جزیره هندورابی

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

محتوا نمایش

جزیره هندورابی یکی از جزایر جنوبی ایران است که در میان آب های نیلگون خلیج فارس جای گرفته و از توابع بخش کیش، شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان به شمار می آید. در جنوب کشور و در میان دریای خلیج فارس، جزایر متعددی وجود دارند که برخی از آن ها نسبت به دیگر جزایر از شهرت بیشتری برخوردارند و از جاذبه های گردشگری جنوب ایران محسوب می شوند و گردشگران داخلی و خارجی زیادی هر ساله و به خصوص در فصل های نیمه دوم سال به آن ها سفر می کنند تا از زیبایی های آن ها بهره مند شوند. اغلب اوقات که همگی ما قصد سفر به یکی از مناطق جنوبی کشور را می کنیم، تنها گزینه هایی که به ذهنمان می رسد جزیره هایی مانند جزیره کیش، قشم و هنگام می باشند. جزیره هندورابی نیز از آن مناطقی است که کمتر کسی برای گردشگری و مسافرت آن را انتخاب می کند و از همین رو نسبت به دیگر جزایر و شهرهای جنوبی پرطرفدارتر می باشد. جزیره هندورابی منطقه ای بسیار کوچک و سرشار از آرامش است که در منطقه خلیج فارس قرار دارد.

جزیره هندورابی کجاست و مسیر دسترسی

یکی از جزیره های خلیج فارس جزیره هندورابی می باشد که از توابع شهرستان بندر لنگه جزیره کیش به شمار می رود. جزیره هندورابی در بین دو جزیره کیش و لاوان واقع شده است که دارای وسعتی برابر با طول 11 کیلومتر و عرض 6.5 کیلومتر و همچنین مساحت کلی آن 23 کیلومتر می باشد. فاصله این جزیره با بندر چیرویه 9 کیلومتر، با بندر لنگه 130 کیلومتر، با جزیره کیش 28 کیلومتر و بندرعباس 325 کیلومتر می باشد. هنگامی که جزیره هندورابی با جزیره کیش ادغام شد، شاهد پیشرفت و توسعه روز افزون آن بودیم که هتل های چادری برای اقامت گردشگران در نظر گرفته شده است.

جزیره هندورابی کیش

مسیرهای دسترسی به جزیره هندورابی

با توجه به این که در سال 1396 فرودگاه این جزیره افتتاح شد، اولین و راحت ترین مسیری که می توان برای رفتن به جزیره هندورابی انتخاب کرد استفاده از هواپیما است. بدین صورت که در کمترین زمان ممکن و به راحتی در این جزیره زیبا و بکر فرود خواهید آمد و به گردشگری و تفریح می پردازید. مسیرهای دیگری نیز برای دسترسی به جزیره هندورابی وجود دارد که می توانید خود را به جزیره چیرویه برسانید و از آنجا سوار قایق های موتوری شده و در مدت زمان 20 دقیقه به جزیره هندورابی می رسید.

همچنین مسیر دیگری وجود دارد که اگر از جزیره کیش قصد سفر به هندورابی را دارید به اسکله ماهیگیری رفته و از آنجا به وسیله قایق های چارتر و در مدت زمان 30 دقیقه به جزیره هندورابی برسید. البته لازم به ذکر است که مسیر آخر یعنی استفاده از اسکله ماهیگیری کیش کمی سخت بوده و نیاز به هماهنگی با مسئولین منطقه آزاد کیش دارد.

آدرس جزیره هندورابی: استان هرمزگان، ۲۸ کیلومتری کیش

فاصله جزیره هندورابی تا جزیره کیش

جزیره هندورابی یکی از جزایر جنوبی کشور است که در میان آب های خلیج فارس و در نزدیکی جزیره کیش قرار دارد و جزیره کیش از بهترین روش ها برای دسترسی به جزیره هندورابی می باشد. از جزیره کیش تا جزیره هندورابی حدود 28 کیلومتر مسافت وجود داشته که گردشگران می توانند با استفاده از اتوبوس های دریایی این مسافت را طی کنند و خود را به هندورابی برسانند.

جزیره هندورابی کیش

تاریخچه جزیره هندورابی

تاریخ سکونت انسان در جزیره هندورابی تا به امروز مشخص نشده و هیچکس نمی داند مردم از چه زمانی این جزیره را به عنوان محل سکونت خود انتخاب کردند. حتی دلیل اصلی مهاجرت مردم از دیگر مناطق به این جزیره مشخص نمی باشد. بر اساس یافته هایی که مورخان بر اثر جستجو در این جزیره پیدا کردند، دریافته اند که از سال 1502 تا 1648 میلادی که بخش های جنوبی ایران به استعمار پرتغالی ها درآمد، منطقه جزیره هندورابی را به عنوان یکی از پایگاه های نظامی و بازرگانی خود انتخاب کردند و همین موضوع سبب رفت و آمدها در این جزیره شد.

بر همین اساس اگر امروزه به این جزیره سفر کنید، می توانید بقایایی از ساختمان ها و بناهای قدیمی که پرتغالی ها در هندورابی کیش ساخته بودند، مشاهده کنید. ناگفته نماند در زمان جنگ جنگ جهانی اول، افراد مهاجری به این جزیره کوچ کردند و آن را به عنوان قشلاق خود انتخاب کرده و به فعالیت هایی نظیر دامداری و ماهیگیری مشغول بودند. روستاهای الدورات و الصراه از جمله روستاهایی هستند که مهاجران در آن ها سکونت گزیده بودند و امروزه خرابه های آن ها باقی مانده است.

آشنایی با جزیره هندورابی

منطقه هندورابی یکی از جزایر حوزه خلیج فارس بوده که از توابع جزیره کیش و بندر لنگه استان هرمزگان می باشد. این جزیره دارای مساحتی برابر با 22.8 کیلومتر مربع و فاصله 325 کیلومتر از بندرعباس و 133 کیلومتر از بندرلنگه که میان جزیره های کیش و لاوان واقع شده است. این منطقه جزو معدود جزیره های بکر و دست نخورده است و زمینی صاف و مسطح دارد. مرتفع ترین نقطه این جزیره 43 متر و بیشترین قطر آن 7.5 کیلومتر است. جمعیت ساکن در این جزیره حدود 200 نفر می باشد و به همین علت جزو مناطق کم جمعیت محسوب می شود.

هر کدام از جزایر جنوبی ایران دارای زیبایی های متنوع و جذابی بوده که سبب گردیده اند، گردشگران زیادی هر ساله به آن ها سفر می کنند تا بتوانند از آرامش و تفریحات هیجان انگیز آن ها بهره مند شوند. جزیره هندورابی که جزء جزیره های کمتر شناخته شده در میان آب های خلیج فارس است و کمتر کسی به آن سفر می کند. اما خوب است بدانید که زیبایی های این جزیره به قدری تماشایی منحصر به فرد بوده که اگر تا کنون به آن سفر نکرده باشید، فرصت بسیار مهمی را از دست داده اید و نیمی از زیباییهای جنوب کشور را ندیده اید.

بسیاری از ما ایرانی ها با نزدیک شدن به عید نوروز، تصمیم می گیریم برای تعطیلات ایام نوروز خود به یکی از جزایر جنوبی کشور سفر کنیم و از آب و هوای مطلوب این مناطق در ایام عید لذت ببریم. جزیره هندورابی هم که یکی از جزایر دریای خلیج فارس است، از بهترین جاذبه های گردشگری جنوبی محسوب می شود. اگر به دنبال جاذبه ای هستید تا بتوانید به آن سفر کنید و آرامش در طبیعت را تجربه کنید، جزیره هندورابی از بهترین گزینه های سفر محسوب می شود.

بخش شرقی جزیره هندورابی از زیباترین قسمت های این جزیره بوده که اگر به این جزیره سفر کردید، بیشترین زیبایی را می توانید در آن بخش ها مشاهده کنید و لذت ببرید. همچنین پیشنهاد می شود در صورت سفر به این جزیره، صبح ها طلوع آفتاب را در کنار دریای خلیج فارس از دست ندهید، صبح هنگام که آفتاب در حال طلوع است، صحنه ای بسیار دل انگیز و تماشایی را پدید می آورد و از تماشای آن نهایت لذت را خواهید برد. همچنین عکس های بسیار زیبایی را می توانید در این منظره خارق العاده به ثبت برسانید.

کم جمعیت بودن این جزیره به گونه ای است که می توان آن را متروکه به حساب آورد. خانه هایی که در این جزیره ساخته شده اند دارای نمایی سفید که از گچ ساخته شده اند و همچنین قدیمی ساز می باشند که توانسته اند جزو یکی از جاذبه هایی گردشگری این منطقه به شمار بیایند. در این جزیره خبری از ساختمان ها و مراکز خرید لوکس و پر زرق و برق، خیابان های شلوغ و پر ترافیک، ازدحام جمعیت در مراکز عمومی، آلودگی هوا، آلودگی صوتی و غیره نبوده و همین موضوع مهمترین امر در آرامش و سکوت جزیره می باشد. اگر به جزیره هندورابی سفر کنید با مردمان خون گرم و مهمان نواز آن رو به رو خواهید شد که با صمیمیت دلنشین از شما استقبال می کنند.

جزیره هندورابی کیش

جمعیت جزیره هندورابی

جزیره هندورابی جزء جزایر مسکونی جنوب ایران بوده که جمعیت بسیار کمی داشته و حدود 100 نفر در آن زندگی می کنند. بیشترین جمعیت این جزیره عرب تبار می باشند و به زبان فارسی و عربی صحبت می کنند. در سال 1397 یک زوج اصفهانی به جزیره هندورابی مهاجرت کردند و به عنوان نخستین مهاجرت معکوس در جزیره هندورابی می شناسند. اغلب خانه هایی که در این جزیره وجود دارند، به صورت قدیمی بوده و برای ساخت آن ها از مصالحی نظیر سنگ، گچ و گل استفاده شده است و همچنان توانسته سبک قدیمی و سنتی خود را حفظ کند و از بکرترین جزایر ایران محسوب شود.

فعالیت اقتصادی اهالی جزیره هندورابی

همانطور که گفته شد، اهالی این جزیره حدود 100 نفر بوده و اغلب اهالی این جزیره دارای مشغول به فعالیت هایی نظیر صیادی و غواصی هستند و اقتصاد خانواده ها از این طریق تأمین می شود. از آنجایی که چندان امکانات رفاهی مناسبی در این جزیره وجود نداشته، سبب عدم توسعه آن شده و کمتر گردشگری ترجیح می دهد به آن سفر کند.

منابع آب جزیره هندورابی

همانطور که می دانیم، این جزیره از امکانات محدودی برخوردار بوده و امکانات رفاهی محدود و بسیار کمی در اختیار اهالی جزیره و گردشگران قرار گرفته است. همچنین منابعی که آب جزیره هندورابی را تأمین می کنند نیز محدود بوده و اهالی جزیره برای تأمین آب آشامیدنی مورد نیاز خود از آب انبارها و چاه ها استفاده می کنند.

جزیره هندورابی کیش

پوشش جانوری منطقه جزیره هندورابی

محیط زیست این جزیره محدود بوده و دلیل آن بسته بودن محیط زیستش می باشد و همچنین موجودات زنده ای نظیر: پرندگان مهاجر از جمله شاهین و باز، انواع مختلف پرندگان کوچک، موش های صحرایی و گونه های کمی از خزندگان را در خود جای داده است. اگر در این جزیره قرار داشته باشید، می توانید در برخی مواقع پرندگانی نظیر باز و شاهین را که از این منطقه عبور می کنند را می توانید مشاهده کنید. همچنین آبزیانی همچون پیکاسو، طوطی ماهیان، تن ماهیان زرد، ملوان و غیره در آب های این جزیره به میزان بسیار زیادی وجود دارند که می توانید آن ها را مشاهده کنید.

برنامه توسعه جزیره هندورابی

طی برنامه هایی که در ملحق کردن جزیره هندورابی به جزیره کیش صورت گرفت، برنامه توسعه دادن جزیره هندورابی که به یکی از جاذبه های گردشگری کیش تبدیل شود در دستور کار خود قرار دادند. اقداماتی از جمله: جذب سرمایه گذار، ایجاد اسکله شناور و ایجاد و توسعه زیرساخت های اولیه برای مجموعه گردشگری نظیر آب، برق و فاضلاب را انجام دادند.

همچنین قرار دادن امکانات تفریحی مانند ماشین های شاسی بلند و موتورهای سه چرخ به منظور گشت و گذار در جزیره جزو برنامه هایی است برای گردشگران که به جزیره هندورابی سفر می کنند در نظر گرفته اند. پس از احداث فرودگاه و همچنین بندرگاه برای این جزیره شاهد توسعه این جزیره بودیم و گردشگران زیادی به این منطقه سفر می کنند. یکی دیگر از کارهایی که برای توسعه این جزیره قرار بر انجام آن می باشد، احداث اقامتگاه برای برای اقامت گردشگران می باشد.

تأسیس سایت هلی کوپتر، یکی دیگر از فرصت ها برای سرمایه گذاری و برنامه های توسعه این جزیره است که به دلیل مشکل در تردد هواپیما به این جزیره، می خواهند این مشکل را با هلی کوپتر رفع کنند و این موضوع بهترین فرصت سرمایه گذاری را برای سرمایه گذاران فراهم آورده است. از دیگر اقداماتی که قرار است در چندین سال آینده در این جزیره صورت پذیرد، مربوط به فیبرهای نوری می باشد و دکل های تلفن همراه را در جزیره نصب کنند.

جزیره هندورابی کیش

جاهای دیدنی جزیره هندورابی

هر کدام از جزایری که در جنوب ایران قرار دارند، از جاذبه های دیدنی و گردشگری متنوعی برخوردار بوده و جزیره هندورابی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و جاذبه های دیدنی و گردشگری متنوعی را در خود جای داده که می توانید با سفر به این منطقه از تماشای آن ها نهایت لذت را تجربه کنید و سفری خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید. جزیره هندورابی نیز مانند مناطق گردشگری دیگر دارای جاذبه های طبیعی بوده که می تواند گردشگران و علاقه مندان را به سوی خود فرا بخواند.

با توجه به آن که این جزیره دارای مساحتی حدود 23 کیلومتر مربع می باشد، انواع جاذبه های دیدنی و طبیعی در آن وجود دارند که تماشای آن ها خالی از لطف نبوده و می توانید آرامش و زیبایی را از نزدیک مشاهده کنید. اگر به دنبال مقصدی پر جاذبه تر و دیدنی تر در نزدیکی جزیره هندورابی هستید تا بتوانید علاوه بر دیدنی های هندورابی از جاذبه های اطراف نیز دیدن کنید، می توانید به سراغ دیدنی های کیش بروید و در این جزیره به تفریح و گردش بپردازید.

روستای هندورابی

در این جزیره روستایی به همین نام یعنی روستای هندورابی قرار دارد. خانه هایی که در این روستا وجود دارند همگی از سنگ و گچ و مرجان ساخته شده اند. در این روستا تنها یک مغازه به عنوان سوپرمارکت قرار دارد که گردشگران می توانند خوراکی های مورد استفاده خود را از آنجا تهیه کنند. اهالی این روستا به زبان عربی صحبت می کنند. در حوالی این روستا دو روستای دیگر با نام های الدورات و الصراه قرار دارند که در زمان های گذشته پایگاه پرتغالی ها بوده و گردشگران می توانند از آن ها دیدن کنند.

بر اساس آخرین سرشماری که در سال 1395 در این روستا صورت پذیرفت، جمعیت آن برابر  با 191 نفر که شامل 141 مرد و 50 زن بود و اغلب آن ها مشغول به فعالیت هایی نظیر غواصی و ماهیگیری می باشند و به زبان فارسی و بیشتر عربی صحبت می کنند. روستای هندورابی از امکاناتی نظیر درمانگاه، مسجد، سوپرمارکت و مدرسه بهره می برد.

جزیره هندورابی کیش

سواحل شرقی و جنوبی جزیره هندورابی

اگر به جزیره هندورابی سفر کردید حتما به سواحل شرقی و جنوبی این منطقه سری بزنید. در این ناحیه از دریا عمق آب 8 الی 18 متر بوده و می توانید در آنجا ستاره ماهی هایی که به وفور وجود دارند را مشاهده کنید. بخش جنوبی سواحل جزیره هندورابی برای کمپ زدن و چادر زدن به منظور اقامت بی نظیر بوده. می توانید به دور از هرگونه آلودگی و شلوغی شهرها چند روز اقامت در کنار طبیعت دریای جنوب و بیدار شدن با صدای مرغ دریایی را تجربه کنید. اگر برای سفر به دنبال آرامش هستید حتما این منطقه را در لیست سفرهای خود قرار دهید.

مسجد هندورابی

مسجد هندورابی که از نمایی بسیار زیبا بهره می برد، از دیدنی های این جزیره به حساب می آید و برای ساخت آن از مصالح متعددی نظیر سیمان و خاک استفاده شده و تطابق بالایی با بافت سنتی این روستا دارد. این مسجد که به عنوان تنها مسجد جزیره هندورابی شناخته می شود، مسجدی کوچک و تک مناره ای بوده و ویژه اهل سنت می باشد و از سبک معماری سنتی بهره برده است.

آثار تاریخی هندورابی در روستاهای الدورات و الصرا

چندین روستا در جزیره هندورابی قرار دارند که می توانید در سفر به این جزیره از آن ها دیدن کنید. دو روستای تاریخی دیگر به نام روستای الدورات و روستای الصرا در محدوده اطراف این روستا قرار دارند که با مراجعه به آن ها می توانید آثاری از مخروبه های به جا مانده از زمانی که این دو روستا به عنوان پایگاه نظامی پرتغالی ها بود را مشاهده نمایید.

همانطور که پیش تر دانستیم، روستاهای الدورات و الصرا در زمانی که هندورابی توسط پرتغالی ها اشغال شده بود، به عنوان پایگاه نظامی و بازرگانی خود انتخاب کرده بودند و امروزه می توان آثار تاریخی آن ها را که به صورت خرابه درآمده اند را مشاهده کنید. در سال های 1502 و 1648 میلادی مناطق جنوبی ایران به دست پرتغالی ها افتاده بود و تأسیسات دفاعی و مسکونی خود را در این مناطق به پا کرده بودند و امروزه ویرانه های آن ها به جا مانده اند.

جزیره هندورابی کیش

قبرستان هندورابی

قبرستان هندورابی به عنوان یکی دیگر از جاهای دیدنی جزیره هندورابی شناخته می شود که در آن بومیان منطقه و پرتغالی هایی که در دوران اشغال مناطق جنوبی ایران کشته شده بودند، دفن شده اند. جالب است بدانید قبرهای این قبرستان به صورت جنسیت افراد ساخته شده و هیچگونه نام و نشانی برای آن ها قرار داده نشده اند. برای بانوان 2 سنگ قبر و برای آقایان 1 سنگ قبر قرار داده اند.

غارهای کنار دریا

هنگامی که در سواحل جزیره هندورابی در حال قدم زدن هستید، صخره هایی را مشاهده می کنید که در کنار دریا وجود دارند که چهره ای بسیار زیبا و تماشایی را برای این جزیره پدید آورده اند و هر چقدر کنار دریا قدم بزنید، از آرامش دریا و ساحل سیر نخواهید شد. از آنجایی که امواج دریا با قدرت و سرعت به صخره های کنار دریا برخورد می کنند، غارهای مختلفی را با ابعاد کوچک و بزرگ در میان صخره ها پدید آورده اند و امروزه از آن ها به عنوان دیدنی های جزیره هندورابی یاد می شود.

آب انبار هندورابی

در جزیره هندورابی آب انبار ها دارای اهمیت بالایی هستند. آب های باران که در این جزیره می بارد، در آب انبارهای هندورابی جمع می شوند و اهالی جزیره از آن ها برای مصارف خود استفاده می کنند. از آب انبارها در زمان هایی که با کمبود آب مواجه می شوند، استفاده می کنند.

جزیره هندورابی کیش

تفریحات آبی جزیره هندورابی

تفریحات جنوبی ایران از بهترین و هیجان انگیزترین تفریحاتی هستند که می توانید با سفر به جزایر جنوبی و شهرهای جنوبی کشور از آن ها لذت ببرید. یکی از تفریحات جزیره هندورابی کلوپ آبی می باشد که انواع تفریحات آبی از جمله: جت اسکی و موتور سواری دور جزیره در آن وجود دارد. از دیگر تفریحات مهیج این جزیره غواصی، سافاری و بنانا بوده که می توانید از آن ها لذت ببرید. جزیره کیش که در نزدیکی هندورابی قرار دارد، متنوع ترین تفریحات آبی و غیرآبی را در خود جای داده که می توانید برای تجربه هیجان و لذت نیز به این جزیره سفر کنید و از تفریحات کیش هم لذت ببرید.

تماشای تخم گذاری لاکپشت ها

اگر در ماه اسفند تا خرداد به این جزیره سفر کنید می توانید تخم گذاری لاک پشت ها را تماشا کنید. شاید برای برخی افراد بسیار جالب و دیدنی باشد. این پدیده می تواند برای گردشگران بسیار جالب و منحصر به فرد باشد و شاید بتوانید تخم گذاری لاک پشت ها را تنها یک بار و در سفر به هندورابی مشاهده کنید و لذت ببرید. لاک پشت ها از جمله جانورانی هستند که زندگی آرام و بدون هیاهویی داشته و شما نیز از تماشای زندگی آن ها لذت خواهید برد.

جزیره هندورابی کیش

بهترین زمان سفر به جزیره هندورابی

مناطق جنوبی ایران دارای آب و هوایی گرم بوده و جزیره هندورابی نیز همانند دیگر جزایر جنوبی که در میان آب های خلیج فارس قرار دارند، از آب و هوایی گرم برخوردار می باشد. از همین رو سفر به این مناطق در فصل های بهار و به خصوص تابستان بسیار کاهش یافته و معمولا گردشگرانی که می خواهند به این مناطق سفر کنند، فصل های پاییز و زمستان را برای سفر خود انتخاب می کنند.

همچنین این جزیره در نزدیکی مدار استوا قرار داشته و دارای آب و هوایی گرم و شرجی می باشد. بهترین زمانی که می توانید به جزیره هندورابی سفر کنید در نیمه دوم سال یعنی از اوایل آذر ماه تا فروردین ماه می باشد. اگر قصد سفر به این جزیره زیبا را دارید در این فاصله زمانی می توانید از سفر خود به این منطقه لذت ببرید و با مناطق کمتر شناخته شده ایران آشنا شوید.

نقشه جزیره هندورابی

همانطور که گفته شد این جزیره کاملا مسطح و بدون عارضه بوده، به گونه ای که مرتفع ترین نقطه آن به 43 متر می رسد. همچنین تمام ساکنین این جزیره بدون پراکندگی بوده و در یک منطقه جمع شده اند.

جزیره هندورابی کیش

شکم گردی در هندورابی

با توجه به آن که می دانیم امکانات رفاهی نسبتا کم و محدودی در جزیره هندورابی وجود دارد، اما رستورانی در این جزیره و در نزدیکی محدوده کلوپ دریایی قرار دارد که گردشگران می توانند برای شکم گردی و صرف غذاهای خوشمزه و خوش عطر دریایی به آن مراجعه نمایند. در این رستوران انواع غذاهای دریایی نظیر ماهی، میگو و غیره سرو می شوند که از طعم بی نظیری برخوردارند و پیشنهاد می شود اگر به این جزیره سفر کردید، حتما به این رستوران مراجعه کنید.

جزیره هندورابی کیش

اقامت در جزیره هندورابی

جزیره هندورابی از جزایر کمتر توسعه یافته در جنوب ایران است که به لحاظ امکانات چندان توسعه نیافته و از همین رو جزیره ای بکر و دست نخورده محسوب می شود و کمترین امکانات رفاهی در آن به کار رفته و خبری از هتل ها، ویلاها و دیگر انواع اقامتگاه های لوکس و مدرن در این جزیره نیست. اما در سال 1394 هتلی جدید به نام هتل باران با 20 اتاق در این جزیره ساخته شد. اما متأسفانه در حال حاضر هیچ فعالیتی در آن انجام نمی شود و گردشگران نمی توانند برای اقامت خود از آن استفاده نمایند. از همین رو یکی از روش های اقامت در جزیره هندورابی، کمپینگ و چادر زدن در طبیعت می باشد که بسیاری از گردشگران از این روش برای اقامت خود استفاده می کنند. لازم به ذکر است که در سال های اخیر اقامتگاه چادری در این منطقه احداث شده که گردشگران می توانند برای اقامت خود به سراغ آن بروند.

نکات لازم برای سفر به جزیره هندورابی

اگر قصد سفر به جزیره هندورابی را دارید و می خواهید بیش از یک روز در آنجا اقامت داشته باشید، حتما آب آشامیدنی، مواد خوراکی و تمام وسایل مورد نیاز را همراه خود ببرید. زیرا که آب این جزیره از آب چاه و آب انبار بوده و همچنین در این جزیره سوپرمارکت وجود ندارد و تنها یک مغازه کوچک وجود دارد که مواد خوراکی متنوعی ندارد. در صورت خرید داشتن، افراد می توانند به بندر چیرویه بروند و تمام مواد غذایی و مواد خوراکی و مایحتاج خود را تهیه کنند. از همین رو بهتر است هر آنچه که احساس می کنید در طول سفر به آن نیاز خواهید داشت، پیش از سفر به این جزیره تهیه کنید و همراه خود ببرید.

جزیره هندورابی کیش

اجاره اقامتگاه در کیش

جزیره هندورابی یکی از مناطق نزدیک به جزیره کیش می باشد. این جزیره تا کنون به دلیل ناشناخته بودن آن، از امکانات اقامتی مناسبی برخوردار نبوده و بسیاری از گردشگران که برای بازدید از این جزیره می روند، برای اقامت خود، اجاره ویلا در کیش را ترجیح می دهند. جزیره کیش دارای اقامتگاه های متنوع از لاکچری و گران قیمت تا اقتصادی و قیمت مناسب می باشد. بسیاری از مسافران برای اقامت، اجاره ویلا در کیش را اولویت خود قرار می دهند. زیرا ویلاهای دربست نسبت به هتل ها دارای قوانین آسان تری بوده و برای صرفه جویی در هزینه بسیار مناسب تر می باشند.

سوالات متداول

جزیره هندورابی کجاست؟

جزیره هندورابی در میان آب های خلیج فارس و در فاصله 28 کیلومتری از جزیره کیش قرار دارد.

دیدنی های هندورابی کدام اند؟

غارهای دریایی، روستای هندورابی، سواحل شرقی، آثار تاریخی و غیره.

مساحت جزیره هندورابی چقدر است؟

حدود 23 کیلومتر

بهترین زمان سفر به جزیره هندورابی چه فصلی است؟

پاییز و زمستان

[html_block id=”70761″]

راهنما سایت

آدرس

استان هرمزگان، ۲۸ کیلومتری کیش

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه