پارک ستارخان تهران

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

پارک ستارخان تهران از پارک های قدیمی و دنج محله ستارخان تهران می باشد. این پارک که حدود 50 سال از قدمت آن می گذرد از بهترین فضاهای سبز برای اهالی منطقه غرب پایتخت به شمار رفته و به واسطه درختان سرسبز و انبوهی که در آن وجود دارند، تاثیر به سزایی بر تلطیف هوای محله های اطراف دارند. تهران که از مهمترین کلانشهرهای ایران می باشد، انواع آلودگی های محیطی در آن وجود دارند و لزوم ساخت و احداث پارک ها و فضاهای سبز در آن بیش از پیش احساس می شود. خوشبختانه پارک ها و فضاهای سرسبز متعددی در کلانشهر تهران وجود داشته که تاثیر به سزایی در کاهش آلودگی هوا دارند. پارک ها از بهترین فضاها برای سپری کردن اوقات فراغت و لذت بردن از طبیعت می باشند. در این مطلب قصد داریم با پارک ستارخان که از پارک های محلی و معروف تهران است آشنا شویم. لذا پیشنهاد می شود تا انتهای مطلب همراه لوکس ویلا باشید.

پارک ستارخان تهران کجاست و مسیر دسترسی به آن

پارک ستارخان از جمله پارک های غرب تهران است که در محله ستارخان تهران قرار گرفته و اگر قصد داشته باشید برای دسترسی به آن از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید، بهترین مسیر استفاده از مترو می باشد. برای این منظور می توانید سوار مترو خط فرهنگسرا – صادقیه شده و در ایستگاه های شریف و شادمان از مترو پیاده شوید و یا اینکه سوار مترو خط کلاهدوز – ارم سبز شده و در ایستگاه توحید از مترو پیاده شوید. در هر کدام از ایستگاه های مذکور که از مترو پیاده شوید، بایستی با استفاده از تاکسی خود را به پارک زیبای ستارخان برسانید و در آن به گردش و استراحت بپردازید.

آدرس پارک ستارخان تهران: تهران، خیابان ستارخان، خیابان نیایش، نبش مسجد مکتب الصادق

پارک ستارخان تهران

آشنایی با پارک ستارخان تهران

در کلانشهر تهران انواع پارک های محلی، بوستان های بزرگ و فضاهای سبز وجود دارند که بهترین فضا را برای گذراندن اوقات فراغت، پیاده روی، ورزش و تفریح پدید آورده اند. بسیاری از خانواده ها برای سپری کردن اوقات فراغت خود، پارک ها و فضاهای سبز را انتخاب می کنند و به سراغ آن ها می روند. در پارک ها انواع درختان سرسبز، بلند قامت و انبوهی وجود دارند که با قدم زدن در میان آن ها و تنفس و جذب اکسیژن خالص می توانید روح خود را جلا ببخشید و برای ساعاتی از آلودگی ها و شلوغی های شهر دور بمانید. پارک ستارخان از پارک های محدوده غرب تهران می باشد که با امکانات تفریحی و رفاهی متعددی که در خود جای داده، بهترین محیط را برای تفریح و استراحت به وجود آورده است.

بوستان ستارخان 7 هزار متر مربع مساحت داشته و قدمت آن به بیش از 50 سال گذشته باز می گردد. مجسمه ستارخان که از جمله سرداران ملی ایران بوده، در بخش ورودی این بوستان قرار دارد و هنگامی که می خواهید از ورودی بوستان وارد پارک شوید، آن را خواهید دید. بسیاری از گردشگران نیز در کنار آن می ایستند و عکس های یادگاری می گیرند. ستارخان از معروف ترین محله های غرب تهران بوده که انواع جاذبه های گردشگری و رفاهی در آن وجود دارند. پارک ها و فضاهای سبز مختلفی در محله ستارخان تهران وجود دارند که پارک ستارخان یکی از آن پارک های مختلف این منطقه می باشد. در ادامه با امکانات تفریحی و رفاهی این بوستان آشنا خواهیم شد.

امکانات تفریحی و رفاهی پارک ستارخان

پارک ستارخان که از بهترین پارک های محدوده غرب تهران به شمار می رود و پاتوق بسیاری از اهالی منطقه می باشد، انواع امکانات تفریحی و رفاهی مختلف را در خود جای داده و همین باعث شده افراد زیادی آن را به عنوان مقصد گردشگری و تفریحی و حتی استراحتی خود انتخاب کنند. ستارخان از جمله مناطق شلوغ غرب تهران است و وجود این پارک باعث شده افراد زیادی برای استراحت و تفریح به سراغ آن بروند. از انواع امکانات رفاهی و تفریحی این بوستان می توان به وجود آلاچیق های متعدد، فضای سرسبز و زیبا، زمین بازی و وسایل بازی برای کودکان، وسایل ورزشی همگانی، میز شطرنج، میز پینگ پنگ، نیمکت های متعدد برای استراحت و سرویس بهداشتی اشاره نمود.

وجود زمین بازی در این بوستان باعث شده والدین بتوانند کودکان خود را با خیالی آسوده به این زمین بازی بفرستند و شاهد بازی و شادی فرزندان خود باشند. همچنین آلاچیق هایی که در این بوستان وجود دارند بهترین فضا را برای برپایی بساط پیک نیک و دورهمی ها فراهم آورده اند. بسیاری از خانواده ها آخر هفته و یا برای تعطیلات خود به سراغ بوستان ستارخان می روند و ساعاتی را در این آلاچیق ها به پیک نیک سپری می کنند. همچنین علاقه مندان به ورزش و تفریح پینگ پنگ و شطرنج می توانند با همراه داشتن وسایل مورد نیاز نظیر مهره های شطرنج و توپ و راکت های پینگ پنگ به این بوستان سری بزنند و با حریف خود به رقابت و مسابقه بپردازند. افراد زیادی هستند که به ورزش، تندرستی و سلامتی خود اهمیت می دهند و ساعات اولیه صبح خود را به ورزش صبحگاهی اختصاص می دهند.

از همین رو بوستان های نزدیک به محل زندگی خود را برای ورزش صبحگاهی انتخاب می کنند و در فضای دل انگیز پارک به ورزش می پردازند. آبنمای بسیار زیبایی در محیط پارک ستارخان وجود دارد که تاثیر به سزایی در زیباسازی فضا و ایجاد حس و حال خوب محیط پارک دارد. پارک های تهران از بهترین مکان های تفریحی در پایتخت هستند که می توانید برای گذراندن اوقات فراغت خود به سراغ آن ها بروید. خیابان ستارخان یکی از محله های تهران است که رستوران ها، فست فودها و ویتامینه فروشی های زیادی در آن وجود دارند و از خیابان های شکم گردش تهران محسوب می شود. گردشگران می توانند پس از گشت و گذاری حسابی در میان این بوستان زیبا، سری به رستوران ها و فست فودهای اطراف پارک بزنند و غذای مورد علاقه خود را میل کنند.

پارک ستارخان تهران

پوشش گیاهی بوستان ستارخان

اصلی ترین مواردی که در به وجود آمدن پارک های محلی، پارک های بزرگ و فضاهای سبز شهری نقش مهمی دارند و بدون وجود آن ها پارک و بوستان معنی پیدا نمی کند، درختان مختلف و انواع گیاهان سرسبز و گل های رنگارنگ می باشند. در پارک ستارخان تهران نیز انواع درختان سرسبز و بلند قامت نظیر کاج نوئل، سرو، سدروس، اقاقیا، شیرخشتی، طاووسی، چنار و زیتون اشاره نمود. تمام این درختان زیبا و انبوه گرد هم آمده اند و بوستانی بسیار زیبا را پدید آورده اند و پایتخت نشینان و گردشگران زیادی برای گذراندن اوقات فراغت خود به سراغ آن می روند.

سوالات متداول

پارک ستارخان تهران کجاست؟

تهران، خیابان ستارخان، خیابان نیایش، نبش مسجد مکتب الصادق

مساحت پارک ستارخان تهران چقدر است؟

7 هزار متر مربع

امکانات تفریحی و رفاهی پارک ستارخان تهران کدام اند؟

آلاچیق، نیمکت، وسایل ورزشی همگانی، میز شطرنج، میز پینگ پنگ و غیره.

قدمت پارک ستارخان به چه زمانی می رسد؟

50 سال گذشته

[html_block id=”70937″]

راهنما سایت

آدرس

تهران، خیابان ستارخان، خیابان نیایش، نبش مسجد مکتب الصادق

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه