آبشار کمرد جاجرود

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

در اطراف تهران جاذبه های طبیعی و زیبای بسیاری وجود دارد که از جمله یکی از مناطق خارق العاده اطراف تهران می توان به آبشار کمرد اشاره نمود که در جاجرود قرار دارد. این آبشار علاوه بر  زیبایی بی نظیری که دارد در منطقه ای بسیار خوش آب و هوا واقع شده. اگر مشتاقید که بدانید این آبشار کجاست، در ادامه با معرفی آبشار کمرد با لوکس ویلا همراه باشید.

آبشار کمرد

 معرفی آبشار کمرد

همان طور که گفته شد آبشار کمرد با ارتفاع 20 متری در دیواره های یک غار 10 متری که با نام غار چهل دختر شناخته می شود قرار دارد و  یکی از جاذبه های دیدنی جاجرود است که در فصل تابستان و بهار پر آب می شود و جلوه ای زیبا پیدا می کند. این آبشار در بیست کیلومتری تهران و در جاده رودهن، بین شهر جاجرود و شهر پردیس و در روستایی به نام کمرد واقع شده است. این منطقه یکی از مناطق زیبا و خوش آب و هوای اطراف تهران است اما یکی از مناطق کمتر شناخته شده است.

درست است که این آبشار فقط در فصول گرم پر آب می شود اما زیبایی های آن در تمامی فصول سال جلوه ای دل انگیز دارد. زیرا که در علاوه بر وجود آبشار دراین مکان غار های کوچک و بزرگ متعددی مشاهده می شود که این غار با شکاف هایی که بر روی دیوار ایجاد کردند، زیبایی این مکان را دو چندان کرده اند. این آبشار به دلیل قرار گیری در یک دره پوشیده از درختانی چون  نارون، چنار و زرشک کوهی در بین گردشگران بسیار محبوب است. خوب است بدانید مساحت برخی از این غار ها به 20 متر نیز میرسد و برای دسترسی به انها باید صخره نوردی کرد.

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که سرچشمه این ابشار کجاست؟ لازم است بدانید که در واقع سر چشمه این آبشار از چشمه و قنات آراکوه با ارتفاع 2650 متری نشات می گیرد و بخش بزرگی از آب آن توسط مردم اهالی روستا استفاده می شود و باقی مانده یا به قولی سرریز آن در فصل بهار و تابستان از این آبشار جاری می شود و زیبایی این منطقه را دو چندان می کند و چشم اندازی زیبا به وجود می آورد. می توان گفت که آبشار کمرد یکی از بهترین گزینه ها برای گذراندن تعطیلات آخر هفته و اوقات فراغت به دور از شلوغی شهر تهران است.

درباره روستای کمرد جاجرود

همان طور که گفته شد آبشار کمرد در  روستای کمرد در 20 کیلومتری شهر تهران واقع شده است و در جاده آبعلی قرار دارد. این روستا به دلیل آب و هوای کوهستانی که دارد بسیار معتدل و دلپذیر است و مکان مناسبی برای گذراندن تعطیلات آخر هفته است، زیرا که در اغلب مواقع این روستا دارای هوای خنک و بارانی است.

هم چنین خوب است بدانید که روستای کمرد بر خلاف دیگر روستا های قرار گرفته در بین کوه ها گه دارای راه های ارتباطی و متصل به چندین روستا هستند، این روستا هیچ راه ارتباطی ندارد و با رسیدن به آبشار پایان میابد.

این منطقه علاوه بر درختان تنومد و زیبایی که دارد، دارای گونه های جانوری چون کبک، روباه خاکستری و عقاب است ، که زیبایی این منطقه را دو چندان کرده است. از دیگر گونه های گیاهی این منطقه می توان به چای کوهی، والک، سیرچه، گل بنفشه و شقایق اشاره نمود. از دیگر جاذبه های گردشگری اطراف روستای کمرد می توان به خانه های قدیمی، امامزاده ها و قله آراکوه اشاره نمود. همچنین شما می توانید با رفتن به ارتفاعات این روستا می توانید نظاره گر سد لتیان و قسمتی از لواسان باشید و از این منظره زیبا لذت ببرید. این روستا دارای جاذبه های طبیعی و دیدنی بسیاری است و به دلیل فاصله 20 کیلومتری که با شهر تهران دارد، یکی از بهترین گزینه ها برای گذراندن اوقات فراغت و تعطیلات آخر هفته است.

تفریحات روستای کمرد جاجرود

روستای کمرد به دلیل مساحت 500 هکتاری که دارد از جاذبه های دیدنی بسیاری برخوردار است و از همین رو منظر و مکان های بسیاری برای تفریح و گشت و گذار در این روستا وجود دارد که از جمله می توان به بازدید از غار های اطراف این منطقه اشاره نمود. روستای کمرد از آنجایی که یک روستای کوهستانی است، از غار های کوچک و بزرگ متعددی برخوردار است که بازدید از این غار ها برای علاقمندان به ماجراجویی و جاذبه های طبیعی بسیار جالب استو هم چنین گشت و گذار در طبیعت خارق العاده این روستا خالی از لطف نیست و شما می توانید در دل طبیعت و ساعاتی را به دور از شلوغی های شهر کمپ کنید یا با اعضا خانواده به پیک نیک بروید و مدتی را در این منطقه لذت ببرید.

بهترین زمان سفر به روستای کمرد

همان طور که گفته شد به دلیل قرار گیری این روستا در دمنه های شرقی قله آراکوه اغلب آب و هوای این منطقه خنک و کوهستانی است و در اغلب مواقع دارای آب و هوای بارانی و سرد است از این رو روستی کمرد در فصل پاییز و زمستان بسیار سرد و برفی است به همین دلیل توصیه می شود که در فصل بهار و تابستان که این روستا آب و هوای مطبوع تری دارد، به این منطقه بروید و از جاذبه های زیبای آن دیدن کنید. هم چنین اگر به سرما علاقمندید بازدید از این روستا در فصل خارق العاده پاییز و زمستان خالی از لطف نیست اما پیش از سفر در فصول سرد سال به این روستا حتما تجهیزات کافی به همراه خود داشته باشید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.

آبشار کمرد کجاست و مسیر دسترسی به آن

برای رسیدن به روستای زیبای کمرد و بازدید از این آبشار باید از بزرگراه همت به سمت بزرگراه بابایی بروید و در انتهای این بزرگراه ها به سمت جاده قدیم دماوند به سمت جارجرود حرکت کنید. روستای کمرد در بین جاجرود و پردیس و در جاده منتهی به رودهن واقع شده است.

پس از رسیدن به روستا شما باید در همان ابتدای روستا وسیله نقلیه خود را پارک کنید و پیاده به سمت آبشار مسافتی کوتاه طی نمایید. فقط توجه داشته باشید که پیش از حرکتتان حتما وسایل مورد نیازتان را همراه داشته باشید تا مشکلی برایتان به وجود نیاید. همان طور که گفته شد این منطقه به دلیل نزدیکی به تهران دارای  مسیر بسیار آسان و راحتی برای گردشگران است و علاقمندان می توانند تنها با گذراندن مسافتی کوتاه به این طبیعت زیبا برسند.

آبشار کمرد جاجرود

اجاره روزانه ویلا در جاجرود

ممکن است پس از خواندن این مقاله مشتاق باشید تا مدت زماتی را برای تعطیلات اخر هفتتان در شهر خوش اب و هوا و زیبای جاجرود سفر کنید و از جاذبه های دیدنی جاجررود دیدن نمایید و مدت زمانی را در آنجا اقامت داشته باشید. اگر قصد سفر به جاجرود را دارید و به دنبال مکانی مناسب برای اقامت در این منطقه هستید، می توانید از طریق سایت لوکس ویلا، به اجاره ویلا در جاجرود بپردازید و مکان مورد نطرتان را انتخاب و رزرو نمایید.

راهنما سایت

آدرس

استان تهران،شهرستان پردیس، آزادراه تهران-پردیس،روستای کمرد،آبشار کمرد

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه