آبشار تریشوم ماسوله

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

ماسوله یکی از بهترین مناطق گردشگری در استان گیلان می باشد که با سفر به آن تجربه ای ناب برایتان خواهد بود جنگل ها و آبشار های موجود در این منطقه زیبا بر تماشایی بودن بیشتر ماسوله افزوده اند. این منطقه هم چنین دارای بنا های تاریخی و جذابی هستند که با مسافرت به آن جا می توانید همه این موارد را از نزدیک ببینید. در این مقاله به سراغ یکی از جاذبه های طبیعی به نام آبشار تریشوم ماسوله رفتیم تا بیشتر با آن آشنا شوید و اطلاعات کامل تری به دست آورید پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

معرفی آبشار تریشوم ماسوله

این آبشار یکی از چندین آبشار موجود در ماسوله است که به دلیل زیبایی خود توانسته عده زیاید از افراد را به خود جذب نماید. آبشار تریشوم که تروشوم نیز نامیده می شود و از آبشار های پر آب این منطقه به حساب می آید. آب این آبشار معمولا بسیار سرد بوده و این سرما در فصل تابستان نیز کاملا محسوس است. آبشار تریشوم شامل دو حوضچه بوده که حوضچه بالاتر مناسب برای آبتنی می باشد و منشا آن قله تریشوم می باشد.

سطح آب معمولا اوایل بهار که برف ها آب می شوند بالاتر از سایر اوقات سال بوده و در وسط روز این حجم بیشتر از سایر زمان های شبانه روز است. به همین دلیل بهتر است اگر در بهار قصد تماشای این آبشار را داشتید سعی کنید اگر شرایط را سیل خیز دیدید سریع آبشار را ترک کنید چرا که مسیر رسیدن به این آبشار دو بار گذر از رودخانه دارد که برای رسیدن به مقصد باید حتما از آن عبور کنید و در صورت بالا آمدن آب احتمال به راه افتادن سیل وجود داشته و به همین بهتر است در این شرایط هرچه سریع تر محیط را ترک نمایید.

آبشار تریشوم ماسوله

ارتفاع قله تریشوم که منبع آب آبشار مقاله ما می باشد معادل 2850 متر بوده و در ارتفاعات ماسوله جای گرفته است. در مسیر رسیدن به آبشار تریشوم چشمه های زیادی وجود دارد که در کنار مسیر زیبای جنگلی باعث می شوند تا شما نهایت استفاده را از این ناحیه ببرید. اگر برای تماشای مناطق دیدنی ماسوله به این ناحیه سفر می کنید بهتر است دیدار این آبشار زیبا را نیز که تنها یک ساعت و نیم با ماسوله فاصله دارد از دست ندهید.

بهترین زمان سفر به ماسوله

برای رفتن به ماسوله بهتر است یک فصل مناسب را انتخاب کنید تا آب و هوا یا جمعیت زیاد شما را کلافه نکند. شاید برایتان جالب باشد که این منطقه در تمامی فصول سال می تواند میزبان شما باشد چرا که آب و هوا حتی در تابستان و روز های گرم سال نیز خنک بوده و میزان رطوبت هوا در ماسوله به نسبت دیگر مناطق گیلان کمتر می باشد. در هر فصلی که به ماسوله بروید شاهد زیبایی ها مربوط به آن فصل خواهید بود که این ناحیه را بسیار دیدنی می کند. به طور مثال پاییز ماسوله و رنگ های مختلفی که درختان در این فصل به خود می گیرند بسیار تماشایی می باشد و سوژه های زیادی را برای عکاسان رقم می زند.

ولی اگر بخواهید بهترین زمان سفر به ماسوله را بدانید این زمان به اواخر فروردین تا اوایل خرداد و اوایل مهر تا اواسط آذر تعلق دارد. در این مدت هم حجم مسافران کمتر از دیگر مواقع سال می باشد و هم آب و هوا در وضعیت مناسبی قرار دارد. بیشترین میزان جمعیت در ماسوله مربوط به تعطیلات به خصوص تعطیلات نوروزی می باشد. در تابستان نیز معمولا جمعیت زیاید به سمت این منطقه روانه می شود.

آب و هوای آبشار تریشوم ماسوله

از آن جا که منطقه ماسوله کوهستانی می باشد و درختان زیاید دارد، معمولا این ناحیه هوایی خنک دارد و میزان شرجی بودن آب و هوا نیز کمتر از سایر نقاط شمال کشور است. آب و هوای اسراف آبشار تریشوم که در نزدیکی ماسوله قرار گرفته نیزاز این قاعده مستثنی نیست و معمولا متوسط دمای هوا در سال در حدود 11 درجه سانتی گراد است. با این حساب بهترین زمان برای تماشای آبشار ماسوله نیمه دوم سال می باشد که هوایی مطلوب دارد و می توانید بهره خوبی از آن ببرید.

آبشار تریشوم

کمپینگ اطراف آبشار تریشوم

اگر به ماسوله می روید بهتر است برای تماشای تمامی نقاط آن همانند همین آبشار ترشوم چند روزی را میهمان مردم این منطقه و طبیعت زیبای آن باشید. برای این منظور هم می توانید از اقامت گاه های بوم گردی استفاده کنید هم سفری اقتصادی تر را برگزینید و به کمپینگ بپردازید. بدین منظور کافیست از دشت های اطراف در نزدیکی جاذبه های ماسوله برای کمپ استفاده کنید.

برای کمپینگ شما نیاز به یک سری لوازم ضروری همانند چادر مسافرتی و کیسه خواب دارید که وجودشان در کنار دیگر گزینه ها هم چون کرم ضد آفتاب و کلاه آفتابی ضروری است. هم چنین موارد دیگری نیز برای کمپ راحتتر وجود دارد که از بین آن ها می توان به آب آشامیدنی به مقدار لازم، منقل و هیزم آماده، مواد غذایی مورد نیاز برای تهیه غذا، کیسه زباله بزرگ و… اشاره نمود.

البته می توانید به جای اینکه خودتان غذایتان را تهیه کنید برای صرف غذای مورد نظر به یکی از رستوران های ماسوله مراجعه کنید و هر چه خواستید سفارش دهید. سعی کنید در انتهای اقامت و کمپ خود محیطی را که درون آن بودید را تمیز نمایید و هیچ زباله ای به طبیعت اضافه نکنید.

کمپینگ اطراف آبشار تریشوم

آبشار تریشوم کجاست و مسیر دسترسی

برای رسیدن به آبشار تریشوم با توجه به نقطه ای که در آن حضور دارید مسافت متفاوتی نیز خواهید داشت. ولی راهی که به آن ختم می شود تقریبا یکی بوده و از جاده ماسوله-ماجلان می باشد. بدین منظور ابتدا باید به طرف جاده گفته شده بروید و سپس با خودرو یا پیاده به سمت آبشار روانه شوید. در هر صورت یک مسافت تقریبا یک کیلومتری پیش روی شما می باشد که پیاده 10 دقیقه در یک مسیر مسطح وقت شما را خواهد گرفت. برای استفاده از این راه باید ابتدا به طرف غرب و سربالایی خولار رفته و به سمت جاده ماسوله-ماجلان ادامه دهید.

این آبشار در نزدیکی رستوران دهکده آبشار قرار دارد. اگر تصمیم داشتید از این مسیر استفاده کنید بخضی از راه را حتما باید پیاده طی نمایید. به همین دلیل ما برای شما یک لوکیشن از مقصد قرار داده ایم تا در صورت لزوم و برای راحتی بیشتر از آن استفاده نمایید. از طریق لوکیشن شما هم چنین می توانید در هر نقطه ای از ماسوله که بودید به آسانی مسیرتان را به سمت آبشار تریشوم بیابید.

آدرس آبشار تریشوم ماسوله: گیلان، یک کیلومتری ماسوله، آبشار تریشوم

سوالات متداول

آبشار تریشوم ماسوله کجاست؟

این آبشار در نزدیکی شهر تاریخی ماسوله و در یک کیلومتری آن می باشد که به راحتی می توانید به آن برسید.

بهترین فصل سفر به ماسوله کدام است؟

بهترین زمان برای سفر به این منطقه اواسط بهار می باشد.

در ماسوله کجا اقامت کنیم؟

شما هم در اطراف می توانید کمپ کنید و هم از اقامتگاه های مختلف درون ماسوله استفاده نمایید.

ارتفاع آبشار تریشوم چقدر است؟

ارتفاع این آبشار 2850 متر بوده و در ارتفاعات ماسوله قرار گرفته است.

راهنما سایت

آدرس

گیلان، یک کیلومتری ماسوله، آبشار تریشوم

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه