آبشار ورگه سران

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

یکی از مهم ترین و زیبا ترین شهر هایی که می توانید برای مراجعه و سفر به آن اقدام نمایید، شهر سرعین در استان اردبیل می باشد. این منطقه به دلیل دارای بودن جاذبه های مختلف و هم چنین آب و هوای مناسب خود توانسته عده زیادی را به خود جذب نماید و به همین دلیل شما می توانید تجربه ای خاطره انگیز از سفرتان داشته باشید. در این مقاله به سراغ یکی از این جاذبه ها به نام آبشار ورگه سران رفتیم تا بتونید اطلاعات کافی درباره آن به دست آورید بنابراین بهتر است تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

آبشار ورگه سران کجاست و مسیر دسترسی

از مرکز سرعین تا این آبشار تقریبا 10 کیلومتر فاصله می باشد که شما می توانید با طی کردن آن به مقصد خود برسید. بدین منظور ابتدا از هر جایی که بودید خود را به میدان کوهستان رسانده و سپس در جهت جاده پیست اسکی آلوارس برانید. این آبشار را می توانید از طریق لوکیشن زیر نیز بیابید و سپس مسیرتان را از جایی که هستید ادامه دهید تا در نهایت به منطقه ای که آبشار در آن قرار گرفته برسید. فراموش نکنید این جاذبه از جاذبه های گردشگری سرعین بوده که شما می توانید با طی کردن مسیری تقریبا کوتاه به آن برسید و نباید آن را از دست دهید.

آدرس آبشار ورگه سران: اردبیل، 10 کیلومتری شمال سرعین

درباره آبشار ورگه سران

سرعین به دلیل دارا بودن جاذبه های مختلف خود و هم چنین آب و هوای مناسبش توانسته عده زیادی از گردشگران را جذب نماید. یکی از این جاذبه ها که در دامنه های سبلام قرار گرفته، روستای ورگه سران می باشد. این روستا شامل مناطق دیدنی متعددی بوده که همین مناظر بکر و طبیعت بی نظیر آن توانسته مسافرانی را که به سرعین سفر می کنند به خود جذب نماید. این روستای هم چنین جاذبه هایی در خود دارد که بهترین آن آبشار ورگه سران بوده و زیبا ترین اثر طبیعی این منطقه به شمار می رود.

طبیعتی که این آبشار را در خود جای داده بکر بوده و از این نظر هم نباید تماشای آن را از دست بدهید. علاوه بر این آبشار شما می وانید دره و تنگه زیبایی را نیز تماشا کنید که در این همین روستا قرار دارند. یکی از تماشایی ترین قاب هایی که می توانید آن را با دوربین خود ثبت کنید، برخورد آب آبشار با دامنه ها و کوه ها می باشد. وجود یک سری آلاچیق در این روستا نیز سبب شده تا مسافران بتوانند از آن ها برای گذراندن چند ساعت از سفر خود از آن ها استفاده نمایند.

یک مسیر زیبا از رودخانه تا دره وجود دارد که مسافت آن تقریبا دو کیلومتر بوده و منظره ای زیبا دارد و افراد می توانند از آن لذت ببرند. یک سری درخت گردو و درخت بید نیز در این منطقه وجود دارد که شما می توانید در مسیر خود از روستا تا آبشار آن ها را تماشا نمایید. اگر به این منطقه سفر کردید بهتر است علاوه بر آبشار ورگه سران به تماشای دیگر مناطق روستا نیز بوید تا تجربه بهتری داشته باشید.

آبشار ورگه سران

علت نامگذاری آبشار ورگه سران

واژه ورگه از دو قسمت “ور” و “گه” تشکیل شده است که ور به معنای تخته درس می باشد. این تخته در واقع همان تخته ای بود که معلم ها در گذشته از آن برای آموزش دانش آموزان استفاده می کردند. عبارت کلی یعنی “ورگه” نیز به معنی چوب یا یک تیر بلند بود که در ساخت سازه عمارت به کار می رفت. در گذشته نیز به دلیل حضور درختان تنومند این منطقه، مردم برای ساخت خانه های خود از چوب آن ها استفاده می کردند. اگر از بومیان بپرسید این درختان را با نام آغاج نیز می شناختند. از درختان این منطقه می توان به درخت گردو و درخت بید تبریزی نیز اشاره کرد که از آن ها نیز برای خانه سازی استفاده می شد.

چهل چشمه

یکی دیگر از مواردی که می توانید آن را تماشا نمایید دره ای است که به عنوان طبیعت اطراف روستا شناخته می شود و با نام چهل چشمه معرفی می گردد. این دره در بین افراد ساکن در این روستا با نام “قیرخ بولاغ” معروف است. علت معروف شدن این جاذه این است که تعدادی چشمه از این منطقه می جوشد و منظره ای که آن ها می سازند بسیار زیباست. برخی از این چشمه ها به هم می پیوندند و باعث تشکیل چندین رودخانه می شوند.

این رودخانه ها نیز برای آبیاری و زراعت افراد به کار می رود. هم چنین سرسبزی و زیبایی این منطقه هم چنین به دلیل همین چشمه ها و نهر ها می باشد. بنابراین شما می توانید با سفر به این منطقه علاوه بر تماشای آبشار وره سران به دیدن دیگر جاذبه های این منطقه نیز بروید و تجربه ای خوب به دست آورید.

بهترین زمان مراجعه به آبشار ورگه

اگر تمایل داشتید برای بازدید از این جاذبه سرعین اقدام کنید بهتر است زمانی را انتخاب کنید که بتوانید از آب و هوا و طبیعت لذت ببرید. بدین منظور بهترین زانی که می توانید به این منطقه بروید نیمه اول سال و به خصوص تابستان می باشد. به طور کلی به دلیل خنکی هوا در سرعین و استان اردبیل بهترین زمان سفر بای شما نیز نیمه اول سال می باشد. شما می توانید از اواخر اردیبهشت تا اواخر شهریور برای مراجعه به سرعین و بازدید از جاذبه های دیدنی آن اقدام کرده و طبیعت را نیز در بهترین حالت خود تماشا نمایید.

آبشار ورگه سران

اقامت در اطراف آبشار ورگه سران

شما هم می توانید در اطراف این آبشار یا در ورستای ورگه سران کمپینگ داشته باشید و هم می توانید از خانه های روستایی این منطقه برای اقامت خود استفاده نمایید. اقامتگاه های بومگردی این ناحیه نیز می توانند به شما در مدتی که تمایل به اقامت دارید کمک کنند. اگر تمایل داشتید برای کمپ کردن اقدام کنید باید تجهیزاتی چون چادر مسافرتی و کیسه خواب را با خود داشته باشید و هم چنین دیگر ملزوماتی همانند منقل، هیزم آماده، کیسه زباله، کلاه آفتابی، زیر انداز، لباس اضافه، پتو و… را نیز بیاورید.

بسیاری از کسانی که به این ناحیه می روند تمایل دارند برای اقامت در این منطقه اقدام کرده و تجربه ای متفاوت داشته باشند. اگر به سرعین سفر کردید بهتر است از روستای ورگه سران و آبشار آن به همراه دیگر دیدنی های آن نیز دیدن نمایید.

مدت زمان بازدید از آبشار ورگه سران

اگر به این منطقه مراجعه کردید و تمایل به اقامت یا حتی پیک نیک را نداشتید بهتر است بدانید که بازدید از این جاذبه چقدر طول می کشد تا تجربه بهتری داشته باشید. مدت زمانی که شما برای بازدید از آبشار نیاز خواهید داشت بین دو تا سه ساعت بوده و در این تایم می توانید به طور رایگان از این جاذبه به دقت بازدید نمایید. البته اگر بخواهید از روستای ورگه سران نیز دیدن نمایید این تایم بیشتر شده و تقریبا 6 ساعت زمان نیاز خواهد بود تا جاذبه های روستای را نیز ببینید.

راهنما سایت

آدرس

اردبیل، 10 کیلومتری شمال سرعین

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه