منطقه توریستی کرفون

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

با قاطعیت می توان گفت که نیمی از جاذبه های طبیعی و گردشگری کشور عزیزمان ایران، در استان های شمالی کشور واقع شده اند. منطقه توریستی کرفون یکی از مناطق طبیعی و بکر دیدنی است که در نزدیکی شهر بابلسر واقع شده است و هرساله سیل عظیمی از گردشگران و توریستان را به خود جذب می کند. اگر به مازندران سفر کردید، منطقه توریستی کرفون یکی از آن جاهایست که حتما باید آن را ببینید و از دستش ندهید.

این منطقه، یکی از روستاهای بکر و جذاب در شهر بابلسر است که جزو مناطق گردشگری نمونه در مازندران به شمار می رود و دارای مناظر و چشم انداز های فوق العاده بی نظیر می باشد. در ادامه این مطلب، با لوکس ویلا همراه باشید تا اطلاعات کاملی درباره این منطقه توریستی، در اختیارتان قرار دهد.

معرفی منطقه توریستی کرفون

در فاصله ی حدود 13 کیلومتری از جاده ساحلی شهر بابلسر به سمت ساری و در 5 کیلومتری بهنمیر، یک منطقه زیبا و طبیعی با منظره و چشم اندازی بی نظیر به نام منطقه توریستی کرفون بابلسر واقع شده است. منطقه توریستی کرفون، دارای ساحلی ماسه ای و دریای بی کران و بی خطر می باشد که طی مصوبه های دولت، در سال 1387 به عنوان یکی از بهترین مناطق نمونه گردشگری شناخته شد.

این منطقه، جزو توابع بخش بهنمیر شهرستان بابلسر به شمار می رود و برای دسترسی به آن باید از مسیر بابلسر و جاده بهنمیر وارد شد. اگر به بابلس سفر کردید و هوس ماهی تازه کردید، بهترین مکان برای خرید سالم ترین، تازه ترین و خوشمزه ترین ماهی ها، منطقه توریستی کرفون می باشد که می توانید ماهی های بسیار خوشمزه ای با قیمت های مناسب از آن تهیه نمایید.

همچنین لازم به ذکر است که شرکت تعاونی پره کرفون ارائه دهنده ماه های صید شده در بازار ساحلی این روستاست که می توانید ماهی های تازه و لذیذی را از آن خریداری کنید. منطقه توریستی کرفون به عنوان یکی از نقاط جنگلی دریایی بابلسر به شمار می رود و هرساله میزبان تعداد زیادی گردشگر و مسافر است.

جمعیت روستای کرفون

منطقه توریستی کرفون در واقع یک روستا به نام کرفون در منطقه بابلسر است که در مجاورت ساحل کرفون واقع شده است. اگر بخواهیم از جمعیت این روستا برایتان بگوییم، طبق آخرین آمار و سرشماری صورت گرفته، حدود 122 خانوار ( تعداد اعضا 600 نفر) در روستای کرفون ساکن هستند که تمامی آنها ساکنان بومی هستند و به همین علت کرفون، منطقه ای خلوت و کم سکنه به شمار می رود.

هرچند این روستا بسیار توریست پذیر است و به خاطر ویلا ها و خانه های اقامتی که در آن وجود دارد، هرساله تعداد زیادی توریست به خود می پذیرد، ولی به خاطر کم بودن تعداد ساکنان این روستا، روستای کرفون یک روستای خلوت به شمار می رود و توریست ها تاثیر چندانی بر جمعیت روستای کرفون نداشته اند.

آرامش و سکوت حاکم بر این روستا حاکی از جمعیت کم این روستا می باشد و چیزی که روستای کرفون را متفاوت کرده، آرامش آن بخاطر جمعیت کمش می باشد، چراکه اغلب روستاهای شمالی کشور، دارای جمعیتی زیاد و شلوغی هستند و کرفون در بین آنها متفاوت است چراکه خلوت و آرام است.

مردمان روستای کرفون بسیار مهمان نواز هستند و با خوش رویی از توریستان و گردشگرانی که به این منطقه سفر می کنند میزبانی می کنند. سفر به کرفون و اقامت در ویلاهای روستایی این منطقه، خاطرات بسیار خوش و فراموش نشدنی را برایتان رقم خواهد زد که منظره و طبیعت بکر منطقه توریستی کرفون آن را دو چندان خواهد کرد.

همچنین شایان ذکر است که درآمد اکثر مردمان روستای کرفون از طریق کشت گیاه کلزا و برداشت و فروش آن هم به صورت روغن و هم خود گیاه کلزا به توریستان و بازدید کنندگان به عنوان گیاه بومی این منطقه می باشد. گیاه کلزا یکی از گیاهان دانه روغنی مناطق معتدل (مانند کرفون) می باشد و از آن برای تولید روغن استفاده می کنند.

روستای کرفون

طبیعت منطقه توریستی کرفون

منطقه توریستی کرفون، دارای طبیعتی بکر و تکرار نشدنی است و منظره ای فوق العاده و بی همتا از ساحل دریا و تالاب ها و جنگل و کشتزار های معروف کرفون قابل مشاهده است. همچنین به گفته گردشگران و تجربه مسافران، ساحل کرفون یکی از تمیز ترین و زیباترین سواحل دریای خزر است و این ساحل از نظر تمیزی بهترین امتیاز را در بین مسافران داشته است.

یکی دیگر از ویژکی های این منطقه توریستی، همان کشتزار های انبوه و معروف این منطقه است که مربوط به گیاه کلزا می باشد. کشتزار های گیاه کلزا در منطقه توریستی کرفون، یک منطقه وسیع و بسیار زیبا با رنگی زرد در روستای کرفون خلق کرده اند که این منظره، هر انساسی را به وجد می آورد و محو تماشای خود می سازد.

همچنین چمنزار های وسیع و سرسبز این منطقه نیز بر زیبایی های طبیعی این منطقه افزوده است و باعث شده کرفون به عنوان یکی از قطب های مهم گردشگری به شمار رود.

مزارع کلزا کرفون

تفریحات منطقه توریستی و گردشگری کرفون

از آنجا که منطقه توریستی کرفون در بین گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردار است، طبیعیست که تفریحات عالی و مناسبی برای مسافران گرامی در آن تعبیه شده باشد و بر زیبایی های این منطقه بیافزاید.

اگر بخواهیم از تفریحات ناب و عالی این روستا برایتان مثالی بزنیم می توانیم به قایق سواری و پیاده روی روی ماسه های نرم و در طول ساحل و اسکی روی آب اشاره کنیم.

علاوه بر این ها منطقه توریستی کرفون یکی از بی همتا ترین خطوط ساحلی در ایران به شمار می رود و تفریحات بی نظیر آبی و ساحلی را می توان در آن تجربه کرد. همچنین این روستا، حجم زیادی از درختان دارد که به سمت دریا روییده اند و به زیبایی منطقه افزوده اند و باعث خوش آب و هوا تر شدن منطقه کرفون می باشند.

مهم ترین بخش تفریحی سفر به روستای کرفون، کمپینگ در طبیعت بکر این منطقه می باشد و علاوه بر آن می توانید عکس های نابی در ساحل و روستای چشم نواز کرفون ثبت کنید و این لحظات به یاد ماندنی را فراموش نکنید.

پیشنهاد می شود اگر در نیمه ی اولیه سال به کرفون سفر کردید، حتما یک دست لباس اضافه به همراه خود ببرید و لذت آب تنی در دریای تمیز و این طبیعت بی نظیر را از خود دریغ نکنید چراکه آب تنی از بهترین و معروف ترین تفریحات منطقه توریستی کرفون به شمار می رود.

علاوه بر این ها، شما می توانید تا لب دریا با خودرو شخصی خود بروید و تا آنجا رانندگی کنید و تجربه یک رالی بی نظیر ساحلی را داشته باشید. در آخر می توان به دیگر بخش های طبیعت روستای کرفون اشاره کرد همانند جنگل، رود و تالاب و خرید از بازار ساحلی که آنها نیز بسیار مفرح هستند.

منطقه توریستی کرفون

ویژگی های منطقه توریستی کرفون

ویژگی های این منطقه شامل جاذبه های توریستی آن می شوند که می توان از منظه زیبای غروب خورشید به عنوان یکی از ویژگی های چشم نواز این منطقه نام برد که منظره ی فوق العاده زیبایی را می سازند.

همچنین دیگر ویژگی که می توان از روستای کرفون نام برد، زردی مطلق کشتزار های کلزا می باشد که منظره زرد آن واقعا تماشایی است و دور تا دور این منطقه وجود دارند و باعث دو برابر شدن زیبایی این منطقه ناب شده است.

همچنین روستای کرفون مراتع وسیع و فوق العاده زیبا و سرسبز با درختان بسیار است که دیگر ویژگی این منطقه به شمار می رود و بر زیبایی های آن افزوده است.

جاذبه های دیدنی و گردشگری اطراف کرفون

جالب است بدانید، در خط ساحلی که منطقه توریستی کرفون واقع شده است و اطراف آن، تعداد زیادی از جاذبه های دیدنی و گردشگری واقع شده اند که بازدید از آنها نیز می تواند برایتان بسیار هیجان انگیز باشد. در ادامه برایتان چند مورد از دیدنی های اطراف منطقه توریستی کرفون را آورده ایم.

ساحل نفتچال

در فاصله 2.5 کیلومتری منطقه توریستی کرفون، ساحل بسیار زیبا و چشم نوازی به نام ساحل نفتچال واقع شده است و از جاهای دیدنی بابلسر به شمار می رود. این ساحل مملو از درختان توسکا و بوته های زیبای تمشک می باشد. ساحل نفتچال یکی از ساحل های بسیار تمیز این منطقه به شمار می رود و از محبوبیت بالایی برخوردار است.

پارک جنگلی و ساحلی کهنه محله میرود

اگر به دنبال یک مکان مناسب برای پیک نیک و گذراندن ساعاتی با خانواده عزیزتان هستید، پارک جنگلی و ساحلی کهنه میرود با داشتن امکاناتی چون آلاچیق، باربیکیو و چراغ های روشنایی در آلاچیق ها یکی از بهترین گزینه ها برای شماست.

در این پارک می توانید از آب و هوای مطبوع نوار ساحلی استفاده کنید و همزمان غرق در درختان سرسبز و محیط جنگلی این پارک زیبا شوید. منطقه ساحلی میرود جز توابع بابلسر است و منطقه ای بکر و سرسبز و جنگلی می باشد.
آدرس پارک جنگلی کهنه محله میرود: استان مازندران، بهنمیر، خیابان شهید علی علیگلزاده، منطقه ساحلی میرود

آب بندان ازنوا

در 7.5 کیلومتری روستای کرفون، یکی از جاذبه های گردشگری بابلسر به نام آب بندان ازنوا واقع شده است و هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. روستای ازنوا در 17 کیلومتری شرق بابلسر و در فاصله 4 کیلومتری از ساحل دریا واقع شده است.

در روستای ازنوا چندین آب بندان بکر و زیبا واقع شده اند که بر مطبوع بودن و خوش آب و هوا تر شدن این منطقه افزوده اند و آن را دلنشین تر کرده اند.

هتل ها و اقامتگاه های نزدیک به منطقه توریستی کرفون

اگر می خواهید نزدیکترین محل را برای اقامت در نزدیکی منطقه توریستی کرفون انتخاب نمایید و اقامت خوشی را در این منطقه تجربه نمایید، ما برای شما در ادامه لیستی از هتل ها و اقامتگاه های نزدیک به منطقه توریستی کرفون را به همراه مسافت آنها تا روستا آورده ایم تا بتوانید به راحتی محل اقامت خود را انتخاب نمایید.
• خانه اسفندیار ( 3.5 کیلومتر فاصله، 8 دقیقه)
• مجتمع تفریحی و توریستی بهشت افرا (4 کیلومتر، 10 دقیقه)
• هتل نوری فر ( 9.2 کیلومتر، 15 دقیقه)
• مجموعه ویلا و سوییت میرود ( 5.2 کیلومتر، 11 دقیقه)
• هتل پدافند بابلسر ( 11.3 کیلومتر، 19 دقیقه)
• اردوگاه شهید عظیمی ( 16 کیلومتر، 23 دقیقه)

منطقه توریستی کرفون کجاست و مسیر دسترسی به آن

مسسیر دسترسی به منطقه توریستی کرفون از چند جهت امکان پذیر است و از راه های مختلفی می توانید خود را به بهشت کرفون برسانید. اگر جزو کسانی هستید که نمی دانید کدام راه را برای سفر به کرفون برگزینید، ما شما را راهنمایی می کنیم تا بهترین مسیر را برای سفر به این منطقه انتخاب نمایید.

از آنجا که منطقه کرفون همچنان برای یکسری از افراد ناشناخته است و مسیر آن را بلد نیستند، به این منطقه سر نمی زنند. به همین علت نیاز است تا قبل از سفر به منطقه توریستی کرفون، از راه های دسترسی به آن آگاه باشید تا بهترین راه را با توجه به موقعیت جغرافیایی تان پیدا کنید.

• دسترسی به منطقه توریستی کرفون از راه بابلسر و جاده بهنمیر: اگر این مسیر را برای دسترسی به این منطقه انتخاب کردید، باید بگویم که این مسیر بسیار ساده و هموار است و با توجه به تابلو های راهنما به راحتی می توانید به آن دسترسی پیدا کنید.
• دسترسی به منطقه توریستی کرفون از راه جاده هراز: اگر این مسیر را برای رسیدن به کرفون انتخاب کردید، بهترین گزینه برای شما در جهت آمل به بابل، بابل به بابلسر، بابلسر به بهنمیر و سپس از بهنمیر به کرفون است.
• دسترسی به منطقه توریستی کرفون از جاده فیروزکوه: جهتی که باید برای انتخاب این مسیر بپیماید به این صورت است که ابتدا خود را به جاده فیروزکوه رسانده و از آنجا به شیرگاه بروید، سپس جهت مسیر خود را به سمت قائم شهر ببرید و با ادامه مسیر خود را به جویبار برسانید. پس از طی کردن مسیری کوتاه از جویبار به کرفون خواهید رسید.

دسترسی به منطقه توریستی کرفون از طریق شهرهای اطراف آن

از آنجا که روستای کرفون از توابع بخش بهنمیر شهرستان بابلسر به شمار می رود، از این رو دسترسی به آن چندان سخت نیست و از شهرهای اطراف نیز به راحتی می توان به آن سفر کرد. مسیرهایی که از شهرهای اطراف کرفون می توان خود را به آن رساند عبارتند از:

• از سمت شرق کرفون: مبدا شما در این مسیر ساری و یا قائم شهر است و سپس باید خود را به جویبار برسانید، مسیری که از جویبار تا بهنمیر طی می کنید اندک است و با تابلو های راهنما به راحتی قابل دسترس است.

• از سمت غرب کرفون: این مسیر از جاده بابلسر به سمت بهنمیر می باشد. همچنین برای ورود به کرفون از سمت غرب آن می توانید از بابل نیز حرکت نمایید و سپس در جاده فرعی وارد میدان بهنمیر شوید و در جاده کوهی جویبار خود را به روستای کرفون برسانید.

آدرس منطقه توریستی کرفون: مازندران، جاده ساحلی بابلسر به ساری، روستای کرفون (منطقه توریستی گردشگری کرفون)

کرفون

رزرو ویلا و سوئیت در بابلسر

همه مردم بابلسر را به عنوان یک شهر تفریحی و ساحلی که مملو از تفریحات آبی بسیار جذاب است می شناسند و همین امر باعث شده که بابلسر، یکی از مهم ترین و محبوب ترین شهرهای شمالی کشور به شمار رود.

هرساله مسافران زیادی بابلسر را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند و برای اقامت اجاره سوئیت در بابلسر را انتخاب می نمایند تا مسافت کمتری را تا دریا فاصله داشته باشند و به راحتی بتوانند خود را به دریا برسانند و از آب و هوای مطبوع ساحلی بابلسر لذت ببرند.

اگر به دنبال اجاره ویلا و سوئیت در بابلسر هستید، لوکس می تواند شما را در جهت انتخاب بهترین مورد برای اقامت راهنمایی کند تا خاطرات خوشی را در منطقه توریستی کرفون و شهر بابلسر رقم بزنید.

راهنما سایت

آدرس

مازندران، جاده ساحلی بابلسر به ساری، روستای کرفون (منطقه توریستی گردشگری کرفون)

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه