دریاچه مصنوعی گنبد کاووس

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

یکی از بهترین شهر های استان گلستان که توانسته عده زیادی را در طول سال به خود جذب نماید، گنبد کاووس می باشد. این منطقه به دلیل دارا بودن جاذبه های تاریخی و طبیعی خود بین مردم کشور به شهرت رسیده است. معمولا مسافرانی که به این شهر سفر می کنند تمایل دارند تا از پارک ها یا جاذبه های درون شهر استفاده نمایند تا مسافت زیادی را از مرکز شهر دور نشوند. یکی از این جاذبه ها دریاچه مصنوعی گنبد کاووس می باشد که در این مقاله به بررسی آن پرداختیم. بهتر است تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا بتوانید اطلاعات کافی درباره این جاذبه به دست آورید.

دریاچه مصنوعی گنبد کاووس کجاست و مسیر دسترسی

اگر تمایل داشتید به این دریاچه بروید بهتر است ابتدا خود را به میدان امام علی برسانید و سپس مسیرتان را تا رسیدن به این دریاچه که در سمت چپ قرار دارد ادامه دهید. بدین منظور بعد از ورود به بلوار شهید اسودی از دور برگردان استفاده کنید تا به مسیر مقابل این بلوار وارد شوید و سپس به طرف راست پیچیده و تا مقصد برانید. مسافت این مسیر را می توانید با طی کردن زمانی در حدود 5 دقیقه طی کنید و سپس وارد منطقه دریاچه شوید. هم چنین می توانید از مسیر دسترسی زیر نیز استفاده کنید تا با استفاده از نقشه و به آسانی به دریاچه مصنوعی گنبد کاووس برسید.

آدرس دریاچه مصنوعی گنبد کاووس: گلستان، گنبد کاووس، میدان امام علی، شهرک جهاد، خیابان خلیج فارس

دریاچه مصنوعی گنبد کاووس

درباره دریاچه مصنوعی گنبد کاووس

از آن جا که این دریاچه در ابتدای شهر گنبد کاووس واقع شده توانسته عده زیادی از افراد را به سمت خود جذب نماید و به همین دلیل مسافران بیشتری نیز به آن مراجعه می کنند. این دریاچه که به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری گنبد کاووس به شمار می رود، مساحتی بیش از 4.5 هکتار داشته و حجم آب درون آن نیز به 120 هزار متر مکعب می رسد. معمولا قرار گرفتن یک دریاچه مصنوعی در شهر هایی که دریا ندارند می تواند سبب تفریحی خوب برای مردم آن منطقه باشد.

به طور مثال در شهر تهران نیز یک دریاچه مصنوعی به نام دریاچه چیتگر به وجود آمده تا محیطی خوب برای تفریح مردم باشد. در گنبد کاووس نیز این دریاچه مصنوعی تبدیل به یکی از جاهای تفریحی شهر شده تا حتی مسافران نیز بتوانند از آن استفاده نمایند. این دریاچه در سال 1384 احداث شد و هدف این پروژه کمک به بهبود هوای شهر بود تا به خصوص در قسمت های جنوبی گنبد کاووس باد ها بتوانند آب و هوای این منطقه را بهتر کنند. شما در این منطقه می توانید از تفریحاتی هم چون قایق سواری، ورزش های عمومی در کنار دریاچه، پیاده روی و… استفاده کنید تا لحظات خوبی ر ا تجربه نمایید.

مشکلات موجود در دریاچه

همان طور که به آن اشاره کردیم این دریاچه با هدف بهبود هوای مناطق جنوبی شهر ایجاد شد ولی با گذر زمان این دریاچ دچار انواع آلودگی ها شد تا جایی ک طی چند سال اخیر بوی بد دریاچه توسط مردم گزارش شده است. جالب است بدانید که با تمام این مشکلات در این دریاچه ماهی قزل آلا نیز پرورش داده می شود. مشکلات زیست محیطی که در اثر ورود پسابها به آب دریاچه مصنوعی گنبد کاووس به وجود آمده، می تواند یک زنگ خطر برای مسئولان مرتبط باشد. با این حال باید عنوان کرد که محیط این دریاچه بسیار تمیز بوده و برای ورزش های مختلف یا بازدید و گذراندن لحظه های به یاد ماندنی در این شهر می تواند مناسب باشد.

دریاچه مصنوعی گنبد کاووس

بهترین زمان مراجعه به دریاچه مصنوعی

از آن جا گنبد کاووس آب وهوایی گرم و مرطوب دارد معمولا در فصل تابستان مورد نظر مشافران قرار نمی گیرد. در بهار یا پاییز که افراد به این شهر سفر می کنند معمولا شب هنگام را برای رفتن به این جاذبه انتخاب می کنند تا بتوانند در هوایی خک تر و به دور از گرمای خورشید به دیدن این دریاچه بروند تا تجربه ای بهتر داشته باشند. در واقع بهتر است ابتدا یک فصل و زمان مناسب را برای سفر انتخاب کنید و سپس یک تایم درست در روز را برای رفتن به این دریاچه برگزینید. بهتر است فصل زمستان را برای رفتن به دریاچه و هم چنین سفر به این شهر انتخاب نکنید چرا که هوای بسیار سرد مانع لذت بردنتان از جاذبه ها می شود.

ساعت بازدید از دریاچه مصنوعی گنبد کاووس

برای مراجعه به این دریاچه می توانید در هر زمانی از شبانه روز که تمایل داشتید اقدام کنید و محدودیت زمانی در مراجعه به این جاذبه وجود ندارد. هم چنین می توانید به صورت رایگان از این منطقه دیدن نمایید و ورودی خاصی در نظر گرفته نشده است.

جاذبه های نزدیک دریاچه مصنوعی

اگر تمایل داشتید به این دریاچه مراجعه کنید بهتر است به تماشای دیگر جاذبه های اطراف که می توانید برای دیدن آن ها اقدام کنید نیز بروید. یکی از این جاذبه ها رودخانه چل چای می باشد که توانسته شهر را زیبا تر نماید و مناظر خوبی را به وجود آورد. این رودخانه هم چنین از کنار یکی از پارک های معروف شهر به نام پارک الغدیر عبور می کند که خود از دیگر محل های تفریحی و دیدنی شهر به حساب می آید که می توانید به آن مراجعه نمایید.

بهتر است بعد یا قبل از مراجعه به این دریاچه به پارک الغدیر نیز سری بزنید تا بتوانید تجربه ای بهتر از سفرتان داشته باشید. شما هم چنین می توانید از رستوران های گنبد کاووس که هم در کنار دریاچه و هم در اطراف آن حضور دارد برای صرف وعده غذایی خود استفاده کنید. علاوه بر تمایم موارد گفته شده می توانید برای اقامت خود نیز از هتل های این منطقه استفاده نمایید.

دریاچه مصنوعی گنبد کاووس

کمپینگ در اطراف دریاچه گنبد کاووس

اگر تمایل داشتید برای اقامت در این ناحیه اقدام کنید می توانید با به همراه داشتن یک سری از تجهیزات همانند چادر مسافرتی و کیسه خواب برای کمپ کردن اقدام نمایید. بدین منظور بهتر است علاوه بر موارد گفته شده وسایلی هم چون منقل، هیزم آماده، آب آشامیدنی به مقدار کافی، کیسه زباله در کنار تجهیزاتی مثل کفش مناسب، کلاه و عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب و… را به همراه داشته باشید. این موارد به شما کمک می کنند تا تجربه بهتری از کمپینگ در این شهر به دست آورید. لازم به ذکر است حتی اگر تمایل به کمپینگ در اطراف دریاچه نداشتید نیز می توانید به پارک الغدیر بروید و در آن جا برای این منظور اقدام کنید.

راهنما سایت

آدرس

گلستان، گنبد کاووس، میدان امام علی، شهرک جهاد، خیابان خلیج فارس

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه