پارک ملل ساری

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

همان طور که می دانید استان مازندران به دلیل تنوع جاذبه های گردشگری که دارد همه ساله در اغلب فصول سال از سوی گردشگران مورد استقبال قرار می گیرد.در بین شهر های استان مازندران، شهر ساری یکی از مناطق زیبا با جاذبه های توریستی متعددی است که پارک ملل ساری نیز جزء مناطق تفریحی و دیدنی این شهر محسوب می شود.در این مقاله قصد داریم به معرفی این پارک توریستی و دیدنی بپردازیمو اطلاعاتی را در این خصوص به شما علاقمندان ارائه دهیم. پس در ادامه این مقاله با لوکس ویلا همراه باشید.

پارک ملل ساری

معرفی پارک ملل ساری

همان طور که گفته شد شهر ساری علاوه بر طبیعت و جاذبه های دیدنی همچون سد سلیمان تنگه، دریاچه الندان و غیره ، دارای جاذبه های توریستی و تفریحی بسیاری نظیر پارک ملل نیز است.

این پارک یک پروژه حاصل یک پروژه صد روزه است که در سال 1393 به بهره برداری رسید و به دلیل امکانات تفریحی و محیط متفاوتی که داشت، در لیست محبوب ترین مناطق دیدنی و توریستی شهر ساری قرار گرفت. از دیگر دلایل محبوبیت این پارک در بین گردشگران و بومیان این منطقه، قرارگیری پارک ملل در قسمت غربی رودخانه تجن است. این امر موجب شد که پس از افتتاح این مجموعه از سوی گردشگران بسیار مورداستقبال قرار بگیرد. در واقع فاز اول بوستان که در کنار رودخانه قرار دارد، دارای مساحت 35 هکتاری و طول 2 کیلومتری در قسمت حاشیه غربی رود است.

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چرا نام این مجموعه تفریحی پارک ملل است؟ می توان گفت که از جمله دلایل نام گذاری این پارک، قرارگیری پرچم تمامی کشور ها در قسمت ورودی پارک است. هم چنین  لازم است بدانید که این مجموعه تفریحی دارای لقب بزرگترین و زیباترین مجموعه تفریحی شمال کشور می باشد.

امکانات پارک ملل ساری

این مجموعه گردشگری به دلیل امکانات متنوعی که دارد یکی از دیدنی های ساری است و همان طور که گفته شد محبوبیت بسیاری در بین گردشگران و توریستان دارد. هدف از افتتاح پارک ملل با این امکانات این است که افراد علاوه بر بازدید از این مکان توریستی و رودخانه تجن، بتوانند لحظات مفرح و لذت بخشی را در سفر خود به این منطقه تجربه کنند و از آن لذت ببرند.

از جمله امکانات پارک ملل می توان به موارد زیر اشاره نمود:

دریاچه مصنوعی

2. فضای سبز بی نظیر

3. پیست دوچرخه سواری

4. حوضچه های ماهیگیری

5. پل کابلی معلق

6. خانه های سنتی

7. وسایل ورزشی

8. مسیر پیاده روی

9. جت اسکی و قایق

10. آلاچیق

11. پارکینگ با ظرفیت 2000 خودرو

پارک ملل ساری

مسیر دسترسی به پارک ملل ساری

بهترین مسیر دسترسی به این مجموعه از خیابان سلمان فارسی ساری است زیرا که فصاله پارک ملل تا میدان ساعت حدود 3 الی 4 کیلومتر است. در واقع شما می توانید با رساندن خود به میدان ساعت و از طریق خیابان سلمان خود را به بوستان ملل ساری برسانید.

آدرس پارک ملل ساری: ساری، خیابان سلمان فارسی، میدان پلیس، خیابان پارک ملل

از تهران تا پارک ملل ساری

اگر شما قصد سفر از سمت تهران به ساری را دارید و در این سفر تصمیم به بازدید از پاک ملل نیز دارید بهتر است بدانید که بهترین مسیر رسیدن به ساری کدام مسیر است. اگر شما تصمیم به توقف در مسیر و بازدید از دیگر شهر های استان مازندران دارید به شما توصیه می شود که از مسیر جاده فیروزکوه به سمت ساری حرکت کنید و پس از گذر از شهر های سوادکوه، آلاشت و پل سفید ورسیدن به شهر قائم شهر، با طی کردن مسیری 30 دقیقه خود را به شهر زیبای ساری برسانید. هم چنین اگر قصد توقف در مسیر ندارید و می خواهید هرچه سریع خود را به شهر ساری برسانید بهتر است که از مسیر جاده هراز به سمت ساری حرکت کنید.

بهترین زمان سفر به ساری

می توان گفت که بهترین فصل برای سفر به استان مازندران فصل بهار است. زیرا که در فصل بهار، این استان به خصوص شهر ساری دارای آب و هوای معتدل و مطلوبی است و شما می توانید درفصل بهار با خیال آسوده به این شهر سفر کنید و از آب و هوای مطلوب و جاذبه های دیدنی این شهر لذت ببرید. اما همان طور که ممکن است بدانید اغلب شمال کشور ایران در فصل تابستان دارای آب  وهوای بسیار گرم و شرجی است به همین دلیل می توان گفت که با چشم  پوشی از این گرمافصل تابستان نیز فصل بدی برای سفر به این استان نیست.

هم چنین اگر جزء افرادی هستید که نسبت سرما مقاوم هستید و به آب و هوای سرد علاقه دارید به شدت به شما پیشنهاد می شود که در فصل رنگا رنگ و زیبای پاییز به این استان سفر کنید و از چشم انداز فوق العاده طبیعت ساری لذت ببرید. شما می توانید از طریق مسیر کرج، چالوس نیز به سمت به سمت این شهر حرکت کنید.

رزرو خانه مبله در ساری

از آنجایی که سالانه گردشگران بسیاری به استان مازندران برای دیدن جاذبه های تفریحی و دیدنی سفر می کنند به طور کلی یافتن خانه برای اقامت در این استان بسیار آسان است. اگر به سمت ساری قصد سفر دارید و به دنبال رزرو و اجاره روزانه خانه در ساری در این شهر هستید به شما پیشنهاد می کنیم که از طریق سایت لوکس ویلا به رزرو خانه برای اقامتتان در این شهر دیدنی اقدام نمایید. پشتیبانان سایت لوکس ویلا همه روزه آماده پاسخگویی به شما هستند.

راهنما سایت

آدرس

ساری، خیابان سلمان فارسی، میدان پلیس، خیابان پارک ملل

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه