روستای استخرگاه رودبار

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

روستای استخرگاه رودبار روستایی بسیار زیبا و کوچک در میان شهرستان رودبار می باشد که لقب بهشت گمشده را به خود اختصاص داده است. استان گیلان که در شمال کشور جای گرفته و بسیاری از جاذبه های دیدنی و گردشگری را در طبیعت سرسبز خود جای داده، همیشه به عنوان مقصد گردشگری بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی قرار می گیرد و سالانه هزاران گردشگر به آن سفر می کنند و به بازدید از جاذبه های دیدنی و گردشگری آن اقدام می کنند. رودبار هم که شهرستانی زیبا در استان گیلان می باشد، زیبایی های شگفت انگیزی را در خود جای داده و با سفر به آن می توانید زیبایی های بی نظیری را در آن مشاهده کنید. این بار مقصد سفر خود را استخرگاه رودبار انتخاب کرده‌ایم تا زیبایی طبیعت را از نزدیک ببینیم و ساعاتی را غرق در لذت و آرامش شویم. شما هم در این مسیر در کنار ما باشید تا خاطراتی خوش را با هم بسازیم. در ادامه این مطلب همراه لوکس ویلا باشید تا با روستای استخرگاه رودبار بیشتر آشنا شویم.

روستای استخرگاه رودبار کجاست و مسیرهای دسترسی به آن

روستای استخرگاه رودبار از زیباترین دیدنی های گیلان است که در شهرستان رودبار جای گرفته و جزء توابع بخش رحمت آباد بلوکات به شمار می رود. روستای ییلاقی استخرگاه رودبار در میان دامنه های کوه درفک قرار دارد و از زیبایی های بی نظیری برخوردار می باشد. فاصله این روستای ییلاقی با مرکز شهر رشت به 75 کیلومتر می رسد که برای رسیدن به آن حدود 1 ساعت و 12 دقیقه زمان نیاز خواهید داشت. همچنین با توجه به آن که در فاصله 35 کیلومتری از جنوب شهرستان رودبار واقع شده و دارای مسافتی حدود 291 کیلومتر از تهران می باشد، برای رسیدن به آن از تهران به مدت زمانی حدود 3 ساعت و نیم، زمان نیاز دارید تا به این روستای زیبا دسترسی پیدا کنید.

مسیری که برای رسیدن به این روستا بایستی طی نمایید، از زیباترین مسیرهای شمالی کشور می باشد. هنگامی که در این مسیر در حال حرکت هستید، بخش هایی از جاده به قدری زیبا هستند که بسیاری از افرادی که به عکاسی علاقه دارند، از ماشین پیاده شده و مدت زمانی را صرف عکاسی در آن جاده می کنند. در ادامه می خواهیم با مسیر دسترسی به روستای استخرگاه رودبار آشنا شویم تا اگر این بار قصد داشتید کوله بار سفرتان را برای سفر به استخرگاه ببندید، بتوانید به راحتی مسیر دسترسی به استخرگاه را پیدا کنید.

روستای استخرگاه رودبار

مسیر دسترسی به روستای استخرگاه از تهران

اگر می خواهید از تهران راهی این روستا شوید و به آن دسترسی پیدا کنید، بهترین مسیر این است که خود را ابتدا به شهر رشت برسانید. برای این منظور از تهران وارد جاده ساوه – قزوین شده و سپس مسیر رشت را پیش بگیرید. پس از آن که خود را به شهر رشت رساندید، امامزاده ابراهیم و رستم آباد را پشت سر گذاشته تا تابلوی رستم آباد و توتکابن را مشاهده کنید و از اتوبان رشت – قزوین خارج شوید. سپس مسیر توتکابن را پیش گرفته، این جاده از میان شهر توتکابن عبور می کند. هنگامی که در این جاده در حال حرکت هستید و تازه می خواهید وارد شهر توتکابن شوید، چندین سوپرمارکت در مسیرتان قرار دارد که می توانید هر آنچه که در سفر نیاز خواهید داشت را تهیه نمایید. کمی در این مسیر پیش بروید، یک پمپ بنزین گاز را خواهید دید که در صورت نیاز می توانید از آن استفاده نمایید.

هنگامی که باز هم شروع به ادامه مسیر کردید، دوراهی شیرکوه مقابل شما قرار خواهد گرفت که باید از آن عبور کنید. در مسیری که باید ادامه دهید، روستاهای انارکول، سندس، دشتویل، چهل بر و بره سر قرار دارند که بایستی آن ها را پشت سر گذاشته و باز هم به مسیرتان ادامه دهید تا به خروجی دفراز و دوراهی روستای استخرگاه برسید. برای رسیدن به دفراز بایستی حدود 20 دقیقه در این مسیر رانندگی کنید. پیش از آن که به روستای پلنگ دره برسید، تابلوی راهنمای روستا در سمت چپ قرار دارد که می توانید بر اساس آن به داخل روستا هدایت شوید. این مسیر دارای شیب بسیار تندی بوده که باید با احتیاط از آن عبور نمایید.

آدرس روستای استخرگاه رودبار: استان گیلان، شهر رشت، 35 کیلومتری جنوب شهرستان رودبار، توتکابن، دهستان دشتویل، دفراز، روستای استخرگاه

فاصله تهران تا روستای استخرگاه

روستای استخرگاه که جزء توابع رحمت آباد بلوکات می باشد، تا شهرستان رودبار حدود 35 کیلومتر فاصله دارد. همچنین از تهران تا استخرگاه حدود 290 کیلومتر مسافت وجود دارد که اگر بخواهید این مسیر را با خودروی شخصی طی نمایید، به مدت زمانی حدود 4 تا 5 ساعت نیاز خواهید داشت.

آشنایی با روستای استخرگاه رودبار

روستای استخرگاه رودبار علاوه بر آن که طبیعتی بسیار زیبا از شمال ایران شامل می شود، همچنین از آب و هوایی بسیار دلنشین و مطلوب بهره می برد و گردشگران زیادی برای لذت بردن از طبیعت شمال می توانند به سراغ آن بروند و از زیبایی ها و آب و هوایی دلپذیر آن بهره مند شوند. اغلب ما در شهرهایی زندگی می کنیم که در آلودگی و هیاهوی غرق شده ایم و هر چند وقت یک بار به مسافرتی نیاز داریم که بتوانیم با سفر به آن منطقه، تمام دغدغه ها و خستگی هایمان را رها سازیم. روستاهای شمالی ایران از آن دسته جاذبه های گردشگری هستند که در هر زمانی از سال می توانند بهترین گزینه مسافرت برای گردشگرانی به شمار رود که قصد دارند به سراغ آن ها بروند و چند روزی را به استراحت و دوری از دغدغه ها و شلوغی ها به استراحت بپردازند و زندگی در آرامش روستا را تجربه نمایند.

برخی از روستاها در مناطقی قرار دارند که در محدوده آنتن دهی هیچ اپراتوری قرار ندارند و می توانید با سفر به این مناطق، از زندگی مدرن و اینترنت و تمام این موارد رهایی یابید و یک تا چند روز بدون هیچگونه دغدغه و استرس سپری کنید. روستای استخرگاه از بهترین روستاهای شمالی ایران است که می توانید با قدم زدن و استراحت در آن، زندگی توأم با آرامش را تجربه کنید و از سرسبزی آن نهایت لذت را ببرید. لذت بردن از فضای سرسبز روستاها، نیاز به پیاده روی و قدم زدن های طولانی مدت دارد. چرا که به هر گوشه ای از این روستاها قدم بگذارید، جاذبه ای دیدنی و هیجان انگیز انتظار شما را خواهند کشید. روستای استخرگاه رودبار در فاصله 35 کیلومتری از استان گیلان و در میان طبیعتی سرسبز با چشم اندازی بی نظیر جای گرفته و تقریبا می توان گفت کمتر کسی نام آن را شنیده و به آن سفر کرده است.

این روستای ییلاقی و سرسبز به قدری زیبا و چشمنواز است که به دلیل قرار گرفتن دو استخر طبیعی در دو طرف آن، نام استخرگاه را برای آن انتخاب کرده اند. طبیعت شمال ایران از بهترین مکان های گردشگری هستند که گردشگران می توانند هم برای تفریح و گردش و هم برای آرامش یافتن و استراحت به سراغ آن بروند. این روستا در میان دامنه های کوه درفک در شمال ایران جای گرفته گردشگران زیادی برای گردش و استراحت به آن سفر می کنند. در واقع طبیعت این روستا محل تلاقی جنگل های سرسبز، کوه های سر به فلک کشیده، دریاچه های پرآب و آبشارهای خروشان می باشد. خانه های روستایی متعددی در طبیعت این روستا قرار دارند که قدمت هر کدام از آن ها به 100 سال گذشته باز می گردند. طبیعت روستای استخرگاه رودبار از بهترین محل هایی است که می توانید از گشت و گذار و استراحت در آن لذت ببرید. همانطور که گفته شد، طبیعت این روستا که در میان دامنه های کوه درفک جای گرفته، به عنوان بام استان گیلان شناخته می شود.

روستای استخرگاه رودبار

مردم روستای استخرگاه

اهالی روستای استخر مسلمان و شیعه هستند و با لهجه دیلمی صحبت می کنند. بر اساس آخرین سرشماری که در سال 1390 در این روستا صورت پذیرفت، جمعیت آن برابر با 176 نفر و 46 خانوار بوده است. با توجه به شرایط آب و هوایی و زمین حاصل خیز این روستا، مردمان استخرگاه اغلب شغل های کشاورزی و دامپروری را پیش گرفته اند و از آن طریق اقتصاد خود را می چرخانند.

دلیل نامگذاری روستای استخرگاه رودبار

از آنجایی که در دو ضلع شرقی و غربی این روستای سرسبز و ییلاقی دو استخر طبیعی بسیار زیبا قرار گرفته اند، نام استخرگاه را برای آن انتخاب کرده اند. اگر در ساعات اولیه روز وارد این روستا شوید و در آن به قدم زدن بپردازید، به دلیل قرار داشتن دو استخر طبیعی در اطراف این روستا، تمام طبیعت روستا را در زیر مه غلیظی خواهید دید. هر کدام از این دو استخری که در اطراف روستای استخرگاه قرار گرفته اند، داخل ملک های شخصی اهالی روستا جای گرفته اند و اگر بخواهید از آن ها بازدید کنید، بایستی با مالک ها هماهنگ کرده و اجازه ورود را دریافت نمایید. استخری که در ضلع شرقی روستا قرار گرفته، وظیفه تأمین آب زمین های کشاورزی این روستا و مناطق اطراف را بر عهده داشته و به همین جهت، بسیاری از اهالی این روستا شغل کشاورزی و دامپروری را پیش گرفته اند.

جاهای دیدنی روستای استخرگاه رودبار

روستای استخرگاه رودبار که خود یکی از بهترین دیدنی های شهرستان رودبار و استان گیلان به شمار می رود، انواع جاذبه های دیدنی و گردشگری را در طبیعت خود جای داده که گردشگران می توانند از آن ها دیدن کنند و لحظات لذت بخشی را از گردش و استراحت در روستای استخرگاه سپری کنید. در ادامه این بخش می خواهیم به آشنایی با جاهای دیدنی روستای استخرگاه رودبار بپردازیم.

خانه تاریخی با قدمتی 100 سال

همانطور که کمی پیش تر ذکر شد، دانستیم که هر دو استخری که در دو ضلع شرقی و غربی این روستا وجود دارند، در میان ملک های شخصی جای گرفته اند. یکی از این استخر ها در حیاط خانه ای بسیار قدیمی که قدمت آن به 100 سال گذشته باز می گردد، قرار گرفته و چهره ای بسیار متفاوت و چشمنواز برای این خانه قدیمی پدید آورده است. حیاط این خانه بسیار با صفا بوده و در گوشه ای از آن مرغابی هایی را خواهید دید که به صورت آزادانه برای خود در حیاط قدم می زنند و طرف دیگر حیاط خانه نیز سگ هایی وجود دارند که وظیفه مراقبت از خانه را بر عهده داشتند. خانه قدیمی که در این روستا قرار داشته، با تماشای آن شما را به سالیانی پیش می برد و از تماشای آن لذت خواهید برد.

این خانه 100 ساله دارای ایوانی زیبا و در عین حال پر رمز و راز می باشد و زمانی که فضای روستا مه آلود بوده، بر هیجان تماشای این خانه می افزاید. مالک خانه 100 ساله روستای استخرگاه رودبار، شخصی به نام علی سلیمی بوده و گردشگران زیادی از همان زمان برای عکاسی از این خانه به سراغ آن می رفتند و هزینه ای پرداخت نمی کردند. اما امروزه اگر بخواهید برای بازدید از این خانه قدیمی وارد محوطه آن شوید و عکاسی کنید، بایستی هزینه ای را به عنوان ورودی پرداخت نمایید. این خانه تاریخی از دور نیز قابل مشاهده بوده اما تماشای آن از فاصله نزدیک، حس و حال دیگری داشته و به همین دلیل گردشگران زیادی برای بازدید از آن اقدام می کنند و وارد محوطه آن می شوند.

روستای استخرگاه رودبار

پیاده روی در روستای استخرگاه رودبار

پیاده روی در طبیعت و جنگل های شهرهای شمالی ایران لذت و آرامشی بی نظیر را در افراد ایجاد می کند. روستای استخرگاه از آن دسته روستاهای سرسبز شمال ایران است که به هر گوشه از آن قدم بگذارید، جاذبه های دیدنی و حیرت آوری وجود دارند که گردشگران از تماشای آن ها لذت می برند. در اطراف روستا، محوطه جنگلی بسیار زیبایی وجود دارد که از بهترین فضاها برای قدم زدن و جنگل نوردی محسوب می شود و از بهترین زمان های پیاده روی در این منطقه، از ساعات اولیه روز آغاز می شود و تا پیش از غروب آفتاب ادامه دارد. از آنجایی که این روستا در میان دامنه های کوه درفک قرار داشته و کوه درفک دارای آب و هوایی غیرقابل پیش بینی می باشد، برخی اوقات ممکن است هوایی غیر مساعد در این منطقه در جریان خواهد بود.

از همین رو پیشنهاد می شود حتما برای قدم زدن و جنگل نوردی در جنگل های اطراف روستا، تجهیزات کوهنوردی و جنگل نوردی و لباس مناسب فصل و کفش مناسب کوهنوردی را همراه داشته باشید. هنگامی که در حال پیاده روی و جنگل نوردی در فضای جنگلی اطراف روستای استخرگاه رودبار هستید، تمام دغدغه های ذهنی از شما دور می شوند و برای چندین ساعت از تمام شلوغی ها و هیاهوها در امان خواهید ماند و ساعات خوشی برایتان رقم خواهد خورد. اگر حین پیاده روی در این طبیعت، یک فلاسک چای همراه داشته باشید و می توانید در گوشه ای از این طبیعت بنشینید و مشغول به خوردن چای در طبیعت شوید. حتی بسیاری از افرادی که به کمپ زدن در طبیعت علاقه مند هستند، به سراغ طبیعت این روستا می روند و کمپ زدن در طبیعت روستای استخرگاه رودبار را تجربه می کنند.

آبشار استخرگاه

اگر روستای استخرگاه رودبار را برای گردش و استراحت انتخاب کرده اید، بهتر است به تمام گوشه و کنار آن سری بزنید. چرا که در هر گوشه ای از این روستا جاذبه ای تماشایی و حیرت انگیز جای گرفته که تماشای آن می تواند بسیار لذت بخش باشد. اگر تصمیم گرفتید در طبیعت استخرگاه به پیاده روی بپردازید، مسیر انتهایی روستا را پیش گرفته و سپس به یک دو راهی خواهید رسید. مسیر سمت راست به آبشار خروشان و مسیر سمت چپ نیز به جنگل می رسد. اگر قصد دارید از آبشار استخرگاه دیدن کنید، بایستی مسیر سمت راست را که شیب نسبتا کمی دارد را انتخاب کنید و به سمت آن بروید. هر چه به آبشار نزدیک تر شوید، طراوت هوا بیشتر شده و صدای جریان آب به گوشتان خواهد رسید.

آبشارها از بهترین جاذبه های طبیعی هستند که گردشگران در فصل های گرم سال به سراغ آن ها می روند. آبشار استخرگاه از آن دسته آبشارهایی است که در هر فصلی از سال که به سراغ آن بروید، زیبایی های آن شما را محصور خود خواهند کرد. اما از بهترین زمان هایی که می توانید از این آبشار زیبا دیدن کنید، فصل های بهار و تابستان می باشد که هوای خنک و بسیار دلنشینی در منطقه جریان دارد. اگر قصد دارید به بازدید از آبشار استخرگاه اقدام نمایید، بهتر است در ساعات اولیه صبح حرکت خود را آغاز کنید و به سمت آبشار راهی شوید.

روستای استخرگاه رودبار

سوغات روستای استخرگاه

روستای استخرگاه که روستایی سرسبز و بسیار زیبا در میان شهرستان رودبار قرار گرفته، سالیانه مقصد گردشگری هزاران گردشگر داخلی و خارجی قرار می گیرد. هر منطقه ای از شهرهای شمالی دارای سوغات و صنایع دستی مخصوص به خود می باشد. شهرستان رودبار را با درختان زیتون آن می شناسیم و به همین منظور برای آن لقب باغ های زیتون را انتخاب کرده اند و هر زمان که صحبت از زیتون اعلا و مرغوب به میان می آید، شهرستان رودبار در ذهنمان نقش می بندد. از آنجایی که این روستای زیبا و سرسبز در میان شهرستان رودبار واقع شده است، سوغات آن نیز همانند رودبار زیتون می باشد و هر زمان که به این روستا سفر کنید، بدون زیتون از آن خارج نمی شوید.

زیتونی که در این روستا وجود دارد، زیتون اصلی و ناب بوده و طعم آن کمی رو به تلخی می باشد. پس اگر طعم تلخ زیتون مورد پسندتان نباشد، می توانید برای مدت زمان کوتاهی آن را در آب نمک و یا سرکه قرار دهید تا از طعم تلخ آن کاسته شود. همانطور که گفته شد، بسیاری از مناطق و شهرهای شمالی ایران دارای صنایع دستی مخصوص به خود هستند و روستای استخرگاه نیز از این قاعده مستثنی نبوده و دارای صنایع دستی مختلفی همچون حصیر بافی، گلیم بافی و جاجیم بافی می باشد که حاصل تلاش و زحمات زنان روستایی بوده اند و گردشگران نیز می توانند با خرید از آن ها، کمک شایانی به اقتصاد این روستا داشته باشند. صنایع دستی مردمان زحمت کش و با سلیقه استخرگاه تمام نشده و باز هم ادامه دارد.

مفرش بافی نیز از دیگر صنایع و هنرهای دستی مردمان استخرگاه بوده که در واقع مفرش نوعی کیف می باشد که از گلیم بافته شده است. نمدبافی نیز از دیگر هنرها و صنایع دستی روستای استخرگاه می باشد که علاوه بر این روستا، در شهرستان رودبار نیز رایج بوده و در اندازه و شکل های متنوعی آن ها را تولید می کنند. همچنین بانوان خوش سلیقه و زحمت کش روستای استخرگاه انواع نان و کلوچه های محلی خوش عطر و طعم و انواع ترشی ها را تهیه کرده که گردشگران زیادی از آن ها به عنوان سوغاتی خریداری می کنند.

اقامت در استخرگاه

روستای استخرگاه از آن دسته روستاهای شمالی ایران است که انواع امکانات رفاهی مناسب در آن ها وجود دارند که گردشگران می توانند بدون دغدغه برای داشتن امکانات رفاهی به آن سفر کنند و از آن ها بهره مند گردند. یکی از مهمترین چالش هایی که گردشگران در سفر با آن ها مواجه می شوند، اقامتگاهی مناسب برای اقامت در آن شهر یا روستا می باشد که خوشبختانه این چالش در روستای استخرگاه رفع شده و گردشگران می توانند با خیالی آسوده و راحت به اقامت در این روستا بپردازند. از اقامتگاه هایی که در این روستا وجود دارند و گردشگران می توانند برای اقامت خود در استخرگاه به سراغ آن ها بروند، خانه های بومگردی می باشند که در انواع مختلفی در این روستا وجود دارند. برای اقامت در خانه های بومگردی مبلغ بسیار مناسبی دریافت می کنند. همچنین اگر قصد اقامت در این اقامتگاه ها را دارید، بایستی تعداد نفرات را نیز در نظر بگیرید. از خانه های بومگردی روستای استخرگاه می توان به اقامتگاه بومگردی ناصر، اقامتگاه بومگردی پوپک، اقامتگاه گردشگری نارون و غیره اشاره نمود.

روستای استخرگاه رودبار

آب و هوای روستای استخرگاه

روستای استخرگاه که در میان دامنه های کوه درفک واقع شده و جزء روستاهای ییلاقی شمال ایران محسوب می شود و به همین دلیل از آب و هوای سرد و کوهستانی بهره می برد. به همین جهت در تمام طول سال دارای آب و هوایی خنک تر نسبت به دیگر مناطق می باشد. استخرگاه در بسیاری از زمان های سال زیر مه غلیظی پنهان شده است. حتی اگر در بهار و تابستان به این روستا سفر کنید، شب های سردی را پیش رو خواهید داشت و بهتر است لباس گرم و مناسب فصل را همراه خود داشته باشید.

بهترین زمان سفر به روستای استخرگاه رودبار

روستای استخرگاه رودبار از آن دسته روستاهای شمال ایران است که در هر فصلی از سال، زیبایی مخصوص به خود را دارد و می توانید در هر فصلی از زیبایی های آن لذت ببرید. با توجه به آن که روستای استخرگاه جزء روستاهای ییلاقی شمال ایران است، اما طبیعت آن به قدری زیبا و منحصر به فرد است که حتی در فصل های نیمه دوم سال نیز زیبایی های خود را حفظ کرده و از بهترین جاذبه های گردشگری شمال ایران در فصل های پاییز و زمستان به شمار می رود.

بهار های استخرگاه

فصل بهار از بهترین و زیباترین فصل هایی است که می توانید طبیعت روستای استخرگاه را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب نمایید و به آن سفر کنید. طراوت و تازگی در این فصل تمام طبیعت استخرگاه را فرا می گیرد و شکوفه های درختان بر زیبایی آن می افزایند. همچنین هوای خنکی و دلپذیری در این روستا وجود دارد و صبح های بهاری خود را می توانید با نسیم های بهاری آغاز نمایید. تمام دشت های این روستا پوشیده از سرسبزی و حس و حال خوب بوده و هنگامی که در حال قدم زدن در طبیعت این روستا هستید، طراوت و تازگی را به وضوح احساس خواهید کرد. فصل بهار از بهترین فصل هایی است که می توانید روستای استخرگاه را برای گردش و استراحت انتخاب کرده و به آن سفر کنید.

روستای استخرگاه رودبار

تابستان های استخرگاه

با آمدن فصل تابستان، از سرمای هوا کاسته شده و همچنان خنکای نسبی را می توان در طبیعت آن احساس کرد. روستای استخرگاه از بهترین روستاهای ییلاقی شمالی در فصل های تابستان می باشد که می توانید برای گردش و استراحت و دوری از گرمای سوزان شهرها به آن پناه ببرید. طبیعت روستا نیز در تابستان ها سرسبزی خود را حفظ نموده و هنگامی که نور آفتاب بر طبیعت این روستا می تابد، از زیبایی آن نهایت لذت را خواهید برد. تابستان های استخرگاه از بهترین فصل هایی است که می توانید در این روستا به پیاده روی، جنگل نوردی و کمپ در طبیعت بپردازید.

پاییز های استخرگاه

پیشنهاد می شود عاشقان فصل پاییز حتما پاییزهای استخرگاه را فراموش نکنند. پاییزهای استخرگاه همانند بوم نقاشی بوده که هزاران رنگ بسیار زیبا تشکیل شده و به هر گوشه و کناری از آن قدم بگذارید، رنگ های متفاوت و بی نظیری را مشاهده خواهید کرد. اوایل پاییز هوای روستا کمی رو به سرما رفته، اما سرمای آن به گونه ای نیست که شما را از گردش در طبیعت استخرگاه باز دارد. اگر از دوست داران طبیعت و طبیعت گردان هستید، پاییزهای استخرگاه را حتما به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنید.

زمستان های استخرگاه

از آنجایی که روستای استخرگاه رودبار از روستاهای ییلاقی شمال ایران به شمار می رود، زمستان های سردتری نسبت به دیگر مناطق اطراف خود داشته و برای سفر به استخرگاه در زمستان ها حتما مجهز تر از دیگر فصل ها باید به این روستا سفر کنید. زمستان های استخرگاه تماما زیر مه غلیظی پنهان می شود که آن نیز از زیبایی های روستا به شمار می رود. اما به دلیل وجود حوضچه های آب مختلفی که در این روستا وجود دارد، هوای معتدل تری نسبت به دیگر روستاهای ییلاقی دارد. اما توجه داشته باشید که برای سفر به روستای استخرگاه رودبار در زمستان ها، تجهیزات لازم برای ماشین همچون زنجیر چرخ را همراه داشته باشید.

روستای استخرگاه رودبار

سوالات متداول

روستای استخرگاه رودبار کجاست؟

روستای استخرگاه رودبار در شهرستان رودبار واقع شده و جزء توابع رحمت آباد بلوکات محسوب می شود.

سوغات روستای استخرگاه رودبار چیست؟

از سوغات روستای استخرگاه رودبار می توان به جاجیم بافی، حصیربافی، مفرش بافی و زیتون اشاره کرد.

جاهای دیدنی روستای استخرگاه رودبار را نام ببرید؟

آبشار استخرگاه و خانه تاریخی 100 ساله استخرگاه

فاصله تهران تا روستای استخرگاه رودبار چقدر است؟

از تهران تا روستای استخرگاه رودبار حدود 290 کیلومتر مسافت وجود دارد که برای طی کردن آن 4 تا 5 ساعت زمان نیاز دارید.


[html_block id=”66247″]

راهنما سایت

آدرس

استان گیلان، شهر رشت، 35 کیلومتری جنوب شهرستان رودبار، توتکابن، دهستان دشتویل، دفراز، روستای استخرگاه

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه