میدان مصلی رشت

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

یکی از دیدنی ترین شهر های شمالی کشور که همه ساله عده زیادی از گردشگران به آن مراجعه می کنند شهر رشت می باشد. این شهر با دارا بودن مکان های جذاب طبیعی و تاریخی توانسته به یکی از بهترین نقاط توریستی استان گیلان مبدل شود. ما در این مقاله به سراغ یکی از دیدنی های این ناحیه به نام میدان مصلی رشت رفتیم تا اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

معرفی میدان مصلی رشت

اگر از قزوین به رشت وارد شوید، میدان مصلی دومین میدان بعد از میدان گیل خواهد بود که می توانید آن را تماشا نمایید. این مصلی یکی از بنا های تاریخی و زیارتی رشت می باشد که می توانید در ورود به شهر آن را تماشا نمایید. این مصلی در سال 1362 شمسی به بهره برداری رسید تا در مراسمات مختلف از آن استفاده شود و به عنوان مسجدی بزرگ برای به جا آوردن نماز های واجب و مستحب مورد استفاده قرار گیرد.

در زمان های گذشته این میدان مکانی به عنوان ایستگاه ماشین های شخصی مورد استفاده قرار می گرفت ولی امروزه همانند آن زمان شلوغ نبوده و کاربری آن زمان را ندارد. مردم بعد از رسیدن به رشت با رسیدن به میدان مصلی که نام دیگر آن میدان توشیبا می باشد، می توانند برای ادا کردن نماز های خود و هم چنین تماشای جذابیت ظاهری این مکان اقدام نمایند.

میدان مصلی رشت

همه چیز درباره میدان توشیبا

همان طور که پیش تر نیز گفته شد، این میدان در سال 1362 و با یاری حاج صادق احسان بخش که امام جمعه موقت این شهر بود تاسیس گشت. میدان مصلی در یک زمین به وسعت چهار هکتار و زیربنای 10 هزار مترمربعی تاسیس گشت و در سال 1370 به بهره برداری رسید. پس از ساخته شدن این بنا چندین مجتمع دیگر نیز احداث شدند که از میان آن ها می توان به کارخانه چای، پاساژ در گلسار و ساخت و ساز های مربوط به مجتمع ها تجاری و مسکونی اشاره نمود.

این مسجد معماری ویژه ای دارد که برگرفته از معماری ساختمان های اطراف می باشد و به عنوان یکی از دیدنی های رشت شناخته می شود. در ساختمان مصلی 53 ستون به کار برده شده و در درون آن برای 5000 نفر سجاده فرشی در نظر گرفته اند. در محوطه میدان توشیبا می توانید آرامگاه آیت الله احسان بخش را که از امام جمعه های این مکان بوده اند ببینید.

مسجد در گذر زمان دستخوش تغییراتی شد که از میان آن ها می توان به غیر اصولی بودن لوله های گاز که مانع از باز شدن درب های سمت راست مسجد میشد اشاره نمود که این مورد بعد ها اصلاح گشت و مورد مرمت دوباره قرار گرفت. در اطراف میدان توشیبا از قدیم رستوران ها و چایخانه های زیادی ساخته شده اند که بعضی از آن ها تا به امروز پا برجا هستند و شما می توانید آن ها را از نزدیک ببیند.

اطلاعات تکمیلی از میدان مصلی رشت

برای بازدید از یک جاذبه بهتر است اطلاعات کافی از آن قسمت را داشته باشید تا بتوانید بهتر و کامل تر آن مکان را تماشا نمایید. در اینجا سایر اطلاعات مربوط به این میدان برایتان قرار داده شده تا در زمان ورود به شهر بتوانید از این اطلاعات به بهترین شکل استفاده نمایید.

  • ساعت دسترسی به مصلی: به صورت شبانه روزی می باشد.
  • مدت زمان بازدید: بین 2 الی 3 ساعت
  • تفریحات موجود: سینما، عکاسی، پیاده روی، رستوران گردی
  • امکانات موجود: کافه، ترانسفر، رستوران، غرفه صنایع دستی، اینترنت پر سرعت
  • مکان های نزدیک به میدان مصلی: ایستگاه تاکسی، هتل پامچال، مسجد مصلی، کافه ها و رستوران های اطراف، بانک ملت
  • نکته تکمیلی: بهترین تایم بازدید عصر می باشد.

میدان توشیبا

بهترین زمان سفر به رشت

این شهر همانند باقی شهر های شمالی در ماه های گرم سال بسیار شرجی و گرم بوده تا جایی که می تواند برای مسافران اذیت کننده باشد. اگر قصد دارید به این منطقه سفر کنید تا دیدنی های رشت را ببینید، بهتر است در یک زمان مناسب برای این موضوع اقدام نمایید. اوایل بهار و ابتدای پاییز فرصت خوبی برای رفتن به این شهر می باشد چرا که آب و هوا دربهترین وضعیت خود قرار دارند. از انتهای مهر تا اواسط آبان که هوا کمی خنک می شود، بهترین زمان برای شماست تا به رشت سفر کنید.

توجه داشته باشید زمستان ها هوا سرد بوده و فصل مناسبی برای گردشگری و تماشای جاذبه های موجود نمی باشد. مگر این که بخواهید از جاذبه ای دیدن کنید که در یک محیط بسته قرار دارد همانند موزه رشت که دراین صورت زمستان نیز به دلیل جمعیت کمتر مسافران در این منطقه مناسب شما خواهد بود.

میدان مصلی کجاست و مسیر دسترسی

برای رسیدن به میدان توشیبا رشت می توانید بعد از رسیدن به این شهر از مسیر خیابان پرستار و بلوار امام خود را به مقصد برسانید. بدین منظور باید ابتدا به سمت جنوب شرقی در خیابان پرستار رفته و سپس به طرف بلوار نامجو ادامه دهید. بعد از رسیدن به میدان فرهنگ از اولین خروجی به سمت بلوار امام بروید و از شرکت بیمه سرمد عبور نمایید. کمی بعد به میدان توشیبا وارد شوید. مسیر گفته شده مسافتی معادل 1.8 کیلومتر داشته و در حدود 4 دقیقه طول می کشد تا به میدان برسید.

مصلی رشت

فراموش نکنید این مسیر تنها یکی از راه هایی بود که می توانستید برای رسیدن به مقصد از آن استفاده نمایید. یک لوکیشن برای شما در زیر قرار داده شده تا از طریق آن در هر جایی از رشت که بودید به راحتی مسیر خود را به سمت این میدان بیابید.

آدرس میدان مصلی: گیلان، رشت، خیابان پرستار، بلوار امام، میدان مصلی

اجاره روزانه سوئیت در رشت

رشت به دلیل دارا بودن مکان های دیدنی فراوان توانسته عده زیادی از مردم را به سمت خود جذب کند. شما نیز اگر به دنبال رفتن به جایی زیبا هستید بهتر است رشت را برای این منظور برگزینید چرا که این منطقه با دارا بودن جاذبه های زیاد خود می تواند شما را راضی کند. این شهر دارای اقامتگاه های زیادی بوده که می توانید از آن ها برای اقامت خود استفاده نمایید. برای این منظور می توانید به سایت لوکس ویلا رفته و از بین گزینه های موجود برای اجاره سوئیت در رشت اقدام نمایید.

سعی کنید قبل از رسیدن به شهر این کار را انجام دهید چرا که امکان دارد جای مناسبی را در زمان ورود به رشت پیدا نکنید. در روز های شلوغ سال بهتر است از یک الی دو هفته قبل برای رزرو ویلا یا سوئیت مورد نظرتان تماس بگیرید تا مورد انتخابیتان قبل از شما توسط افراد دیگر رزرو نشود.

راهنما سایت

آدرس

گیلان، رشت، خیابان پرستار، بلوار امام، میدان مصلی

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه