پیست اسکی آلوارس

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

یکی از بهترین مناطقی که شما می توانید برای سفر به آن اقدام نمایید و از جاذبه های آن دیدن کنید، سرعین می باشد. این منطقه از کشور به دلیل آب و هوای مساعد و خنک خود و هم چنین وجود جاذبه های مختلف درون آن توانسته عده زیادی را به سمت خود جذب نماید. در این مقاله به سراغ معرفی یکی از بهترین جاذبه های سرعین به نام پیست اسکی آلوارس رفتیم تا بتوانید اطلاعات کافی درباره آن به دست آورید بنابراین بهتر است تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

پیست اسکی آلوارس کجاست و مسیر دسترسی

این پیست در 22 کیلومتری سرعین قرار گرفته و اگر بخواهید به آن برسید باید ابتدا به طرف جنوب غربی در شهرداری حرکت نمایید. بعد از رسیدن به میدان به طرف کمربندی رفته و سپس وارد جاده پیست اسکی آلوارس شوید و این جاده را تا رسیدن به مقصد ادامه دهید. تایمی که باید برای پیمودن مسیر گفته شده طی کنید در حدود 40 دقیقه بدون ترافیک است. اگر تمایل داشتید به این پیست مراجعه کنید بهتر است از لوکیشن زیر استفاده نمایید تا بتوانید به آسانی خود را به مقصدتان برسانید. بدین منظور باید ابتدا لوکیشن و اینترنت همراه خود را روشن کرده و سپس بر روی مسیر دسترسی زیر کلیک کنید.

آدرس پیست اسکی آلوارس: اردبیل، 22 کیلومتری سرعین، 10 کیلومتری روستای آلوارس

مسیر دسترسی پیست آلوارس

اگر می خواهید از شهر سرعین به این سمت حرکت کنید باید ابتدا خود را به بزرگراه شهید بنامعلی محمدزادهرسانده و از طریق آن به طرف شمال غرب ادامه دهید. با رسیدن به روستای آلوارس باید مسیری را در حدود 21 کیلومتر طی کنید تا در نهایت وارد مقصدتان شوید. این مسیر را بهتر است با زنجیر چرخ طی کنید تا در هوای برفی دچار مشکل نشوید.

پیست اسکی آلوارس

معرفی پیست اسکی آلوارس سرعین

همان طور که به آن اشاره کردیم این پیست که از جاذبه های گردشگری سرعین می باشد، در فاصله 10 کیلومتری روستای آلوارس واقع شده و به همین دلیل شما می توانید از سمت سرعین به آسانی به آن دسترسی یابید. این پیست به عنوان بزرگ ترین پیست اسکی ایران شناخته می شود و از نظر یک سری ویژگی ها منحصر به فرد می باشد. محل قرار گیری پیست به گونه ای است که باعث شده منحصر به فرد شود و همین موضوع نیز سبب شده تا این پیست مورد استقبال عده زیادی قرار بگیرد.

ارتفاع پیست آلوارس به 3200 متر می رسد و در نیمه دوم سال کاملا پوشیده شده از برف است. به طور کلی این پیست به مدت شش تا هشت ماه مورد استفاده قرار می گیرد و از سال 1384 به بهره برداری رسید. شما با مراجعه به این پیست می توانید دامنه های زیبای سبلان را ببینید و تجربه ای خاص از استفاده از آن داشته باشید.

اگر تصمیم دارید از ازدحام شهر خود فرار کنید و چند روزی را در یک منطقه خوش آب و هوا بگذرانید، پیشنهاد ما به شما شهر سرعین می باشد چرا که با دارا بودن جاذبه های مختلف در آن می توانید تجربه ای خاطره انگیز داشته باشید. هم چنین می توانید در مدت اقامت خود در سرعین با مراجعه به روستای آلوارس با مردم خون گرم آنجا نیز دیدار داشته باشید و برای رفتن به پیست هم اقدام نمایید.

امکانات منطقه آلوارس

با توجه به موارد گفته شده شما می توانید با مراجعه به روستای آلوارس برای تهیه چیز هایی که نیاز دارید اقدام نمایید و هم چنین برای بازدید از این روستا نیز با عزیزانتان گشتی بزنید. علاوه بر این موارد با مراجعه به پیست آلوارس نیز می توانید از یک سری امکانات قرار گرفته برای مراجعین استفاده کنید. از جمله این امکانات می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تله سیژ
  • بالابر
  • رستوران
  • کافیشاپ
  • زمین بازی
  • تجهیزات اسکی
  • غرفه صنایع دستی
  • چشمه های آب گرم

درباره مورد آخر یعنی حضور چشمه هی آب گرم باید به این نکته اشاره کرد که این چشمه ها در کنار پیست قرار ندارند و ببرای بهره بردن از آن ها می بایست چند کیلومتری را در آلوارس طی کنید. با توجه به این که پیست آلوارس به عنوان بزرگ ترین پیست کشور معرفی می شود، وجود این تعداد امکانات کافی نبوده و مسئولین این حوزه باید برای بیشتر کردن امکانات فکری کنند. هم چنین نیاز به حضور برخی تجهیزات نیز در این پیست حس می شود که به روز کردن آن ها نیازمند پیگیری مدیر هاست. لازم به ذکر است با انجام یک سری بازسازی آن هم به شکل کاملا محدود این پیست توانست بعد از 21 سال پروانه بهره برداری خود را در سال 1401 دریافت نماید.

پیست اسکی آلوارس

بهترین زمان مراجعه به پیست آلوارس

به جرئت می توان گفت این منطقه هم وقتی برف ها آب می شوند و هم وقتی که برف باشد زیباست. اکثر کسانی که برای مراجعه به پیست اسکی آلوارس اقدام می کنند معمولا تمایل به اسکی روی برف دارند. بنابراین شما نیز اگر به دلیل گفته شده نیاز به رفتن به این پیست دارید بهتر است نیمه دوم سال را برای این منظور انتخاب کنید. اواخر پاییز می تواند بهترین زمان سفر به این منطقه باشد چرا که هم بوران شروع نشده و هم آب و هوا به گونه ای است که برف را همه جا پوشانده است. شما می توانید برف را از ابتدای پاییز تا اواسط بهار در این منطقه داشته باشید.

قیمت بلیط پیست اسکی آلوارس

اگر تصمیم گرفتید به این پیست مراجعه کنید بهتر است ابتدا یک سری اطلاعات دربراه ساعت فعالیت یا قیمت بلیط آن به دست آورید تا بتوانید تجربه بهتری داشته باشید و دچار سرگردانی نشوید. هر چند که هزینه بلیط یا ساعت کاری پیست اسکی در اوقات مختلف سال تفاوت داشته و با توجه به نوسان قیمت ها در بازار امکان تغییر قیمت گفته شده وجود دارد، ولی این اطلاعات می تواند به شما کمک کند تا حداقل حدود اطلاعاتی که می خواهید را به دست آورید و برای اطلاعات دقیق تر نیز می توانید با تماس قبلی اطمینان حاصل کنید. در روز های تعطیل رسمی حتما قبل از مراجعه تماس بگیرید. در ادامه می توانید برخی از این اطلاعات را داشته باشید:

قیمت بلیط پیست اسکی آلوارس: هر نفر 35000 تومان

ساعت کاری پیست اسکی آلوارس: شنبه تا جمعه از ساعت 9 صبح تا 4 بعد از ظهر

شماره تماس پیست اسکی آلوارس: 33750778-045

نکته های کلی در بازدید از پیست اسکی آلوارس

قبل از مراجعه به پست اسکی آلوارس بهتر است یک سری نکته ها  را بدانید و با رعایت آن ها در هنگام حضورتان تجربه بهتری داشته باشید.

  1. تجهیزات سفر مثل لباس گرم و لباس مخصوص اسکی را داشته باشید.
  2. زنجیر چرخ برای خودرو حتما به همراه داشته باشید.
  3. به طبیعت این منطقه آسیبی وارد نکنید.
  4. قبل از مراجعه به پیست از ساعت فعالیت آن مطمئن شوید.
  5. به فرهنگ مردم این منطقه احترام بگذارید.
  6. اگر به روستای آلوارس رفتید از محصولات و صنایع دستی آن ها خریداری کنید تا به اقتصادشان کمک نمایید.
  7. در فصل بهار و تابستان نیز تجهیزات لازم را با خود بردارید.
  8. تجهیزات کرایه ای کم بوده و بنابراین بهتر است قبل از مراجعه آن ها را داشته باشید.
  9. کیسه زباله به همراه داشته باشید تا طبیعت را آلوده نسازید. 

پیست اسکی آلوارس

جاذبه های اطراف پیست آلوارس

شما با مراجعه به این منطقه می توانید هم یک روز خوب را در پیست بگذرانید و هم بخشی از زمان خود را برای تماشای دیگر جاذبه های اطراف بگذارید. از جمله جاذبه های اطراف این پیست می توان به موارد زیر اشاره نمود:

روستای آلوارس

چشمه و آبشار گورگور

راهنما سایت

آدرس

اردبیل، 22 کیلومتری سرعین، 10 کیلومتری روستای آلوارس

شماره تماس
هزینه بازدید

۳۵/۰۰۰ تومان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

9 الی 16

یک‌شنبه

9 الی 16

دو‌شنبه

9 الی 16

سه‌شنبه

9 الی 16

چهار‌شنبه

9 الی 16

پنج‌شنبه

9 الی 16

جمعه

9 الی 16
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه