آبشار کرد علیا

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

اصفهان علاوه بر آثار ارزشمند تاریخی دارای مناطق دیدنی فراوانی درون خود می باشد که تماشای هر کدام از آن ها می تواند سفرتان را پربارتر نماید. در این مقاله به سراغ یکی از نقاط گردشگری زیبا در اصفهان به نام آبشار کرد علیا رفتیم تا اطلاعات بیشتری درباره این جاذبه دیدنی به دست آورید پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا قبل از ورود به این منطقه همه چیز را راجع به آن بدانید.

درباره آبشار کرد علیا

اصفهان به عنوان یکی از کلان شهر های ایران دارای جاذبه های گردشگری فراوانی در خود می باشد که دیدن آن ها خالی از طلف نیست و سفر را بهتر و پربارتر می کند. یکی از مناطقی که در نزدیکی شهر واقع شده و به عنوان یک تفرجگاه عالی می تواند برایتان مفید واقع شود، آبشار کرد علیا می باشد. این آبشار در یک روستا به همین نام واقع شده و یکی از مکان های کمتر شناخته شده در اصفهان و مسافران می باشد. آبشار گفته شده ارتفاعی در حدود 50 متر دارد و در لیست آبشار های بلند ایران قرار گرفته است.

آب آبشار توسط برف های آب شده از رشته کوه دالانکوه تامین می شود که در بهار و با آب شدن برف ها آب این آبشار نیز در بالاترین حد خود قرار می گیرد. مناظر اطراف آبشار نیز بسیار دیدنی بوده و به خودی خود می توانند یک جاذبه به حساب آیند. دالانکوه از جاذبه های دیدنی اصفهان بوده که در سفرتان به این شهر باید حتما از آن دیدن نمایید تا بتوانید لحضات خاطره انگیز بیشتری را برای خود و در ذهنتان ثبت نمایید. آبشار کرد علیا در غرب نجف آباد و در دل دالانکوه قرار گرفته و این منطقه قدمت بسیار زیادی دارد.

آبشار کرد علیا

جاذبه های اطراف آبشار کرد علیا

همان طور که گفته شد این آبشار در یک روستا با همین اسم قرار گرفته و این روستا درواقع یک مکان گردشگری به حساب می آید. این روستا از توابع شهرستان تیران و کرون می باشد که هر کدام قدمتی در حدود شش هزار سال دارند و اثبات این قدمت به دلیل وجود سنگ نگاره هایی است که در این ناحیه کشف شده اند. شهر زیر زمینی کرد علیا وسعتی معادل 20000 متر مربع وسعت دارد و قدمت آن نیز همانطور که به آن اشاره کردیم بسیار زیاد است.

شهر گفته شده در زمان اشکانیان احداث شده و درواقع آن زمان کاربری نظامی داشته ولی در طول ادوار مختلف کاربری های متفاوت به دست آورده که به طور مثال در زمان شاه عباس اول با کوچ کردن ارمنی ها به این سمت و سکونتاشان در شهر کرد علیا این ناحیه به یک منطقه برای کشاورزی و دامپروری مبدل گشت. این شهر در اصل به عنوان پناه گرفتن مردم و حفاظت از جان انسان ها در جنگ ها بوده که با سکونت ارمنیی ها در این منطقه این قابلیت از بین رفت و بعضی از بخش های آن مسدود شدند.

جالب است بدانید این شهر تنها از سال 95 است که کشف شده و در حال حاضر 1600 متر مربع از آن قابل دیدن بوده و دارای 13 ورودی می باشد. عمق این شهر 8 متر زیر زمین است و در آن زمان قادر به پناه دادن 3000 نفر به صورت همزمان در خود بوده است.

بهترین زمان سفر به آبشار کرد علیا

منطقه کرد علیا همواره در طول زمان های مختلف به دلیل دارا بودن آب و هوای خوب مورد توجه افراد ثروتمند قرار داشته که به عنوان مثال می توان به ارگ حکومتی قمیشلو اشاره کرد که برای استراحت پسر ناصرالدین شاه احداث شده بود. ولی از ان جا هیچ کس تنها برای تماشای این منطقه به اصفهان سفر نمی کند و در سفر خود به دیدن جاهای دیدنی اصفهان نیز می رود، بهتر است یک فرصد مناسب از همه نظر برای این منظور اتخاذ نمایید.

آبشار کرد علیا

بهترین زمان برای سفر به اصفهان از نظر آب و هوایی ابتدای بهار و پاییز می باشد. در این دو فصل هم زیبایی مناظر و هم آب هوا در بهترین حالت خود قرار دارند. هم چنین از نظر جمعیت مسافران نیز این مواقع از سال بهترین فرصت برای مسافرت به اصفهان است. البته باید در نظر داشته باشید که تعطیلات نوروز اصفهان در شلوغ ترین اوقات خود به سر می برد و منظور از اوایل بهار بعد از تعطیلات می باشد.

در تابستان دمای هوا بالا بوده و تحمل شرایط جوی حاکم بر این شهر برای افراد زیادی ناممکن است. در زمستان نیز به دلیل بارش های زیاد و آب و هوای سرد، امکان مشاهده بعضی از مناطق همانند آبشار کرد علیا و دیگر جاذبه های همانند بازار قیصریه وجود نداشته و بسیار سخت می باشد.

آبشار کرد علیا کجاست و مسیر دسترسی

با توجه به این که در کدام نقطه از اصفهان باشید مسیر متفاوتی برای رسیدن به مقصد پیش رویتان خواهد بود. یکی از مسیر هایی که می توانیم به شما پیشنهاد دهیم از خیابان شیخ بهایی تا منطقه کرد علیا می باشد و برای استفاده از آن باید ابتدا به طرف جنوب و به سوی خیابان شیخ بهایی بروید. مسیر بزرگراه دانشگاه صنعتی اصفهان را در پیش بگیرید و به سمت جاده کمربندی ادامه دهید.

کمی بعد به سوی اصفهان-تیران رفته و بعد به طرف بزرگراه تیران-داران بپیچید. با ادامه دادن این بزرگراه به مقصد خود خواهید رسید. مسیر گفته شده مسافتی معادل 121 کیلومتر دارد و در حدود یک ساعتو نیم طول می کشد تا به آبشار کرد علیا برسید. این مسیر تنها یکی از مسیر هایی است که می توانید از آن استفاده نمایید تا به مقصدتان وارد شوید. در صورتی که در جای دیگری از اصفهان بودید و یا تمایل به استفاده از این مسیر را نداشتید می توانید از طریق لوکیشن زیر خود را به مقصد برسانید.

آبشار کرد علیا

کافیست ابتدا اینترنت تلفن همراه خود را روشن نمایید و سپس با استفاده از مسیر دسترسی زیر راه مناسب خود را بیابید تا بتوانید به راحتی به شهر زیر زمینی کرد علیا و سپس آبشار کرد علیا برسید.

آدرس آبشار کرد علیا: اصفهان، 95 کیلومتری غرب استان، شهرستان تیران، روستای کرد علیا

اجاره روزانه آپارتمان در اصفهان

اصفهان به دلیل داشتن جاذبه های فراوان در درون خود توانسته عده زیادی از افراد را به خود جذب نماید. اصفهان با اماکن تاریخی زیادی که دارد توانسته توجه توریست های زیادی را نیز جلب کند. اگر قصد دارید برای دیدن جاذبه های تاریخی و طبیعی موجود در این شهر به آن سفر کنید بهتر است چند روزی را برای ماندن در اصفهان میهمان مردم این شهر باشید.

برای اقامت در اصفهان می توانید به سایت لوکس ویلا رفته و از بین گزینه های موجود برای اجاره آپارتمان مبله در اصفهان اقدام نمایید. توجه داشته باشید اگر در تعطیلات و به خصوص تعطیلات نوروز و اوقات شلوغ سال قصد سفر به اصفهان را داشتید باید یک الی دو هفته قبل از ورود به مقصد برای رزرو اقامتگاه مورد نظرتان تماس بگیرید تا در هنگام ورود به شهر با هیچ مشکلی مواجه نشوید.

راهنما سایت

آدرس

اصفهان، 95 کیلومتری غرب استان، شهرستان تیران، روستای کرد علیا

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه