جاهای دیدنی چمخاله

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

24 اسفند

بهترین رستوران های چمخاله

از زیباترین و بهترین مناطق ساحلی استان گیلان، چمخاله بوده که با داشتن جاذبه های گردشگری فراوان درون خود توانسته توریست های زیادی را جذب کند. اگر قصد دارید به این ناحیه سفر کنید بهتر است این مقاله […]

6 بهمن

جزیره ارشیا چمخاله

یکی دیگر از بخش های جذاب استان گیلان جزیره فلامینگو چمخاله می باشد که با مناطق زیبا و منحصر به فرد خود توانسته افراد زیادی را به خود جذب نماید. این جزیره در مرکز شهرستان لنگرود واقع شده […]

4 بهمن

پل چوبی چمخاله

پل چوبی چمخاله در پارک جنگلی توسکا از لا به لای درختانی تنومند و سر به فلک کشیده، مسیری رویایی را به سمت دریافت حال خوب و آرامش در محیط با صفا و طبیعت زیبای گیلان می گشاید. […]

چمخاله یکی از زیباترین و توریستی ترین شهرهای شمالی ایران است که در استان گیلان قرار دارد. چمخاله نیز همانند بسیاری دیگر از شهرهای توریستی شمالی کشور جاذبه های گردشگری و دیدنی فراوانی را شامل می شود. چاف و چمخاله در 10 کیلومتری از شرق شهر لنگرود، 40 کیلومتری از غرب شهر رودسر و 20 کیلومتری از شرق شهر لاهیجان واقع شده است. شهر زیبای چمخاله به بعد از بندر انزلی به عنوان دومین شهر توریستی استان گیلان شناخته می شود. از همین رو در تمام طول سال و به خصوص ایام تعطیل گردشگران زیادی آن را برای گردش و تفریح و حتی استراحت انتخاب می کنند. در ادامه این مطلب با لوکس ویلا همراه باشید تا با تمام جاهای دیدنی چمخاله آشنا شویم.

تاریخچه چمخاله

چاف و چمخاله یکی از زیباترین شهرهای استان گیلان به شمار می رود که در بخش مرکزی شهر لنگرود قرار دارد. یکی از مهمترین دلایلی که باعث شده گردشگران زیادی این منطقه را برای گردش و تفریح انتخاب کنند، ساحل زیبای چمخاله می باشد. از همین رو چاف و چمخاله بعد از انزلی به عنوان دومین قطب گردشگری شمال کشور شناخته شده است. اغلب اهالی شهر چاف و چمخاله مشغول کشاورزی و صیادی می باشند و از همین طریق امرار معاش می کنند. مهمترین محصول کشاورزی چمخاله نیز هندوانه می باشد. از آنجایی که بخش وسیعی از زمین های این شهر در کناره ساحل دریا قرار گرفته، باعث متمایز شدن آن نسبت به دیگر شهرهای شمالی شده و بسیار زیبا و دیدنی می باشد. از زمان های گذشته تا به امروز چمخاله مورد توجه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است. مهمترین بخش گردشگری این شهر، ساحل آرام و تالاب زیبای آن می باشد. ساحل زیبای چمخاله تا زمان پیش از انقلاب بسیار پررونق و زیبا بوده و پلاژ و ویلاهای بسیار زیبایی در آن وجود داشت. اما متاسفانه از زمان بعد از انقلاب از رونق آن کاسته شد. اما همچنان گردشگران زیادی هستند که برای گردش و تفریح به سمت این شهر می روند. نام چمخاله از دو واژه چم که در زبان کردی رودخانه معنی می دهد و واژه خاله نیز در زبان گیلکی به معنای انشعال می باشد تشکیل شده است که در کل به معنای منشعب شده از رودخانه مختلف می باشد. اغلب اهالی و بومیان شهر چمخاله جزء لک های جلالوند و یا جاف استان کرمانشاه هستند و به زبان لکی صحبت می کنند. جاهای دیدنی چمخاله به قدری زیبا و تماشایی هستند که تصور می کنید طبیعتی که مقابل شما قرار دارد، به مانند کارت پستالی رویایی می باشد. در ادامه با دیدنی های چمخاله بیشتر آشنا خواهیم شد.

جاهای دیدنی چمخاله

پل چوبی چمخاله

پارک جنگلی توسکا یکی از زیباترین جاهای دیدنی چمخاله به شمار می رود که در کنار جاده ساحلی قرار گرفته و با عبور از یک پل فلزی می توانید به آن برسید. پل چوبی چمخاله یکی از زیباترین و دلکش ترین دیدنی های چمخاله محسوب می شود و در فضایی بسیار زیبا و سرسبز در دل جنگلی انبوه جا خوش کرده است. این پل دارای ورودی ای می باشد که به خانه های محلی گیلانی شباهت داشته و یک حوض زیبایی مقابل ورودی آن قرار گرفته که با ماهی های تزئینی مزین شده است. هنگامی که می خواهید وارد محیط پارک جنگلی توسکا شوید باید از پل چوبی چمخاله عبور کنید که بسیار زیبا و منحصر به فرد می باشد. نورپردازی هایی که برای آن قرار داده شده بسیار چشم نواز هستند و نگاه گردشگران را به خود خیره می کنند. از امکانات رفاهی این پارک جنگلی می توان به آلاچیق های سرپوشیده و ساده، پارکینگ، سرویس بهداشتی و… اشاره کرد. حفاظ و نرده هایی نیز برای پل چوبی قرار داده شده تا امنیت جان گردشگران را حفظ کند. پیشنهاد می شود اگر به چمخاله سفر کردید در میان گردش در جاهای دیدنی چمخاله بازدید و گردش از پل چوبی و پارک جنگلی توسکا را فراموش نکنید.

پل چوبی چمخاله کجاست

پارک جنگلی توسکا و پل چوبی چمخاله در کنار جاده ساحلی این شهر واقع شده و بعد از عبور از پل اصلی چمخاله که پل فلزی می باشد، حدود 1 کیلومتر رو به جلو حرکت کنید و پس از آن که به دور برگردان رسیدید آن را دور بزنید. پس از پل چوبی چمخاله را مشاهده می کنید که برای ورود به پارک جنگلی توسکا باید از آن عبور کنید.

آدرس پل چوبی چمخاله: استان گیلان، شهر زیبای چمخاله، جاده ساحلی

طبیعت لیلاکوه از جاهای دیدنی چمخاله

یکی از زیباترین طبیعت هایی که در چمخاله وجود دارد طبیعت لیلاکوه می باشد. این کوه زیبا جزئی از دیدنی های چمخاله به شمار می رود و تا چمخاله حدود 3 کیلومتر فاصله دارد. مسیری که برای دسترسی به لیلاکوه باید پشت سر بگذارید کمی دشوار است، اما هنگامی که چشمتان به طبیعت لیلاکوه می خورد تمام خستگی و دشواری مسیر از تنتان خارج می شود و روحتان سرشار از انرژی می شود. طبیعت لیلاکوه مانند بهشتی گمشده و بی همتا روی زمین است که در طبیعت شمال و در استان گیلان جا خوش کرده است. در این طبیعت زیبا جنگل های سرسبز و چشم نواز، باغ های پرتقال، باغ های چای، آبشارهای خروشان، قهوه خانه و قلیان سراهای متنوعی وجود دارد که این منطقه را به یکی از زیباترین و منحصر به فردترین جاهای دیدنی جمخاله تبدیل کرده است. برای نام گذاری این منطقه به لیلاکوه تعبیرهای متفاوتی وجود دارد. بدین صورت که برخی بر این باورند که لیلاکوه از لیاشاه گرفته شده که به معنای شاه دختر می باشد. برخی دیگر نیز می گویند که لیاشاه یکی از دختران پادشاه گیلان بوده است. برای دسترسی به لیلاکوه از لنگرود می توانید به نخستین خیابانی که از سمت لاهیجان می آیید در سمت راست میدان فرمانداری وجود دارد وارد شوید که این خیابان شما را به لیلاکوه می رساند.

بهترین زمان رفتن به لیلاکوه

اگر قصد بازدید و گردش در طبیعت لیلاکوه را دارید بهترین زمان فصل های بهار و تابستان می باشند. با قدم زدن در این طبیعت زیبا و چشم نواز می توانید عطر خوش چای را که از باغ های چای پخش شده اند را استشمام کنید. همچنین تماشای نهرها و چشمه هایی که در این طبیعت جریان دارند یکی از بهترین دیدنی های چمخاله به شمار می روند.

طبیعت لیلاکوه

جزیره فلامینگو

یکی از جاهای دیدنی چمخاله که جزیره فلامینگو یا جزیره ارشیا نام دارد در منطقه ای ساحلی به نام گالشکام درشهر چمخاله می باشد. جزیره فلامینگو در کنار رودخانه ای قرار گرفته که باعث شده به دریای خزر متصل شود. از همین رو منظره ای رویایی و بسیار زیبایی را پدید آورده است. این جزیره زیبا شامل مجموعه تفریحی و گردشگری می باشد که امکانات و تجهیزات متنوعی را در اختیار گردشگران قرار می دهد و باعث شده افراد زیادی را جذب خود کند. از جمله تفریحاتی که می توانید در این مجموعه تفریحی و گردشگری از آن ها استفاده کنید و لذت ببرید می توان به پرواز با پاراموتور، جت اسکی، فلای برد، قایق سواری و… اشاره کرد که در این بخش با برخی از آن ها آشنا می شویم.

جزیره فلامینگو

پرواز با پاراموتور

یکی از لذت بخش ترین و مهیج ترین تفریحاتی که می توانید در سواحل دریای خزر از آن لذت ببرید، پرواز با پاراموتور می باشد. گردشگران می توانند این تفریح را در جزیره فلامینگو چمخاله انجام دهند و پرواز را در هوای تمیز و دل انگیز چکخاله تجربه نمایند. چه چیزی می تواند لذت بخش تر از پرواز بر فراز طبیعت زیبا و تمیز چمخاله باشد؟ پیشنهاد می شود اگر به این شهر زیبا سفر کردید و در میان گردش در جزیره ارشیا چمخاله به دنبال تفریحی مهیج و متفاوت بودید، پرواز با پاراموتور را فراموش نکنید.

جت اسکی

از دیگر تفریحات هیجان انگیزی که در مجموعه تفریحی و گردشگری جزیره فلامینگو وجود دارد، می توان از جت اسکی نام برد. جت اسکی از تفریحات مهیج آبی است که می توانید با سوار شدن بر آن با سرعت بسیار بالایی روی سطح آب حرکت کنید و هیجان بالا را تجربه کنید. یکی از تفریحاتی که در جزیره ارشیا وجود دارد و به راحتی نمی توان از آن گذشت، همین جت اسکی و حرکت سریع روی آب می باشد.

فلای برد

فلای برد یکی از تفریحات هیجان انگیزی است که می توانید در جزیره ارشیا از آن لذت ببرید. فلای برد در واقع وسلیه ای تفریحی آبی است که به یک جت اسکی متصل شده و فرد را با استفاده از فشار آب روی هوا معلق نگه می دارد و تفریحی بسیار هیجان انگیز می باشد که شما می توانید با مراجعه به جزیره ارشیا از این تفریح مهیج استفاده کنید.

مسیر دسترسی به جزیره فلامینگو

اگر می خواهید به سمت جزیره فلامینگو که یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری چمخاله به حساب می آید، بروید می توانید خود را به چمخاله برسانید و از آنجا به سمت میدان چمخاله حرکت کنید. از میدان سمت راست خود را انتخاب کرده و حدود 2 کیلومتر که پیش رفتید و به تالار پاسارگاد رسیدید، سمت چپ را انتخاب کنید و وارد آن شوید. کمی در این مسیر که به حرکت خود ادامه دهید، تابلوهای راهنمایی را خواهید دید که شما را برای رسیدن به جزیره فلامینگو هدایت می کنند.

منطقه گالشکلام

منطقه گالشکلام یکی دیگر از جاذبه های دیدنی چمخاله می باشد که طبیعتی بسیار زیبا و بکر دارد. طبق گفته هایی که از اهالی قدیمی گالشکلام نقل شده است، گفته اند که اهالی گالشکلام از مردمان منطقه دیلم بوده اند که در سالیانی پیش به منطقه گالشکلام مهاجرت نموده اند و در همین منطقه سکنی گزیده اند. در رابطه با نام گالشکلام اینگونه می باشد که از دو واژه گالش و کلام تشکیل یافته که گالش به معنی دامدار کلام نیز به معنی محل نگهداری دام ها می باشد. همانطور که از نام منطقه هوایداست، در میابیم که شغل مردم گالشکلام دامداری بوده است. امروزه اهالی منطقه گالشکلام به شغل کشاورزی و صیادی مشغولند که برخی دیگر نیز به دامداری اشتغال دارند. این منطقه دیدنی های فراوانی را در خود جای داده که از جمله تالاب ها، مرداب و رودخانه ها می باشند. از همین رو می توان این منطقه را جزء مناطق دیدنی چمخاله به شمار آورد. با رفتن به این منطقه می توانید از قدم زدن و گشت و گذار در طبیعت سرسبز و خوش آب و هوای آن لذت ببرید.

آدرس منطقه گالشکلام: استان گیلان، لنگرود، بخش مرکزی

منطقه گالشکلام

ساحل چمخاله یکی از جاهای دیدنی چمخاله

یکی توریستی ترین بخش هایی که در شهر چمخاله وجود دارد، ساحل چمخاله می باشد که به عنوان یکی از مهمترین مکان های دیدنی چمخاله قلمداد می گردد. اصلی ترین خصوصیتی که باعث شده ساحل چمخاله نسبت به دیگر سواحل دریای خزر متمایز گردد، تمیز بودن و کم خطر بودن آی می باشد. همچنین در این راستا در سال 1390 هجری شمسی عنوان بهترین ساحل ایران را از ططرف وزارت کشور دریافت نمود. گذشته از تمام این اوصاف، ساحل چمخاله بهترین تجهیزات و امکانات گردشگری را در خود جای داده است. این ساحل یکی از قدیمی ترین سواحل دریای خزر بوده که پیش از انقلاب بسیار رونق داشته به صورتی که پلاژها و ویلاهای بسیار زیبایی در آن وجود داشت. اما امروزه از رونق آن کاسته شده است. ساحل چمخاله به واسطه تزئیناتی از جمله تونل های قرمز رنگ قلبی شکل، یکی از بهترین لوکیشن ها برای عکاسی زوج ها می باشد. اگر به این ساحل زیبا رفتید، قدم زدن در کنار آن را فراموش نکنید. چراکه می توانید آرامش بی بدیلی را تجربه کنید. صدف هایی که در این ساحل وجود دارند، بسیار جذاب و جالب توجه هستند که می توانید از آن ها به عنوان یادگاری همراه خود بیاورید.

رودخانه چمخاله

اگر بخواهیم از زیبایی های چمخاله صحبت کنیم، به سادگی نمی توان از دیدنی های چمخاله گذشت. یکی دیگر از بخش های زیبای طبیعت این شهر سرسبز رودخانه چمخاله می باشد که جزء عمیق ترین و پرآب ترین رودخانه های کشور شناخته می شود. این رودخانه در برخی نقطه ها عمقش حتی به 6 متر هم می رسد. اصلی ترین دلیل شهرت رودخانه چمخاله پرآب بودن آن می باشد. محل قرارگیری رودخانه چمخاله درست در جایی است که کشتی های ایران و روس تردد می کردند. اطراف این رودخانه درختانی انبوه و سرسبز روییده اند که زیبایی رودخانه چمخاله را دو چندان نموده اند.

رودخانه چمخاله

روستای سلیم چاف

یکی از جاذبه های گردشگری چمخاله که حتما در صورت سفر به این شهر باید به آن سری بزنید روستای سلیم چاف می باشد. روستای سلیم چاف روستایی زیبا و کوچک است که جمعیت آن به حدود 100 خانواده می رسد. این روستا در کنار دریای خزر قرار داشته و به واسطه نی زار و رودخانه ای که از آن عبور می کند، بسیار زیبا و تماشایی می باشد. یکی از اصلی ترین جاذبه هایی که در این روستا وجود دارد و بر زیبایی روستای سلیم چاف چمخاله افزوده است، جاده ای ساحلی است که میان رودخانه و دریا قرار داشته و از بین شالیزارهای سرسبز می گذرد. اهالی این روستا اغلب به شغل های ماهیگیری و کشاورزی اشتغال دارند. روستای سلیم چاف مناطق دیدنی متعددی دارد که از میان آن ها می توان به جاده خاکی دریا، پل چوبی، رودخانه و نی زار، ساحل ماسه ای و…. اشاره نمود.

مسیر دسترسی به روستای سلیم چاف

برای دسترسی به روستای سلیم چاف می توانید از جاده ساحلی اقدام نمایید. در جاده ساحلی به مسیر خود ادامه دهید و پس از پشت سر گذاشتن پارک توسکا، این جاده شما را به روستای زیبای سلیم چاف که از دیدنی های چمخاله به شمار می رود می رساند.

آدرس روستای سلیم چاف: استان گیلان، شهرستان کیاشهر، 15 کیلومتری کیاشهر و 25 کیلومتری چمخاله

بهترین زمان سفر به چمخاله

از آنجایی که شهر چمخاله یکی از شهرهای زیبای شمالی است و شهرهای شمالی در تمام فصول زیبا هستند، شهر چمخاله نیز از این قاعده مستثنی نبوده و این شهر هم در تمام فصول سال زیبایی های منحصر به فرد خود را دارد. اما اگر می خواهید بدانید که چه فصلی بهترین زمان سفر به چمخاله است و می توانید از طبیعت زیبای آن نهایت لذت را ببرید، بهتر است بدانید نیمه اول سال به خصوص فصل بهار بهترین زمان سفر به چمخاله می باشد. چراکه در این زمان می توانید در طبیعت زیبا چمخاله و گردش در جاهای دیدنی چمخاله نهایت لذت را ببرید. البته فراموش نکنید فصل پاییز هم زیبایی های خاص خوب را دارد و اگر در پاییز به چمخاله سفر کنید، طبیعت این شهر را در زیباترین حالت آن بعد از بهار خواهید دید.

جاهای دیدنی چمخالهبهترین رستوران های چمخاله

همه ی ما می دانیم بعد از گردش و تفریح در میان دیدنی های شهر زیبای چمخاله خوردن غذایی خوش طعم و محلی بسیار لذت بخش می باشد. غذاهای محلی گیلان یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایران و حتی جهان هستند. حالا تصورش را بکنید غذای محلی و خوش طعمی را در یکی از بهترین رستوران های چمخاله و در طبیعت سرسبز چمخاله میل کنید. در این بخش می خواهیم با بهترین رستوران های چمخاله آشنا شویم.

رستوران ضیافت

یکی از رستوران هایی که در چمخاله قرار دارد و غذاهای بسیار خوش طعم و لذیذی را در اختیار مشتریان قرار می دهد رستوران ضیافت می باشد. اغلب مشتریان رستوران ضیافت از طعم غذای رستوران بسیار راضی هستند و یکی از بهترین غذاهای آن کوبیده می باشد. همچنین فضای رستوران بسیار تمیز بوده و با توجه به کیفیت مناسب غذاها از قیمت مناسبی برخوردارند.

آدرس رستوران ضیافت: استان گیلان، لنگرود، میدان معلم، ابتدای جاده لیلاکوه

رستوران بزرگ مسلمی

رستوران بزرگ مسلمی یکی از رستوران های شهر چمخاله است که دارای فضای داخلی تمیز و مرتبی بوده و یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذای این رستوران، کباب کوبیده و کباب ترش آن می باشد. همچنین اغلب مشتریان رستوران بزرگ مسلمی از کیفیت غذا، برخورد پرسنل و فضای رستوران بسیار راضی هستند. اما متاسفانه برخی مشتریان بر این نظر هستند که کیفیت غذای این رستوران نسبت به قبل پایین آمده است.

آدرس رستوران بزرگ مسلمی: استان گیلان، شهر چمخاله، خیابان جمهوری اسلامی

چمخاله کجاست و مسیر دسترسی به آن

اگر می خواهید از تهران خود را به چمخاله برسانید و به بازدید از دیدنی های چمخاله بروید باید بدانید که از تهران تا چمخاله حدود 370 کیلومتر مسافت پیش رو دارید. برای این منظور می توانید وارد جاده کناره شده و شهرهای چالوس و رامسر را پشت سر بگذارید و پس از آن خود را به استان گیلان برسانید. هنگامی که به استان گیلان رسیدید به سمت لنگرود حدکت کنید و به 10 کیلومتری شرق لنگرود که برسید تابلوی ورودی چمخاله را مشاهده خواهید کرد. مسیر دیگری وجود دارد که می توانید از مسیر رشت – چمخاله خود را به این شهر برسانید. حدود 25 کیلومتر که به سمت شرق پیش بروید تابلوی ورودی شهر زیبای چمخاله مقابل شما قرار می گیرد که می توانید از این طریق خود را به چمخاله برسانید.

جاهای دیدنی چمخاله

اقامت و اجاره ویلا در چمخاله

شهر چمخاله یکی از زیباترین و خوش آب و هواترین شهرهای شمالی به شمار می آید و در استان گیلان قرار دارد. شهر چمخاله دیدنی های بسیاری را در خود جای داده و برای بازدید از آن ها و گردش در طبیعت چمخاله نیازمند چندین روز اقامت در این شهر می باشد تا گردشگران بتوانند از تمام دیدنی های چمخاله لذت ببرند. از همین رو بهتر است برای اقامت خود در این شهر از یک اقامتگاه مناسب و با امکانات خوب بهره مند شوند. شما می توانید برای اقامت و اجاره ویلا در چمخاله از سایت لوکس ویلا که بهترین اقامتگاه ها را در شهرهای مختلف شمالی دارد استفاده کنید و با توجه به سلیقه و بودجه خود اقامتگاه مدنظر خود را رزرو نمایید.