پارک جنگلی کیاشهر

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

بندر کیاشهر یکی از شهر های گیلان می باشد که با آستانه اشرفیه 17 کیلومتر و از رشت 50 کیلومتر فاصله دارد. همه ساله عده زیادی از افراد از سراسر ایران برای دیدن این بندر روانه استان گیلان شده و به تماشای دیدنی های این منطقه می شوند. دراین مقاله به سراغ یکی از جاذبه ها به نام پارک جنگلی کیاشهر رفتیم تا اطلاعات کافی از این پارک را داشته باشید بنابراین بهتر است تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

درباره پارک جنگلی کیاشهر

یک جنگل کوچک در جنوب دریاچه خزر وجود دارد که از آن ناحیه، رودخانه سفیدرود در بندر کیاشهر به دریاچه می پیوندد. این ناحیه وسعتی بالغ بر 17 هکتار دارد که در درون کیاشهر می باشد و در حال حاضر به عنوان یک پارک جنگلی مورد استقبال عده زیادی از گردشگران می باشد. در  این محدوده چندین هکتاری شما شاهد یک پل زیبای چوبی، یک مرداب تماشایی طبیعی و ساحلی دیدنی از دریاچه خزر خواهید بود که همگی در کنار درختانی زیبا توانسته اند منظره ای بدیع و خرق العاده به وجود آورند که گفته می شود این منظره در خاورمیانه کم نظیر است.

اگر به این منطقه جغرافیایی سفر کردید بهتر است تایم بیشتری را برای دیدن آن اختصاص دهید و تمامی نقاط آن را ببینید. این پارک از سمت جنوب به بافت شهری می رسد و از طرف غرب به نهالستان کیاشهر. هم چنین از سمت شرق نیز به دهکده ساحلی منتهی شده و از قسمت شمالی پارک می توانید به ساحل کیاشهر برسید.

پارک جنگلی کیاشهر

پوشش گیاهی پارک کیاشهر

همان طور که گفته شد این منطقه چند هکتار بوده و در تمامی نقاط آن می توانید درختان سر به فلک کشیده و پوشش گیاهی انبوهی را تماشا کنید. در این جنگل مردابی طبیعی وجود دارد که دیدن آن بر هر گردشگری واجب است. این مرداب و اطراف آن سوژه ای مناسب برای عکاسی می باشد و می توان کادر های فوق العاده ای را ثبت کرد.

بیشتر پوشش گیاهی این ناحیه درختان توسکای ساحلی می باشد که در هم جواری مزرعه های برنج قرار دارند و اکثر نقاط پارک جنگلی بندر کیاشهر را می پوشانند. نمای جنگل هم چنین به واسطه وجود گیاهان پیچشی و بالارونده که دارای ساقه هایی در هم تنیده شده می باشند، بسیار زیباتر شده و مناظری بدیع به وجود آورده اند. پل چوبی احداث شده دراین ناحیه نیز باعث شده تا بتوانید به واسطه آن از میان جنگل عبور کنید و به تماشای زیبایی های پارک بپردازید.

در واقع می توان گفت پوشش های گیاهی موجود در کنار درختان و زندگی این گیاهان در کنار مرداب و پل زیبای ساخته شده همگی باعث شده اند تا بتوانید از پارک جنگلی کیاشهر نهایت استفاده را ببرید. همه این ها در کنار هم سبب شده اند تا صنعت گردشگری در این پارک در سال های اخیر رونق گیرند و مسافران توجه بیشتری به این منطقه معطوف کنند تا جایی که فرماندار آستانه اشرفیه از تعداد بالای گردشگر در  تمامی اوقات سال به خصصوص در روز های تعطیل در این منطقه خبر داده اند.

امکانات پارک جنگلی بندر کیاشهر

این پارک که در حدود 18 هکتار وسعت دارد با وجود مناظر طبیعی و سازه هایی که توسط مسولان ساخته شده اند، به یکی از زیبا ترین مناطق برای مراجعه گردشگران مبدل شده است. به همین دلیل طی سال های اخیر امکاناتی نیز در درون پارک تعبیه شده تا مسافران بتوانند با آرامش و راحتی بیشتری برای کمپ کردن یا تماشای این منطقه اقدام نمایند.

از جمله امکانات به وجود آمده می توان به زمین های ورزشی روباز، فضای بازی کودکان، پارکینگ برای خودرو ها، نمازخانه، سرویس بهداشتی و… اشاره نمود که همگی باعث شده اند تا در تمام طول سال بتوانید از این پارک لذت ببرید. این امکانات از سال 82 به بعد به وجود آمد و هنوز هم کار هایی در شرف اقدام می باشد. اگر به زیبا کنار مراجعه کردید می توانید تنها بعد از یک راه 15 دقیقه ای به پارک جنگلی بندر کیاشهر که در قدیم با نام پارک فرحناز خوانده میشد برسید.

پارک جنگلی بندر کیاشهر

بهترین زمان بازدید از پارک جنگلی کیاشهر

اگر قصد دارید از پارک فرحناز دیدن نمایید بهتر است در یک شرایط آب و هوایی مناسب به این سفر بروید. از آن جا که این منطقه نیز همانند دیگر شهر های شمالی کشور دارای آب و هوایی مرطوب می باشد، بهتر است فصلی را برای سفر برگزینید که لذت بیشتر از سفر و شرایط جوی ببرید. ماه های گرم سال به خصوص از اواسط تیرماه تا اوایل شهریور این منطقه و هم چنین نواحی نزدیک به آن مثل زیباکنار در  گرم ترین و شرجی ترین حالت خود قرار دارند.

این ماه ها برای کسانی که از آب و هوای گرم و عرق کردن فراری هستند اصلا مناسب نیست و بهتر است در مواقعی دیگر از سال برای سفر به زیبا کنار و پارک جنگلی کیاشهر اقدام نمایند. این منطقه در فصل پاییز بسیار زیبا می شود و هوا نیز کمی خنک تر شده و مناسب برای سفر می باشد. درواقع می توان گفت از ماه هایی که بسیار مناسب برای سفرتان می باشد، از اواسط مهر تا اواخر آبان است.

هم چنین در ابتدای فصل بهار نیز شرایط آب و هوایی خوبی بر منطقه حکم فرماست پس فروردین و اردیبهشت ماه های مناسب دیگر برای سفر هستند. برا تماشای جاذبه های دیدنی زیباکنار بهتراست دریک فرصت مناسب و شرایط آب و هوایی ایده آل سفر کنید تا بهترین تجربه از مقصد را کسب نمایید.

توصیه های مهم در بازدید از پارک فرحناز

در هنگام مراجعه از یک جاذبه ی طبیعی بهتر است در هنگام تماشای آن به نکاتی مهم توجه کنید تا به آن منطقه و طبعیت زیبایش آسیبی وارد نکنید. در این جا به یک سری نکات مهم پرداختیم تا با رعایت آن ها این موضوع مهم را از یاد نبرید.

  • یک یا چند عدد کیسه بزرگ زباله به همراه داشته باشید تا در انتها زباله هایتان را درون آن ها بریزید.
  • در هنگام مراجعه به طبیعت از آسیب زدن به درختان و پوشش گیاهی منطقه خودداری نمایید.
  • به لانه پرندگان و خانه حیوانات موجود آسیب وارد نکنید چرا که در اکوسیستم طبیعی منطقه اخلال ایجاد می شود.
  • برای روشن نمودن آتش حتما از منقل و هیزم آماده استفاده کنید و به هیچ عنوان بدون این وسایل اقدام به آتش درست کردن نکنید.
  • آب آشامیدنی لازم برای خود به همراه داشته باشید.
  • لباس ضد آب و کفش مناسب پیاده روی با خود بردارید تا در صورت نیاز از آن ها استفاده نمایید.
  • مواد غذایی مورد نیاز برای تهیه غذای مد نظرتان را از قبل تهیه کنید تا در این منطقه با مشکل مواجه نشوید.

[widgetkit id=”280″ name=”پارک جنگلی کیاشهر”]

کمپینگ در پارک جنگلی بندر کیاشهر

در سفر به زیبا کنار و بازدید از پارک فرحناز کیاشهر می توانید از سوئیت های مختلف موجود استفاده نمایید تا بتوانید هر چند روز که مایل بودید برای اقامت در این منطقه اقدام نمایید. یکی از گزینه های پیش رویتان برای اقامت، کمپ کردن است که با استفاده از آن می توانید سفری اقتصادی را تجربه نمایید. در پارک کیاشهر جاهای زیادی وجود دارد که می توانید از آن ها برای برپا کردن چادر مسافرتی خود استفاده نمایید.

برای کمپینگ نیاز به یک سری ملزومات دارید تا بتوانید به بهترین نحو از سفر خود لذت ببرید. بعضی از ملزومات شامل چادر مسافرتی، کیسه خواب، کرم ضدآفتاب، کلاه و عینک آفتابی، لوازم مورد نیاز برای تهیه غذا، منقل و هیزم آماده، کیسه زباله و… می شود. شما می توانید در مدت زمان اقامت خود برای تماشای جاذبه های دیگر همانند ساحل حاجی بکنده نیز اقدام نمایید.

پارک جنگلی کیاشهر کجاست و مسیر دسترسی

از ابتدای کیاشهر تا پارک جنگلی آن تنها 1.5 کیلومتر راه دارید و می توانید از چند مسیر برای رسیدن به مقصد استفاده نمایید که یکی از آن خیابان فلسطین شمالی می باشد. از زیباکنار نیز یک مسیر 9.3 کیلومتری پیش رویتان قرار دارد که از راه جاده انزلی-کیاشهر می توانید به آن برسید. بدین منظور ابتدا به سمت جنوب در خیابان دریا زیبا کنار رفته و سپس کمی به چپ پیچیده و به جاده انزلی-کیاشهر وارد شوید و از الکتریکی شعبانی عبور نمایید.

کمی بعد به میدان که رسیدید به خروجی دوم رفته و به راهتان ادامه دهید. از فست فود محسن اهوازی بگذرید و به سمت خیابان فلسطین شمالی رهسپار شوید. هنگامی که بستنی شاپرک رسیدید به راست بپیچید و تا رسیدن به مقصدان این راه را ترک نکنید. این مسیر بدون ترافیک 13 دقیقه طول می کشد تا شما را به پارک جنگلی کیاشهر برساند.

پارک فرحناز کیاشهر

فراموش نکنید مسیر گفته شده تنها یکی از مسیر های پیشنهادی است که می توانید از آن استفاده نمایید، در غیر این صورت هر جایی که حضور داشتید می توانید از طریق لوکیشن زیر به راحتی خود را به مقصدتان برسانید.

آدرس پارک جنگلی کیاشهر: گیلان، 9کیلومتری زیباکنار، کیاشهر، پارک جنگلی کیاشهر

 اجاره سوئیت روزانه در زیباکنار

یکی از شهر های زیبای استان گیلان که می توانید برای مقصد سفرتان از آن استفاده نمایید، زیباکنار می باشد. پارک جنگلی کیاشهر نیز به دلیل نزدیکی به این شهر و مناطق دیگر، توانسته مسافرانی را که برای تماشای اطراف به این سمت از گیلان می آیند به طرف خود بکشاند. برای اقامت در این منطقه همانطور که گفته شد هم می توانید از کمپینگ بهره ببرید و هم از سوئیت های موجود در این منطقه.

برای انتخاب یک مکان اقامتی در این شهر به سایت لوکس ویلا بروید و از بین گزینه های پیش رویتان برای اجاره سوئیت در زیباکنار اقدام نمایید. سعی کنید برای رزرو گزینه انتخابی خود چند روز قبل از رسیدن به مقصد تماس بگیرید چرا که ممکن است مورد انتخابی شما توسط افراد دیگر رزرو شود. در روز های شلوغ سال نیز یک الی دو هفته قبل از رسیدن به مقصد برای رزرو تماس حاصل فرمایید تا برای داشتن یک مکان اقامتی خوب دچار مشکل نشوید.

راهنما سایت

آدرس

گیلان، 9کیلومتری زیباکنار، کیاشهر، پارک جنگلی کیاشهر

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه