پارک بهشت مادران

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

پارک بهشت مادران به عنوان نخستین پارک بانوان تهران شناخته می شود که با مساحتی حدود 20 هکتار احداث شده است. پارک های بانوان از بهترین جاذبه های گردشگری برای بانوان به شمار می روند که می توانند بدون حجاب اجباری و با پوشش دلخواه خود در آن ها به تفریح و استراحت بپردازند. انواع امکانات تفریحی و رفاهی در این پارک ها برای بانوان در نظر گرفته شده اند که یک روز مفرح و شاد را در کنار دوستان و خانواده خود تجربه کنند. پارک های بانوان محیطی امن، تفریحی و ورزشی را فراهم نموده اند تا بانوان بتوانند یک روز سرشار از شادی و هیجان را در طبیعت و بدون آقایان تجربه کنند. در ادامه این مطلب همراه لوکس ویلا باشید تا با یکی از پارک های بانوان تهران که با نام پارک بهشت مادران شناخته می شود، آشنا شویم.

پارک بهشت مادران کجاست و مسیر دسترسی

پارک بهشت مادران که جزء بهترین تفرجگاه ها برای بانوان به شمار می رود، در منطقه 3 شهرداری تهران، در محدوده سیدخندان و در تقاطع بزرگراه حقانی واقع شده است. خوشبختانه به دلیل بهره مندی از موقعیت مکانی مناسب، دارای مسیرهای دسترسی متفاوتی بوده و گردشگران می توانند علاوه بر خودروی شخصی، با استفاده از وسایل نقلیه عمومی خود را به این جاذبه برسانند.

مسیر دسترسی به پارک بهشت مادران با خودروی شخصی

اگر در میان تمام پارک های تهران قصد رفتن به بوستان بهشت مادران با استفاده از خودروی شخصی داشتید، از هر کجای تهران که بودید، ابتدا خود را به اتوبان رسالت رسانده و وارد بزرگراه حقانی شوید. از طریق خیابان کاویان غربی خود را به خیابان نیلگون رسانده و وارد خیابان پروانه شوید تا به بوستان بهشت مادران برسانید. این بوستان دارای چندین ورودی در خیابان های اطراف بوده که گردشگران می توانند از هر کدام از ورودی ها که در مسیر آن ها قرار دارد، برای ورود به پارک استفاده نمایند.

مسیر دسترسی به بوستان بهشت مادران با وسایل نقلیه عمومی

پارک بهشت مادران در منطقه ای از تهران قرار گرفته که انواع مسیرهای دسترسی با استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای آن تعبیه شده اند. نزدیک ترین ایستگاه مترو به بوستان بهشت مادران ایستگاه مترو مصلی می باشد که فاصله ای حدود 1 کیلومتر و حدود نیم ساعت به صورت پیاده از پارک فاصله دارد. همچنین می توانید از اتوبوس های تندرو خط 5 استفاده نمایید و در نزدیک ترین ایستگاه که به نام ایستگاه بهشت مادران یا پارک آزادگان از اتوبوس پیاده شوید و مابقی مسیر را به صورت پیاده و یا با استفاده از تاکسی طی نمایید تا به پارک برسید.

شماره تماس پارک بهشت مادران: 0212288115

آدرس پارک بهشت مادران: تهران، بزرگراه حقانی جنوب – شمال، بعد از تقاطع رسالت، خیابان جلفا، خیابان کاویان غربی

پارک بهشت مادران

آشنایی با پارک بهشت مادران

پارک بهشت مادران به عنوان اولین پارک ویژه بانوان در تهران شناخته می شود که در سال 1387 در منطقه 3 شهرداری تهران افتتاح گردید و از همان زمان تا به امروز توجه بسیاری از افراد را به خود جلب نموده است. بوستان بهشت مادران مساحتی حدود 20 هکتار را به خود اختصاص داده و در منطقه سیدخندان و تقاطع اتوبان حقانی واقع شده است. ایده افتتاح نخستین پارک بانوان تهران تحت عنوان بوستان بهشت مادران در مرداد ماه سال 1382 در شورای شهر تهران مطرح و تصویب گردید. این بوستان طبیعتی زیبا و چشمنواز را در خود جای داده و علاوه بر بانوان پایتخت نشین، گردشگران زیادی که به تهران سفر کرده اند، برای گردش و تفریح خود به این پارک مراجعه می کنند.

همچنین این پارک به دلیل بهره مندی از انواع امکانات ورزشی، بهترین انتخاب برای بانوانی است که به سلامت و تندرستی خود اهمیت می دهند و برای ورزش هایی نظیر پیاده روی و دوچرخه سواری روزانه به سراغ این پارک می روند. نکته جالبی که در رابطه با بوستان بهشت مادران وجود دارد، این است که در روزهای تعطیل از ساعت 20 شب به بعد ورود آقایان به داخل بوستان مجاز می باشد.

پارک بهشت مادران که به عنوان نخستین مجموعه تفریحی و ورزشی بانوان در تهران شناخته می شود، با دیوارهای بلند پوشیده و محافظت شده و هیچگونه اشرافی از بیرون به فضای داخلی مجموعه وجود نداشته و آقایان نیز اجازه ورود به داخل پارک را ندارند؛ لذا بانوان می توانند با خیالی آسوده به گردش و تفریح خود با پوشش دلخواه خود بپردازند. همچنین پارک های بانوان از بهترین فضاها برای اردوهای دانش آموزی دختران به شمار می روند. خوب است بدانید تعدادی پارک بانوان دیگر در سطح شهر تهران تأسیس شده اند که هر کدام از آن ها به نوبه خود برای گردش و تفریح مناسب و لذت بخش می باشند.

بخش های مختلف بوستان بهشت مادران

از بخش های مختلف پارک بهشت مادران می توان به آب نما، آلاچیق، فضای سبز، نیمکت، آبسردکن، نمازخانه، رختکن تعویض لباس، سرویس بهداشتی و غیره اشاره نمود. انواع درختان سرسبز و انبوه در فضای سبز این پارک وجود دارند که بهترین فضا را برای استراحت و تفریح پدید آورده اند.

امکانات تفریحی و رفاهی پارک بهشت مادران

پارک بهشت مادران نه تنها فضایی سرسبز، امن و گردشگری برای بانوان می باشد، بلکه انواع امکانات تفریحی و رفاهی و همچنین بخش های مختلف در آن وجود دارند که لذت گردش و تفریح را دو چندان کرده و بانوان می توانند خاطرات خوشی را در کنار یکدیگر تجربه کنند. بخش های مختلفی در بوستان بهشت مادران وجود دارند که در زمینه های ورزشی، فرهنگی و هنری فعالیت دارند. وجود بخش ها و امکانات مختلف در این بوستان سبب گردیده اند به عنوان یکی از بهترین پارک های بانوان تهران شناخته شود. در ادامه به آشنایی بیشتری با تمام بخش های این پارک می پردازیم.

پارک بهشت مادران

خانه تن آرام

خانه تن آرام از بخش های ورزشی بهشت مادران به شمار می رود که با مراجعه به آن می توانید از انواع خدمات ماساژ درمانی بهره مند شوید و خستگی و استرس را از خود دور سازید. ماساژ درمانی از بهترین راه حل ها برای دور کردن و کاهش استرس می باشد.

کلاس های آموزشی در خانه فرهنگ حورا

بخشی از پارک بهشت مادران خانه فرهنگ حورا اختصاص یافته که در آن انواع کلاس های آموزشی برگزار می شوند و مادران می توانند فرزندان خود را در این کلاس ها ثبت نام کنند. کلاس های آموزشی این خانه فرهنگ شامل کلاس های علوم قرآنی، موسیقی، صنایع دستی، هنرهای تجسمی و غیره اشاره نمود. خانه سلامت مادر در بوستان بهشت مادران، انواع آموزش های لازم و کارآمد را در اختیار بانوان قرار می دهد که می توانید از این بخش فرهنگی و آموزشی مجموعه نیز بهره مند شوید. پس از گذراندن هر دوره ای کلاس ها شرکت کنندگان مدرک معتبر دریافت خواهند کرد.

استخر روباز پارک بهشت مادران

استخر روباز پارک بهشت مادران از بهترین و پرطرفدارترین بخش ها و امکانات تفریحی این پارک به حساب می آید که بانوان می توانند برای شنا و آفتاب گرفتن به سراغ آن بروند. استخرهای روباز جزء بهترین جاذبه های گردشگری و تفریحی در تابستان ها به شمار می روند که بسیاری از افراد برای آب تنی و آفتاب گرفتن به آن ها مراجعه می کنند. با توجه به امکانات مناسبی که در استخر روباز بهشت مادران وجود دارند، این استخر در میان بهترین استخرهای تهران شناخته می شود.

ساعت کاری استخر روباز بهش مادران متفاوت از ساعت کاری مجموعه بوده و پیشنهاد می شود پیش از مراجعه، با شماره های درج شده در این بخش تماس حاصل نموده و از ساعت دقیق سانس ها و قیمت بلیط استخر اطلاعات لازم را کسب نمایید.

شماره تماس استخر روباز پارک بهشت مادران: 02122893709، 02122896233

پارک بهشت مادران

جاده سلامتی

مسیر سلامتی از پرطرفدارترین بخش های این پارک به شمار می رود که اطراف آن فضای سبز و درختان انبوه و سرسبز وجود دارند و فضایی بسیار زیبا را برای پیاده روی و دویدن فراهم آورده اند. پیاده روی در میان درختان بلند قامت و سرسبز وجود شما را سرشار از تازگی و طراوت خواهد کرد.

کتابخانه

بخش های مختلف و امکانات بوستان بهشت مادران تنها به ورزش و تفریح ختم نمی شود، بلکه انواع امکانات فرهنگی نظیر کتابخانه در این بوستان وجود دارند. اگر به کتاب و کتاب خوانی علاقه مند هستید، در گوشه ای از پارک بهشت مادران کتابخانه ای قرار دارد که حدود 4 هزار جلد کتاب در آن حفظ و نگهداری می شوند که می توانید با مراجعه به آن، در محیطی آرام و ساکت به خواندن کتاب مورد علاقه خود بپردازید.

زمین بازی کودکان

بوستان بهشت مادران نیز همانند دیگر پارک ها و فضای سبز دارای زمین بازی برای کودکان بوده که انواع بازی های مفرح در آن وجود دارند و کودکان می توانند به همراه مادران خود لحظاتی شاد و به یاد ماندنی را تجربه کنند.

کلینیک گل و گیاه

کلینیک گل و گیاه بهشت مادران بهترین بخش از این پارک برای آن دسته از افرادی است که به گل و گیاه علاقه دارند. این گلخانه محلی برای کاشت انواع گیاهان دارویی به شمار می رود و بیشترین گیاهی که در این گلخانه کاشت می شود، آویشن و رازیانه می باشند. همچنین انواع گل های زینتی در این گلخانه کاشت، حفظ و نگهداری می شوند. محیط گلخانه ها سرشار از آرامش و حس و حال خوب می باشند.

پارک بهشت مادران

کافی شاپ و رستوران های بهشت مادران

کافی شاپ و رستوران هایی در پارک بهشت مادران وجود دارند که انواع خوراکی ها و غذاهای خوشمزه را تهیه و به مشتریان ارائه می دهند. اگر به بوستان بهشت مادران مراجعه کردید و هوس یک نوشیدنی یا غذای دلچسب را داشتید، می توانید به سراغ کافه یه رستوران این مجموعه بروید. برخی از گردشگران ترجیح می دهند وعده غذایی را همراه خود برده و در طبیعت آن را میل کنند. اما در مقابل نیز برخی از گردشگران برای وعده غذایی خود به سراغ کافی شاپ و رستوران مجموعه می روند.

مجموعه ورزشی محبوبه دانش

از دیگر امکانات پارک بهشت مادران، مجموعه ورزشی محبوبه دانش است که انواع رشته های ورزشی نظیر کلاس های یوگا، بدنسازی، والیبال، بکستبال، تنیس و غیره در آن وجود دارند و علاقه مندان می توانند در رشته ورزشی مورد علاقه خود در این مجموعه ثبت نام کنند. جالب است بدانید همه روزه ورزش و نرمش صبحگاهی در این مجموعه به صورت رایگان صورت می پذیرد که بانوان زیادی برای افزایش سلامتی و تندرستی خود به این مجموعه مراجعه می کنند. مجموعه ورزشی محبوبه دانش در بخش جنوب غربی بوستان قرار گرفته است.

پوشش گیاهی بوستان بهشت مادران

بخش های زیادی از پارک بهشت مادران به فضای سبز اختصاص یافته است و انواع درختان و گیاهان مختلف، پوشش گیاهی این بوستان را تشکیل داده اند. درختان بلند قامت و انبوهی در پارک وجود دارند که گردشگران می توانند در زیر سایه سار آن ها بساط پیک نیک خود را به راه بی اندازند و از طبیعت زیبای اطراف خود لذت ببرند. انواع درختانی نظیر پهن برگ و سوزنی در این پارک دیده می شوند که چهره ای بسیار زیبا و تماشایی را برای این بوستان پدید آورده اند.

همچنین قدم زدن در میان درختان و استشمام هوای تازه و اکسیژن می تواند روح شما را سرشار از تازگی و طراوت سازد. در میان درختان و انواع گیاهان سرسبزی که در این پارک وجود دارند، چندین آب نما دیده می شوند که طراوت و شادابی را در این مجموعه گردشگری دو چندان ساخته اند.

پارک بهشت مادران

ساعت کاری پارک بهشت مادران

ساعت کاری بوستان بهشت مادران روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت 5 صبح تا 19 عصر مخصوص بانوان می باشد و ساعت کاری پارک در روزهای جمعه و ایام تعطیل از ساعت 5 صبح تا 24 بامداد بوده و امکان ورود آقایان به داخل مجموعه وجود داشته و آقایان و بانوان می توانند در این پارک به گردش و تفریح بپردازند و از فضای زیبای داخل پارک نهایت لذت را ببرند. اما توجه داشته باشید در زمان هایی که ورود آقایان به داخل مجموعه مجاز است، بانوان بایستی قوانین و مقررات پارک را در رابطه با پوشش خود رعایت کنند.

قوانین و مقررات بوستان بهشت مادران

بوستان بهشت مادران که پارکی مخصوص بانوان می باشد و در ساعات ویژه بانوان، آقایان اجازه ورود به داخل مجموعه را ندارند، همچنین مادران می توانند به همراه پسرهای زیر 5 سال خود به مجموعه مراجعه نمایند و ورود پسران بالای 5 سال به داخل مجموعه ممنوع می باشد. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که عکاسی و فیلم برداری داخل پارک بهشت مادران ممنوع می باشد.

پارک بهشت مادران

[html_block id=”69647″]

راهنما سایت

آدرس

تهران، بزرگراه حقانی جنوب – شمال، بعد از تقاطع رسالت، خیابان جلفا، خیابان کاویان غربی

شماره تماس
هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

5 الی 19

یک‌شنبه

5 الی 19

دو‌شنبه

5 الی 19

سه‌شنبه

5 الی 19

چهار‌شنبه

5 الی 19

پنج‌شنبه

5 الی 19

جمعه

5 الی 24
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه