امامزاده هاشم رشت

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

از زیبا ترین شهر های شمالی ایران که در استان گیلان قرار گرفته شهر رشت می باشد. این منطقه با دارا بودن جاذبه های فراوان و زیبایی های درونش باعث شده تا در طول سال عده زیادی از افراد به این ناحیه سفر کنند و رشت را به عنوان مقصد خود برگزینند. یکی از مکان های زیارتی و جاذبه های این شهر امامزاده هاشم رشت می باشد که در نزدیکی این منطقه قرار گرفته و افراد زیادی را به سمت خود می کشاند. در این مقاله به سراغ این امامزاده رفتیم تا اطلاعات بیشتری از این مکان در اختیارتان قرار دهیم پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

معرفی امامزاده هاشم

امامزاده هاشم رشت از نوادگان علی ابن ابی طالب (ع) بوده و امروزه با زیارتگاهی 1200 متری که در نزدیکی شهر قرار دارد، مامنی برای دل های بی قرار می باشد. البته برخی از روایات حاکی از آن است که این امامزاده از نوادگان امام موسی کاظم بوده است. آن چه مهم است این می باشد که زیارتگاه ایشان نزدیک به رشت قرار گرفته و شما می توانید برای دیدار و زیارت راهی بقعه ایشان شوید.

در اطراف این آرامگاه مغازه های مختلفی وجود دارند که از هر کدام بخواهید می توانید خرید کنید یا سوغات مورد نظرتان را برای خانواده و دوستانتان تهیه نمایید. افرادی که در سفر خود نیاز به یکمکان زیارتی برای ادا کردن نماز های خود و هم چنین عبادت کردن دارند، این امامزاده در رشت می تواند بهترین گزینه باشد. در این زیارتگاه تنها بقعه امامزاده هاشم وجود ندارد و شما می توانید بنا های تاریخی دیگری را نیز تماشا نمایید. بخش های مختلف این امامزاده شامل موارد مختلفی مثل مسجد، مهمانسرا، کتابخانه، پارکینگ ماشین، بازارچه و… می شود که با ورود به این مجموعه می توانید تمامی آن ها را از نزدیک ببینید.

در درون کتابخانه نیز کتاب های مختلف در موضوعات متفاوت از مذهبی تا کتاب های علمی و هم چنین کتاب های مربوط به زیارتگاه و درمانگاه که مربوط به بخش اداری می شوند نیز وجود دارند که هر کدام را بخواهید در صورت اجازه دسترسی، می توانید آن ها را برای مطالعه انتخاب نمایید. در درون امامزاده آیینه کاری های زیبایی کار شده که می توانید با دیدن آن هاو ورود به داخل بقعه فضای معنوی حاکم بر داخل را حس نمایید.

امامزاده هاشم

موقعیت جغرافیایی امامزاده هاشم

یکی از دلایلی که زائران و گردشگران این مکان را برای زیارت یا گذراندن کمی از وقت خود در طول مسیرشان انتخاب می کنند، موقعیت جغرافیایی امامزاده است که در مسیر جاده منتهی به رشت قرار گرفته و می توان گفت به گونه ای بر سر راه مسافران می باشد. این امامزاده به دلیل قرار گرفتن در منطقه ای کوهستانی آب و هوای خوبی در فصول گرم سال دارد و هوای مطبوع و قرارگیری در جایی زیبا و سرسبز سبب شده تا افراد این مجموعه را برای استراحت و زیارت خود برگزینند.

می توان گفت اکثر کسانی که از جاده کنار امامزاده می گذرند در این نقطه جغرافیایی اتراق کرده یا برای استراحت و بازدید کمی متوقف می شوند. در این منطقه علاوه بر زیارتگاه، رستوران ها و غذاخوری هایی وجود دارند که افراد بتوانند از آن ها برای صرف وعده غذایی مورد نظرشان استفاده نمایند. در این مجموعه شما بیشتر زائران مسافر را مشاهده خواهید کرد تا افراد بومی چرا که این نقطه جغرافیایی به دلیل در مسیر بودن و قرار گیری در کنار جاده بیشتر توجه مسافران را جذب می کند تا مردم بومی را.

همان طور که گفته شد این زیارتگاه بالغ بر 1200 متر می باشد که بخشی از آن را به قبرستان اختصاص داده اند و مردم محلی معمولا جشن سال نوی خود را در این بقعه برگزار می کنند.

عکاسی از مناظر اطراف امامزاده هاشم

یکی از کار هایی که افراد در سفر به انجام آن مشغول می شوند، عکاسی از مناظر می باشد. این منطقه به دلیل کوهستانی بودن و داشتن مناظر فوق العاده در اطرافش سبب شده تا توجه عکاسان به آن جلب شود. اگر در سفرتان به این منطقه و تماشای جاذبه های دیدنی رشت به دنبال لوکیشن ها جذاب بیشتری هستید، بهتر است به امامزاده هاشم و اطراف زیارتگاه نیز سری بزنید تا تصاویر زیبایی را توسط دوربین عکاسی خود ثبت کنید.

امامزاده هاشم رشت

اگر در فصل پاییز یا زمستان موفق شدید به این منطقه سفر کنید به هیچ وجه قاب های زیبایی که پیش رویتان قرار دارند را از دست ندهید. این منطقه یک قطب گردشگری بوده و در گیلان معروف می باشد به همین دلیل بین مسافران نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین می توان گفت سوژه های خوبی برای تصاویرتان می توانید پیدا کنید.

جاذبه های اطراف امامزاده هاشم رشت

این مکان زیارتی و زیبای کوهستانی دارای دیدنی های مختلفی در اطراف خود می باشد که تماشای ان در هنگام مراجعه به زیارتگاه خالی از لطف نیست. ما در اینجا به اختصار چند ممورد از زیبایی های اطراف امامزاده هاشم را معرفی خواهیم کرد تا با آشنایی با آن ها بتوانید سفری زیباتر داشته باشید.

  • بازارچه های اطراف امامزاده: این بازارچه ها با فروش محصولات مختلف که مردم محلی تهیه کرده اند همانند صنایع دستی و محصولات کشاورزی مختلف باعث رونق این منطقه شده اند و به کسب و کار آن ها نیز کمک شایانی می کنند. این بازارچه ها هم چنین فرهنگ بومی مردم این ناحیه را به مسافران نشان می دهند.
  • کاروانسرای تاریخی: در نزدیکی امامزاده هاشم رشت یک کاروانسرای تاریخی وجود دارد و با قرار گرفتن در یک طبیعت زیبا توانسته منظره ای دلنواز را به تصویر بکشد.
  • پل امامزاده هاشم: یکیاز دیدنی های دیگر در این ناحیه، پل امامزاده هاشم می باشد که از روی رودخانه سفیدرود می گذرد. از این پل قادر خواهید بود تا به روستاهای دیگر نیز دسترسی پیدا کنید. منظره ای که از روی پل تماشا خواهید کرد بسیار زیباست و تصاویر زیبایی در ذهنتان ثبت خواهد شد.
  • پارک جنگلی امامزاده هاشم: از دیگر جاذبه های گردشگری امامزاده هاشم می توان به پارک جنگلی امامزاده اشاره نمود که در نزدیکی زیارتگاه قرار گرفته و جای بسیار زیبایی است برای تفریح و استراحت مسافران. این منطقه مناظر جذابی دارد و سوژه مناسبیست برای عکاسی.

پارک جنگلی امامزاده هاشم

  • جنگل های اطراف: در اطراف امام زاده هاشم رشت جنگل های سرسبزی وجود دارد که مناسب برای کسانیست که برای تماشای این مناظر به این منطقه رفته یا از این بخش در حال عبور هستند. اکثر درختان این جنگل ها کاج و صنوبر بوده که زیبایی فوق العاده ای دارند.
  • شالیزار ها: در اطراف امامزاده شالیزار هایی قرار دارند که تصاویر زیبایی را به وجود می آورند. این شالیزارها به خصوص در فصل تابستان و اواخر بهار بسیار زیبا می شوند و چشم اندازی رویایی ایجاد می کنند.

بهترین زمان بازدید از امامزاده هاشم رشت

همانطور که گفته شد رشت یکی از زیبا ترین شهر ه ای استان گیلان می باشد و همه ساله عده زیادی از مردم به این منطقه سفر می کنند. اگر قصد دارید به این نقطه جغرافیایی بروید بهتر است بهترین زمان را برای این منظور برگزینید. در تابستان هوای این ناحیه به شدت شرجی و گرم می باشد و برای کسانی که از این هوا فراری هستند اصلا زمان مناسبی برای سفر به رشت نیست. رطوبت هوا در ماه های گرم سال در این منطقه بالاست و مرداد به عنوان گرم ترین و شرجی ترین ماه سال برای سفر به رشت معرفی می شود.

زمستان نیز به دلیل هوای سرد و بارش های مداوم ممکن است در تماشای جاذبه های این شهر مثل عمارت کلاه فرنگی رشت دچار مشکل شوید. ولی می توان گفت اوایل بهارو اوایل پاییز بهترین زمان برای سفر به رشت و زیارت امامزاده هاشم می باشد. در این ماه ها آب و هوا در شرایط خوبی بوده و در اواخر مهر تا اوایل آبان هوای تمیز و مناظر رنگارنگ زیبایی پیش رویتان قرار دارد.

امامزاده هاشم کجاست و مسیر دسترسی

همان طور که پیش تر به آن اشاره کردیم، این امامزاده در مسیر جاده قزوین-رشت قرار گرفته و به همین دلیل شاید تنها راهی که بتوانید از آن برای رسیدن به زیارتگاه از آن استفاده نمایید، جاده قزوین-رشت باشد. از ابتدای رشت تا این امامزاده 32 کیلومتر فاصله بوده و در حدود 36 دقیقه بدون ترافیک در راه خواهید بود. بدین منظور باید ابتدا وارد بلوار امام خمینی به سمت جاده قزوین-رشت در منطقه 5 شوید.

امام زاده هاشم رشت

این جاده را به طرف مسیر 49 ادامه دهید و بعد از خروج از جاده قزوین-رشت مسیر گفته شده را به طرف مقصدتان ادامه دهید. اگر اینترنت همراه خود را روشن نمایید می توانید از طریق لوکیشن زیر به راحتی به امامزاده هاششم رشت برسید.

آدرس امامزاده هاشم: استان گیلان، رشت، جاده قزوین-رشت، امامزاده هاشم

اجاره سوئیت و ویلا در رشت

اگر قصد دارید برای سفر خود رشت را به عنوان مقصد انتخاب نمایید، بهتر است برای دیدن تمامی نقاط زیارتی و تاریخی این شهر چند روزی را در این منطقه اقامت داشته باشید. رشت کلان شهریست که با دارا بودن جاذبه های طبیعی و دیدنی درون خود گردشگران بی شماری را جذب می کند. برای انتخاب یک جای مناسب به سایت لوکس ویلا مراجعه کنید و از بین گزینه های پیش رویتان برای اجاره روزانه ویلا در رشت اقدام نمایید.

سعی کنید چند روز قبل از رسیدن به رشت برای انتخاب و رزرو ویلا یا سوئیت مورد نظرتان تماس بگیرید تا مورد انتخابیتان توسط افراد دیگر رزرو نشود. در روز های شلوغ سال نیز بهتر است از یک الی دو هفته قبل برای رزرو اقدام کنید تا در زمان ورود به شهر برای اقامتتان دچار مشکل نشوید.

راهنما سایت

آدرس

استان گیلان، رشت، جاده قزوین-رشت، امامزاده هاشم

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه