پارک ساحلی ماسال

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

پارک ساحلی ماسال یکی از بهشت های روی زمین است که در استان گیلان در نزدیکی رودخانه خالکایی واقع شده و سالانه تعداد زیادی گردشگر را با زیبایی هایش به این دیار می کشاند. پارک ساحلی ماسال، در نزدیکی شهر ییلاقی ماسال قرار دارد. ماسال را به عنوانی شهری بر فراز ابرها می شناسند که زیبایی و آب و هوای منحصر به فردی دارد و هر گردشگری را شیفته خود می سازد.پارک ساحلی ماسال

معرفی پارک ساحلی ماسال

طبیعت ماسال بسیار بکر و دست نخورده است و با درختان سر به فلک کشیده و جنگل های سبز و زیبا فضایی رویایی را ایجاد می کند تا هر مسافری که از هیاهو و شلوغی شهرهای پر از دود ترافیک به تنگ آمده، ساعاتی را بتواند در آن جا استراحت کند و روحش تازه شود. به خاطر همین طبیعت بکر ماسال، در سال 1357، اعضای شورای شهر در آن زمان ایده ساخت یک پارک گردشگری و تفریحی بزرگ را در ماسال مطرح کردند. بر طبق طرح آنان باید در نوار ساحلی رودخانه خالکایی تغییراتی ایجاد می شد تا فضایی مناسب تفریح و گردشگری ایجاد شود.

رودخانه خالکایی یک رودخانه خروشان و زیبا در استان گیلان است که از ارتفاع 3150 متری دامنه کوه شاه معلم سرچشمه می گیرد و به ماسال می رسد و از ماسال به سوی انزلی جاری می شود تا به درون تالاب انزلی برسد. پارک ساحلی ماسال، در آن بخش از رودخانه خالکایی واقع شده که در ماسال قرار دارد و در فصل تابستان مطبوع ترین هوا را به خود می بیند. آن ها قصد داشتند تا یک دیوار بتی عظیم و عریض را در آن حوالی ایجاد کند. تصمیم بر این شد که نمای این دیوار بتی از جنس سنگ الون باشد و روی آن فضای سبزی که سراسر پوشیده از چمن و گل باشد ایجاد شود. به منظور رفاه مسافران نیمکت هایی هم باید در اطراف این دیوار بتی نصب می شد و تدابیری برای روشنایی نیز اندیشیده می شد. البته آن عده از بعد تجاری و توریستی پارک ساحلی ماسال غافل نماند و یک بازار هفتگی را به صورت خیابانی دو طرفه در اطراف آن برپا نموند.

پارک ساحلی ماسال به مرور و با گذشت زمان، روز به روز پیشرفته تر شد و امکانات اطراف آن افزایش پیدا کرد. امروزه در اطراف پارک ساحلی ماسال می توان به انواع اسباب بازی های مناسب کودکان و نوجوانان، قصر بادی، آلاچیق های متعدد مناسب برای استراحت گردشگران، مبلمان شهری، سرویس های بهداشتی و … دسترسی داشت و از مدت اقامت خود در این منطقه توریستی نهایت لذت را برد. علاوه بر گردشگران، بسیاری از مردم محلی برای فرار از گرمای تابستان به این پارک می آیند تا ساعاتی را در آب و هوای خوش آن استراحت کند و از زیبایی های دل انگیز آن بهره ببرند.

پارک ساحلی ماسال

بازار هفتگی پارک ساحلی ماسال

همانطور که اشاره شد در اطراف پارک ساحلی ماسال یک بازار هفتگی به صورت خیابان دو طرفه برپا شده که بسیار پر رونق می باشد. در این بازار انواع کالاهای سوغاتی ویژه استان گیلان اعم از اقلام خوراکی  و غیرخوراکی عرضه می شود. اگر بگوییم تنوع محصولات این بازار هفتگی در جهان بی نظیر است اغراق نکرده ایم. در اینجا انواع فرآورده های دامی، مربا و ترشی جات طبیعی و متنوع در کنار میوه ها و سبزیجات مختلف به فروش می رسد. همچنین صنایع دستی خاص گیلان با کیفیت و مرغوبیت بالا نیز در آن جا عرضه می شود.

چرا پارک ساحلی ماسال

در حقیقت زمانی که به منظور گردشگری به پارک ساحلی ماسال می روید، علاوه بر لذت بردن از مواهب طبیعی آن منطقه و نیز استفاده از امکانات گردشگری آن می توانید خرید ایده آلی را هم از محصولات ویژه این استان زیبا به عمل آورید. از آن جایی که در اطراف پارک ساحلی ماسال، خانه های روستائیان نیز ساخته شده و افراد بومی در اطراف آن اقامت دارند، می توانید از امنیت محیط، حتی در هنگام شب و تاریکی اطمینان داشته باشید. درختان این پارک، متنوع و بسیار چشم نواز هستند.

پارک ساحلی ماسال

جاذبه های گردشگری اطراف پارک ماسال

همانطور که می دانید سرزمین گیلان و ییلاق دلنواز ماسال، مملو از جاذبه های گردشگری متنوع، جذاب و خاطره انگیز است. قطعا زمانی که به پارک ساحلی ماسال می روید می توانید از دیدنی های ماسال که در اطراف آن وجود دارد نیز بازدید به عمل بیاورید و سفر شیرین تان به این استان سرسبز را خاطره انگیزتر نمایید تا پس از بازگشت به شهر و دیار خود، مدت ها از حال و هوای خوش آن به نیکی یاد کنید. در ادامه این یادداشت به معرفی چند جاذبه دیدنی ماسال در اطراف پارک ساحلی می پردازیم.

بام سبز: بام سبز ماسال یک منطقه کوهستانی است که به لحاظ زیبایی بی نظیر است. این منطقه از شهرهای اطراف نیز قابل رویت است. بام سبز حدود 3/4 کیلومتر با پارک ساحلی ماسال فاصله دارد. اگر با خودرو بخواهید به آن جا بروید حدود 11 دقیقه تا آن جا فاصله دارید. اگر هم بخواهید پیاده روی کنید پنجاه دقیقه طول می کشد تا به آن جا برسید.

ییلاق دشت آلنزه: همانطور که از نام این پارک، پیداست فاصله بسیار کمی با ییلاق ماسال دارد. ییلاق دشت آلنزه که با نام شاندرمن نیز شناخته می شود در دشت ماسال واقع است و فضای بسیار بکر و شگفت انگیزی دارد.

باغ پرندگان ماسال: در این منطقه گردشگری، پرندگان مختلف متعددی نگهداری می شود. باغ پرندگان حدود شش کیلومتر با پارک ساحلی ماسال فاصله دارد و با حدود 13 دقیقه رانندگی در مسیری بدون ترافیک به آن جا می رسید.

پارک ساحلی ماسال کجاست و مسیر دسترسی به آن

پارک ساحلی ماسال در استان گیلان، منطقه ییلاقی ماسال و در اطراف رودخانه خالکایی واقع شده است. برای رفتن به این منطقه می توانید وارد جاده لوحه سرا شوید و از آن جا به سادگی به پارک ساحلی برسید. این پارک در هر چهار فصل سال، زیبا است ولی بهتر است در فصل تابستان به آن جا بروید چرا که آب و هوای آن در فصل، متعادل تر می باشد. برای گردش در این پارک نیاز به بلیت ورودی نیست و بازدید از آن رایگان است و در هر ساعتی از شبانه روز می توانید از محیط گردشگری آن جا لذت ببرید.

آدرس پارک ساحلی ماسال: استان گیلان، رشت، ماسال، جاده لوجه سرا، پارک ساحلی

اجاره کلبه در ییلاق ماسال

مسلما بازدید از گیلان زیبا و منطقه ییلاقی بی نظیر ماسال، به بیشتر از چند ساعت و یا یک روز، زمان نیاز دارد. به همین خاطر اکثر گردشگران به دنبال یافتن مکانی مناسب و امن در مدت اقامتشان هستند. از آن جایی که اکثر مسافران این منطقه، علاقمندان به طبیعت می باشند، به همین خاطر کلبه را به عنوان اقامتگاهی ایده آل می شناسند و به دنبال اجاره کلبه در ییلاق ماسال می روند. اگر شما نیز به دنبال اجاره کلبه در ییلاق ماسال در شرایطی امن و قانونمند هستید می توانید از طریق سایت لوکس ویلا اقدام کنید.

راهنما سایت

آدرس

استان گیلان، رشت، ماسال، جاده لوجه سرا، پارک ساحلی

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه