ساحل حاجی بکنده

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

استان گیلان دارای نقاط گردشگری و جذاب بسیاری است که با مراجعه به هر کدام از آن ها در شهر های مختلف می توانید تجربه ای خوب از سفر را در ذهنتان ثبت نمایید. در این مقاله به سراغ یکی از دیدنی های گیلان به نام ساحل حاجی بکنده رفتیم تا اطلاعات بیشتری از این ساحل زیبا به دست آورید پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

درباره ساحل حاجی بکنده

این ساحل که بخشی زیبا از دریاچه خزر را به خود اختصاص داده، در محدوده شهر های تالش و زیبا کنار واقع شده و شما می توانید با سفر به هر کدام از این شهر ها به ساحل حاجی بکنده نیز مراجعه کرده و از این جاذبه ی دیدنی لذت ببرید. شایان ذکر است این ساحل در 9 کیلومتری شمال شرقی خشکبیجار قرار گرفته و در 33 کیلومتری رشت واقع شده است. وسعت این ساحل بالغ بر 100 هکتار است و بین مسافران مشهور می باشد.

مسیر منتهی به این ساحل بسیار دیدنی و سرسبز و با درختان زیادی می باشد که می توانید آن ها را در راه رسیدن به منطقه حاجی بکنده تماشا نمایید. در این ساحل می توانید از پلاژ ها و دکه های موجود استفاده کرده و هر چه خواستید با قیمتی خوب از آن ها تهیه نمایید. یکی از  دلایل معروف شدن ساحل حاجی بکنده، نزدیکی به ساحل جفرود و هم جواری با منطقه آزاد انزلی می باشد چرا که عده زیادی از کسانی که برای تماشای این نواحی اقدام می کنند برای دیدن ساحل حاجی بکنده نیز رهسپار می شوند.

از دیگر چیزهایی که در ساحل حاجی بکنده به چشم می خورد، ساخت و ساز مردم محلی برای بنا کردن خانه های ویلایی و سوئیت ها موجود می باشد تا از این طریق هم به کسب درآمد خود کمکی کرده باشند و هم به مسافران خدمت رسانی نمایند.

ساحل حاجی بکنده

دهستان حاجی بکنده

این دهستان در منطقه خشکبیجار قرار گرفته و همه ساله عده زیادی از گردشگران برای تماشای آن اقدام می کنند. روستای حاجی بکنده از سطح دریا 26 متر پایین تر می باشد و در دو طرف این ناحیه دو رود بزرگ جریان دارد. درواقع این روستا از دو طرف توسط دو رود احاطه شده که زیبایی خارق العاده ای به روستای حاجی بکنده بخشیده است. دو رود ذکر شده به نام ها حاجی بکنده و امین آباد می باشد که رودخانه های زیبایی می باشند. این دهستان هم چنین به عنوان مرکز روستا های این منطقه نیز به حساب می آید و به دلیل ساحل جذاب حاجی بکنده در بین مسافران به شهرت رسیده است.

در سال های اخیر در منطقه ساحلی حاجی بکنده امکانات زیادی از جمله ورزش های ساحلی، جت اسکی، موتور چهارچرخ، صید ماهی در زمستان و… به وجود آمده که همین موضوعات سبب شده تا افراد زیادی که به این ساحل مراجعه می کنند از روستای حاجی بکنده نیز دیدن نمایند و از این طریق به توسعه روستا نیز کمک شایانی شده است. این روستا یکی ازجاذب های زیباکنار بوده که در سفر خود می توانید از آن دیدن نمایید.

زمان مناسب برای سفر به ساحل حاجی بکنده

ییک از مواردی که باید به آن توجه کنید، شرجی بودن هوا در ماه های گرم سال می باشد. اما از آن جا که در فصول سرد مراجعه به ساحل لطفی ندارد، باید یک زمان مناسب برای سفرتان درنظر بگیرید که هم از نظر آب و هوایی مناسب باشد و هم از نظر جمعیتی که روانه جاذبه های گردشگری می شود. از اواسط فروردین تا اواسط تیرماه و از اوایل مهر تا اواسط ابان فرصت خوبیست تا به روستای حاجی بکنده و منطقه ساحلی آن بروید. در این ماه ها هوا در بهترین شرایط خود قرار دارد و جمعیت نیز نرمال می باشد.

فراموش نکنید در تابستان و به خصوص در ماه مرداد و اوایل شهریور هوا به شدت گرم و در شرجی ترین حالت خود قرار دارد. این ماه ها به خصوص بریا کسانی که به عرق کردن و رطوبت بالای هوا حساسیت دارند اصلا مناسب نیست و برای این افراد بهترین زمان سفر به ساحل حاجی بکنده، ماه های آبان و اردیبهشت می باشد. عده ای از افراد نیز علاقه مند به دیدن برف و تجربه هوای سرد در  ساحل دارند که می توانند در ابتدا بهمن یا اواخر دی ماه به این منطقه مسافرت نمایند.

ساحل حاجی بکنده

رودخانه امین آباد

این رودخانه یکی از رود هایی است که از یک طرف روستای حاجی بکنده می گذرد  و به عنوان یکی از جاذبه های تفریحی و دیدنی به شمار می رود. یکی از مواردی که افراد می توانند از رودخانه امین آباد استفاده کنند، ماهی گیری می باشد. البته این مورد نیازمند بعضی از لوازم و مهارت هایی است که تنها عده ای از مردم آن را می دانند.

اگر به این کار علاقه مند هستید می توانید درکنار کسانی که به این منطقه برای ماهیگیری می آیند قرار بگیرید و آموزش لازم را به دست آورید تا شما نیز بتوانید از این تفریح به یاد ماندنی استفاده کنید. رودخانه امین آباد به عنوان یکی از جاذبه های استان گیلان شناخته می شود که در سفرتان به این استان می توانید از آن دیدن نمایید و در ادامه به ساحل حاجی بکنده بروید. این رودخانه که در نزدیکی زیبا کنار می باشد، از جاذبه های گردشگری زیباکنار نیز به شمار می رود.

تفریحات موجود در ساحل حاجی بکنده

همان طور که گفته شد این منطقه در سال های اخیر پیشرفت زیادی از نظر تفریحات ابی و ساحلی داشته و به همین دلیل بین مسافران معروف گشته است. از تفریحات موجود در این منطقه می توان به ورزش های جذاب جت اسکی و موتور چهار چرخ اشاره نمود که طرفداران زیادی دارد. این دو تفریح در کنار موارد دیگری هم چون شنا و صید ماهی باعث شده تا مسافران زیادی جذب این ساحل شوند.

در این ساحل می توانید برای استراحت و یا اقامت به پلاژ ها و خانه های موجود مراجعه نمایید تا بتوانید در روز های مختلف از ورزش ها و تفریحات ساحل استفاده کنید. هم چنین ماسه های ساحل نیز به نوعی هستند که تبدیل به زمین هایی مناسب برای ورزش هایی هم چون والیبال ساحلی و فوتبال ساحلی شده اند. اگر به همراه خانواده یا دوستانتان به این ساحل رفتید حتما از این گزینه ها برای تجربه ای به یاد ماندنی از سفرتان استفاده کنید.

تفریحات ساحلی حاجی بکنده

محصولات روستای حاجی بکنده

در این روستا فعالیت های مختلفی انجام می شود که همه آن ها باعث درآمد زایی افراد روستا می شود. این درآمد زایی در موارد مختلف و فعالیت روستاییان می باشد که از بین آن ها می توان به محصولات کشاورزی، دامداری و صیادی اشاره نمود. برنج، باقالی، خیار، کدو از محصولات کشاورزی این روستاست که می توان به آن ها اشاره نمود و انواع ماهی های سفید، کپور، آزاد، کیلکا، سیاه کولی و کاس کولی، خاویار، فیل ماهی، چالباش از محصولات صیادی روستا م باشد که به فروش می رسند.

در بخش دامداری روستا نیز شاهد محصولاتی همانند انواع طیور از جمله مرغ، اردک و بوقلمون هستیم. شما با خرید از محصولات مربوط به این روستا که حتی در ساحل حاجی بکنده نیز دیده می شود، هم محصولات درجه یک اصل را خریداری کرده و هم به کسب درآمد مردم بومی کمک شایانی خواهید کرد. فروش این محصولات هم چنین باعث شده تا عده ای از مسافران از این طریق جذب ساحل و روستای حاجی بکنده شوند و این موضوع در جذب مسافر موثر بوده است.

ساحل حاجی بکنده کجاست و مسیر دسترسی

پش تر نیز به آن اشاره کردیم که این ساحل در 9 کیلومتری شمال شرقی خشکبیجار قرار گرفته و به زیباکنار، تالش و رشت نیز نزدیک می باشد. در اینجا یکی از راه هایی که از زیباکنار به ساحل می رسد را خواهیم گفت ولی فرامشو نکنید که هر نقطه از این منطقه باشید می توانید به راحتی از طریق لوکیش زیر راهتان را پیدا کرده و به مقصد برسید. مسیری که از ابتدای زیباکنار به ساحل حاجی بکنده می رسد مسافتی معادل 10 کیلومتر دارد و بدون ترافیک به مدت 18 دقیقه در مسیر خواهید بود.

ساحل حاجی بکنده

این مسیر از راه جاده انزلی-کیاشهر است که باید ابتدا به سمت جنوب در خیابان دریا زیباکنار به سوی جاده انزلی-کیاشهر بروید. کمی بعد به سمت راست پیچیده و از اجاره سوئیت که در سمت چپ قرار گرفته عبور نمایید و سپس به طرف چپ بپیچید. این مسیر را تا  رسیدن به ساحل حاجی بکنده ترک نکنید. مسیر گفته شده تنها یکی از راه هاییست که می توانید برای رسیدن به منطقه حاجی بکنده از آن استفاده نمایید.

آدرس ساحل حاجی بکنده: گیلان، زیبا کنار، جاده ماسوله، 10 کیلومتری منطقه خشکبیجار

اجاره روزانه ویلا در زیباکنار

منطقه حاجی بکنده که دارای یک روستای زیبا و ساحلی جذاب می باشد، توانسته همه ساله عده زیادی از گردشگران را به خود جذب می کند. مسافران در این منطقه برای اقامت خود در کنار ساحل می توانند از پلاژ ها و خانه های موجود استفاده نمایند و هم چنین برای اجاره ویلای مورد نظرشان در این منطقه اقدام نمایند. شما نیز در صورتی که تماسل داشتید در منطقه حاجی بکنده اقامت کنید می توانید به سایت لوکس ویلا رفته و از بین موارد موجود یکی از گزینه های اجاره ویلا در زیباکنار را انتخاب کنید.

سعی کنید قبل از رسیدن به مقصد برای این منظور تماس بگیرید چرا که ممکن است گزینه های اتخابیتان توسط افرادی دیگر رزرو شوند. در اوقات شلوغ سال نیز بهتر است یک الی دو هفته قبل از زمان مورد نظرتان برای حضور در این منطقه برای رزرو تماس بگیرید چون در تعطیلات جمعیت بیشتری روانه ساحل حاجی بکنده می شود.

راهنما سایت

آدرس

گیلان، زیبا کنار، جاده ماسوله، 10 کیلومتری منطقه خشکبیجار

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه