منطقه ساحلی میرود

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

بابلسر، یکی از شهرهای ساحلی و پر از تفریحات آبی در استان مازندران می باشد که بسیار مورد توجه گردشگران و مسافران است و مقصدی پر طرفدار و محبوب در بین گردشگران می باشد. این شهر لقب یکی از خوش آب و هوا ترین شهرهای شمالی را به خود اختصاص داده است و آب و هوای آن فوق العاده دلپذیر است.

منطقه ساحلی میرود یکی از جاهای دیدنی بابلسر است که در روستای کهنه محله میرود واقع شده است و این منطقه ساحلی، بسیار پربازدید است و هرساله میزبان تعداد زیادی مسافر و گردشگر می باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم با منطقه ساحلی میرود بیشتر آشنا شویم.

آشنایی با منطقه ساحلی میرود

منطقه ساحلی میرود که به کهنه محله میرود نیست شهرت دارد، در اصله ی دو کیلومتری از بهنمیر واقع شده است که از توابع شهرستان بابلسر می باشد. منطقه ساحلی، توریستی و گردشگری میرود، منطقه ای بکر و سرسبز است و چشم انداز بسیار زیبا و مسحور کننده ای را در خود جای داده است.

این منطقه در بین گردشگران بسیار محبوب واقع شده است و به منطقه گردشگری میرود نیز معروف است. این منطقه در یک چهارراهی قرار گرفته است که به شهر های بابل، قائمشهر، کیاکلا و بابلسر متصل می شود و از همه آنها می توان به منطقه ساحلی میرود دسترسی داشت.

منطقه ساحلی میرود به عنوان یکی از مناطق نمونه گردشگری استان مازندران شناخته می شود و دارای مساحتی بالغ بر 400 هکتار می باشد که از مهم ترین جاذبه های توریستی استان مازندران و شهرستان بابلسر می باشد.

منطقه ساحلی میرود در کنار رودخانه ای به نام تالار که بومیان بابلسر به آن تلار می گویند واقع شده است که با بابلرود 15 کیلومتر فاصله دارد. اگر شما هم در طول سفرتان به بابلسر به دنبال ساحلی تمیز و با امکانات کامل هستید، بهترین گزینه برای پیک نیک شما، منطقه ساحلی میرود است که دارای امکانات رفاهی کاملی نیز می باشد.

منطقه ساحلی میرود

امکانات رفاهی منطقه ساحلی میرود

همانطور که گفتیم منطقه ساحلی و گردشگری میرود دارای امکانات رفاهی کاملی جهت استراحت و پیک نیک مسافران می باشد. از جمله امکانات آن می توان به آلاچیق های بسیار زیبا با نورپردازی برای راحتی مسافران در شب، سرویس های بهداشتی، پارک و وسیله بازی برای کودکان، نمازخانه و یکسری سکو برای نصب چادر برای مسافران تعبیه شده اند.

همچنین در این منطقه چند رستوران نیز تعبیه شده اند که غذاهای آنها بسیار لذیذ و دلچسب است. همچنین یکی دیگر از امکاناتی که در ساحل این منطقه برای رفاه حال مسافران تعبیه شده است، امکان شنا و طرح دریا برای آقایان و بانوان در فصول گرم سال سال می باشد که به راحتی می توانید در این منطقه به شنا کردن و آب تنی باشید.

علاوه بر اینها در این منطقه، تعدادی غریق نجات مستقر هستند تا در هنگام بروز حادثه بتوانند به مسافران کمک کنند. همچنین لازم به ذکر است که در این منطقه، تعداد 600 ویلا وجود دارند که برای اقامت و اسکان مسافران تعبیه شده اند.

منطقه گردشگری میرود

ویژگی های منطقه گردشگری میرود

از ویژگی های بارز و قابل مشاهده این منطقه که آن را به یکی از دیدنی های بابلسر و جاذبه های آن تبدیل کرده است، طبیعت بکر و ساحل بسیار تمیز آن است.

همچنین شما در منطقه ساحلی میرود می توانید تلفیقی زیبا از جنگل و دریا مشاهده کنید، چراکه جنگل سرسبز و زیبایی در کنار دریا واقع شده است و باعث شده است تا این بخش، دارای آب و هوا بسیار مطبوع و معتدلی باشد و مورد توجه مردم قرار گیرد.

همچنین این ویژگی باعث شده است که این منطقه دارای چشم انداز فوق العاده  زیبایی باشد. در ساحل میرود، جزو بهترین و تمیز ساحل های استان مازندران و شمال کشور است و همانند منطقه توریستی کرفون دارای ساحلی بسیار تمیز و مجهز است.

روستای کهنه محله میرود

در واقع منطقه ساحلی میرود در روستای کهنه محله میرود واقع شده است و یکی از ساحل های این روستا می باشد که به آن روستای میرود می گویند و نام اصلی آن روستای کهنه محله میرود می باشد.

این روستا یکی از روستاهای شهرستان بابلسر در استان مازندران است که مناظر و چشم انداز های طبیعی بسیار زیبایی دارد و دارای جنگل های توسکا و اوکالیپتوس و کاج و منطقه ساحلی میرود، شنزار های بسیار زیبا و فراوان و رودخانه تالار می باشد.

همچنین شایان ذکر است که روستای کهنه محله میرود در طرح سالم سازی دریا قرار دارد و ساحل این روستا بسیار تمیز است. روستای کهنه محله میرود به دلیل جاذبه های فراوانی که در آن قرار دارد، بسیار توریست پذیر است و منطقه توریستی گردشگری میرود نیز پرطرفدار ترین بخش این روستا محسوب می شود.

روستای میرود

دیدنی های اطراف منطقه ساحلی میرود

از آنجا که بابلسر یک شهر ساحلی و بسیار توریست پذیر است، جاذبه های گردشگری و تفریحی در آن کم نیستند و مملو از دیدنی هایی است که بهتر است از آنها نیز دیدن کنید و لذت ببرید.

این شهر دارای طبیعتی بسیار بکر و دلنشین است که قطعا سفر به بابلسر بازدید از مناطق دیدنی این شهر می توان برایتان خاطره انگیز باشد. در ادامه چند مورد از جاذبه های گردشگری و تفریحی بابلسر که به منطقه ساحلی میرود نزدیک هستند  را برایتان آورده ایم.

منطقه توریستی کرفون (روستای کرفون)

در فاصله حدود 7 کیلومتری از کهنه محله میرود یا همان منطقه ساحلی میرود، یک روستای فوق العاده زیبا و سرسبز به نام روستای کرفون واقع شده است که همانند روستای میرود، دارای یک ساحل و یک منطقه توریستی ساحلی فوق العاده بکر به نام منطقه توریستی کرفون می باشد.

ساحل کرفون یکی دیگر از ساحل های بسیار تمیز و مجهز بابلسر است که این منطقه نیز طرفداران پر و پا قرص خود را دارد. منطقه توریستی کرفون دارای چشم انداز و مناظر طبیعی بسیار زیبای و چشم نوازی می باشد و کشتزار های زرد گیاه کلزا در آن بسیار معروف است.

منطقه توریستی کرفون

بوستان ساحلی چپکرود

ساحل چپکرود که با منطقه ساحلی میرود 19 کیلومتر فاصله دارد، از بکرتری سواحل استان مازندران به طول 18 کیلومتر می باشد و درای 10 راه دسترسی به دریاست و از سالم ترین سواحل استان مازندران به شمار میرود که از لحاظ شرایط طبیعی یکی از زیباترین سواحل این منطقه است.

بوستان ساحلی چپکرود دارای امکانات کاملی از جمله پارکینگ، آلاچیق، سرویس های بهداشتی، سکوهای قابل چادر زنی، وسایل بازی کودکان، فروشگاه های مواد غذایی، رستوران، طرح دریا و منطقه ای مجزا برای شنای بانوان به همراه غرق نجات، تجهیزات ورزشی و … می باشد تا مسافران بتوانند ساعات خوشی را در آن تجربه نمایند.

اردوگاه تفریحی و توریستی بهشت افرا

اردوگاه تفریحی و توریستی بهشت افرا یکی از مناطق تفریحی در نزدیکی منطقه ساحلی میرود می باشد که دارای سوییت ها و ویلاهایی مجزا برای اقامت مسافران و امکانات رفاهی کاملی می باشد. این مجموعه دارای پرسنلی مجرب و مهمان نواز است و می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای یک اقامت خوب همراه با تفریحاتی که در آن تعبیه شده است باشند.

یکی از ویژگی‌های متمایز این مجموعه احاطه شدن با مزارع نیشکر، تالاب‌ها، برکه‌های چشم‌نواز، مزارع توت‌فرنگی و باغ‌های مرکبات است و دارای چشم انداز های بی نظیری می باشد. این اردوگاه دارای 112 کلبه و سوئیت در متراژ های متفاوت است و مجهز به کلیه امکانات رفاهی می باشد.

هتل ها و اقامتگاه های نزدیک به منطقه ساحلی میرود

اگر به دنبال اقامت در نزدیک ترین مکان به روستای میرود و منطقه ساحلی آن هستید، ویلاها و سوئیت هایی که در این منطقه جهت اقامت تعبیه شده اند را به شما پیشنهاد می کنیم، اما اگر می خواهید در هتل و یا اقامتگاه های بوم گردی اقامت داشته باشید و علاوه بر آن به ساحل میرود نیز نزدیک باشید، ما در ادامه برایتان هتل ها و اقامتگاه هایی که در نزدیکی منطقه ساحلی میرود واقع شده اند را آورده ایم.

  • هتل میزبان ( 14 کیلومتر فاصله با منطقه ساحلی میرود، 22 دقیقه)
  • اردوگاه تفریحی پدافند هوایی بابلسر (3.5 کیلومتر، 5 دقیقه)
  • هتل پدافند بابلسر ( 3.6 کیلومتر، 8 دقیقه)
  • هتل نوری فر (13 کیلومتر، 19 دقیقه)
  • خانه اسفندیار ( 7 کیلومتر، 9 دقیقه)

منطقه ساحلی میرود کجاست و مسیر دسترسی به آن

برای دسترسی به منطقه ساحلی میرود کافیست خود را به بابلسر برسانید و سپس به سمت خیابان امیر مازندرانی بروید و وارد خیابان بهشتی شوید. در ادامه مسیر وارد بهنمیر خواهید شد و با تابلوهای راهنما و طی کردن مسیر کوتاهی در حدود 2 کیلومتر می توانید خود را به روستای کهنه محله میرود و منطقه ساحلی میرود برسانید. البته برای دسترسی به این منطقه می توانید از شهرهای مجاور آن مانند قائمشهر، کیاکلا و بابل نیز مسیریابی کنید.

آدرس منطقه ساحلی میرود: ایران، استان مازندران، بابلسر، 2 کیلومتری بهنمیر، منطقه ساحلی و گردشگری میرود

میرود

اجاره روزانه آپارتمان در بابلسر

اگر قصد اقامت در مجتمع های ساحلی و یا هتل و اقامتگاه های ذکر شده را نداشتید و به دنبال مکان کم هزینه تری برای اقامت بودید، پیشنهاد لوکس ویلا به شما اجاره روزانه آپارتمان در بابلسر است تا بتوانید با هزینه کمتر و مقرون به صرفه ترین یک اقامت به یاد ماندنی را تجربه نمایید و به مکان های دیدنی و گردشگری بابلسر و همچنین منطقه ساحلی میرود نیز نزدیک باشید.

قطعا سفر به بابلسر می تواند برای شما بسیار هیجان انگیز و پر از خاطرات ناب و به یاد ماندنی باشد و تجربه خوبی در این سفر کسب خواهید کرد.

راهنما سایت

آدرس

ایران، استان مازندران، بابلسر، 2 کیلومتری بهنمیر، منطقه ساحلی و گردشگری میرود

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه