دهکده ورزشی چهارباغ سهیلیه

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

دهکده ورزشی چهارباغ در نزدیکی های کرج و با هدف بهبود سلامت افراد و محلی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت احداث شد. این دهکده ورزشی به دلایلی همچون داشتن امکانات مناسب و موقعیت قرارگیری آن در منطقه ای خوش آب و هوا در میان اغلب افراد محبوب واقع شده است. در این مقاله می خواهیم با این دهکده ورزشی بیشتر آشنا شویم، همراه همیشگی لوکس ویلا باشید.

معرفی دهکده ورزشی چهارباغ سهیلیه

مجموعه دهکده ورزشی چهارباغ در منطقه ای خوش آب و هوا از استان البرز ساخته شده است و توانسته به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری منطقه چهارباغ سهیلیه در کرج شناخته شود و افراد زیادی را جذب خود کند. این مجموعه ورزشی در اسل 1372 و با همت و تلاش استاد بهداد افتتاح شد. جالب است بدانیم که استاد بهداد یکی از دوست داران و علاقمندان به ورزش می باشد که در حیطه های مختلف نیز به ورزش پرداخته است.

استاد بهداد در سوارکاری پرش با اسب مقاوم اول و دوم و همچنین در دراساژ کشوری موفق به گرفتن مقام ول شد. وی همچنین در دیگر رشته های ورزشی نیز تا سطح قهرمانی پیش رفت. از همین رو تصمیم به احداث باشگاهی ورزشی در شهر لندن گرفت. سرانجام در سال 1372 نیز استاد بهداد در استان البرز به همراه سازمان ورزش، سازمان های دولتی و اداره گردشگری مجموعه ای ورزشی را در یکی از نقاط این شهر و با سرمایه شخصی تاسیس نمود.

به نوعی می توان دهکده ورزشی چهارباغ را مجموعه ورزشی بی نظیری به شمار آورد. در این دهکده ورزشی 22 رشته ورزشی نظیر والیبال، بسکتبال، سوارکاری، فوتبال، گلف، سوارکاری، تنیس روباز و سرپوشیده، باشگاه بدنسازی، سالن های چند منظوره (فوتسال، هند بال، بسکتبال ، بدمیندتون) و استخر سرپوشیده وجود دارند.

دهکده ورزشی چهارباغ سهیلیه

با دهکده ورزشی چهارباغ بیشتر آشنا شویم

در این بخش می خواهیم با این دهکده ورزشی مجهز بیشتر آشنا شویم. دهکده ورزشی چهارباغ را باهدف ایجاد مجموعه ی ورزشی تخصصی، تفریحی و حتی اقامتی برای ورزشکاران و اهالی ورزش ساخته اند. مجموعه ورزشی چهارباغ در ارتفاع 1250 متری از سطح دریا ساخته شده و از همین رو از آب و هوا و چشم انداز بسیاری مطلوبی بهره می برد.

اما از تمام این ها که بگذریم، امکانات و تجهزیات خوب این دهکده است که توانسته در میان افراد بسیار محبوب واقع شود. برخی از ورزش های این دهکده در زمین و سالن هایی چند منظوره قرار گرفته اند. به صورتی که در فصل های مختلف قابلیت سرپوشیده شدن یا روباز شدن را دارند.

امکانات ورزشی و تفریحی مجموعه ورزشی چهارباغ سهیلیه

از امکانات مناسب این مجموعه ورزشی می توان به مجهز بودن به 9 زمین تنیس که نظیر زمین های میدل، خاکی روباز، هاردکورت و مینی تنیس هستند نام برود و همچنین دو سالن رختکن برای بازیکنان و ورزشکاران و سکوی تماشاچیان دارد.

زمین فوتبال به چمن طبیعی

مجموعه ورزشی چهارباغ 3 زمین فوتبال با چمن طبیعی در خود جای داده است که هر سه آن ها از استاندارهای مناسب برای برگزاری مسابقات و اردوها برخوردارند.

دهکده ورزشی چهارباغ سهیلیه

مانژ سوارکاری به همراه اسطبل

دهکده ورزشی چهارباغ سهیلیه کرج مجهز به مانژهای سرپوشده، روباز و فضایی بزرگ و زیبا برای گشت می باشد. در این مجموعه می توانید آموزش سوارکاری و پرش از روی مانع را از بهترین مربی هایی که در مجموعه حضور دارند آموزش ببینید. همچنین شرایط بسیار عالی برای نگهداری از اسب ها در این مجموعه وجود دارد. در این بخش از دهکده باکس هایی در ابعاد مختلف و بزرگ به منظور حفظ و نگهداری اسب ها وجود دارد که هوا و اکسیژن لازم به خوبی در آن ها جریان دارد. کادر دامپزشکی مجرب مجموعه همواره در مجموعه حضور دارند و به اسب ها رسیدگی می کنند.

زمین های والیبال، بسکتبال و بدمینتون

در دهکده ورزشی چهارباغ 3 زمین مجزا و روباز به منظور برگزاری ورزش هایی همچون والیبال، بسکتبال و بدمینتون وجود دارد و ورزشکاران می توانند در هوایی مطلوب و فضایی چشم نواز به انجام ورزش مورد علاقه خود بپردازند. همچنین مهمترین نکته می تواند این باشد که از آلودگی های سطح شهر دور می باشند.

زمین های تنیس

در این دهکده ورزشی 9 زمین تنیس نظیر زمین های هاردکورت، میدل، خاکی روباز و مینی تنیس وجود دارد و علاوه بر این ها 2 سال رختکن برای ورزشکاران و سکوهای تماشاچیان را در خود جای داده است. به دلیل علاقه زیاد استاد بهداد به این رشته ورزشی، توجه خاصی به این بخش از دهکده داشته است.

دهکده ورزشی چهارباغ سهیلیه

جاده ای به نام جاده تندرستی

علاقمندان به پیاده روی می توانند به این بخش از دهکده ورزشی چهارباغ بروند و در فضایی دل انگیز و هوایی پاک به پیاده روی بپردازند. در جاده تندرستی جملات انگیزشی و ورزشی نوشته شده که باعث افزایش و بالا رفتن انگیزه ورزشکاران می شود. همچنین این جاده کیلومتر بندی شده است.

باشگاه بدن سازی

بخش باشگاه بدن سازی دهکده ورزشی چهارباغ مجهز به دو سالن بدنسازی بوده و از امکانات بسیار مناسبی برخوردار است. یکی از سالن های این مجموعه به دستگاه های تخصصی با برترین تکنولوژی های روز مجهز شده اند. سالن دیگر مجموعه نیز دیگر رشته های ورزشی و گروهی مانند یوگا، پیلاتس، ایروبیک و TRX را دارد که علاقمندان می توانند در این مجموعه بی نظیر به ورزش مورد علاقه خود بپردازند.

TRX

 TRX یکی از ورزش هایی است که امروزه اغلب آقابان و بانوان ورزشکار، در این رشته ورزشی کار می کنند. این ورزش باعث می شود همیشه آمادگی جسمانی داشته باشید. حالا می خواهیم بدانیم این رشته ورزشی دقیقا از کجا آمده؟ کسانی که در نیروی دریایی کار می کنند همیشه باید از آمادگی جسمانی خوبی برخوردار باشند. از این رو که کشتی و یا زیردریایی ها فضای محدودی دارند، رندی هتریک نیز وسیله ای را طراحی کرد که با آن بتوانند در فضایی محدود و امکاناتی کم، همیشه آمادگی جسمانی خود را حفظ کنند. در سال 1990 وی این وسیله را طراحی کرد و در سال 2005 به شد شهرت یافت.

پیلاتس

پیلاتس نیز یکی از رشته های ورزشی آمادگی جسمانی است که شخصی به نام یوزف پیلاتس آن را کشف کرد. پیلاتس روی انعطاف و قدرت تمام اندام های بدن تمرکز دارد. پیلاتس باعث افزایش و تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش دردهای کمر، حجیم کردن فضای ریه، افزایش قابلیت تنفس، تقویت سیستم قبلی عروقی و… می شود.

دهکده ورزشی چهارباغ سهیلیه

استخر سرپوشیده

در مجموعه ورزشی چهارباغ که یکی از جاهای دیدنی سهیلیه کرج محسوب می شود، استخری سرپوشیده وجود دارد که دارای آبی بسیار تمیز و شفاف می باشد. همچنین فضای روباز در کنار استخر سرپوشیده وجود دارد. در این بخش از مجموعه علاقمندان به آموزش شنا می توانند با ثبت نام رزرو مراجعه کنند و تحت نظر مربیان کارآزموده این رشته ورزشی مفرح را آموزش ببینند.

آب درمانی یا هیدروتراپی

در بخش استخر مجموعه نیز آب درمانی یا هیدروتراپی انجام می پذیرد. آب درمانی روشی برای درمان و معالجه دردهای عضلانی می باشد که با انجام نرمش های خاصی صورت می پزیرد. در آب درمانی علاوه بر تسکین آلام به آرامش روحی و روانی نیز دست میابید و ورزشکاران نیز برای سریع تر انجام شدن عمل ریکاوری در خود به آب درمانی روی می آوردند. در این روش تمام سموم بدن خارج شده و بیماری های نظیر رماتیسم مفصلی را می تواند کنترل کند.

سونا، جکوزی و بوفه استخر

سوناهای بخار و خشک، حوضچه آب سرد و بوفه در محیط سرسبز مجموعه دهکده ورزشی چهارباغ قرار دارند. سوناهای بخار و خشک نیز دارای خواص درمانی می باشند و باعث افزایش گردش خون، دفع سموم بدن، اکسیژن رسانی و… می شوند که می توانید در این قسمت از مجموعه به آرامش برسید. هنگامی که از سونا استفاده کردید می توانید برای دستیابی به آرامشی عمیق به داخل حوضچه آب سرد بروید که با تغییر دمای بدن می توانید به آرامش وصف نشدنی برسید.

بوفه استخر در فضایی دل انگیز از مجموعه قرار گرفته و خوراکی های خوشمزه نظیر اسنک و نوشیدنی های گرم و خنک دارد. یکی از روش های بسیار تاثیرگذار در رفع خستگی و تنش می تواند استفاده از جکوزی این مجموعه ورزشی باشد که به تمام امکانات و سیستم های کنترلی شرایط آب و… مجهز می باشد. هنگامی که از جکوزی گرم استفاده می کنید هم می تواند خاصیت درمانی داشته باشد و تمام قسمت های بدن را ماساژ دهد.

دهکده ورزشی چهارباغ سهیلیه

امکانات رفاهی مجموعه ورزشی چهارباغ

علاوه بر امکانات تفریحی و ورزشی در این مجموعه امکانات رفاهی متنوعی وجود دارند که در این بخش می خواهیم با امکانت رفاهی مجموهه بیشتر آشنا شویم:

سالن همایش و سمینارها

مجموعه سه سالن و فضای روباز همایش که دارای ظرفیت 50 الی 300 نفر در این مجموعه وجود دارد. این سالن ها مجهز به تمام امکانات بوده و به منظور برگزاری سمینارها ساخته شده اند.

سالن شماره یک: در این سالن یک میز منحنی شکل که برای کادر ورزشی طراحی شده است قرار دارد و یک میز کنفرانس به همراه 22 صندلی وجود دارد. 28 صندلی دیگر برای دیگر حاضران در جلسه قرار داده شده است. این سالن مجهز به امکاناتی همچون اینترنت پر سرعت، ویدئو پروژکشن، میکروفون، امکانات سرمایشی و گرمایشی و تخته وایت برد می باشد.

سالن شماره دو: سالن شماره دو مجموعه ظرفیتی برابر با 150 نفر دارد و مجهز به امکانات مناسبی برای پذیرایی از میهمانان حاضر در جلسه می باشد.

سالن شماره سه: در سالن شماره سه مجموعه 12 ردیف صندلی وجود دارد و به دلیل نزدیک بودن این سالن به سالن شماره یک می توان از این دو سالن به صورت همزمان استفاده کرد. 4 صندلی برای ریاست نیز در نظر گرفته شده است. همچنین ان سالن به امکاناتی همچون اینترنت پر سرعت، ویدئو پروژکشن، میکروفون، امکانات سرمایشی و گرمایشی و تخته وایت برد مجهز شده است و از دکوراسیونی بسیار مجلل بهره مند می باشد.

غار نمک

این روزها یکی از روش های درمانی جدید برای بیماری های تنفسی و پوستی رایج شده است غار نمک می باشد که در آن از نمک دریایی استفاده می شود. شاید خیلی ها این موضوع را بدانند که نمک خالص، باعث از بین بردن باکتری ها و میکروب ها می باشد. غار نمک محیطی است که در آن غارهای طبیعی نمک شبیه سازی شده و هوای این محیط توسط ژنراتورهای ویژه جریان پیدا می کنند.

ژنراتورها به گونه ای عمل می کنند که ذرات نمک را در هوا وارد دستگاه تنفسی و ریه ها می کنند و باعث از بین بردن باکتری ها و میکروب های داخل ریه ها می شوند و در نتیجه بیماری های تنفسی را بهبود می بخشند. این غار دارای طوبتی بیش از 40 درصد می باشد. اغلب افرادی که از غار نمک مجموعه استفاده کرده اند، فضای این غار را سرشار از آرامش توصیف کرده اند. مدت زمان استفاده از غار نمک 20 دقیقه می باشد.

دهکده ورزشی چهارباغ سهیلیه

سالن غذاخوری مجموعه

دهکده ورزشی چهارباغ دارای یک سالن غذاخوری بسیار شیک و مجلل می باشد و فضای داخل آن سرشار از آرامش است و می توان وعده غذایی خود را در نهایت آرامش میل کرد.

رستوران و بوفه

مجموعه ورزشی چهارباغ سهیلیه در خود رستوران و بوفه نیز جای داده است. این رستوران و بوفه فضایی آرام و دل انگیز را فراهم آورده اند.

نمازخانه

در دهکده ورزشی چهارباغ همانند دیگر مکان های عمومی، نمازخانه ای تمیز و دل انگیز برای محل عبادت و خواندن نماز ایجاد شده است.

دهکده ورزشی چهارباغ سهیلیه کجاست و مسیر دسترسی به آن

هدکده ورزشی چهارباغ در محله خوش آب و هوای چهارباغ سهیلیه کرج واقع شده اسا که برای دسترسی به آن باید پل کردان را پشت سر گذاشت. اگر از تهران قصد رفتن به این مجموعه را دارید حدود یک ساعت و نیم فاصله دارد. همچنین اگر از کرج می خواهید به این مجموعه دسترسی پیدا کنید حدود نیم ساعت زمان لازم دارید.

آدرس دهکده چهارباغ سهیلیه کرج: استان البرز، اتوبان کرج، قزوین، پل کردان، چهارباغ، مجموعه دهکده ورزشی چهارباغ سهیلیه

شماره تماس مجموعه ورزشی چهارباغ کرج: 026-4437 3531

رزرو اقامتگاه در سهیلیه کرج

از آنجایی که منطقه چهارباغ سهیلیه یکی از مناطق خوش آب و هوا و توریستی استان البرز محسوب می شود، همواره گردشگران زیادی از پایتخت نشینان و اهالی کرج برای آخر هفته و یا ایام تعطیل به سمت آن جذب می شوند. علاوه بر اقامتگاه هایی که در خود مجموعه به شکل سوئیت وجود دارند، ویلاهایی زیبا و با فضایی چشم نواز و مجهز به تمام امکانات وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید. برای اجاره ویلا سهیلیه می توانید از طریق وبسایت لوکس ویلا اقدام نمایید و ویلای مورد نظر خود را با هر بودجه و سلیقه رزرو نمایید.

دهکده ورزشی چهارباغ سهیلیه

راهنما سایت

آدرس

استان البرز، اتوبان کرج، قزوین، پل کردان، چهارباغ، مجموعه دهکده ورزشی چهارباغ سهیلیه

شماره تماس
هزینه بازدید

نرخ عضویت مجموعه

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه