باغ و عمارت معین زنجان

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

یکی از مهم ترین استان های ایران که به دلیل دارا بودن جاذبه های مختلف درون آن به شهرت رسیده، زنجان می باشد. این شهر سازه های تاریخی متعددی دارد و افراد می توانند در صورت تمایل از آن ها دیدن نمایند و خاطره ای خوب را تجربه کنند. در این مقاله به سراغ معرفی یکی از این جاذبه ها به نام باغ و عمارت معین رفتیم تا بتوانید اطلاعات کافی درباره آن به دست آورید بنابراین بهتر است تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

باغ و عمارت معین کجاست و مسیر دسترسی

برای رسیدن به این بنای تاریخی باید ابتدا خود را به بلوار شهید بهشتی برسانید و سپس در جهت غرب آن ادامه دهید. بعد از رسیده به میدان فلسطین به سمت چپ رفته تا به لاین رو به روی بلوار وارد شوید. کمی بعد از نمایندگی انحصاری محصولات آذریاب به سمت راست بچیچید. هنگاهی که به مسجد بیت المقدس رسیدید راهتان را به سمت چپ ادامه دهید. بعد از تقریبا 100 متر به طرف راست بروید تا به مقصدتان برسید. مسافت این مسیر از نزدیکی میدان فلسطین تقریبا 700 متر بوده و در حدود 3 دقیقه نیز در راه خواهید بود. هم چنین می توانید برای داشتن نقشه از لوکیشن زیر استفاده کنید تا به آسانی از مبداء خود به مقصدتان برسید.

آدرس باغ و عمارت معین: زنجان، مجاور شمال رودخانه زنجان، قسمت غربی پل سردارخانه

موقعیت جغرافیایی باغ معین

پیش تر به این مورد اشاره کردیم که باغ و عمارت معین زنجان در نزدیکی زنجانرود قرار دارد و از طریق پل سردار می توان به آن دسترسی پیدا کرد. هم چنین وجود درختان تنومند در اطراف عمارت و هم چنین قرار گرفتن در یک ناحیه زیبا باعث شده تا موقعیت جغرافیایی این ساختمان بیش از قبل مهم شود. باید عنوان کرد علاوه بر پل گفته شده مسیر دسترسی به آن از طرق دیگر همانند بلوار شهید بهشتی نیز در دسترس می باشد.

باغ و عمارت معین

معرفی باغ و عمارت معین

یکی از جاذبه های گردشگری زنجان که قدمت بالایی داشته و افراد زیادی را به سمت خود جذب می کند باغ و عمارت تاریخی معین می باشد. قدمت این سازه به دوران قاجاریه بر می گردد و توسط یک فرد ثروتمند در آن دوران احداث گردید. ساختمان این عمارت در وسط یک باغ زیبا ساخته شده و جالب است که دو اتاق از این سازه به تمامی زاویه های باغ اشراف دارد. هم چنین ویوی رو به این عمارت رودخانه زنجانرود می باشد که افرد زیادی را به سمت خود جذب می کند.

یکی از مواردی که سبب شده تا این بنا در زیبایی در بین افراد مختلف شناخته شود، وجود تزیینات متعدد همانند سقف زیبای شیروانی آن در کنار سر ستون های با تزیینات خاص می باشد. عمارت معین زنجان را با نام هایی هم چون باغ معین، باغ معینی و باغ و عمارت معین نیز می شناسند. جلوی عمارت یک حوض قرار گرفته و جوی هایی نیز از اطراف عبور می کنند و آب به بخش های مختلف باغ می رسد.

باغ این عمارت معمولا سر سبز و زیبا می باشد چرا که این نهر ها معمولا پر آب هستند و درختان و پوشش گیاهی باغ را آبیاری می کنند. بهتر است اگر به زنجان سفر می کنید حتما از این باغ دیدن نمایید چرا که بسیار زیبا طراحی شده و می تواند تجربه ای متفاوت برای شما باشد.

معماری عمارت معین زنجان

با توجه به نام این بنا نیز می توانید بخش های اصلی تشکیل دهنده سازه را حدس بزنید. این بنا شامل یک باغ در اطراف و ساختمان اصلی در وسط باغ می شود. همان طور که به آن اشاره کردیم دو مورد از اتاق های این خانه از همه جهت ها به باغ اشراف دارد و ایوان ساختمان سراسر بخش جنوبی را پوشش می دهد و پله های قرار گرفته در قسمت های شرقی و غربی آن به حیاط منتهی می شوند. در بالای پله های می توانید دو ستون بزرگ آجری را ببینید که سنگی هستند و با تزییناتی در قالب های آجری و گچی خود نمایی می کنند.

بین این دو ستون آجری نیز چهار ستون چوبی قرار گرفته که فاصله های این ستون ها با نرده هایی پوشیده شده و. رخ ساختمان ر ا زیبا کرده اند. در و پنجره های این عمارت از چوب گردو ساخته شده اند و شیشه های به کار رفته در این پنجره ها شفافیت بالایی دارند. نمای اطراف این در ها و پنجره ها نیز شامل تزییناتی زیبا می شود که چشمانتان را خیره می کند. معماری به کار رفته در ساخت این بنا برگرفته از معماری قاجاری بوده و در ساختش از قصر های آن دوران الهام گرفته شده است.

باغ و عمارت معین

ساعت کاری باغ و عمارت معین

از آن جا که این بنای تاریخی تنها یک ملک خصوصی قلمداد می شود، بهتر است برای بازدید با شماره زیر تماس بگیرید تا بتوانید بازدید بهتری را تجربه نمایید. توجه داشته باشید که بهتر است با این شماره در صورت عدم دریافت پاسخ بیش از حد تماس نگیرید تا موجب رنجش صاحب ملک نشوید. در صورتی که امکان بازدید برایتان مهیا شد بهتر است ساعت دقیق بازدید را نیز از مخاطب خود جویا شوید تا بهتر از بتوانید برای مراجعه به آن اقدام نمایید.

شماره تماس باغ و عمارت معین: 09109607626

مدت زمان بازدید از باغ و عمارت معین: بین 30 الی 60 دقیقه

بهترین زمان بازدید از باغ معینی

اگر تصمیم گرفتید برای تماشای این باغ اقدام کنید بهتر است در یک فرصت مناسب برای این منظور اقدام کنید تا دچار مشکل نشوید. از آن جا که زنجان آب و هوایی خنک و سرد دارد بهتر است فصول بهار و تابستان را برای تماشای جاذبه های آن انتخاب نمایید تا با مشکل مواجه نشوید و بتوانید در بهترین حالت از دیدنی های شهر دیدن نمایید. از آن جا که عمارت معین در کنار رودخانه و در یک ناحیه دور از مرکز شهر قرار گرفته خنک تر از سایر بخش های شهر می باشد.

بنابراین بهتر است قبل از مراجعه به این ناحیه این مورد را در نظر داشته باشید سپس اقدام نمایید. البته باید عنوان کرد که پاییز این شهر نیز بسیار زیباست و می تواند برای دوست داران عکاسی فرصت خوبی برای ثبت کردن قاب های بی نظیر باشد.

راهنما سایت

آدرس

زنجان، مجاور شمال رودخانه زنجان، قسمت غربی پل سردارخانه

شماره تماس
هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه