جزیره ارشیا چمخاله

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

یکی دیگر از بخش های جذاب استان گیلان جزیره فلامینگو چمخاله می باشد که با مناطق زیبا و منحصر به فرد خود توانسته افراد زیادی را به خود جذب نماید. این جزیره در مرکز شهرستان لنگرود واقع شده و نام دیگر جزیره ارشیا می باشد. هم چنین این جزیره به نام چاف نیز شناخته می شود. در این مقاله به معرفی این جزیره پرداختیم تا در آینده با شناخت بیشتری به سراغ این شهر ساحلی بروید.

درباره جزیره ارشیا

چمخاله به عنوان یکی از زیبا ترین مناطق گیلان شناخته می شود که توانسته طرفداران زیادی را به خود اختصاص دهد. بعد از کرونا می توانید این مکان را به عنوان یکی از مقاصد گردشگری خود انتخاب کنید. این شهر زیبای ساحلی دومین منطقه ی توریستی-ساحلی در استان گیلان است که شرایط خوبی را برای توریست ها فراهم می کند. جزیره ارشیا به عنوان یکی از مکان های دیدنی چمخاله همه ساله عده زیادی را به خود جذب می کند.

آب و هوای جزیره فلامینگو چمخاله

آب و هوای این جزیره همانند دیگر بخش های شمال کشور است. ولی با توجه به ساحلی بودن آن می توان گفت که با شروع گرمای هوا و در فصل تابستان، به دلیل شرجی شدن هوا این منطقه ممکن است برای کسانی که به گرما حساسیت دارند مناسب نباشد. ولی به طور کلی جزیره ارشیا در فصل گرما همانند دیگر شهر های گیلان و شمال کشور می باشد و در فصول پاییز و زمستان به دلیل بارش زیاد تعداد مسافرانی که به این جا سفر می کنند نیز کاسته می شود.

آب و هوای جزیره ارشیا چمخاله

تفریحات جزیره ارشیا چمخاله

این جزیره که تا قبل از همه گیری ویروس کرونا توانسته بود سالیانه بالغ بر 7000 نفر را به خود جذب نماید، به دلیل ساحلی بودن، تفریحات بیشتری را برای گردشگران نسبت به مناطق توریستی دیگر مهیا کرده است. هم چنین دیدنی های این جزیره یا جاذبه های دیگر شهر همانند پل چوبی چمخاله نیز مزید بر علت شده تا اگر قصد سفر به این منطقه را دارید، بتوانید ساعات خوشی را بگذرانید. ما در این جا چندین مورد از تفریحات جزیره فلامینگو را برای شما لیست کرده ایم.

شاتل سواری جزیره فلامینگو

یکی از امکاناتی که در این جزیره وجود دارد، شاتل سواری است که از امکانات تفریحی فلامینگو محسوب می شود. شاتل در واقع یک توپ بادی بزرگ می باشد که از یک تا چند نفر می توانند بر روی آن بنشینند و روی آب کشیده شوند. شاتل ها به قایق هایی با سرعت بالا متصل شده اند که در هنگام حرکت با تکان های خود باعث هیجان زیاد می شود و لحظات خوبی را به ارمغان می آورد. به علت تولید آدرنالین بالا در خون، افرادی که خواستار این هیجان هستند حتما به سراغ آن رفته و حتی با وجود این که امکان دارد در سرعت بالا و دور زدن قایق از روی تیوپ بادی درون آب بیفتند، باز هم هیجان آن را از دست نمی دهند. شاتل سواری در جزیره فلامینگو یکی از مهیج ترین تفریحات موجود در این شهر ساحلی می باشد.

شاتل سواری جزیره فلامینگو

جت اسکی جزیره فلامینگو

یکی از تفریحات جذاب و مهیج در این جزیره، جت اسکی می باشد. اگر به کیش یا شهر های ساحلی دیگر سفر کرده باشید حتما با جت اسکی آشنا هستید و این لذت خوب را تجربه کرده اید. جت اسکی با سرعت بالای خود در روی آب به خصوص در فصل های گرم سال، لذت بالایی برای افراد دارد. اگر قصد سفر به فلامینگو را دارید، حتما از جت اسکی استفاده کنید تا لحظات خوشی را برای خود و خانواده رقم بزنید.

فلای بورد جزیره ارشیا چمخاله

فلای برد در واقع یک وسیله است که با اتصال به جت اسکی با پمپاژ و فشار آب، شخص را روی هوا شناور نگه می دارد. اگر فرد در این کار مهارت داشته باشد می تواند همانند دلفین حرکات نمایشی و شیرجه زدن را اجاره نماید. این وسیله برای اولین بار در چین و در مسابقات جهانی جت اسکی معرفی شد. این تفریح که یکی از موارد دیگر برای تجربه در جزیره فلامینگو می باشد، درواقع نوعی ورزش نیز محسوب می شود که آدرنالین زیادی را برای فرد ترشح می کند. اگر مشکلی در کتف های خود دارید یا عضوی از بدنتان را گچ گرفته اید به سراغ این تفریح در جزیره نروید.

پاراموتور در جزیره فلامینگو

قایق سواری در گالشکلام

نام قدیمی جزیره ارشیا، مرداب محله گالشکلام بوده که امروزه به جزیره فلامینگو مشهور شده است. در واقع گالش کلام جاذبه هایی هم چون رودخانه ها و مرداب های ساحلی دارد که مردم بعد از رفتن به فلامینگو تصمیم به قایق سواری می گیرند. اگر از جمله افرادی هستید که هیجان شاتل سواری و جت اسکی برایتان ناخوشایند است می توانید از قایق سواری به عنوان جایگزین برای ساخت لحظات هیجان انگیز خود بهره ببرید.

پاراموتور در جزیره ارشیا

یکی دیگر از تفریحات در جزیره، پاراموتور می باشد که در حقیقت همان پاراگلایدر است یا به بیان ساده تر پاراموتور به پاراگلایدر وصل می شود. فرد با فشار زیادی رو به جلو در حال حرکت است که به نوعی فرد به پرواز در می آید. پاراموتور ها انواع مختلفی دارند که بعضی از آن ها به فرد متصل می شوند و بعضی دیگر با داشتن یک شاسی بند و چرخ سبب آسایش بیشتر می شوند. شما می توانید با سفر به این جزیره از پاراموتور نیز برای گذراندن اوقات خود استفاد نمایید.

پاراسل در جزیره فلامینگو

پاراسل با وجود چند تفاوت با پاراگلایدر بسیار شبیه به آن است. اولین تفاوت این است که چتر آن برخلاف پاراگلایدر دایره ای شکل است. پاراسل بر خلاف پاراگلایدر به وسیله یک قایق کشیده می شود و به پرواز در می آید. پاراسل در واقع یک تفریح یا ورزش آبی می باشد. این گزینه نیز در همین جزیره وجود دارد و سبب شده تا ویترین تفریحات کامل شود. شما می توانید با رفتن به این منطقه از این گزینه نیز به عنوان یک تفریح دیگر بهره ببرید.

پاراسل در جزیره فلامینگو

بهترین زمان سفر به جزیره ارشیا

اگر قصد دارید برای آب تنی یا شنا کردن به این جزیره بروید، معمولا بهترین زمان برای شما بهار و تابستان است. ولی این گزینه را نیز مد نظر داشته باشید که در تابستان هوا کاملا شرجی است و رطوبت موجود در هوا ممکن است برایتان آزار دهنده باشد. در پاییز هم می توانید برای رفتن به فلامینگو اقدام کنید ولی دیگر نمی توانید در خزر شنا کنید ولی می توانید از ماهی گیران ماهی تازه بخرید. ولی در حالت کلی نیز به شما توصیه می کنیم که در دریاچه خزر شنا نکنید.

جزیره ارشیا چمخاله کجاست و مسیر دسترسی

جزیره فلامینگو یکی از جاهای دیدنی چمخاله است که اگر بخواهید بعد از دیدن نقاط دیدنی دیگر چمخاله از سمت لنگرود به این منطقه بروید، کافیست بعد از رسیدن به میدان چمخاله به سمت راست بروید و بعد از طی کردن یک الی دو کیلومتر از سمت چپ تالار پاسارگاد به سمت جلو حرکت را ادامه دهید. در طول مسیر خود قطعا تابلوهای زیادی از جزیره خواهید دید. از لنگرود تا جزیره تنها 13 کیلومتر فاصله دارید که با ماشین چیزی در حدود 20 دقیقه (در حالت عادی) فاصله است. اگر از سمت رودسر بخواهید به جزیره ارشیا بروید 17 کیلومتر با آن فاصله خواهید داشت و با طی کردن زمانی در حدود 18 دقیقه (در حالت عادی) به آن جا خواهید رسید.

ادرس جزیره ارشیا چمخاله: گیلان، 13 کیلومتر بعد از لنگرود، جزیره فلامینگو

رزرو اقامتگاه در مجموعه گردشگری جزیره ارشیا

اگر قصد سفر به شهر زیبای چمخاله در استان گیلان را دارید و می خواهید مدتی را نیز در گالشکلام یا همان ارشیا بگذرانید، کافیست یک اقامتگاه خوب یا هتل مناسب برای اقامت خود بیابید. برای این منظور می توانید ویلاهای موجود در این منطقه را بررسی کنید یا با اجاره سوئیت در چمخاله برای ماندن یا رزرو در سایت لوکس ویلا قبل از رفتن به جزیره اقدام نمایید.

راهنما سایت

آدرس

گیلان، 13 کیلومتر بعد از لنگرود، جزیره فلامینگو

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه