جنگل شیاده بابل

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

در هر نقطه از شهرهای شمالی که قدم برمی داریم، جاذبه های زیبایی مشاهده می کنیم که به راحتی نمی شود از آن گذشت و ترجیح می دهیم لحاظاتی را در آن بگذرانیم. شهر بابل جنگل های انبوه و زیبایی را در خود جای داده است که یکی از آن ها جنگل شیاده نام داشته و در نزدیکی های سدی به همین نام یعنی سد شیاده واقع شده است.

معرفی جنگل شیاده بابل

یکی از جنگل های زیبا و سرسبز شهر بابل جنگل شیاده نام دارد. با قدم گذاشتن در این جنگل می توانید طراوت هوا و طبیعت زیبا را با تمام وجود احساس کنید. هنگامی که پا در این جنگل می گذارید صدای زیبای پرندگان را خواهید شنید که همیشه یکی از صداهای مورد علاقه ای است که اغلب افراد از شنیدن آن به وجد می آیند. اگر به دنبال منظره ای زیبا در این جنگل می گردید می توانید با رفتن به ارتفاعات، چشم انداز بسیار زیبا و بی بدیلی از جنگل و سد شیاده را تماشا کنید.

سد شیاده در نزدیکی و 100 متری جنگل قرار داشته و شما می توانید با رفتن به جنگل زیبای شیاده از سد آن هم دیدن کنید. اغلب اوقات که به این جنگل بروید گاوهایی را می بینید که در حال چرا هستند و هیچگونه خطری برای انسان ها ندارند.

از امکانات رفاهی این جنگل می توان به میز و نیمکت هایی اشاره کرد که در آن قرار داده شده و شما می توانید برای استراحت و یا میل کردن غذا خود از آن ها استفاده کنید. همچنین بساط پیک نیک را روی آن ها قرار دهید.

از جمله تفریحاتی که می توانید در این طبیعت زیبا انجام دهید می توان به کوهنوردی، جنگل نوردی، پیاده روی، آب تنی، کمپینگ  عکاسی اشاره کرد. اگر اهل کوهنوردی، پیاده روی و جنگل نوردی هستید، جنگل پرجاذبه شیاده می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد. همچنین باتوجه به زیبایی های طبیعت این جنگل حتما یک دوربین یا موبایل مجهز به دوربین همراه خود داشته باشید تا بتوانید تصاویر بسیار زیبایی ثبت کنید.

از ویژگی های خوب این منطقه می توان به این شاره کرد که در اطراف جنگل چندین جاذبه گردشگری قرار دارند که می توان علاوه بر جنگل زیبای شیاده از آن ها هم دیدن کنید.

اگر بازهم در بابل دنبال جنگل گردی بودید می توانید از جنگل ویوج که بسیار زیبا و دیدنی است بازدید کنید و گشت و گذاری هم در آن داشته باشید.

جنگل شیاده بابل

بهترین زمان بازدید از جنگل شیاده

بهترین زمان سفر به شهرهای شمالی بهار، اوایل تابستان و اوایل پاییز می باشد. همچنین بازدید از جاذبه های دیدنی آن نیز در همین فصل ها مناسب است. در فصل بهار به دلیل بارش های بهاری هوا بسیار مرطوب و تازه به نظر می رسد و همچنین اوایل پاییز که سرمای هوا هنوز شدت پیدا نکرده است بازدید از این جنگل که از دیدنی های بابل به شمار می رود بسیار مناسب است.

جنگل شیاده بابل کجاست و مسیر دسترسی به آن

جنگل شیاده در 35 کیلومتری غرب بابل و نزدیک دریاچه چلیوم واقع شده است. برای دسترسی به این جنگل زیبا می بایست خود را به میدان هلال احمر و سپس به پل محمد حسن خان رسانده و در ادامه به سه راهی حمزه کلا شش پل خواهید رسید که باید مسیر سمت چپ را انتخاب کنید و مستقیم پیش بروید. پادگان آموزشی المهدی در انتهای بندپی غربی که در نزدیکی بندپی شرقی قرار گرفته و پس از آن مسیر جنگل را پیش بگیرید تا به آن برسید.

رزرو اقامتگاه در بابل

بابل یکی از محبوب ترین شهرهای شمال ایران به شمار می رود و گردشگران زیادی در تمام طول سال به خصوص ایام تعطیل روانه این شهر می شوند. از همین رو اگر می خواهید در ایام تعطیل به این شهر زیبا سفر کنید چند روز پیش از سفر به رزرو اقامتگاه در بابل اقدام نمایید. پرطرفدارترین اقامتگاه ها در این شهر ویلا می باشد.

پس برای اجاره ویلا بابل می توانید به وبسایت لوکس ویلا مراجعه نمایید و ویلای مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس با کارشناسان بخش پشتیبانی تماس بگیرید و مشاوره و راهنمایی لازم را دریافت کنید. ویلاها در بابل نیز از تنوع بالایی برخوردارند و می توانید از میان آن ها هرکدام را که با بودجه و سلیقه شما مطابقت دارد را انتخاب نمایید.

جنگل شیاده بابل

راهنما سایت

آدرس

مازندران، بابل، بخش بندپی شرقی

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه