای تعطیلات آخر هفته ها و گذراندن اوقات فراغت خود، به سراغ ها می روند و از طبیعت آن ها بهره مند می شوند. پارک تلو در بخش شمال شرقی تهران جای گرفته و به دلیل نزدیک بودن آن به سد لتیان، توانسته طبیعت فوق العاده ای را پدید بیاورد. در ادامه این مطلب با لوکس ویلا همراه باشید تا با پارک جنگلی تلو که از بهترین جاذبه های گردشگری برای گذراندن اوقاعت فراغتی نیم روزه محسوب می شود، آشنا شویم.

پارک جنگلی تلو کجاست و مسیر دسترسی به آن

پارک جنگلی غزال یا تلو که یکی از جاذبه های گردشگری برای آخر هفته ها و یا گذراندن اوقات فراغت می باشد، در کیلومتر 5 جاده تلو واقع شده است. اگر از تهران قصد رفتن به آن را داشته باشید، می بایست ابتدا خواد را به بزرگراه شهید بابایی برسانید و از خروجی جاده دماند و دوربرگردان پس از خروجی وارد جاده تلو که مسیر رسیدن به این پارک می باشد شوید. لازم به ذکر است به دلیل قرار داشتن این پارک جنگلی در حاشیه شهر بهترین مسیر دسترسی به آن استفاده از خودروی شخصی می باشد. البته برای رسیدن به پارک جنگلی غزال از مترو نیز می توانید استفاده کنید که پیشنهاد نمی شود. نزدیک ترین ایستگاه مترو به این جاذبه مترو فرهنگسرا می باشد که پس از پیاده شدن بایستی سوار تاکسی شوید و به سمت آن بروید.

آدرس پارک جنگلی تلو: تهران، بزرگراه شهید بابایی شرق، خروجی تلو شمال، بخش ورودی جاده شهرداری

آشنایی با پارک جنگلی تلو

پارک جنگلی تلو یکی از پارک های زیبای تهران است که در منطقه ای خوش آب و هوا در بخش شمال شرقی تهران و کیلومتر 5 جاده تلو جای گرفته است. شهر تهران که یکی از کلانشهرهای اصلی ایران و به عنوان پایتخت شناخته می شود، جمعیت زیادی را در خود جای داده و از همین رو شاهد آلودگی ها و مشغله های کار و زندگی در این شهر هستیم. همین ها باعث می شوند که پایتخت نشینان برای آخر هفته های خود و یا تعطیلات به سراغ طبیعت های اطراف تهران که نیازی به دور شدن از محل زندگی ندارد بروند تا بتوانند خستگی کار و زندگی را از خود دور کنند و چه جایی بهتر از پارک جنگلی تلو؟ با افزوده شدن به تعداد واحدهای صنعتی، خودروهای شخصی و هرچه که باعث آلوده شدن هوا می شود، مسولین را وادار نمود تا برای تصفیه هوای پایتخت بر تعداد درختان این شهر بیافزایند و مناطق سرسبز و جنگل کاری ها را افزایش دهند. عملیات ساخت این پارک جنگلی از زمان پیش از انقلاب آغاز گردیده بود. این پارک جنگلی از طبیعتی بسیار زیبا و سرسبز برخوردار بوده و آب و هوایی بسیار دلچسب در آن حاکم است. شاید جالب باشد بدانید پارک جنگلی تلو با نام پارک جنگلی غزال نیز شناخته می شود.

با رفتن به این طبیعت زیبا می توانید از قدم زدن در میان درختان بلند قامت و سر به فلک کشیده آن لذت ببرید و اکسیژن و هوای تازه را استشمام کنید. با این کار می توانید آرامش را عمیقا احساس کنید و خستگی ها را از خود دور کنید و جانی تازه برای ادامه فعالیت های روزمره و کاری بگیرید. حتی جاده که شما را به این پارک جنگلی می رساند، از طبیعتی بسیار زیبا برخوردار بوده و انواع درختان و گیاهان سرسبز، زیبا و کوتاه و بلند در آن قرار دارند. همچنین انواع جانوران اعم از کبک، شغال، روباه، خرگوش و… را در این مسیر خواهید دید. پرندگانی مانند قرقی، عقاب، شاهین و… در ارتفاعات این جنگل سرسبز آشیانه ای برای خود ساخته اند و در آن زندگی می کنند. اما اصلا جای نگرانی وجود ندارد، چرا که این پرندگان و جانوران در ارتفاعات قرار دارند و به سراغ محوطه ای که گرردشگران هستند نمی آیند.

پارک جنگلی تلو

تاریخچه پارک جنگلی تلو

پارک جنگلی تلو با وسعت 975 هکتار در اراضی شمال شرق تهران در سال 1350 هجری شمسی احداث گردید و از همان زمان تا به امروز یکی از محبوب ترین طبیعت های نزدیک تهران به شمار می رود که پایتخت نشینان زیادی را به سمت خود جذب می کند. پارک جنگلی غزال به لحاظ وسعت در چهارمین رتبه از پارک های جنگلی تهران واقع شده اند. هنگامی که در این پارک قرار بگیرید، چشم انداز و منظره ای بسیار زیبا از سد لتیان و کوه های سر به فلک کشیده البرز را خواهید دید. اگر بخواهید چشم انداز زیبای سد لتیان را مشاهده کنید، می بایست مسیری را پیاده طی کنید تا در ارتفاعات قرار بگیرید و منظره زیبای این سد معروف را نظاره گر باشید.

پوشش گیاهی پارک جنگلی غزال

سرتاسر پارک جنگلی غزال پوشیده از گیاهان و درختان بلند قامت و سرسبز می باشند که باعث زیبایی و صفای هرچه بیشتر این پارک جنگلی شده اند. قرار گرفتن درختان سوزنی برگ و پهن برگ در کنار یکدیگر، چشم انداز فوق العاده زیبایی را پدید آورده اند. پوشش گیاهی این پارک شامل درختانی همچون کاج، سرو خمره ای، زبان گنجشک، سرو نقره ای، بادام کوهی، سنجدد، نارون، عرعر، ارغوان، چنار، پسته وحشی و چنار می شوند. هنگامی که وارد این پارک جنگلی می شوید و درختان سر به فلک کشیده آن را مشاهده خواهید کرد، شما را به پیاده روی و قدم زدن در دل جنگل دعوت می کنند. جالب است بدانید که سد لتیان در نزدیکی پارک تلو قرار داشته و وظیفه تامین آب این منطقه را به عهده دارد و پوشش گیاهی این جنگل را به صورت قطره ای آبیاری می کند.

پارک جنگلی تلو

امکانات تفریحی و رفاهی پارک جنگلی تلو

از آنجایی که تلو به عنوان یکی از جاذبه های دیدنی تهران در 5 کیلومتری جاده تلو شناخته می شود، از امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی برخوردار بوده و توانسته گردشگران زیادی را به سمت خود جذب کند. یکی از تفریحاتی که می توانید در این پارک جنگلی از آن لذت ببرید، پیاده روی می باشد. چرا که یک مسیر پیاده یک طرفه در اطراف پارک وجود دارد که می توانید در آن به پیاده روی و قدم زدن بپردازید و به دیگر نقاط پارک دسترسی پیدا کنید. از دیگر امکانات تفریحی می توان به داشتن زمین بازی برای کودکان اشاره نمود. معمولا پارک هایی که دارای زمین بازی برای کودکان باشند برای کودکان و خانواده هایی که دارای فرزند هستند دارای جذابیت بیشتری می باشند و جعیت بیشتری آن را برای اوقات فراغت خود انتخاب می کنند. همچنین وجود زمین والیبال، مسیرهای تنیس، فوتبال دستی، شطرنج و… بر جذابیت این پارک افزوده اند و رضایت گردشگران را جلب می کند. امکانات رفاهی مجموعه نیز شامل تعدادی آلاچیق، باربیکیو، نمازخانه و سرویس بهداشتی می باشد که می توانید با استفاده از باربیکیوهای موجود در پارک، غذایی دلچسب را در طبیعت تهیه کرده و میل کنید. لازم به ذکر است بدانید، در پارک جنگلی غزال یا تلو بوفه و یا دکه خوراکی وجود نداشته و بایستی تمام لوازم مورد نیاز خود را اعم از آب آشامیدنی، خوراکی و موارد ضروری را تهیه کنید و همراه خود ببرید. در محوطه پارک، نیمکت هایی برای استراحت گردشگران تعبیه شده که گردشگران می توانند برای استراحت میان گردش ود تفریح خود به سراغ آن ها بروند.

بهترین زمان رفتن به پارک جنگلی غزال

پارک جنگلی غزال در تمام طول سال گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند و در هر فصلی زیبایی های منحصر به فرد خود را دارد. اما اگر به دنبال بهترین زمان رفتن به آن هستید، هوای این منطقه در فصل بهار در بهترین حالت خود قرار دارد. همچنین از آنجایی که کمی در ارتفاعات قرار دارد، تابستان ها نیز دارای آب و هوایی خنک تر از شهر داشته و می توانید برای تعطیلات این فصل به سراغ آن بروید. همچنین اوایل پاییز که دمای هوا به شدت کاهش نیافته دارای آب و هوایی دلنشین بوده و می توانید در آن از گشت و گذار خود لذت ببرید. اما زمستان ها دمای هوا به شدت کاهش یافته و برای گشت و گذار در این پارک جنگلی می بایست لباس گرم همراه خود داشته باشید.

پارک جنگلی تلو

سوالات متداول

پارک جنگلی تلو کجاست؟

تهران، بزرگراه شهید بابایی شرق، خروجی تلو شمال، بخش ورودی جاده شهرداری

بهترین زمان رفتن به پارک جنگلی تلو چه فصلی است؟

فصل بهار

امکانات پارک جنگلی تلو کدام اند؟

مسیرهای پیاده روی، فضای سبز، زمین والیبال، مسیرهای تنیس، فوتبال دستی، شطرنج و غیره از امکانات پارک جنگلی تلو می باشند.

نام دیگر پارک جنگلی تلو چیست؟

پارک جنگلی غزال

[html_block id=”71061″]

راهنما سایت

آدرس

تهران، بزرگراه شهید بابایی شرق، خروجی تلو شمال، بخش ورودی جاده شهرداری

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه