امامزادگان فضل و فاضل (ع)

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

شهرستان زیبای چهارباغ یکی از مناطق مشهور و معروف استان البرز می باشد که در روستای ساوجبلاغ واقع شده است. این منطقه به علت آب و هوای خوش و مطلوب و باغ و باغچه هایی که دارد، بسیار مورد توجه همگان واقع شده است.

امامزادگان فضل و فاضل (ع) یکی از جاذبه های گردشگری منطقه سهیلیه و چهار باغ می باشد که در ادامه این مطلب قصد آشنایی بیشتر با آن را داریم.

معرفی امامزادگان فضل و فاضل (ع)

آرامگاه امامزادگان فضل و فاضل که نسبشان به امام موسی کاظم (ع) می رسد در روستای چهارباغ و نزدیک به جاده سهیلیه قرار دارد. این مکان مقدس بسیار تماشایی و زیبا است و در جنوب غربی چهارباغ مستقر شده و تنها اثر فرهنگی و تاریخی روستا بقعه همین امامزاده می باشد.

همچنین این امامزاده توانسته است روزانه افراد زیادی را به خود جذب کند که هم برای عبادت به این مکان سر می زنند و هم به تماشای بنای زیبای این امامزاده می پردازند.

بنای امامزادگان فضل و فاضل (ع) به قرن دهم و یازدهم هجری قمری باز می گردد و امروزه از جمله بناهای زیارتی و تاریخی در استان البرز به شمار می رود. امامزادگان فضل و فاضل در ارتفاع 1980 متری از سطح دریا واقع شده است.

نکته جالب ماجرای این بنا این است که به عنوان تنها بنای تاریخی روستای سهیلیه به حساب می آید و ظروف سفالی در اطراف بنای امامزادگان پیدا شده که گفته می شود قدمت آن ها به 100 ها سال قبل باز می گردد و قدمت ظروف سفالی اطراف امامزادگان، از قدمت خود امامزاده بیشتر است و قدیمی تر هستند.

همچنین نکته قابل توجه درباره این امامزادگان این است که بنای امامزادگان فضل و فاضل (ع) برخلاف اکثر امامزاده ها از معماری های لوکس و زیبا و گنبدهای ورق طلا شده ندارد و تنها بنایی صد متر مربعی می باشد که سنگ قبر امامزاده در ضریحی چوبی قرار داده شده است.

امامزاده فضل و فاضل

موقعیت جغرافیایی امامزادگان فضل و فاضل (ع)

موقعیت جغرافیایی امامزادگان فضل و فاضل (ع) عبارت است از: 35 درجه و 48 دقیقه و 17.5 ثانیه ی عرض جغرافیایی و 51 درجه و 45 دقیقه و 55.7 ثانیه ی طول جغرافیایی،  و همانطور که گفتیم این امامزاده، در ارتفاع 1980 متری از سطح دریا واقع گردیده است.

امامزادگان فضل و فاضل (ع) در فهرست آثار ملی ایران

جالب است بدانید که بنای امامزادگان فضل و فاضل (ع) به خاطر آثاری که در کنار آن کشف شده که حاکی از کهن بودن آن است و همچنین به خاطر قدمت طولانی که دارد، به عنوان یکی از آثار ملی ایران در تاریخ یکم مهر ماه سال 1382 با شماره ثبت 10365 به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و جزو یکی از جاهای دیدنی سهیلیه می باشد.

بقعه امامزادگان فضل و فاضل (ع)

داخل بقعه امامزادگان فضل و فاضل (ع)، یک ضریح چوبی وجود دارد که تاریخ 1316 شمسی روی آن درج شده است و این ضریح چوبی ارزش فرهنگی و تاریخی بسیار بالایی دارد و با خط نسبتا زیبایی آیاتی از قرآن و شرحی از افراد سازنده و سال ساخت آن حک شده است و حالت منبت کاری شده نیز دارد.

همانطور که گفتیم، قدمت اولیه بقعه امامزادگان فضل وفاضل به قرون دهم و یازدهم هجری قمری بر می گردد و بنای ساده این بقعه با دیوارهایی از جنس لاشه سنگ است حدود 100 متر مربع مساحت دارد و این بقعه، عاری از هرگونه آثار معماری و هنری قابل توجه است و در کل می توان گفت که امامزادگان فضل و فاضل (ع) دارای بنایی کاملا ساده می باشد.

امامزادگان فضل و فاضل سهیلیه

امامزادگان فضل و فاضل (ع) کجاست و مسیر دسترسی به آن

در منطقه سهیلیه کرج، برای رفتن به امامزادگان فضل و فاضل می بایست با خودرو و سیله نقلیه شخصی تان به سمت جنوب غربی روستا بروید و در سمت راست جاده اصلی، بنای امامزادگان فضل و فاضل (ع) را مشاهده خواهید کرد.

آدرس امامزادگان فضل و فاضل (ع): استان البرز، چهار باغ، جنوب غربی سهیلیه، امامزادگان فضل و فاضل (ع)

امامزادگان فضل و فاضل (ع)

رزرو ویلا و سوئیت در سهیلیه

سهیلیه از جمله مناطق بکر گردشگری اطراف تهران می باشد که اکثر پایتخت نشینان این منطقه دوست داشتنی را برای اخر هفته خود بر می گزینند. اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که به گشت و گذار در آخر هفته ها علاقمندید، پیشنهاد می شود سهیلیه را در لیست خود قرار دهید.

از این رو، می توانید برای رزرو ویلا و اجاره سوئیت در سهیلیه، با کمک لوکس ویلا یک اقامت رویایی را در تعطیلات و اوقات فراغتتان تجربه نمایید و لحظات خوشی را برای خود و خانواده و یا دوستانتان رقم بزنید.

راهنما سایت

آدرس

استان البرز، چهار باغ، جنوب غربی سهیلیه، امامزادگان فضل و فاضل (ع)

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه