جاهای دیدنی زیباکنار

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

22 اردیبهشت

پارک جنگلی کیاشهر

بندر کیاشهر یکی از شهر های گیلان می باشد که با آستانه اشرفیه 17 کیلومتر و از رشت 50 کیلومتر فاصله دارد. همه ساله عده زیادی از افراد از سراسر ایران برای دیدن این بندر روانه استان گیلان […]

21 اردیبهشت

ساحل حاجی بکنده

استان گیلان دارای نقاط گردشگری و جذاب بسیاری است که با مراجعه به هر کدام از آن ها در شهر های مختلف می توانید تجربه ای خوب از سفر را در ذهنتان ثبت نمایید. در این مقاله به […]

در این مطلب قصد داریم با جاهای دیدنی زیباکنار که یکی از پرطرفدارترین شهرهای شمالی کشور است آشنا شویم. زیباکنار یکی از شهرهای ساحلی شمال کشور می باشد که در استان گیلان واقع آستانه اشرفیه قرار گرفته باعث شده گردشگران زیادی این منطقه را برای گردش خود انتخاب کنند و از دیدنی های زیباکنار لذت ببرند. یکی از بهترین و زیباترین ساحل های ماسه ای دریای خزر، ساحل زیباکنار می باشد که بسیار تمیز و آرامش بخش می باشد و همچنین کم عمق بودن آن مزیت بسیار خوبی برای شنا محسوب می شود. اگر به دنبال مقصدی گردشگری و سرشار از آرامش در ناحیه شمالی کشور هستید که اقامتی چند روزه در آن داشته باشید، بدون شک زیباکنار می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. زیباکنار از آب و هوای معتدل و مرطوبی بهره می برد و از همین رو دراغلب ماه های سال، بارندگی وجود دارد و باعث سرسبزی و زیباتر شدن طبیعت شهر شده است. در ادامه با لوکس ویلا همراه باشید تا جاذبه های گردشگری زیباکنار را بیشتر بشناسیم.

تاریخچه زیباکنار

زیباکنار که یکی از شهرهای زیبا و ساحلی در استان گیلان می باشد، شهری بسیار توریستی و خوش آب و هوا به شمار می رود. در زمان های گذشته شهر زیباکنار را با نام بندر علی آباد می شناختند و میان شهرهایی نظیر رشت، بندر اندزلی، لاهیجان و بندر کیاشهر قرار دارد. این شهر به دلیل قرار گرفتن در میان چنین شهرهایی که از لحاظ اقتصادی بسیار پر اهمیت هستند، از ویژگی های خوب موقعیت جغرافیایی آن به شمار می رود. همچنین در سال های اخیر، چون در منطقه آزاد تجاری و اقتصادی کاسپین قرار گرفته از لحاظ اقتصادی رشد قابل توجهی داشته و باعث شده سرمایه گذاران زیادی را به سوی خود جذب کند. رودخانه ای به نام اوشمک در این شهر قرار گرفته که مردم بومی منطقه در آن به ماهیگیری می پردازند. طبق سرشماری که در سال 1390 در این شهر به دست آمد، جمعیت آن معادل 9 هزار و 14 نفر و 3 هزار و 198 خانوار بود. اهالی منطقه به زبان فارسی گیلکی صحبت می کنند.

جاهای دیدنی زیباکنار

پارک ملی بوجاق

پارک ملی بوجاق یکی از مناطق حفاظت شده در شرق زیباکنار و کنار رودخانه اوشمک می باشد. این پارک ملی با وسعت بالغ بر 3 هزار و 260 هکتار از جاهای دیدنی زیباکنار به شمار می رود، نخستین پارک ملی خشکی – دریایی ثبت شده در کشور ما می باشد. یکی از زیبایی هایی که پارک ملی بوجاق در خود جای داده است، تالاب بوجاق می باشد و توانسته میزبان خوبی برای بالغ بر 200 گونه پرنده محسوب شود. اگر گذرتان به زیباکنار افتاد و قصد داشتید در این شهر به گردش و تفریح بپردازید حتما سری به این پارک ملی و تالاب آن بزنید. پرندگانی نظیر پلیکان، فلامینگو، غاز خاکستری، باکلان، سنقر تالابی، طاووس و… در تالاب بوجاق را مشاهده می کنید. زیبایی های پارک ملی بوجاق تنها به پرندگان آن محدود نمی شود و می توانید گونه های متنوعی از ماهی ها و دیگر آبزیان را ببینید و از تماشای آن ها لذت ببرید.

بهترین زمان بازدید از پارک ملی بوجاق

برای بازدید و گردش در این پارک باصفا که از دیدنی های زیباکنار محسوب می شود زمان خاصی وجود نداشته، اما اگر می خواهید گونه های متنوعی از پرندگان مهاجر را در این منطقه مشاهده کنید، بهترین فصل می تواند فصل های پاییز و زمستان باشد. این پارک ملی در تمام فصول زیبایی های منحصر به فرد خود را داشته و بازدید از آن در هر فصلی از سال خالی از لطف نیست.

رودخانه اوشمک، از دیدنی های زیباکنار

رودخانه ای زیبا و پرآب به نام رودخانه اوشمک یکی از معروف ترین دیدنی های زیباکنار به شمار می رود. این رودخانه زیبا حدود 8 کیلومتر طول داشته و اطراف آن بسیار سرسبز و دل انگیز می باشد. رودخانه اوشمک موازی با رودخانه سفید رود قرار داشته و محل مناسبی برای ماهیگیری محسوب می شود. پیشنهاد می شود اگر به ورزش و تفریح ماهیگیری علاقمند هستید، به سمت این رودخانه بروید و از زیبایی ها و ماهیگیری نهایت لذت را ببرید. حتی می توانید از قدم زدن در کنار رودخانه بهره مند شوید و به آرامش برسید.

دسترسی به رودخانه اوشمک

اگر بخواهید از زیباکنار به بازدید از رودخانه اوشمک که از جاهای دیدنی زیباکنار شناخته می شود بروید، می بایست ابتدا از خیابان دریا زیباکنار اقدام نمایید. به جاده انزلی – کیاشهر می رسید که باید آن را ادامه دهید. به انتهای جاده که برسید رودخانه زیبای اوشمک را خواهید دید.

رودخانه اوشمک

رودخانه سفید رود

رودخانه سفید رود به عنوان دومین رودخانه بزرگ کشور و بزرگترین رودخانه در ناحیه شمالی کشور شناخته شده است. این رودخانه زیبا از کنار پارک ملی بوجاق عبور می کند و منظره بسیار زیبایی را برای خود و اطراف پدید آورده است. رودخانه سفید رود که از جاذبه های گردشگری زیباکنار به شمار می رود محل مناسبی برای زندگی آبزیان می باشد. اگر به بازدید از رودخانه سفید رود رفتید، می توانید از تماشای گونه های متنوعی گیاهی در این منطقه لذت ببرید و از قدم زدن در کنار آن و تماشای آن بهره مند شوید. این رودخانه حدود 765 متر طول دارد و از کوه چهل چشمه کردستان سرچشمه می گیرد.

مسیر دسترسی به رودخانه سفید رود

اگر قصد رفتن به سمت رودخانه سفید رود را دارید، باید خود را از طریق خیابان دریا زیباکنار به جاده انزلی – کیاشهر برسانید. این جاده را ادامه دهید تا به میدان کمربندی برسید. جاده آستانه اشرفیه – کیاشهر را پیش بگیرید و در آن به حرکت ادامه دهید. به میدانی به نام جمهوری خواهید رسید. سپس وارد بلوار مطهری می شوید. بلوار مطهری را تا رسیدن به میدان کیسم پیش بگیرید و بع از آن وارد بزرگراه رشت – لاهیجان شوید. به جاده سیاهکل خواهید رسید که باید آن را ادامه دهید تا به جاده سراوان – سنگر – سیاهکل برسید. به جاده قاضیان خواهید رسید و این جاده شما را به رودخانه سفید رود می رساند.

ساحل حاجی بکنده

از آنجایی که زیباکنار شهری ساحلی بوده سواحل بسیار زیبا و فوق العاده ای را در خود جای داده است. یکی از سواحل بسیار زیبای زیباکنار ساحل حاجی بکنده بوده که در 8 کیلومتری غرب زیباکنار واقع شده است. ساحل حاجی بکنده کاملا شنی بوده و یکی از بهترین محل ها برای ماهیگیری می باشد. یکی از بهترین تفریحات در کنار این ساحل کمپ زدن است و همچنین می توانید با قدم زدن روی شن های نرم ساحل لذت ببرید. امکان قایق سواری نیز در این ساحل وجود دارد. یکی از بهترین زمان هایی که می توانید به ساحل حاجی بکنده بروید، هنگام طلوع و غروب آفتاب می باشد که در این صورت شما را به آرامشی وصف نشدنی دعوت می کند. ماسه هایی که در این ساحل وجود دارد این ساحل را به محل بسیار مناسبی برای فوتبال های ساحلی تبدیل کرده است. اگر به شهر زیباکنار سفر کردید حتما از ساحل حاجی بکنده دیدن کنید.

ساحل حاجی بکنده کجاست

ساحل حاجی بکنده که از معروف ترین جاهای دیدنی زیباکنار به شمار می رود، در استان گیلان و در فاصله 9 کیلومتری از شمال شرقی خشکبیجار و همچنین 32 کیلومتری شهر رشت واقع شده است و به لحاظ دسترسی آسان توانسته منطقه ای شناخته شده در این استان باشد.

ساحل حاجی بکنده

باغ محله

باغ محله یکی از زیباترین مناطق دیدنی زیباکنار می باشد و به عنوان یکی از مناطق ساحلی در این شهر شناخته شده است. باغ محله بهترین منطقه برای گردشگرانی است که به دنبال ویلای مناسبی برای اقامت هستند. علاوه بر ویلا در این منطقه کافه، رستوران و امکانات رفاهی دیگری وجود دارد که توانسته موجب رضایت گردشگران و مسافران شود. باغ محله در کنار جاده بندر انزلی به کیاشهر می باشد. باغ محله چشم انداز بسیار زیبا و تماشایی را در اختیار گردشگران قرار می دهد و از همین رو بسیاری از مسافران برای اقامت خود، یکی از ویلاهای این منطقه را اجاره می کنند و چند روزی را در آن سپری می کنند. از آنجایی که این منطقه به ساحل نزدیک است، در تابستان ها دارای آب و هوایی گرم، مرطوب و شرجی است و در نیمه دوم سال آب و هوای آن رو به خنکی می رود و بارندگی شروع می شود.

پارک جنگلی کیاشهر

یکی از جاذبه های دیدنی زیباکنار که در شرق منطقه زیباکنار قرار دارد، پارک جنگلی کیاشهر می باشد. رودخانه سفید رود نیز در نزدیکی های همین پارک جنگلی قرار گرفته است و در کنار یکدیگر منطقه ای بکرو آرام را پدید آورده اند. اگر به زیباکنار سفر کردید و به دنبال منطقه ای گردشگری بودید، پارک جنگلی کیاشهر را در فهرست گردشگری خود قرار دهید و از آن دیدن کنید. هنگامی که در این پارک قدم می زنید، از تمام هیاهوی شهری و شلوغی و آلودگی ها دور می شوید و محل بسیار مناسبی برای تجدید قوا به شمار می رود. درختان بلند قامت و سرسبز این پارک جنگلی روحتان را سرشار از آرامش و تازگی می کند. این پارک جنگلی وسعت زیادی نداشته اما با وجود مردابی طبیعی در کنار آن و پل چوبی توانسته منطقه ای پرطرفدار در میان گردشگران محسوب شود.

پارک جنگلی کیاشهر

مجتمع آموزشی و فرهنگی زیباکنار

مجتمع آموزشی و فرهنگی زیباکنار یکی از بهترین مجموعه هایی است که در شمال کشور وجود دارد در تمام طول سال بسیاری از گردشگران به سمت آن جذب می شوند. در این مجموعه کم نظیر بسیاری از بهترین هتل های ایران گرد هم آمده اند تا به همراه امکانات دیگر، محیط مناسب و آرامی را برای خدمت رسانی به گردشگران را پدید آورند. خوب است بدانید که بهترین هتل های زیباکنار در این مجموعه قرار دارند و جزء مکان های دیدنی زیباکنار به شمار می رود و مورد رضایت گردشگران می باشند.

شماره تماس مجتمع آموزشی و فرهنگی زیباکنار: 34418121-013

جاذبه تفریحی و توریستی و مراکز تجاری کاسپین

احتمالا در مورد مراکز خرید و تجاری منطقه آزاد زیباکنار اطلاعاتی را شنیده اید. خوب است بدانید که یکی از مهمترین ویژگی های این شهر زیبا و پرطرفدار، مراکز تجاری و خرید آن می باشد. بسیاری از گرشگران این منطقه را برای تفریح و خرید انتخاب می کنند. این مرکز تجاری مناسب ترین محل جهت برگزاری ورزش های تفریحی، غرفه هایی برای فروش غذاهای خوش طعم و محلی، غرفه های فروش صنایع دستی منطقه و جنگ های مفرح به شمار می رود. علاوه بر جاهای دیدنی زیباکنار پیشنهاد می شوداز این مرکز تفریحی و تجاری هم دیدن کنید که خالی از لطف نمی باشد. اگر خواهیم جاهای تفریحی و دیدنی های زیباکنار را نام ببریم می توانیم به رودخانه سفید رود، پارک ملی بوجاق، پارک جنگلی کیاشهر و… اشاره کنیم.

جاذبه تفریحی و توریستی و مراکز تجاری کاسپین

جاهای دیدنی اطراف زیباکنار

زیباکنار شهری است پر از جاذبه های دیدنی و گردشگری. اما جالب است بدانیم که دیدنی های زیباکنار تنها به داخل شهر زیباکنار محدود نمی شود و جاهای دیدنی و گردشگری متعددی در اطراف آن وجود دارند که بسیاری از گردشگران را مجذوب خود می کنند. در ادامه می خواهیم با جاهای دیدنی اطراف زیباکنار آشنا شویم:

موزه انزلی

کاخ موزه بندر انزلی با نام کاخ میان پشته نیز شناخته می شود و در منطقه میان پشته و مابین دو پل به نام های انزلی و غازیان قرار دارد. این کاخ از دوران حکومت قاجار به یادگار مانده است و در زمان پهلوی مورد بازسازی قرار گرفت. این کاخ زیبا در یکی از بهترین مناطق شمالی واقع شده است و چشم انداز بی نظیری دارد. مالک اصلی کاخ موزه انزلی تاجر روسی به نام خوشتاریا بود که در زمان پهلوی کاخ خود را به رضا شاه اهدا نمود. موزه انزلی در سال 1307 دچار حریق شد و آسیب های فراوانی به آن وارد شد و به همین دلیل به فرمان رضا شاه مورد بازسازی قرار گرفت. این کاخ موزه دارای دو طبقه می باشد و بازدید از آن برای عموم آزاد می باشد.

آدرس موزه انزلی: استان گیلان، رشت، خیابان تکاور انزلی، مقابل مصلای شهر

موزه انزلی

ساحل چمخاله

ساحل چمخاله به عنوان یکی از دیدنی های اطراف زیباکنار شماخته می شود و یکی از زیباترین و دل انگیزترین سواحل شمال به شمار می رود. تونل هایی به شکل قلب های قرمز رنگی در این ساحل قرار گرفته اند که به بهترین لوکیشن برای عکس های زوج های جوان تبدیل شده است. ساحل چمخاله بهترین ساحلی است که می توایند در آن لذت قدم زدن در کنار دریا و آرامش را تجربه کنید. شهر چمخاله در فاصله نزدیکی از لنگرود قرار گرفته است و حدود 10 کیلومتر تا مرکز لنگرود مسافت دارد. ساحل چمخاله شاهد پیشرفت و توسعه ای روزافزون بوده و پیشرفت های چشمگیری در آن صورت پذیرفته است.

دیدنی های تاریخی زیباکنار

دیدنی های زیباکنار تنها محدود به جاذبه های طبیعی مانند دریا و جنگل نمی شود، بلکه جاهای تاریخی و تماشایی متعددی در این شهر زیبا وجود دارند. برخی بناها و جاذبه های تاریخی در این شهر وجود دارند که قدمت آن ها به دوره پهلوی بازمی گردد. هتل بسیار زیبا و مجللی در زیباکنار وجود دارد که در زمان پهلوی ساخته شده است. از دیگر بناهای تاریخی و لوکسی که در زیباکنار دیده می شود، کاخ قطبی نام داشته و از طراحی بی نظیر و بسیار مجللی بهره برده است. اما در حال حاضر اثری از د بنای مذکور باقی نمانده و مورد تخربی قرار گرفته اند.

بهترین رستوران های زیباکنار

زیباکنار یکی از محبوب ترین شهرهای شمالی کشور می باشد که در استان گیلان واقع شده است. این شهر علاوه بر زیبایی های که در طبیعت خود جای داده است رستوران های خوبی را نیز شامل می شود. یکی از بهترین بخش های سفر مربوط به غذا خوردن می شود. چه چیزی می تواند بهتر از این باشد که بعد از گشت و گذار در جاهای دیدنی زیباکنار و خستگی، در یکی از بهترین رستوران های زیباکنار یک وعده غذایی لذیذ و خوش طعم را میل کنید. در این بخش می خواهیم با برخی از بهترین رستوران های این شهر زیبا و خوش آب و هوا آشنا شویم:

رستوران رازقی

یکی از بهترین رستوران های زیباکنار رستوران رازقی می باشد که تمام وعده های غذایی را سرو می کند. همچنین این رستوران به گونه ای است که با هر سلیقه و مزاجی سازگار می باشد. همچنین غذاهای محلی بسیار متنوع و لذیذی در رستوران رازقی سرو می شود و بسیاری از مشتریان و گردشگران ترجیح می دهند غذاهای محلی را سفارش دهند. از آنجایی که تنوع غذا در رستوران رازقی بالا است، غذاهای فرنگی نیز در آن سرو می شوند. این رستوران جزء رستوران های زنجیره ای است و در استان گیلان بالغ بر 5 شعبه دارد. یکی از بهترین ویژگی های رستوران رازقی این است که سفارش های مشتریان را در کمترین زمان آماده می کنند.

آدرس رستوران رازقی: استان گیلان، رشت، گلسار، نبش خیابان 163

شماره تماس رستوران رازقی: 33723322-013

رستوران رازقی

رستوران زیباکنار

دومین رتبه بهترین رستوران های زیباکنار متعلق به رستوران زیباکنار می باشد. این رستوران در یکی از بهترین و پرترددترین مناطق این شهر واقع شده است. گردشگران می توانند پس از گشت و گذاری حسابی در میان مناطق دیدنی زیباکنار، برای صرف یک وعده غذایی خود را به رستوران زیباکنار برسانند و غذای مورد علاقه خود را سفارش دهند.

آدرس رستوران زیباکنار: استان گیلان، کیاشهر – زیباکنار، انزلی، مابین کوچه شهید اکبر بندری و لشت نشاء

شماره تماس رستوران زیباکنار: 34483454-013

زیباکنار کجاست و مسیر دسترسی به آن

زیباکنار یکی از بهترین مناطق ساحلی در استان گیلان می باشد و یکی از شهرهای زیبای توابع شهر رشت به شمار می رود. زیباکنار دارای فاصله ای 15 کیلومتری از بندر و منطقه آزاد انزلی می باشد. همچنین زیباکنار نیز جزء مناطق آزاد شمالی کشور به شمار می رود. زیباکنار از بخش شمال به دریای خزر، از شرق به کیاشهر و چمخاله، از غرب به بندر انزلی و از جنوب به شهرهای لشت نشاء و کوچصفهان محدود می گردد. برای دسترسی از تهران به زیباکنار باید از اتوبان تهران – کرج خود را به اتوبان کرج – قزوین برسانید. به اتوبان قزوین – رشت خواهید رسید و آن را تا رسیدن به خیابان شهید عسگری ادامه دهید. به جاده کوچصفهان – سنگر می رسید که باید در آن به حرکت ادامه دهید، به خیابان امام خامنه ای خواهید رسید. در ادامه مسیر میدان امام رضا مقابل شما نمایان می گردد و در ادامه به بلوار کوچصفهان – لشت نشان می رسید. مسیر جاده لشت نشان – زیباکنار را پیش بگیرید و در ادامه به جاده انزلی – کیاشهر خواهید رسید. در نهایت خیابان دریا زیباکنار را پیش بگیرید.

زیباکنار

اقامت و اجاره ویلا در زیباکنار

زیباکنار یکی از بهترین شهرهای شمالی کشور است که می توانید در آن به اقامت در جای مناسبی بپردازید. اگر قصد اقامت و اجاره ویلا در زیباکنار را دارید، خوب است بدانید که ویلاهای بسیار خوب به همراه چشم انداز بسیار تماشایی در این شهر فوق العاده زیبا وجود دارد. شهر زیباکنار یکی از بهترین شهرهای اقامتی زیباکنار به شمار می رود و در هرکجای شهر قدم بگذارید ویلاهای بسیار زیبایی را مشاهده می کنید که دسترسی بسیار خوبی به دیگر جاهای دیدنی زیباکنار دارند. اگر قصد اجاره ویلا در زیباکنار را دارید می توانید با مراجعه به سایت لوکس ویلا اقامتگاه مورد نظر خود را به راحت ترین روش رزرو نمایید.

ویدئو مناطق دیدنی زیباکنار

[vc_column_text text_larger=”no”]