لوکس ترین محله های لواسان برای اجاره ویلا

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

همه شما ممکن است درباره زیبایی و آب و هوای خوب شهر لواسان و چیز های زیادی شنیده باشید و دلتان بخواهد مدتی را در این مکان خوش آب و به دور از شلوغی های روزمرتان مدتی را در این مکان بگذارنید. در واقع شهر لواسان تهران به دلیل موقعیت جغرافیایی بی نظیری که دارد، از محبوبیت بسیاری در بین تمامی افراد برخوردار است. در واقع این شهر یکی از بهترین مکان ها برای دور شدن از دود و دم و شلوغی شهر است.هم چنین خوب است بدانیدکه بخاطر آب و هوای خوب این منطقه، در چند سال اخیر ویلا های لوکسی در این منطقه ساخته شده است که ممکن است آوازه آن به گوشتان خورده باشد و می توان گفت اقامت در آنها می تواند یکی از بهترین تجربه های هر فرد باشد. اما ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که این ویلا ها در کدام قسمت لواسان واقع شده است؟ ما در این مقاله قصد داریم به معرفی لوکس ترین ویلا ها و مناطق لواسان بپردازیم. پس در ادامه این مقاله با لوکس ویلا همراه ما باشید.

لواسان

معرفی شهر لواسان

شهر تهران به دلیل قرار گیری در میان رشته کوه های البرز و موقعیت جغرافیایی که دارد از مناطق خوش آب و هوا و سر سبز بی نظیری چون لواسان برخوردار است که در اصطلاح عمیانه به ای ن منطقه لواسون نیز گفته می شود. همان طور که در ابتدا اشاره نمودیم، این منطقه برای گذراندن اوقات فراغت و تعطیلات آخر هفته بسیا مناسب است و می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد. در واقع شهر لواسان در شمال شرق تهران و دامنه های جنوبی کوه های البرز قرار دارد و جز بهترین مناطق ییلاقی اطراف شهر تهران محسوب می شود. طبق سر شماری سال 1395 این شهر دارای جمعیتی حدود 18 هزار نفر جمعیت دارد. یکی از دلایل ساخت و ساز عظیم ویلا در این منطقه به آب و هوای پاک و بی نظیر این منطقه باز می گردد که در چندسال اخیر این ساخت و ساز بسیار گسترش یافته است و امروزه می توان در این منطقه ویلا های بسیار لوکسی را مشاهده نمود.  این ویلا ها یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی است به شهر تهران سفر می کنند و می خواهند مدت زمانی در یک منطقه خوش آب و هوا اقامت داشته باشند یا برای افرادی که می خواهند مدت زمانی را به دور از آب و هوای آلوده و شلوغی تهران استراحت کنند. خوب است بدانید که شهر لواسان از جاذبه های دیدنی بی نظیری چون سد لتیان و رودخانه جاجرود برخوردار است که بازدید از دیدنی های لواسان در هنگام سفرتان به لواسان خالی از لطف نیست. هم چنین برخی از ویلا های این منطقه رو به سد لتیان و رودخانه جاجرود و رشته کوه البرز واقع شده اند و با اقامت در این ویلا ها می توان از این چشم انداز بی نظیر لذت برد. از دیگر دلایل محبویت این شهر چشم انداز بسیار زیبای آن است که همواره در چهار فصل از سال می توان این طبیعت بکر و زیبا را مشاهده نمود و از آن لذت برد.

موقعیت جغرافیایی شهر لواسان

شهر لواسان جز شهرستان های استان شمیرانات و مرکز شهر لواسانات محسوب می شود و این دره ییلاقی در جنوب دامنه های البرز واقع شده و تا ساحل دریاچه لتیان ادامه دارد.  شهر لواسان از نظر موقعیت جغرافیای در 11 کیلومتری شمال شرق کلان تهران قرار دارد و به عنوان یکی از نزدیک مناطق خوش و آب و هوا نزدیک به تهران به شمار می آید. خوب است بدانید که این شهر در ارتفاع 1700 متری از سطح دریا واقع شده است و از سمت شمال   کوه‌های ورجین، باغدره، کند و از سمت باختر کوه‌های قصران، از سمت شمال خاوری و خاور کوه‌های ایرا، فیل زمین، لواسانکوه و جاجرود و از جنوب کوه‌های تلو،  قوچک، زینکوه و اراکوه را در بر می گیرد.

لواسان

لوکس ترین مناطق لواسان

از دیگر مواردی که در باره این شهر باید بدانید این است که این شهر تنها به دلیل اب و هوای خوب و طبیعتی  که دارد مشهور نیست، بلکه این شهر یکی از نخستین شهر های هوشمند ایران است و  از بهترین و لوکس ترین مکان های نزدیک برای تفریح ثرتمندان تهرانی به شمار می رود  و در چندسال اخیر با ورود ثروتنمدان به این منطقه و ساخت ویلا های لوکس  و استخردار، این منطقه از بافت روستایی به مکانی لوکس و سوپر لاکچری تبدیل شده است. هم چنین این منطقه به عنوان یکی از امن ترین مناطق در ایران محسوب می شود. اما پیش از آن باید بدانید که این محله ها و شهرک های لوکس خصوصی بوده و امکان اجاره ویلا در این مناطق وجود ندارد، زیرا که بازدید از این محله ها برای عموم مردم ممنوع است و تنها صاحبین ویلا ها اجازه ورود به این مناطق لاکچری نشین را دارند. از جمله مناطق لاکچری و لوکس لواسان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

اصطلک یا عسلک

یکی از لوکس ترین و معروف ترین محله های لواسان منطقه اصطلک است که در بین مردم این منطقه با نام عسلک شناخته می شود و جز گران قیمت ترین محله ها در این منطقه محسوب می شود. این منطقه در دامنه های کوه ورجین قرار گرفته و یکی از مرتفع ترین محله های این شهر است که به دلیل چشم انداز خارق العاده و آب و هوای بی نظیری که دارد، به یک منطقه منحصر به فرد تبدیل شده. خوب است بدانید که این منطقه به دلیل چشم اندازه خارق العاده ای که دارد با عنوان سوئیس تهران مشهور است. ویلا های این منطقه به قدری منحصر به فرد و خاص است که نظیر آنها در جهان به ندرت دیده می شود. صاحبین مشهور و معروف این ویلا ها نیز از دیگر دلایل شهرت این منطقه است که اغلب آنها برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح در آخر هفته در ویلا هایشان دور هم جمع می شوند و به تفریح می پردازند.

عسلک لواسان

شهرک باستی هیلز

از دیگر مناطق لوکس شهر لواسان که ممکن است نام آن را در رسانه های اجتماعی به عنوان سوپر لوکس ترین منطقه ایران شنیده باشید می توان به شهرک باستی هیلز لواسان اشاره نمود. این شهرک در دامنه های کوه البرز و رو به رودخانه و سدلتیان قرار دارد و چشم انداز خارق العاده و بی نظیر آن، این شهرک را به زیبا ترین شهرک ایران تبدیل کرده است. از دیگر مواردی که باید درباره این شهرک بدانید  این است که در واقع نام این شهرک به دلیل فوق لاکچری بودن آن از نام  شهرک بسیار معروف بورلی هیلز آمریکا برداشته شده است. گفته می شود شهرک باستی هیلز لواسان از جمله گران قیمت ترین مناطق محسوب می شود و گران ترن ویلا ها با بهترین امکانات و آخرین متریال روز دنیا و معماری خاص در این شهرک ساخته شده است که طبق برآوردی که شده است ارزش این ویلا ها بین 60 تا 700 میلیار تومان است. اغلب این ویلا ها دارای امکاناتی چون استخر های سرپوشیده و سرباز، روف گاردن، سر ستون های و مجسمه های باشکوه، سالن ورزشی است.

یکی از مسائل جالب درباره این شهرک سوپر لاکچری این است که بازدید از این شهرک تا تیر ماه سال 98 برای عموم ممنوع بود و تنها صاحبین ویلا ها و مهمانان ویلا های داخل شهرک اجازه ورود و رفت و آمد به این منطقه لوکس را داشته اند و در واقع می توان گفت که این شهرک یکی از شهرک های خصوصی شهر لواسان است و هم چنان نیز مردم عادی اجازه ورورد به این شهرک سوپر لاکچری را ندارند.  از دیگر مواردی که به راحتی در این شهرک دیده می شود، سگ های گران قیمتی چون پیتبول آمریکایی است که به راحتی در دست جوانان به عنوان وسیله ای برای نشان دادن ثروت و نفوذ خود دیده می شود. از آنجایی که این شهرک یک شهرک خصوصی است، دور تا دور این منطقه دیوار کشی هیا بلندی کشیده شده است و به همین دلیل نیز هرکسی نمی تواند وارد این منطقه شود مگر اینکه صاحب یکی از 36 ویلای سوپر لاکچری این شهرک باشد.  شهرک باستی هیلز با ویو 360 درجه ای که رو به سد لتیان  دارد، یکی از رویایی ترین مناطق لواسان به شمار می آید. همچنین نوع معماری که از شهرک بورلی هیلز آمریکا الگو برداری شده است، جز مناطق سوپر لاکچری و بی نظیر شهر لواسان است. از دیگر دلایل شهرت این شهرک به نام باستی هیلز به دلیل بلواری در لواسان به نام باستی است که به این شهرک لوکس و خصوصی منتهی می شود.

باستی هیلز لواسان

توک مزرعه

از دیگر مناطق محله های لاکچری و لوکس لواسان که در مجاورت عسلک قرار دارد منطقه تو مزرعه است. این منطقه نیز از دیگر محلات لاکچری نشین شهر لواسان است که در این مکان نیز می توان ویلا های لوکسی را مشاهده نمود. این منطقه  در بلندای کوه ورجین و مرتفع واقع شده است و دارای چشم انداز زیبایی است.

محله های لواسان

خوب است بدانید که به غیر از محلات لوکس در محله های دیگر این شهر لواسان نیز ویلا های متعددی وجود دارد و در چند سال اخیر در این شهر ویلا های بسیاری ساخته شده و همان طور که در ابتدا گفته شدف به دلیل گشترش ویلا سازی در لواسانف بافت این منطقه از بافت روستایی به بافتی مدرن  و ویلایی تبدیل شده و شما می توانید در این مناطق به اجاره یا خرید ویلا بپردازید و از آب و هوای بی نظیر و طبیعت سر سبز لواسان در  تعطیلات اخر هفته و اوقات فراغتتان به دور از شلوغی و دود دم لذت ببرید. از جمله دیگر محله های ویلایی لواسان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

محله شورکاب

از دیگر محله های ویلایی می توان به محله شورکاب اشاره نمود که این روستا به دلیل آب شوری که دارد با نام شورکاب شناخته می شود. در چند سال اخیر و با گذشت زمان در این محله ویلا های نوساز متعددی ساخته شده است که اگر قصد خرید یا اجاره ویلا در لواسان را دارید می توانید از این محله و ویلا های نوساز آن دیدن کنید.

احمدآباد

محله احمدآباد لواسان دومین محله لواسان است که ورودی ان در سراشیبی تندی قرار دارد و اغلب ساختمان های این محله ویلایی و اپاراتمانی هستند و یکی از ویزگی های مهم این محله وجود تعدادی مجتمع تجاری چون هایپر استار و اسکای سنتر لواسان است و وجود این دو مجتمع تجاری در این محله موجب محبوبیت این منطقه شده است.

جابیج

محله جابیج که با نام جاج نیز شناخته می شود از دیگر مناطق ویلایی نشین شهر لواسان است و در شمال رودخانه جاجرود واقع شده و دارای آ ب و هوا و چشم انداز زیبایی است به همین دلیل نیز ویلا های زیبایی در این منطقه ساخته شده. این محله دارای شهرک های تازه احداث شده ای چون شهرک پرواز است.

لواسان بزرگ

لواسان بزگ  یکی از مناطق ییلاقی لواسان است که با نام دهستان لواسان شناخته می شود و در امنه رشته کوه های سرسبز البرز واقع شده است. این منطقه به دلیل قرار گیری سد لتیان جز مناطق  حفاظت شده است و به همین دلیل رفت و آمد مردم عادی در این منطقه بسیار کم است. اما خوب است بدانید که این منطقه دارای جاذبه های دیدنی و طبیعی بسیاری است و روستا های متعددی در این بخش وجود دارند.

لواسان کوچک

لواسان کوچک نیز یکی از بخش های شهر لواسان است که یکی از مناطق تاریخی این منطقه محسوب می شود. لواسان کوچک دارای روستای متعددی است که هر کدام از آنها دارای طبیعت بکر و زیبایی هستند به همین  دلیل نیز ویلا های بسیای در این محله های این بخش ساخته شده است و یکی از بهترین مکان ها برای اقامت، خرید و اجاره ویلا است.

برگ جهان

روستی برگ جهان یکی از روستا های بسیاری قدیمی با قدمت بسیار طولانی در شهر لواسان است که در منطقه ای کوهستانی واقع شده و دارای طبیعت و چشم انداز بسیار زیبایی به خصوص در فصل پاییز است. اگر می خواهید مدت زمانی را در یک مکان روستایی و خوش آب و هوا در طبیعت بکر  و اطراف تهران به دور از شلوغی های تهران بگذارنید و در آنجا اقامت داشته باشید این روستای شهر لواسان یکی از بهترین گزینه ها برای شما است و شما می توانید از تعطیلات اخر هفتتان در یک مکان بی نظیر لذتی دو چندان ببرید.

بهترین فصل برای  بازدید از لواسان

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که بهترین فصل برای اقامت و بازدید از لواسان چه زمانی است؟ خوب است بدانید که منطقه لواسان جز شهرهایی است که به دلیل قرار گیری در میان کوه های الرز در هر چهار فصل سال دارای آب و هوای بی نظیری است و در هر فصلی زیبایی های خاص خود را دارد به همین دلیل شما می توانید در هر فصل از سال به این شهر بروید و از زیبایی های آن لذت ببرید.

مسیر دسترسی به لواسان

همان طور که گفته شد لواسان در فاصله بسیار کمی و در 11 کیلومتری شمال شرقی تهران واقع شده و جز نزدیک ترین مناطق خوش آب و هوا بع تهران است در واقع می توان گفت که برای دسترسی و رفتن به لواسان کافیست تا از اتوبان شهید بابایی و طی نمودن مسافتی 7 کیلومتری به لواسان برسید. در واقع فاصله تهران تا لواسان از اتوبان بابایی 15 دقیقه است و دسترسی بسیار آسان است.

اجاره ویلا در لواسان

ممکن است پس از خواندن این مقاله علاقه داشته باشید که به این منطقه خوش آ ب و هوا بروید و مدتی را به دور از شلوغی و دود دم تهرانف در لواسان اقامت داشته باشید و از این منطقه بکر لذت ببرید. هان طور که گفته شد در این شهر ویلا سازی های بسیاری صورت گرفته است و شما می توانید در محلات مختلف آن به غیر از محله خصوصی و لاکچری نشین عسلک و باستی هیلز اقامت داشته باشید. اگر به دنبال اجاره ویلا در لواسان هستید، می توانید به اجاره ویلا هایی لوکس و با امکانات از طریق سایت لوکس ویلا بپردازید و از این طریق ویلای مورد نظر خود را انتخاب و رزرو کنید.

مطالب مشابه