روستای سینک لواسان

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

جالب است بدانیم در نزدیکی های تهران و فاصله 20 کیلومتری آن، روستایی به نام روستای سینک قرار دارد. به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب این روستا، از ایام قدیم یکی از مناطق ییلاقی بوده است. این روستا در دو طرف مسیر رودخانه افجه قرار داشته و از آب و هوای بسیار مطلوبی بهره می برد. در این مقاله با روستای سینک بیشتر آشنا خواهیم شد.

معرفی روستای سینک لواسان

در 20 کیلومتری استان تهران، منطقه ای بسیار خوش آب و هوا در دامنه های بخش جنوبی رشته کوه های البرز، منطقه ای به نام کوه چهار چشمه قرار دارد که به دلیل موقعیت جغرافیایی دارای آب و هوایی کوهستانی بوده و از ایام قدیم یکی از ییلاقات استان تهران محسوب می شد. روستای سینک جزو روستاهای خوش آب و هوای اطراف استان تهران بوده و در مسیر رودخانه افجه واقع شده است.

این روستا از بخش شمالی به دامنه رشته کوه های البرز، از غرب به روستاهایی از جمله: افجه، انباج، هنزک و ناران، از شرق به روستای برگ جهان و نیکنامده و از بخش جنوب نیز به روستاهای سبو کوچک و سبو بزرگ، ساحل و سد لتیان منتهی می شود.

روستای سینک لواسان

معنی نام روستای سینک

موقعیت مکانی روستای سینک در دو طرف مسیر رودخانه و در دامنه سراشیبی کوه واقع شده است، در گویش محلی و در آن زمان به دامنه کوه سینه گفته می شد. این روستا با نام سینه کوه خوانده می شده که با مرور زمان نام آن به سینک تغییر پیدا کرده است. طبق گفته ی برخی از اهالی این روستا، سینک به معنای پشه می باشد.

تاریخچه روستای سینک لواسان

قدمت روستای سینک با توجه به حفاری هایی که روی آن وجود دارد، به زمان پیش از اسلام و زمان زرتشت بازمی گردد. گویش مردم محلی این منطقه بسیار متفاوت با گویش مردم روستاهای اطراف و دیگر روستاهای لواسان می باشد و در مقابل شباهت بسیار زیادی به گویش محلی شهرهای دماوند، فشم و میگون دارد.

در این روستا خبری از آثار تاریخی و فرهنگی نیست و تنها اثر تاریخی این روستا دو کوچه است که در آن حدود 8 ساختمان ساخته شده از خشت قرار دارند. یک حمام تاریخی در آن منطقه وجود داشت که در سال 1344 مورد تخریب قرار گرفت و حمامی جدید به جای آن ساخته شد. در سال های اخیر با وجود حفظ بافت قدیمی روستا، ساخت و سازهای زیادی برای ویلا صورت گرفته است.

روستای سینک لواسان

شغل مردم روستای سینک

شغل مردم این مطقه در گذشته کشاورزی به خصوص در زمینه کشت محصولاتی همچون: حبوبات و گندم در مزارع آن روستا بود. همچنین علاوه بر شغل کشاورزی به دامداری نیز مشغول بودند. با گذشت زمان افراد جوان این روستا به شهرهای مجاور مهاجرت کردند و در کارهای اداری و دولتی مشغول به کار شدند.

در حال حاضر با فروش بسیاری از زمین ها و باغات سرسبز به ساکنین تهران، شغل هایی مانند کشاورزی و باغداری را از دست دادند. همچنین مردان مسن این روستا به 15 تن می رسند و در باغات میوه به شغل باغداری مشغول هستند.

دیدنی های روستای سینک

اگر به این روستا سفر کنید، سرسبزی ها و باغات میوه که در آن ها درختانی نظیر: گیلاس، گردو، سیب، آلبالو و… فروانی را خواهید دید. علاوه بر جاذبه های دیدنی لواسان، یکی از تفریحاتی که در این روستا می توانید به آن بپردازید پیاده روی در میان طراوت و سرسبزی بوده که روحتان را سرشار از سرزندگی می کند.

روستای سینک لواسان

مزارع کشاورزی روستای سینک

در روستای سینک مزارع کشاورزی همچون: همه بوستان، چهار چشمه، اعلان بالا، اعلان پایین، گرمابک، پنبه زار، چکنه پله، نیستانک دره و واشندره قرار دارند.

امکانات رفاهی روستای سینک

در این روستا علاوه بر زیبایی های طبیعی، امکانات رفاهی همچون رستوران و کافی شاپ وجود دارد که می توانید برای گردش یک روزه به سراغ آن ها بروید.

بهترین زمان سفر به روستای سینک لواسان

اگر قصد گردش و سفر در روستای سینک لواسان را دارید، بهتر است فصل هایی نظیر بهار و پاییز را انتخاب کنید. اگر اهل طبیعت و از دوست داران طبیعت باشید در این فصول این روستا چهره ی بسیار زیبایی به خود می گیرد و می توانید علاوه بر گردش و پیاده روی در میان سرسبزی ها و درختان این منطقه، عکس های زیبا و خاطره انگیز را ثبت کنید.

نام برخی مناطق اطراف روستای سینک

برخی مناطقی که اطراف روستای سینک لواسان قرار دارند عبارتند از: عرقش، بالا باغ، دشتهان، علایینی، سروکه بالا، سروکه پایین، پهلو دره، باغ علی، عرقش، لش علی، تنگه فار، سرلوک، تنگه فار و…

روستای سینک

روستای سینک لواسان کجاست و مسیر دسترسی به آن

روستای سینک در یکی از شهرستان های اطراف تهران که شمیرانات نام دارد قرار گرفته است. همچنین یکی از روستاهای لواسان کوچک به شمار می رود. اگر می خواهید از شهر تهران به روستای سنک لواسان سفر کنید می بایست خود را به اتوبان شهید بابایی در شرق تهران برسانید. روستای سینک تا تهران حدود 45 کیلومتر فاصله دارد.

پس از آن مسیر جاده لشگرک را پیش بگیرید و مسیر بلوار امام خمینی را تا انتها بروید. به جاده لواسان-سینک خواهید رسید. خوشبختانه این امکان وجود دارد که شما می توانید حتی بدون سلیه نقلیه شخصی به این روستای خوش آب و هوا سفر کنید. برای این منظور تنها کافی است خود را به ایستگاه تاکسی فلکه چهارم تهرانپارس رسانده و از آنجا با تاکسی دربست به روستای سینک خواهید رسید.

آدرس روستای سینک لواسان: استان تهران، شهرستان شمیرانات، بخش لواسان، روستای سینک

روستای سینک

اجاره ویلا در لواسان

شهر لواسان یکی از لوکس ترین شهرهای اطراف استان تهران است و به دلیل ساخت و سازهای زیادی که در این منطقه صورت گرفته است به یکی از مناطق ویلانشین و لوکس اطراف تهران تبدیل شده است. همچنین این منطقه در میان تهرانی ها دارای محبوبیت زیادی دارد و علاوه بر آن اجاره ویلا در لواسان بسیار رونق پیدا کرده است. بسیاری از پایتخت نشینان برای ایام تعطیل و یا آخر هفته ها برای دورهمی های خود به دنبال رزرو ویلا در این منطقه هستند و پر طرفدارترین آن ها اجاره ویلا لاکچری لواسان می باشد.

در این منطقه از ویلاهای لوکس و گران قیمت گرفته تا ویلاهای اقتصادی وجود دارند که با تمام سلیقه ها و با هر بودجه ای مطابقت پیدا می کند. اما بهتر است بدانیم که اجاره ویلا در لواسان نبست به دیگر مناطق کمی گران تر می باشد. اما هنگامی که با این منطقه و ویلاهای لوکس آن مواجه می شوید، دلیل بالا بودن قیمت آن ها را در میابید. همچنین می توانید لحظات به یاد ماندنی و خوشی را برای خود و همراهانتان به وجود آورید.

راهنما سایت

آدرس

استان تهران، شهرستان شمیرانات، بخش لواسان، روستای سینک

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه