منطقه ییلاقی دوخاله کوه

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

یکی از زیبا ترین و بهترین مناطق گردشگری ایران، استان گیلان می باشد که توانسته عده زیادی از افراد را به سمت خود جذب نماید. این منطقه به دلیل دارا بودن نقاط متعدد زیبا و تفریحی خود می تواند انتخابی مناسب باشد برای مقصد سفر. در این مقاله به سراغ معرفی یکی از زیبا ترین نواحی گیلان به نام منطقه ییلاقی دوخاله کوه تالش رفتیم تا بتوانید اطلاعات کافی درباره آن به دست آورید بنابراین بهتر است تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

منطقه ییلاقی دوخاله کوه کجاست و مسیر دسترسی

از آن جا که این منطقه ییلاقی زیبا در تالش قرار گرفته باید ابتدا خود را به این شهر برسانید. دوخاله کوه در نزدیکی منطقه شهری واقع شده و به همین دلیل زمان زیاد برای رسیدن به آن در راه نخواهید بود. بدین منظور باید به جاده رشت-آستارا رسیده و سپس در جهت جنوب شرقی آن ادامه دهید. چهار کیلومتر بعد باید یک دوبرگردان انجام دهید تا در طرف دیگر جاده قرار بگیرید. بعد از رسیدن به صنایع سنگ رضوی به طرف راست رفته و تا رسیدن به مقصد خود که در طرف چپ واقع شده این راه را ادامه دهید. بهتر است در طی کردن این مسیر از لوکیشن زیر استفاده کنید تا بتوانید به آسانی این مسافت را طی کنید.

آدرس منطقه ییلاقی دوخاله کوه تالش: گیلان، تالش، جاده رشت-آستارا

منطقه ییلاقی دوخاله کوهدرباره منطقه ییلاقی دوخاله کوه تالش

گیلان از بهترین استان های کشور از نظر دارا بودن جاذبه های طبیعی بوده و به همین دلیل همه ساله عده زیادی از افراد را به سمت خود جذب می کند. یکی از زیبا ترین قسمت های این استان با نام منطقه ییلاقی دوخاله کوه و یکی از جاذبه های تالش معرفی می شود که همانند یک تابلوی نقاشی می باشد. این منطقه می تواند به شما کمک کند تا بتوانید حس و حالی متفاوت را تجربه نمایید و به همین دلیل می توانید با رفتن به این ناحیه تجربه ای متفاوت داشته باشید.

از آن جا که تالش دیگر حال و هوای زمان های قدیم را نداشته و زندگی شهری به این ناحیه نیز ورود کرده، شما می توانید با مراجعه به اطراف این شهر از طبیعت بکر و زیبایی های آن نهایت لذت را ببرید. ییلاق دوخاله کوه می تواند این حس را به طور کامل به شما منتقل نماید. در این ناحیه می توانید حال و هوای مردم روستایی را از نزدیک ببینید و خودتان تجربه ای خوب داشته باشید. فراموش نکنید که به طبیعت چیزی اضافه نکنید و چیزی از آن کم نکنید تا این گنجینه با ارزش برای آیندگان نیز به یادگار بماند.

بهترین زمان برای سفر به منطقه دوخاله کوه

اگر تصمیم داشتید برای سفر به این منطقه اقام کنید بهتر است یک زمان درست با شرایط آب و هوایی خوب را برگزینید تا دچار مشکل نشوید. شاید بتوان گفت بهترین زمانی که می توانید برای سفر خود به منطقه دوخاله کوه در نظر بگیرید، اواخر بهار تا اواخر تابستان می باشد. در این اوقات از سال به دلیل شرایط خوب آب و هوایی و هم چنین زیبایی مناظر شما می توانید بهترین تجربه را به دست آورید. فراموش نکنید که این ناحیه یکی از زیبا ترین مناطق استان گیلان به حساب می آید و به همین دلیل بهتر است قبل از مراجعه آب و هوا را چک کنید تا در زمان بارش باران یا هوای نا مناسب به آن جا نروید.

منطقه ییلاقی دوخاله کوهامکانات منطقه دوخاله کوه

همان طور که به آن اشاره کردیم این منطقه بسیار بکر و کمتر شناخته شده می باشد. به همین دلیل دست انسان در تغییر دادن این ناحیه ناکام بوده است. اگر به این منطقه رفته باشید هیچ ردی از دستکاری انسانی در این جا نخواهید یافت و به همین دلیل امکانات خاصی نیز برای مسافران تدارک دیده نشده است. شاید این موضوع کمی شما را ناراحت و البته نگران نماید ولی بهتر است قبل از رسیدن به آن ابتدا هر چه نیاز داشتید را تهیه کنید و بعد برای رسیدن به دوخاله کوه اقدام نمایید.

تفریحات این منطقه گیلان

با توجه به آنچه گفته شد نباید به دنبال تفریح خاصی در این ناحیه باشید چرا که طبیعت گردی تنها تفریح شما در سفرتان به دوخاله کوه گیلان خواهد بود. بهتر است در صورت مراجعه به این ناحیه دوچرخه خود را نیز به همراه داشته باشید تا بتوانید این تفریح در دل طبیعت را نیز تجربه نمایید.

کمپینگ در منطقه ییلاقی دوخاله کوه

یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما برای اقامتی چند روزه در این منطقه خوش آب و هوا از گیلان، کمپینگ می باشد. بسیاری از گردشگران مایلند تا در مناطق زیبا و بکر به دور از هیاهوی زندگی شهری، چند روزی را برای زندگی در این نواحی بگذرانند تا بتوانند تجربه ای خوب داشته باشند. شما نیز اگر تمایل به کمپ کردن داشتید بهتر است لوازمی مثل چادر مسافرتی، کیسه خواب، آب کافی، کفش مناسب، هیزم و منقل، وسایل مورد نیاز برای تهیه غذا و… به همراه داشته باشید.

راهنما سایت

آدرس

گیلان، تالش، جاده رشت-آستارا

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه