آبشار مجن شاهرود

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

یکی از زیبا ترین شهر های ایران که افراد می توانند با سفر به آن جاذبه های مختلفی را تماشا نمایند و چندین آب و هوا را در یک زمان تجربه نمایند، شاهرود می باشد. این شهر توانسته با طبیعت و دیدنی های منحصر به فرد خود در کنار جاذبه های تاریخی شهر در ایران به شهرت برسد. یکی از این جاذبه ها آبشار مجن می باشد که بسیار زیبا بوده و در طول سال عده زیادی برای مراجعه به آن اقدام می کنند. در این مقاله به سراغ معرفی این جاذبه رفتیم تا بتوانید اطلاعات کافی درباره آن به دست آورید بنابراین بهتر است تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

آبشار مجن کجاست و مسیر دسترسی

برای رسیدن به آبشار مجن شاهرود باید ابتدا خود را به میدان امام رضا در شهر برسانید و سپس جاده شاهرود-بسطام را دنبال کنید. کمی بعد باید به سمت چپ بپیچید و در جاده شاهرود-گرگان قرار بگیرید. با ادامه دادن این جاده در نهایت به جاده مجن خواهید رسید. باید از این جاده که از خانه های روستا می گذرد عبور نمایید تا به مقصدتان وارد شوید. مسافت مسیر گفته شده تا خود کوه آبشار تقریبا 43 کیلومتر می باشد و در حدود 50 دقیقه بدون ترافیک نیز در راه خواهید بود. هم چنین می توانید از لوکیشن زیر برای رسیدن به مقصد استفاده کنید تا بتوانید به آسانی و با نقشه راه رسیدن به آبشار را طی کنید.

آدرس آبشار مجن: سمنان، شاهرود، 43 کیلومتری غربی شاهرود، روستای مجن

آبشار مجن شاهرود

درباره آبشار مجن شاهرود

شاهرود به دلیل دارا بودن جاذبه های مختلف با اقلیم متفاوت در جهات متعدد توانسته تبدیل به جایی شود که با نام چهار فصل شناخته می شود. شما می توانید در این شهرستان به دیدن جنگل های بکر همانند جنگل ابر یا جنگل اولنگ رفته و یا از روستای های تاریخی آن که تبدیل به مناطقی گردشگری شده اند دیدن نمایید. یکی از جاذبه های گردشگری شاهرود آبشار مجن می باشد که در روستایی با همین نام واقع شده است.

شما با ورود به روستا می توانید خانه هایی را تماشا کنید که همانند خانه های ماسوله ساخته شده اند و جذابیت بسیار بالایی دارند. تنها تفاوت این دو لوکیشن تفاوت در اقلیم است که در ماسوله یک جای سرسبز را شاهد هستید و در این روستا یک منطقه کویری را می بینید. روستای مجن نیز به عنوان یکی از نقاط دیدنی شهر شناخته می شود و مسافران زیادی برای تماشای آن اقدام می کنند.

بعد از عبور از روستا می توانید به منطقه آبشار وارد شوید. این آبشار در یک دره زیبا و منحصر به فرد واقع شده و مناظر اطراف آن نیز بسیار دیدنی می باشد. یکی از فصولی که تعداد خاصی از افراد برای تصویر برداری یا دیدن منظره ای که آبشار به وجود می آورد به این منطقه مراجعه می کنند، زمستان است. منظره ای که یخ زدگی و قندیل های آبشار به وجود می آورد بسیار دیدنی است و اگر بتوانید باید آن را حتما تماشا نمایید.

آبشار مجن در یک منطقه کوهستانی قرار گرفته و در قلب یک صخره بزرگ می توانید به تماشای آن بروید. آب این آبشار به شدت زیادی سرد می باشد و برای تماشای آن باید از درون رودخانه کم عمق که این آب جریان دارد بگذرید. لذتی که تجربه می کنید از ورود به آب سرد آبشار کم نظیر بوده و خاطره ای به یاد ماندنی برایتان به ارمغان می آورد.

رودخانه مجن

آبشار مجن همیشه جریان دارد و حتی در زمستان نیز چشمه این آبشار می جوشد. علاوه بر آبشار اصلی در دل صخره چند آبشار مرموز و زیبا نیز وجود دارد که می توانید آن ها را نیز تماشا نمایید. آب این آبشار ها از طریق رودخانه مجن به سمت روستا سرازیر می شود و به دلیل این که حجم بالایی داشته و قابل شرب می باشد طی چند سال اخیر یک سد برای جمع آوری این آب به وجود آمده است.

طول رودخانه مجن به 25 کیلومتر می رسد و با حرکت در سمت شرقی سرانجام اضافات آن به رودخانه تاش می پیوندد. روستای مجن تبدیل به شهر شده و در بخش کوهستانی راه به جایی ندارد و تنها راه ورود به آن همانی است که پیش تر به آن اشاره شد. شما با ورود به منطقه آبشار مجن ابتدا رودخانه را می بینید و در صورت تمایل می توانید پاهای خود را درون این آب سرد قرار دهید.

آبشار مجن شاهرود

بهترین زمان مراجعه به آبشار مجن

این منطقه آب و هوای سردی داشته و بهتر است زمانی را برای مراجعه به آن انتخاب کنید که بتوانید تجربه ای خوب داشته باشید. زمستان های این ناحیه سرد و بیشتر روز های سال یخبندان می باشد. بارش برف و بوران در ماه های سرد سبب شده تا کمتر کسی تمایل داشته باشد به این ناحیه برود. البته اگر ماشین آفرود داشته و تمایل به تصویر برداری از این آبشار را دارید بهتر است با تجهیزات به آن مراجعه نمایید تا دچار مشکل نشوید.

بهترین زمان برای مراجعه به این آبشار شاهرود از اواسط بهار تا اواخر تابستان می باشد. آب و هوا در این ایام از سال معتدل بوده و می توانید از آن لذت ببرید. بنابراین اگر تمایل داشتید به این آبشار بروید بهتر است زمانی را برای این منظور انتخاب کنید که دما هوا شما را اذیت نکند. اگر اهل طبیعت گردی هستید و به دنبال جاذبه های گردشگری بیشتری در شهر شاهرود هستید، باغ گردشگری اورس شاهرود نیز می تواند گزینه مناسبی برای شما محسوب شود که می توانید آن را برای یک روز گردشگری خود انتخاب نمایید.

نکات مهم در بازدید از آبشار مجن

اگر تصمیم گرفتید در سفر به شاهرود از این جاذبه دیدن نمایید بهتر است ابتدا یک سری از نکات را راجع به آن بدانید و سپس برای رفتن به آن اقدام نمایید. این نکته به شما کمک می کند تا تجربه ای بهتر داشته باشید. در ادامه می توانید با مهم ترین نکته های بازدید از این جاذبه آشنا شوید:

یک لباس گرم یا پتو به همراه داشته باشید.

مسیر رسیدن به آبشار حتی برای افراد مسن نیز آسان است و می توانید با کمک به آن ها به رسیدنشان به آبشار کمک کنید.

در فصول سرد سال به این منطقه مراجعه نکنید.

قبل از آبشار از شهر مجن نیز دیدن نمایید.

بخش زیادی از مسیر رسیدن به آبشار دیگر آسفالت نیست و بهتر است این مورد را در نظر داشته باشید.

بازدید از آبشار مجن رایگان می باشد و هزینه ای برای آن از شما گرفته نخواهد شد.

با خود منقل و هیزم آماده به همراه داشته باشید تا بتوانید غذای مورد نیازتان را طبخ کنید.

کیسه زباله، زیر انداز، چادر مسافرتی و کلاه آفتابی بردارید.

دوربین عکاسی یا تجهیزات تصویر برداری در صورت تمایل با خود بردارید تا بتوانید از این آبشار قاب های زیبایی را ثبت نمایید.

راهنما سایت

آدرس

سمنان، شاهرود، 43 کیلومتری غربی شاهرود، روستای مجن

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه