آبشار خرم بو ماسوله

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

از مناطق تاریخی و گردشگری زیبایی که در گیلان قرار دارد و همه ساله عده زیادی از افراد را به خود جذب می کند، شهر زیبای ماسوله می باشد. این منطقه تماشایی با خانه های پلکانی و طبیعت جذاب اطراف خود توانسته بین گردشگران و مردم ایران به شهرت برسد. این ناحیه در جنوب غربی استان گیلان قرار دارد و با داشتن آبشار ها و مناظر طبیعی درون خود زیباتر شده است. یکی از آبشار ها که موضوع امروز مقاله ما نیز می باشد، آبشار خرم بو ماسوله است پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

درباره آبشار خرم بو ماسوله

این آبشار که به آبشار خربو نیز شهرت دارد از جاذبه های ماسوله بوده و به عنوان یکی از آبشار های زیبای این منطقه شناخته می شود. ارتفاع آبشار خرم بو تقریبا 20 متر است و در مقایسه با دیگر آبشارها همانند آبشار تریشوم ارتفاع زیادی ندارد. این آبشار در نزدیکی ماسوله قرار گرفته و به دلیل همین مسافت کم می توان گفت اکثر کسانی که به شهرک تاریخی ماسوله سفر می کنند برای تماشای این آبشار نیز اقدام می نمایند.

آب آبشار خنک بوده و از بین سنگ های صخره ای که از وسط شکاف خورده به پایین می ریزد. این آبشار به دلیل قرار گیری بین درختان انبوهی که از بالا تا پایین قابل مشاهده هستند، بسیار زیباتر دیده می شود و توانسته عده زیادی از عکاسان را برای گرفتن تصویر به خود جذب نماید. اگر برای تماشای این آبشار اقدام کردید حتما به دیدن جنگل انبوه کنار آن نیز بروید تا با دیدن قاب های زیبایی که می توانید برای تصویر برداری ببینید لحظات خوشی را در ذهن و دوربین خود ثبت نمایید.

این آبشار تنها یکی از چندین مورد آبشار موجود در اطراف ماسوله می باشد که شاید کسانی که از آن مطلع هستتند کم باشند. شما با مراجعه به این منطقه در واقع در ارتفاعات ماسوله قرار گرفته اید و از یک آب و هوای مطبوع استشمام خواهید کرد.

آبشار خربو

بهترین زمان سفر به ماسوله

ماسوله به عنوان یکی از مناطق استان گیلان که در ارتفاع قرار گرفته آب و هوایی خنک و مطبوع دارد به همین دلیل میزان شرجی بودن هوا در مقایسه با دیگر شهر های شمال بسیار کمتر است و حتی گاهی حس نمی کنید که در شمال هستید. اگر قصد دارید به شمال بروید و به ماسوله سفر کنید بهتر است یک فصل مناسب را بدین منظور انتخاب نمایید. یکی از فصولی که هم می تتوانید زیبایی مناظر را چند برابر ببینید و هم آب و هوای خنک را تجربه کنید، فصل پاییز می باشد که می توان گفت جمعیتی که در این فصل به ماسوله می رود نیز به نسبت تابستان و تعطیلات بسیار کمتر است و از این بابت اذیت نخواهید شد.

از دیگر فصولی که می توانید برای مراجعه به آبشار خرم بو و ماسوله برای سفر از آن استفاده نمایید، بهار است. البته باید از انتهای فروردین تا اواسط خرداد برای این منظور اقدام نمایید چرا که در تعطیلات نوروزی این منطقه بسیار شلوغ می شود و خیل عظیمی از جمعیت روانه ماسوله می شوند و در این شرایط نمی توانید آن طور که باید به تماشای جاذبه های دیدنی ماسوله بپردازید.

فصول تابستان و زمستان نیز برای علاقه مندان به گرما و سرما توصیه می شود. هر چند که دمای هوا در این منطقه معمولا بیش از حد بالا نمی رود و تابستان ها نیز نسیم خنک می وزد ولی به دلیل ازدیاد جمعیت بهتر است اگر به آرامش و خلوت علاقه دارید این فصل را انتخاب نکنید. در زمستان نیز هوا بسیار سرد و برفی است و جاده منتهی به این منطقه حتی ممکن است بسته شود.

کمپینگ در اطراف آبشار خرم بو

اگر قصد دارید چند روزی را در اطراف آبشار و شهرک تاریخی ماسوله بگذرانید بهتر است برای اقامت خود اقدام نمایید. بدین منظور هم می توانید از اقامتگاه های بومگردی یا خانه های اقامتی موجود استفاده نمایید و یا به کمپ کردن به همراه خانواده یا دوستانتان فکر کنید. کمپینگ در طبیعت زیبای ماسوله سبب می شود تا هم یک سفر به صرفه داشته باشید و هم بیشتر از سفرتان لذت ببرید. برای کمپ کردن نیاز به چادر مسافرتی و کیسه خواب دارید و باید با توجه به فصلی که برای سفر انتخاب کردید لباس و کفش مناسب نیز بردارید.

آبشار خرم بو ماسوله

هم چنین برای غذا، یا از رستوران های ماسوله برای صرف وعده غذایی خود استفاده نمایید و یا مواد غذایی مورد نیازتان را به همراه داشته باشید تا خودتان به آن چه می خواهید را درست نمایید. بدین منظور به همراه داشتن منقل و هیزم آماده الزامی خواهد بود و یک کیسه زباله بزرگ نیز باید به همراه داشته باشید تا در انتهای کمپ و سفرتان زباله ای را به طبیعت اضافه نکنید.

آبشار خربو کجاست و مسیر دسترسی

اگر بخواهید با خودرو به آبشار بروید در نهایت قسمت زیادی از راه را باید به صورت پیاده طی کنید که قسمت ماشین رو تنها 3 دقیقه بدون ترافیک زمان شما را خواهد گرفت و مسافتی که باید طی کنید معادل 850 متر می باشد. ادامه مسیر را باید تا رسیدن به آبشار پیاده طی کنید که برای این منظور کافیست به سمت غرب جاده ماسوله-ماجلان بروید. هم چنین اگر کل مسیر را تمایل به پیاده روی داشتید می توانید با طی کردن یک مسافت 9 کیلومتری به راه ادامه دهید که ابتدا باید به طرف شمال رفته و بعد از رسیدن به اقامتگاه توریستی خانه ماسوله به طرف چپ بروید.

کمی بعد به طرف خولار ادامه دهید و 200 متر بعد به سمت جاده ماسوله-ماجلان بروید. این مسیر را ادامه دهید تا در نهایت به آبشار خره بو برسید. در این مسیر 2 ساعت و 40 دقیقه در راه خواهید بود. هم چنین یک لوکیشن نیز برایتان از مقصد قرار داده ایم تا به وسیله آن بتوانید به راحتی خود را به مقصدتان برسانید. کافیست اینترنت گوشی خود را روشن کرده و از طریق مسیر دسترسی زیر یک راه مناسب را برگزینید.

آدرس آبشار خربو: گیلان، فومن، ارتفاعات ماسوله، آبشار خرم بو

سوالات متداول

آبشار خرم بو کجاست؟

این آبشار در نزدیکی ماسوله و در استان گیلان قرار گرفته است.

ارتفاع آبشار خرم بو چند متر است؟

این آبشار ارتفاعی در حدود 20 متر دارد.

در ماسوله کجا اقامت کنیم؟

برای اقامت در ماسوه می توانید از اقامتگاه های مختلف استفاده کنید یا خودتان کمپ کنید.

بهترین فصل دیدار از آبشار خربو کدام است؟

بهترین فصل برای تماشا و لذت بردن از طبیعت اطراف آبشار خربو ماسوله پاییز می باشد.

راهنما سایت

آدرس

گیلان، فومن، ارتفاعات ماسوله، آبشار خرم بو

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه