جاهاى دیدنى على آباد کتول

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

22 خرداد

پارک جنگلی کبودوال

پارک جنگلی کبودوال بین صد ها جای دیدنی در استان گلستان، پارکی جذاب و فوق العاده برای طبیعت گردی محسوب می شود و بلندترین آبشاره خزه ای ایران را هم در خود جای داده. اگر می خواهید با […]

جاهاى دیدنى على آباد کتول بعد از هر جاذبه دیدنى و گردشگرى در شمال ایران از شهرت و محبوبیت ویژه اى برخوردار بوده و انواع جاذبه هاى دیدنى مختلف و زیبا را در طبیعت سرسبز خود جاى داده است. على آباد کتول شهرستانى زیبا و سرسبز در میان استان گلستان است که به دلیل داشتن آبشارهاى کوچک و بزرگ متعدد، لقب سرزمین آبشارهاى رویایى را از خود نموده است و از اصلى ترین دیدنى هاى على آباد کتول محسوب مى شوند. اما تمام جاذبه هاى دیدنى على آباد کتول تنها به آبشارهاى آن ختم نمى شوند و انواع کوه و دشت و جنگل هاى زیبا در آن وجود دارند که بر محبوبیت آن افزوده اند و گردشگران مى توانند گردش و تفریحى لذت بخش را با سفر به این منطقه تجربه کنند. اگر شما هم علاقه مند هستید این بار شهرستان على آباد کتول را به عنوان مقصد سفر و گردشگرى خود انتخاب نمایید، تا گشتى در میان جاهاى دیدنى على آباد کتول داشته باشید، مى توانید تا انتهاى این مطلب همراه لوکس ویلا باشید تا با انواع جاذبه هاى دیدنى و گردشگرى آن آشنا شویم.

 پارک جنگلى کبودوال

اکنون که قصد داریم به معرفى و آشنایى با جاهاى دیدنى على آباد کتول بپردازیم، خوب است این آشنایى را با یکى از محبوب ترین و پرطرفدارترین جاذبه هاى دیدنى این منطقه که پارک جنگلى کبودوال نام دارد، آغاز نماییم. این پارک جنگلی زیبا و گردشگری در فاصله 3 کیلومتری از جنوب على آباد کتول قرار گرفته که مساحتی حدود 109 هکتار را به خود اختصاص داده است. اگر به دنبال طبیعتی سرسبز و خوش آب و هوا هستید، تا بتوانید در طبیعت آن از پیاده روی، جنگل نوردی، پیک نیک، استراحت و تفریح لذت ببرید، پارک جنگلی کبودوال از بهترین گزینه ها از مکان های دیدنی على آباد کتول برای شما محسوب می شود.

آبشار زیبایی به نام آبشار کبودوال در محدوده این جنگل وجود دارد که برای دسترسی به آن، بایستی از مسیر جنگل استفاده نمایید که حدود کمتر از نیم ساعت به صورت پیاده روی می باشد. از آنجایی که پارک جنگلی کبودوال دارای انواع دیدنی های زیبا و طبیعی می باشد، می توانید یک روز را از صبح تا شب برای گردش و استراحت در آن در نظر بگیرید. پیاده روی در جنگل و هر طبیعت سرسبزی، از جمله دل انگیزترین و آرامش بخش ترین تفریحاتی است که می توانید در طبیعت از آن بهره مند شوید و خوشبختانه پارک جنگلی کبودوال این امکان را برای گردشگران فراهم آورده است. درختان انبوه و سر به فلک کشیده مختلفی در این جنگل وجود دارند که پوشش گیاهی پارک را تشکیل داده اند و همچنین چشمه های زلال متعددی که در میان طبیعت جنگل جاری شده اند نیز بر طراوت و تازگی این منطقه افزوده اند. در آخر نکته ای که حائز اهمیت است این است که در این جنگل از حیوانات درنده و وحشی خبری نبوده و بهترین محیط را برای تفریحات و استراحت های خانوادگی فراهم کرده است.

آدرس پارک جنگلی کبودوال: استان گلستان، 3 کیلومتری جنوب على آباد کتول

جاهاى دیدنى على آباد کتول

آبشار کبودوال

کمی پیش تر با یکی از بهترین مناطق دیدنی على آباد کتول که پارک جنگلی کبودوال نامیده می شود، آشنا شدیم. طبیعت على آباد کتول به قدری زیبا و دلفریب است که به هر گوشه ای آن قدم بگذارید، زیبایی های متفاوتی را خواهید دید. آبشار کبودوال آبشار خروشان و زیبا در میان طبیعت جنگل کبودوال است و تبدیل به یکی از جاهای دیدنی على آباد کتول شده است. گردشگران زیادی هر ساله و به خصوص در فصل های بهار و تابستان عازم شهرستان زیبای على آباد کتول شده و از آبشار کبودوال دیدن می کنند. منبع آب این آبشار زیبا از ارتفاعات آن می باشد که با جاری شدن بر روی تخته سنگ ها و صخره های پوشیده شده از خزه های سبز رنگ، تصویری بسیار رویایی را به نمایش گذاشته اند.

آبشار کبودوال حدود 1.780 متر ارتفاع داشته و زمانی که از ارتفاعات به سمت پایین سرازیر می شود، بسیار تماشایی و آرامش بخش می باشد. دریاچه ای تماشایی در قسمت پایین این آبشار پدید آمده که بهترین مکان را برای آب تنی و لذت بردن از آب زلال آبشار فراهم آورده و تمام گردشگران می توانند از آب تنی در این دریاچه زیبا لذت ببرند. گوش فرا دادن به صدای گوش نواز آبشار که طنینی دلنشین را در فضای اطراف خود پراکنده است، از بهترین و لذت بخش ترین تفریحاتی است که می توانید در سفر به این منطقه از آن بهره مند شوید. ناگفته نماند در اطراف این آبشار زیبا، انواع مختلفی از امکانات خدماتی برای خدمت رسانی به گردشگران در نظر گرفته شده اند.

آدرس آبشار کبودوال: استان گلستان، 5 کیلومتری جنوب على آباد کتول، محدوده پارک جنگلی کبودوال

آبشار چلی

آبشاری زیبا از میان طبیعتی سرسبز جاری شده که ار تفاع آن به حدود 60 متر می رسد و از ارتفاع 1.100 متری از سطح دریا به پایین می ریزد و با نام آبشار چلی شناخته می شود. آبشار چلی که از معروف ترین آبشارها و دیدنی های على آباد کتول به شمار می آید، در نزدیکی روستای چلی قرار داشته که منبع تأمین آب آن از ارتفاعات و از دل کوه ها می باشد که این مورد نیز بر زیبایی آن افزوده و منظره ای حیرت انگیز و تماشایی را پدید آورده است و مقصدی مناسب برای عاشقان طبیعت به شمار می رود.

آدرس آبشار چلی: استان گلستان، شهرستان على آباد کتول، 1 کیلومتری روستای چلی

جاهاى دیدنى على آباد کتول

تپه باستانی چینو

بناهای تاریخی و آثار باستانی در هر شهری از ایران وجود دارند که یکی از آن ها جزء جاذبه های گردشگری على آباد کتول بوده و با نام تپه باستانی چینو نامیده می شود. این تپه باستانی دارای قدمتی طولانی بوده و با توجه به اشیاء و سفال هایی که در محدوده اطراف آن کشف شده اند، قدمت تپه باستانی چینو به 7 هزار سال گذشته می رسد. بسیاری از بناهای باستانی می توانند سرگذشتی از منطقه خود را در اختیار آیندگان قرار دهند. بر اساس کند و کاوهایی که توسط تاریخ شناسان و باستان شناسان صورت پذیرفته اند، دیوارهای خشتی، گلی و سنگی متعددی کشف شده اند که تاریخ شناسان دریافته اند که می توانند آثاری از یک قلعه قدیمی مخروبه می باشد که در طول گذر زمان بر اثر عوامل نامعلوم تخریب گردیده است.

همچنین آثاری به دست آمده اند که نشان از آن هستند که در زمان های گذشته و مربوط به دوران اشکانیان و ساسانیان محل سکونت انسان ها بوده است. با توجه به عکس های ماهواری ای که از تپه باستانی چینو ثبت شده اند، می توان دریافت که این تپه نسبت به دیگر بخش ها و مناطق روستای چینو مرتفع تر می باشد که همین موضوع سبب تفاوت آن شده است. بازدید از این تپه تاریخی که از جاذبه های دیدنی على آباد کتول به حساب می آید، برای عموم مردم آزاد و رایگان می باشد.

آدرس تپه باستانی چینو: استان گلستان، 16 کیلومتری شرق على آباد کتول، روستای چینو

موزه مردم شناسی على آباد کتول

خوشبختانه شهرستان على آباد کتول نمونه کاملی از جاذبه های گردشگری و تفریحی در شمال ایران است که انواع جاذبه های دیدنی، گردشگری، تاریخی و تفریحی را در خود جای داده است. از جمله مواردی که به عنوان مکان های دیدنی على آباد کتول شناخته می شود و با مراجعه به آن می توانیم آشنایی کلی و جامعی نسبت به این شهر و افراد بومی على آباد کتول به دست بیاوریم، موزه مردم شناسی على آباد کتول می باشد. با توجه به آثار تاریخی و بناهای باستانی که در این شهرستان وجود دارند، قدمت سکونت در این منطقه به 7 هزار سال گذشته می رسد و با مراجعه به این موزه مردم شناسی می توانیم با فرهنگ، غذاها، تاریخ، لباس های سنتی، مشاغل مختلف و غیره مردمان على آباد کتول آشنا شویم. موزه مردم شناسی على آباد کتول حدود 400 متر مربع مساحت داشته و انواع مانکن های آقا و بانو با لباس های سنتی در آن وجود دارند که هر کدام از آن ها در حال انجام کارهای متفاوتی می باشند که می توانند برای هر بازدیدکننده ای جذاب باشند.

شماره تماس موزه مزدم شناسی على آباد کتول: 01734225698

آدرس موزه مردم شناسی على آباد کتول: استان گلستان، شهرستان على آباد کتول، بلوار امام رضا (ع)، مقابل هتل کانیار (فردوس 20)

جاهاى دیدنى على آباد کتول

آبشار آلامن

آبشاری به بلندای 7 متر که از دیواری صخره ای و مرتفع به سمت پایین سرازیر شده و منظره ای تماشایی و بی نظیر را پدید آورده، با نام آبشار آلامن یا آبشار اوترنه شناخته می شود. این آبشار در روستای آلامن که از زیباترین روستاها و مناطق دیدنی على آباد کتول محسوب می شود، جای گرفته و گردشگران و طبیعت دوستان زیادی را به سمت خود فرا می خواند. اگر اواخر فصل بهار و اوایل تابستان به سراغ این منطقه بروید، گویا برای اولین بار گوشه ای از بهشت را بر روی زمین تماشا خواهید کرد. آبشار آلامن رطوبتی را در بستر خود ایجاد کرده که باعث شده خزه هایی سبز رنگ صخره های اطراف آبشار را بپوشانند و چهره ای متفاوت را برای این منطقه به وجود بیاورند. درختان سرسبز و بلند قامتی اطراف این آبشار را فرا گرفته اند که بر طراوت و سرسبزی منطقه نیز افزوده اند.

جالب است بدانید، محدوده اطراف آبشار آلامن از بهترین مقاصد برای صخره نوردان به شمار می آید که برخی از آن ها می توانند به مرتفع ترین نقاط صخره های آبشار صعود کنند. اما به یاد داشته باشید برای صخره نوردی در این منطقه حتما تمام تجهیزات و لوازم ایمنی را همراه خود داشته باشید و تمام نکات ایمنی را رعایت کنید.

آدرس آبشار آلامن: استان گلستان، شهرستان على آباد کتول، روستای آلامن

دریاچه سد زرین گل

رودخانه ای زیبا و معروف به نام زرین گل در استان گلستان جریان دارد که منبع اصلی آن از چشمه های جاری در مناطق کوهستانی محدوده على آباد کتول می باشند. آبشار کبودوال که از معروف ترین جاهای دیدنی على آباد کتول می باشد، نیز یکی از انشعابات این رودخانه زیبا بوده و توانسته چنین آبشار زیبایی را در شهرستان على آباد کتول پدید بیاورد. رودخانه زیبای زرین دشت در حالی که مسیر خود را به سمت جنوب این شهرستان ادامه می دهد، به یک سد خاکی در مسیر خود می رسد. این سد خاکی که جهت تأمین آب آشامیدنی و آب کشاورزی این منطقه در نظر گرفته شده و به دلیل برخورداری از منظره ای زیبا، از دیدنی های على آباد کتول نیز شناخته می شود.

همچنین به دلیل حضور انواع پرندگان در این منطقه، می توانید از تماشای انواع پرندگان از نزدیک لذت ببرید. دریاچه ای زیبا و تماشایی نیز از آب های این مخزن در اطراف سد زرین گل به وجود آمده که بهترین محل را برای گردش و تفریح گردشگران پدید آورده که در واقع همان دریاچه سد زرین گل است. اگر در ایام تعطیل و یا آخر هفته ها به این منطقه مراجعه کنید، جمعیت زیادی از گردشگران و مسافران را خواهید دید که برای گردش به سراغ این منطقه آمده اند.

آدرس دریاچه سد زرین گل: استان گلستان، 1.5 کیلومتری جنوب على آباد کتول

جاهاى دیدنى على آباد کتول